Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin aikuisena odottaa omalta äidiltäni?

Vierailija
11.10.2018 |

En viitsi tässä tarkemmin selittää, mutta minulla on äitini kanssa ollut lapsesta asti vaikeaa. Äitini on itsekäs ja hän puhuu aina vain itsestään. Jos meillä lapsilla on jokin suru tai muuten vaikeaa, äiti kääntää asian aina lopulta itseensä. Hän puhuu meistä lapsistaan vain vaativaan tai väheksyvään sävyyn.

Minulla on näin aikuisiässä kaipuu äidistä. Sellaisesta äidistä joka kysyisi mitä kuuluu. Kysyisi ja kuuntelisi. Ja kysyisi lapsistani edes joskus jotain muuta kuin että osaanko jo lukea yms. Yritän hakea äidiltä hyväksyntää. Laitan kuvia perheestäni, yritän kertoa mitä olemme tehneet...mutta äitini ei kuuntele eikä välitä. Hän alkaa yleensä puhua omista työjutuistaan tai omista menoistaan minun puheiden päälle.

Ystävilläni äidit käy mielellään heillä kylässä ja hoitaa välillä lapsia. Joskus he jopa shoppailevat tai tekevät jotain yhdessä. Minä en voi edes kuvitella että minä ja äitini tehtäisiin jotain joskus yhdessä.

Eli otsikkoon; mitä voin näin aikuisena odottaa omalta äidiltäni?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muut toimitte jos välit toiseen vanhrmpaan on poikki ja toiseen ei? Tapaatteko toista vanhempaa? Pitääkö tavata salaa? Suuttuuko narsisti?

Mulla on välit poikki narsisti-isään (joo tiedän, tää on ensisijaisesti äitiketju) ja kostoksi välirikosta isäni ei salli äitini tapaavan minua lainkaan. Joskus, kerran pari vuoteen, äiti soittaa salaa mutta ei uskalla tavata.

Etkö ole selvittänyt, mitä on narsismi? Tietenkin narsisti suuttuu, jos toinen vanhempi tapaa lastaan narsisti tahdon vastaisesti. Tapaa silti äitiäsi.

Äiti ei uskalla tavata, saa isältä selkään. Saa toki kyllä joka tapauksessa teki jotain tai oli tekemättä...äiti on aina pelännyt isää ja antanut narsistin pieksää itseään ja lapsia. Nyhverö eukko.

Miksi et ole puuttunut hakkaamiseen? Videokuvannut ja tehnyt rikosilmoituksen? Sanot narsistin toista uhria nyhveröksi, hmm.

Vierailija
82/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muut toimitte jos välit toiseen vanhrmpaan on poikki ja toiseen ei? Tapaatteko toista vanhempaa? Pitääkö tavata salaa? Suuttuuko narsisti?

Mulla on välit poikki narsisti-isään (joo tiedän, tää on ensisijaisesti äitiketju) ja kostoksi välirikosta isäni ei salli äitini tapaavan minua lainkaan. Joskus, kerran pari vuoteen, äiti soittaa salaa mutta ei uskalla tavata.

Etkö ole selvittänyt, mitä on narsismi? Tietenkin narsisti suuttuu, jos toinen vanhempi tapaa lastaan narsisti tahdon vastaisesti. Tapaa silti äitiäsi.

Äiti ei uskalla tavata, saa isältä selkään. Saa toki kyllä joka tapauksessa teki jotain tai oli tekemättä...äiti on aina pelännyt isää ja antanut narsistin pieksää itseään ja lapsia. Nyhverö eukko.

Miksi et ole puuttunut hakkaamiseen? Videokuvannut ja tehnyt rikosilmoituksen? Sanot narsistin toista uhria nyhveröksi, hmm.

Ei kuulu mulle. Äiti itse valitsi jäädä isän kanssa, yritin vuosia auttaa mutta ei halunnut lähteä. En ole isään väleissä enkä käy siellä joten en voi kuvata todistusaineistoa. Eikä se mulle kuulukaan.

Ja äiti ON yksi helvetin typerä nynny, ei puolustanut lapsiaan väkivallalta, antoi isän hakata ja vierestä katsoi vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu mulle. Äiti itse valitsi jäädä isän kanssa, yritin vuosia auttaa mutta ei halunnut lähteä. En ole isään väleissä enkä käy siellä joten en voi kuvata todistusaineistoa. Eikä se mulle kuulukaan.

Ja äiti ON yksi helvetin typerä nynny, ei puolustanut lapsiaan väkivallalta, antoi isän hakata ja vierestä katsoi vaan.

Väkivaltaista käytöstä sivusta seuraavat vanhemmat ovat alhaisinta kuraa. Normaali vanhempi antaisi vaikka henkensä lapsensa puolesta, vaan ei läheisriippuvainen vässykkä. Välit poikki molempiin, väkivaltaiseen vanhempaan ja väkivallan mahdollistajaan.

Vierailija
84/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaista käytöstä sivusta seuraavat vanhemmat ovat alhaisinta kuraa. Normaali vanhempi antaisi vaikka henkensä lapsensa puolesta, vaan ei läheisriippuvainen vässykkä. Välit poikki molempiin, väkivaltaiseen vanhempaan ja väkivallan mahdollistajaan.

Tämä!

Vierailija
85/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups!

Vierailija
86/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta.

Tosiasia vain on että sinun on turha odottaa hänen koskaan muuttuvan. Ehkä elämässäsi on joku muu ihminen jolta saisit kaipaamaasi huomiota?

Muistan omalla kohdallani miten minulle valkeni eräänä kauniina päivänä että vanhempani jotka minulla on, ovat juuri ne mitkä ovat puutteineen kaikkineen enkä kummempia tule koskaan saamaan. Niiden kanssa on mentävä ja pärjättävä. Ja etsittävä ne hyvät puolet.

Vierailija
87/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa surulliselta.

Tosiasia vain on että sinun on turha odottaa hänen koskaan muuttuvan. Ehkä elämässäsi on joku muu ihminen jolta saisit kaipaamaasi huomiota?

Muistan omalla kohdallani miten minulle valkeni eräänä kauniina päivänä että vanhempani jotka minulla on, ovat juuri ne mitkä ovat puutteineen kaikkineen enkä kummempia tule koskaan saamaan. Niiden kanssa on mentävä ja pärjättävä. Ja etsittävä ne hyvät puolet.

Miksi koet, että on etsittävä ne hyvät puolet vanhemmista? Jos niitä on vähemmän kuin huonoja puolia, niin kannattaa antaa heidän olla rauhassa keskenään.

Vierailija
88/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani valitsi itse itselleen väkivaltaisen puolison. Väkivaltaista käytöstä oli jo seurustelun alussa. Hän jäi ja hankki lapsia. Minä en valinnut syntymistä tällaiseen perheeseen. Minulle riittää. En halua nähdä kumpaakaan heistä.

Vierailija
89/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista.

Vierailija
90/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin veetuttaa että kusipäisiä kaltoinkohtelevia hakkaajavanhempia ei saa vastuuseen mitenkään. Pääsivät kuin koira veräjästä.

Vierailija
91/103 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin veetuttaa että kusipäisiä kaltoinkohtelevia hakkaajavanhempia ei saa vastuuseen mitenkään. Pääsivät kuin koira veräjästä.

Nimenomaan. Ja toinen vanhempi vielä suojelee tällaista toimintaa, usein jopa suhteen loppumisen jälkeen.

Vierailija
92/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ja toinen vanhempi vielä suojelee tällaista toimintaa, usein jopa suhteen loppumisen jälkeen.

Näin se on. On yleensä se joka per-seilee (hak -kaa, nöy-ryyttää, uh-kaikee, alis-taa) ja sit se toinen läheisriippuvainen joka sallii kaiken tapahtua, katsoo vain hymisten vierestä (kun lapsia pa-hoinpidellään rajusti), ja lopuksi vielä salailee, pitää kulisseja ja valehtelee neuvolassa lapsen ruh-jeet ”pyörällä kaatumiseksi”.

Mulla on niin hirveä lapsuuskoti että vaikeaa olla tuntematta vi-haa noita hirveitä ihmisper-seitä kohtaan. Ja sit kaikki ympärillä vaatii että ”sun pitää amtaa anteeksi! Ne on sun ainoot vanhemmat”

Vaatiiko joku muka esim kadulla ha-katulta tai rais-katulta ettö hei, pitää antaa anteeksi!?

Vierailija
93/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vaan epäreilua. Toinen saa loistokortit (rakastavat vanhemmat), toinen taas saa huonot kortit. Itselläni tuli suorastaan musta pekka, vittumaisen ilkeät väkivaltavanhemmat.

Vierailija
94/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään, hän on työnsä jo tehnyt, älä nillitä.

Vierailija
95/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä ettei äitisi kykene tai edes halua muuttaa käytöstään, joten toivottomaltahan tuo kuulostaa. Jos suhde äitiisi kuormittaa sinua enemmän kuin mitä se antaa, suosittelen vakavasti pitämään entistä enemmän etäisyyttä. Kenenkään kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, jos siitä tulee vain paha olo.

Minäkin olen todennut omista vanhemmistani, että mihinkään eivät tuosta muutu, kun eivät näe tehneensä mitään väärää. Haluaisin katkaista heihin välit, koska he ovat uuvuttavaa seuraa enkä rehellisesti sanoen pidä heistä ihmisinä. Muissa olosuhteissa en olisi missään tekemisissä heidänlaistensa kanssa. Mutta katsotaan nyt, todennäköisesti he eivät elä mitenkään erityisen vanhoiksi, joten ehkä sinnittelen vielä.

Ap sun äiti kuulostaa vielä pahemmalta. Itse laittaisin välit poikki.

Vierailija
96/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosisadan vähättely. Kyllä vanhempien ikävästi kohtelemalla lapsella on oikeus purkaa tuntojaan.

Vierailija
97/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, sillä ”työnsä” hän teki luokattoman huonosti, ala-arvoisesti ja epäonnistuen. Täysi pettymys. Täysin paskavammainrn äiti.

Vierailija
98/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
99/103 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi odottaa mitään!

Vierailija
100/103 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mitään ei voi odotaa, mutta paskan kohtelun jälkeen ei äitikään voi odottaa mitään vanhana. Hakkaajaäiti hankkikoon apunsa muualta, ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi