Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta loppuu kuran juominen tänään käyn ostamassa mokkamasterin

Vierailija
11.10.2018 |

Mitä kahvia suosittelet masteriin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitin "masterin" tyttären perheelle, koska se nyt vaan oli itselle ihan turha eikä sillä keitetty kahvi ole sen kummoisempaa kuin muullakaan keittimellä.

Vierailija
2/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lahjoitin "masterin" tyttären perheelle, koska se nyt vaan oli itselle ihan turha eikä sillä keitetty kahvi ole sen kummoisempaa kuin muullakaan keittimellä.

Mekin masterin hajottua ostettiin ihan perus yksinkertainen Philipsin keitin ja aivan yhtä hyvää kahvia tulee. Eikä ole ylihintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masteri on huiputusta. Keittää liian kuumat kahvit ja pilaa aromin.

Vierailija
4/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein aikoinaan "masterin" takaisin liikkeeseen, koska teki mustaa tervaa, jota ei voinut kuvitellakaan juovansa.

Samoin on mökillemme yksi sun toinen lapsi tuonut vaivihkaa mokkamasterinsa, joihin melkein hukumme jo, eikä kukaan käytä niitä koskaan. Pitäisi vaan jaksaa roudata ne johonkin kaatopaikalle joskus.

Vierailija
5/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat purut ja vedet siellä keittimessä on, olipa se mikä vaan.

Vierailija
6/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vein aikoinaan "masterin" takaisin liikkeeseen, koska teki mustaa tervaa, jota ei voinut kuvitellakaan juovansa.

Samoin on mökillemme yksi sun toinen lapsi tuonut vaivihkaa mokkamasterinsa, joihin melkein hukumme jo, eikä kukaan käytä niitä koskaan. Pitäisi vaan jaksaa roudata ne johonkin kaatopaikalle joskus.

Laita toriin 50€/kpl.

Vierailija
7/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masteri on huiputusta. Keittää liian kuumat kahvit ja pilaa aromin.

Tästä on samaa mieltä varmasti aika moni - kyllä Braun ja Phillips keitteleepi parhaat kahvit.

Vierailija
8/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita toriin 50€/kpl.

Hyvä idea, kiitti.

Vierailija
9/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykästyin Italian reissun jälkeen Bialettin mutteripannukahviin.

Vierailija
10/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster tekee ihan hirveän makuista kahvia. Kuin kitkerää tervaa joisi.

Itse ostin pressopannun ja hyvän vedenkeittimen. Siihen sitten vielä jotain muuta kahvia, kuin jotain perus-presidenttiä tai Costa ricaa. Kun ei kaada ihan kiehuvaa vettä, kahvin aromit säilyvät paremmin. Nykyisin juon pressopannulla tehdyn aamukahvini mustana, kun taas keitinkahviin pitää aina sekoittaa maitoa peittämään kitkeryys. Lisäksi pressopannun saa huomattavasti edullisemmin, kuin tuollaisen Moccamaster-hirvityksen. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
11/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite odotan aikaa milloin meidän moccamaster hajoaa että voin ostaa uuden tavallisen kahvinkeittimen.

Vierailija
12/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilfa sai raadissa kehut ja sen saa halvemmalla kuin masterin. Itse olen kyllä ollut tyytyväinen moccamasteriin ja mieluiten keittelen saludoa.

Vierailija
13/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Moccamaster hyvää kahvia tulee, mutta miinusta siitä että vesisäiliö on niin hankala puhdistaa.

Vierailija
14/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electroluxin 29 euron keitin sai Kuluttajalehdessä parhaat pisteet. Myynnissä mm. Tokmannilla. Kallis ei aina ole paras.

Vierailija
15/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electroluxin 29 euron keitin sai Kuluttajalehdessä parhaat pisteet. Myynnissä mm. Tokmannilla. Kallis ei aina ole paras.

Juuri tämän minäkin ostin sen lahjoitetun mokkamasterin tilalle.

Vierailija
16/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster oli joskus aikoinaan parhaita keittimiä kun muilla valmistajilla ei ollut tarjota vastaavia ominaisuuksia. Yksi hyvä puoli oli vastuslevyn lämpötila, joka piti valmistuvan kahvin tarpeeksi kuumana.

Aika on ajanut Moccamasterin ohi ja se on ýlihintainen muinaisjäänne useasta palasesta koottavana keittimenä, jossa ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin muissa huomattavasti halvemmissa keittimissä.

Jos haluatte nauttia kahvinne aivan uudella tasolla, niin kokeilkaa joskus perkolaattoria.

Muutama vuosi sitten kokeilin ensimmäisen kerran ja paluuta perinteiseen keittimeen ei enää ole :-)

Vierailija
17/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvipannu! Sillä tulee parhaimmat kahvit. Itse olen keittänyt pannulla jo 40 vuotta, en edes omista keitintä.

Vierailija
18/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi luomuna! Lukekaa kirja Kahvi vallankumous.

Vierailija
19/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin DeLonghin kahvikoneen, suosittelen. Tosin eri hintaluokassa kuin joku Moccamaster. 

Vierailija
20/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat purut ja vedet siellä keittimessä on, olipa se mikä vaan.

Itse asiassa ei. On olemassa näitä erittäin kalliita malleja, joissa on erillinen pumppu vedelle. Peruskeittimissä vesi tulee kiehumisen voimasta putkea ylös ja tuolloin vesi on liian kuumaa. En kyllä tiedä, että huomaisinko maussa oikeasti mitään eroa tuollaisella keittimellä ja peruskeittimellä tehdyn kahvin välillä.