Kuinka saisin miehen ymmärtämään, että jättäisi "hänelle muka tärkeät hautajaiset" väliin
Koska miehen enon hautajaiset ovat toisella puolella Suomea (en muista nimeä) mutta jokatapauksessa sinne ajaa monta tuntia ja matkaa on satoja kilometrejä. Meillä on vajaa 4kk vauva ja kohta 3v tytär. Lisäksi 7v tytär aiemmasta suhteestani.
Noin pieniä lapsia ei voi ottaa niin pitkälle automatkalle mukaan ja reissussa menisi koko viikonloppu, eikä esikoista voisi vähempää kiinnostaa hänelle täysin vieraan ihmisen hautajaiset ja sama koskee minuakin, koska en ole koskaan koko enoa tavannut. Mies kyllä nyt jaksaa jankata, miten tärkeä eno hänelle lapsuudessa oli. Mutta en muista, että meidän suhteen aikana olisi tavanneet.
Nyt mies sitten lupautui kantajaksikin keskustelematta minun kanssani ja on nyt niin menossa sinne. ei todellakaan ole oikein, että joutuisin jäämään kolmen pienen lapsen kanssa viikonlopuksi, kun mies lähtee matkalle, jossa menee koko viikonloppu ja varmaan samalla käydään rilluttelemassa kavereidenkin kanssa ja ties mitä muuta. Sitä kun kerran tulee petetyksi, niin osaa olla varovainen.
Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi joku lähisukulainen, mutta miten siis saisin mieheni tajuamaa, että luopuisi matkasta ja asettaisi perheensä etusijalle?
Eksäni on jossain pelireissulla tuon viikonlopun ja vanhemmillanikin oli joku meno, kuten eksän vanhemmillekaan ei käynyt ottaa esikoista.
Miehen vanhemmille en lapsia antaisikaan, vaikka heille sopisikin.
Kommentit (22)
No voi voi.Sulla on periaatteessa yksi ihan hoidettava,eli vauva,sitten toinen,peräänkatottava,joka osaa käydä potalla ja syö itse.Sitten kolmas joka on kouluikäinen.Mikä on niinku ongelma?
Olen viiden lapsen isoäiti ja olen pyrkinyt hoitamaan n. yksi vkl per kuukausi,että vanhemmat saavat omaa aikaa.Nyt on vanhimmat jo teinejä,mutta olen hoitanut niin,että on ollut kahdeksan vanha,nelivuotias ja vauva.Nytkin on 8,7 ja vuoden vanha,mutta kuten sanottu,pojat ovat jo melkein miehiä ja tytöt ovat osaavia pikkusiskon hoidossa,samoin pojat ovat tosi upeita veljiä.
Mutt aikanaa he kaikki olivat pieniä.
Kyllä sun ongelmas on itsekkyys miestäs kohtaan.
Pimpparallaa