Vein naspurilli vähän käytettyjä lastenvaatteita ja nyt ne löytyivät roskista!
Puhtaita, pestyjä, kauniisti viikattuja. Ehkä pari-kolme vuotta vanhoja. Hyvää markettilaatua, Nanso, Nelly, Sokoksen omia merkkejä, mukana myös esim rukan haalari.
Perheen äiti on ilmoittanut ottavansa mielellään vastaan tavaraa.
Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (46)
Oliko sulla liian suuret luulot vaatteiden kunnosta, vai oliko sillä liian suuret luulot siitä mitä ilmaiseksi saa?
Onko naspurilli vähän niin kuin pikkurilli?
oikeaa kokoa? nukkaa/venyneitä? markettimerkit ei juurikaan kestä, ja kirpparilta saa parilla eurolla kivoja lindexin jne lastenmalliston vaatteita. Rukka haalereista koskaa kuullutkaan...Mutta eipä tartte sun enään niille mitään lahjoittaa.
Ihmisillä on eri käsitys hyvästä, ostin kerran huutiksesta paketin joka meni roskiin , ei ollut edes mitään järkeä viedä SRP:lle, vaatteet a ) haisi hirveän voimakkaasti ( ei nyt pelkästään olisi tietenkään syy), b) olivat oudon mallisia, varmaan jostain -80 luvulta vaikkei myyjä näin kertonut, useampi kappale ei vastannut yhtään kokoaan c) oli värjäynyt oudosti , eli siis -80/90 luvun voimakkaasti haisevat, värjääntyneet kokoaan vastaamattomat ja nukkaiset vaatteet meni roskiin, tai taisin muutaman kappaleen käyttää pesukoneessa että meni lahjoituksiin, mutta kukaan ei tee mitään kokoaan pienemmällä leveällä, mutta lyhythihaisella collegellä jonka valkoiset osat on osittain vaaleanpunertavat.
Löytyivätkö samasta provoroskiksesta kuin se isoisän lapsenlapselleen tekemä merirosvolaiva silloin aikanaan ?
Mikään ei haissut. Kaikki ollut kotona vaatekaapissa pari vuotta. Eivät enää sovi lapsille tai eivöt tykkää pitää.
Ei ollut mitään reikiä tai nukkaantumia. Näitä ei oikeasti ole pidetty juuri yhtään, koska eivät ole oikein meidän tyylisiä. Melkein uusia ja käyttämättömiä.
Pesin kaiken ja silitin.
Sori se haalari oli Remun, ei Rukan. Sekoitin koirien vaatteisiin! :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla liian suuret luulot vaatteiden kunnosta, vai oliko sillä liian suuret luulot siitä mitä ilmaiseksi saa?
Vaatteet oli ihan hyvä kuntoisia. Ehkä kerran pari pidetty ja jääneet lapsille pieniksi. Sellaisia mitä marketeista ostaa ajattelematta sen enempää onko niille käyttöä vai ei.
Meillekin naapuri toi pyytämättä ja yllättäen jätesäkillisen vaatteita. Kuluneita, joissakin reikiä ("mutta ei haittaa kun kyllä tossa hiekkalaatikolla voi pitää reikäisiäkin"), läiskikkäitä. Pesty hajustetulla pesuaineella. Pari juhlapaitaa sieltä otin talteen, pesin ja tuuletin muutamaan otteeseen, ja muut laitoin roskiin.
Apua, mä sain just yhdeltä naapurilta ison kassin vaatteita ja toiselta haalareita ym.
Haalarit oli hyviä ja ne tuli/tulee käyttöön mutta ne sisävaatteet. Otin sieltä käyttöön siisteimmät, oli unihaalari, marimekon tasaraitapaita joka uudenveroinen ja sitten muutamat peruscollarit otin ja muutaman bodyn jotka oli siistejä, niin ja parit farkut.
Roskiin pistin kaikki venyneet ja kuluneet jotka ei olisi mennyt edes kirppiksellä.
Olen myös sanonut että otan mielelläni vastaan mutta en minäkään ihan lumppuja halua edes ilmaiseksi. Varsinkaan kun annan vaihdossa kuitenkin aina jotain, esin kahvia ja suklaata.
Toki ihmisillä on eri käsitys siitä mikä on hyvää.
No ennemmin kannattaisi pyytää katsomaan ja sitten antaa mukaan mitä haluaa ottaa. Sillä olisi tältä vältytty. Osa ihmisistä on muuten oikeasti jopa epäkunnioittavia sen kanssa, mitä toisten "pitäisi" ilmaisena ottaa vastaan. Ihan sama, kuinka köyhä olen, mä en ota vastaan mitään kuluneita rääsyjä. Joku raja sinäkin, missä määrin meidän taloustilanteen täytyy mun lapsestani näkyä. Hyvänä nyrkkisääntönä kannattaa pitää esim. noita Facebookin lahjoitusryhmiäkin selatessa, että jos vaatteet ovat jätesäkissä, ne kelpaavat todennäköisesti korkeintaan siivoukseen räteiksi, vaikka kuinka olisivat ilmoittajan mukaan "hyväkuntoisia nuorelle naiselle sopivia trendikkäitä vaatteita" tai mitä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mä sain just yhdeltä naapurilta ison kassin vaatteita ja toiselta haalareita ym.
Haalarit oli hyviä ja ne tuli/tulee käyttöön mutta ne sisävaatteet. Otin sieltä käyttöön siisteimmät, oli unihaalari, marimekon tasaraitapaita joka uudenveroinen ja sitten muutamat peruscollarit otin ja muutaman bodyn jotka oli siistejä, niin ja parit farkut.
Roskiin pistin kaikki venyneet ja kuluneet jotka ei olisi mennyt edes kirppiksellä.Olen myös sanonut että otan mielelläni vastaan mutta en minäkään ihan lumppuja halua edes ilmaiseksi. Varsinkaan kun annan vaihdossa kuitenkin aina jotain, esin kahvia ja suklaata.
Toki ihmisillä on eri käsitys siitä mikä on hyvää.
Nämä eivät olleet yhtään kuluneita. Korkeintaan pari kertaa pidetty, osaa ei kertaakaan. Esim nanson vaatteissa oli laput jäljellä.
Kumma kun ei kelvannut. Ajattelin tarjota hänelle rattaitakin mutta olkoon.
Vierailija kirjoitti:
No ennemmin kannattaisi pyytää katsomaan ja sitten antaa mukaan mitä haluaa ottaa. Sillä olisi tältä vältytty. Osa ihmisistä on muuten oikeasti jopa epäkunnioittavia sen kanssa, mitä toisten "pitäisi" ilmaisena ottaa vastaan. Ihan sama, kuinka köyhä olen, mä en ota vastaan mitään kuluneita rääsyjä. Joku raja sinäkin, missä määrin meidän taloustilanteen täytyy mun lapsestani näkyä. Hyvänä nyrkkisääntönä kannattaa pitää esim. noita Facebookin lahjoitusryhmiäkin selatessa, että jos vaatteet ovat jätesäkissä, ne kelpaavat todennäköisesti korkeintaan siivoukseen räteiksi, vaikka kuinka olisivat ilmoittajan mukaan "hyväkuntoisia nuorelle naiselle sopivia trendikkäitä vaatteita" tai mitä ikinä.
No en tietenkään päästä ventovieraita meidän kaappeja tonkimaan. Annoin vaatteet hänelle ja sanoin että saa rauhassa katsoa ja sovitella, palauttaa sitten mitä ei halua. Hän otti kaiken ja sanoi et kyllä ne varmasti sopii. (Heidän lapset on vähän nuorempia kuin nämä koot)
Mun yksi tyttävä olisi ”ottanut vastaan” hyväkuntoista Gugguuta ja Mini Rodinia :)
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei haissut. Kaikki ollut kotona vaatekaapissa pari vuotta. Eivät enää sovi lapsille tai eivöt tykkää pitää.
Ei ollut mitään reikiä tai nukkaantumia. Näitä ei oikeasti ole pidetty juuri yhtään, koska eivät ole oikein meidän tyylisiä. Melkein uusia ja käyttämättömiä.
Pesin kaiken ja silitin.
Sori se haalari oli Remun, ei Rukan. Sekoitin koirien vaatteisiin! :DDDDD
Ei ilmeisesti sitten ollut heidänkään tyylisiä. Ei varmaan kehdannut palauttaa. Mutta ois voinu laittaa vaikka johonkin keräyslaatikkoon roskiksen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään päästä ventovieraita meidän kaappeja tonkimaan. Annoin vaatteet hänelle ja sanoin että saa rauhassa katsoa ja sovitella, palauttaa sitten mitä ei halua. Hän otti kaiken ja sanoi et kyllä ne varmasti sopii. (Heidän lapset on vähän nuorempia kuin nämä koot)
Kun siellä oli semmoisiakin vaatteita, joissa oli laput vielä kiinni, eli selkeästi uusiakin, niin joo, onhan tuo törkeetä. Silti mä ymmärrän nyt vähän paremmin naapurinkin toimintaa, jos kerran oli ventovieras. Suurin osa ihmisistä ymmärtää, ettei ventovieraalle anneta tavaraa, jonka takaisin saamisella on väliä. Todennäköisesti siis oletti, että kun olet tuosta noin vaan valmis antamaan pois kaikki, niin olisivat menneet muuten roskiin joka tapauksessa. Osa ihmisistä ei näe eroa laittaa kierrätykseen tai heittää roskiin (mikä on mielestäni todella typerää, koska kyllä luonnonvarojen säästämisen eteen pitäisi vähän edes jokaisen yrittää nähdä vaivaa, mutta tää menee jo liian kauas aiheesta).
Olishan ne vaatteet voinu esittelyn ajaksi ottaa poiskin sieltä kaapista jonnekin sohvalle tms., ettei sen sieltä niitä tarvi tonkia.
Ohis, mutta roskikseen ei saa heittää vaatteita. Siis jätekäsittelysäädösten takia.
Tuota... Kun jo useassa viestissä on käynyt ilmi että nämä vaatteet oli sulle aikanaan epäonnistuneita heräteostoksia, miksi sen naapurin olis niihin pitänyt tyytyä?
Tietysti olis voinu palauttaa ne sulle, muttei kehdannut? Ja ajatteli ettet tongi roskiksia?
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta roskikseen ei saa heittää vaatteita. Siis jätekäsittelysäädösten takia.
Toinen ohis. Tässä on ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä ne vaatteet pitää laittaa sekajätteeseen joka menee polttoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuota... Kun jo useassa viestissä on käynyt ilmi että nämä vaatteet oli sulle aikanaan epäonnistuneita heräteostoksia, miksi sen naapurin olis niihin pitänyt tyytyä?
Tietysti olis voinu palauttaa ne sulle, muttei kehdannut? Ja ajatteli ettet tongi roskiksia?
Olisi ne kannattanut viedä johonkin keräykseen, vaikka UFF -laatikkoon.
- eri (ei ap)
Kannattaa myllätä niiden satojen pesujen läpi menneiden haalistuneiden lasten vaatteiden kanssa, kun harmitta ja helpomallahan toki voisi päästä viemällä ne suoraan jätekeräykseen.
Olivatko vaatteet rikkinäisiä? Haisivatko pahalle varastolle tai homeelle?