Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta loppuu kuran juominen tänään käyn ostamassa mokkamasterin

Vierailija
11.10.2018 |

Mitä kahvia suosittelet masteriin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bontida Arabica Kahvikaverilta. Ne ovat papuja, joten osta mylly lisäksi.

Ps. Näämmä ensimmäiset äityivät väheksymään keitintäsi, mutta kahvineuvoja et sitten saanutkaan. Tyypillistä palstalaisille.

Vierailija
22/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kahvi tulee Clever Coffee Dripperillä, käsipelillä suodattaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lahjoitin "masterin" tyttären perheelle, koska se nyt vaan oli itselle ihan turha eikä sillä keitetty kahvi ole sen kummoisempaa kuin muullakaan keittimellä.

Hieno tarina, Hermanni, mut mitä kahvia suosittelet. ko. keittimeen?

Vierailija
24/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bontida Arabica Kahvikaverilta. Ne ovat papuja, joten osta mylly lisäksi.

Ps. Näämmä ensimmäiset äityivät väheksymään keitintäsi, mutta kahvineuvoja et sitten saanutkaan. Tyypillistä palstalaisille.

Minä annoin kahvimyllynkin pois 😅

Tosin en sitä itse ollut ostanutkaan.

Vierailija
25/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lahjoitin "masterin" tyttären perheelle, koska se nyt vaan oli itselle ihan turha eikä sillä keitetty kahvi ole sen kummoisempaa kuin muullakaan keittimellä.

Ihan samaa mieltä, taidan vaihtaa tuon masterin tavalliseen keittimeen.

Vierailija
26/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivua köyhien marinaa ketjussa jossa AP kysyi suosituksia kahvista.

Vierailija
27/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, oliko sinulle statussymboli ostaa moccamaster :-)

Onko sinulla myös valkoinen koti ja bemari pihassa, kun köyhät eivät osaa sisustaa ja ajavat Skodalla?

Vierailija
28/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, oliko sinulle statussymboli ostaa moccamaster :-)

Onko sinulla myös valkoinen koti ja bemari pihassa, kun köyhät eivät osaa sisustaa ja ajavat Skodalla?

Ei mut mulla on vielä harvinaisempi statussymboli. Sellainen mitä ei rahalla saa... Sitä kutsutaan "sisälukutaidoksi" :^)

Vierailija
29/43 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisiin tapoihin kuuluu varoittaa ihmistä tuhlaamasta rahojaan ylihintaiseen tuotteeseen, josta ei saa rahoilleen vastinetta.

Jos minä olisin aikeissa ostaa sen bemarin ja kyselisin parasta materiaalia penkkeihin, niin olisin tyytyväinen jos joku viitsisi informoida minua sen turhanpäiväisestä statusarvosta, kalliista huollosta, varaosien kalleudesta ja että huomattavasti paremmin varusteltuja ajoneuvoja löytyy huomattaavsti halvemmalla muilta merkeiltä.

Sellaista se keskustelu keskustelupalstoilla on :-)

Vierailija
30/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aah mokkis uuh

Vierailija
31/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannulla espressoa.

Suodatinkahvi on litkua.

Vierailija
32/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu Moccamasterista ikinä. Ja korjautan nykyisen, jos se hajoaa, koska kaikissa uusissa keittimissä on 40 minuutin ajastimet ja niihin menee hermo. Teen kotona töitä enkä todellakaan juo pannua tyhjäksi niin nopeasti enkä halua juosta napsuttelemassa keitintä päälle tai käydä toteamassa että pannu onkin kylmä. Nyt saa olla rauhassa yli 2 tuntia.

Vierailija
33/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä juon viskiä.

Vierailija
34/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luovu Moccamasterista ikinä. Ja korjautan nykyisen, jos se hajoaa, koska kaikissa uusissa keittimissä on 40 minuutin ajastimet ja niihin menee hermo. Teen kotona töitä enkä todellakaan juo pannua tyhjäksi niin nopeasti enkä halua juosta napsuttelemassa keitintä päälle tai käydä toteamassa että pannu onkin kylmä. Nyt saa olla rauhassa yli 2 tuntia.

Samaa mieltä. Luulen, että jokainen vastaaja kyllä sisimmässään täälläkin tietää että on se ihan ylivoimainen keitin. Meillä karvalakkimalli puksuttanut jo vuodesta 2003 ja vähän harmittaakin ettei hajoo kun haluaisin uuden erivärisen. 1,5-kertainen on kaapissa lisäksi vieraiden varalle.

Vierailija
35/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä Moccamastereissa on parempaa? Meillä on noita ollut töissä, kun pomon milelestä kans pitää olla Moccamasteri. Minusta ne vaikuttaa yksinkertaisilta ja alkaallisilta ja kahvin maussa ei ainakaan ole mitään eroa. Eivätkä tunnu myöskään kestävän, kun jatkuvasti saa olla vaihtamassa ja korjauttamassa.

Vierailija
36/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanattaa juoda pikakahvia. Mestarin sekoitus on parasta. Tosi kätevää kun keittää veden termoskannuun, niin siitä saa aina tuoretta kahvia ja sen vahvuisena kun haluaa.

Vierailija
37/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut kuraa. Joskus pikku ryypyn kahvilikööriä.

Vierailija
38/43 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni noista toimeentulotuella ostetuista 10€ "yhtä hyvistä" kiinalaisromuista on käytössä vielä 5 vuoden kuluttua? Tai yli 10 vuoden.... :^)

Vierailija
39/43 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterin tekemä kahvihan se vasta kamalaa kuraa onkin. Pitkäaikaisen tutkimukseni jälkeen huomasin sen johtuen vain sen käyttämästä uuttolämpötilasta. 

Normaalistihan kahvin optimaalinen uuttolämpötila on ainakin teoriassa noin 92-96 astetta, mutta ainakin näille suomalaisille perus markettikahveille se on liian korkea, että niistä tulee sitten pahaa kitkerää tervaa, ja lähes kaikki omasta lähimarketista saatavat kahvimerkit ja paahtoasteet testattu. 

Mutta tällä hetkellä minulla on joku Tokmannin Ideale+ -keitin, ja nyt on jopa hyvää kahvia kun uuttolämpötila on sopivampi. Siitä huolimatta tämän laitteen keittämä kahvi on kuitenkin sopivan kuumaa vielä maitotilkan kaatamisen jälkeenkin. Eikä tuo kahvinkeitin ollut myöskään hinnalla pilattu kun maksoi 17,95e ja on vielä kahden vuoden takuu. 

Joten kallis keitin tai optimaalinen uuttolämpötila ei takaa parempaa kahvia. 

Vierailija
40/43 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on moccamasteri ollut pian 15v. ja hyvin toimii vielä. Hyvänmakuista kahvia keittää.

Seuraavakin keitin on moccamasteri, tykkään.

Halvimpia keittimiä olisi saanut ostaa aika monta 15 vuoden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi