Kutunjuustoko käy vegaaneille?
Tuolta rasvakeskustelusta bongasin tällaisen. Mitäs palstalaiset tähän sanoo, kutunjuustohan valmistetaan vuohenmaidosta. Itse välttelen jopa hunajaa, sillä se on eläinperäistä. Vuohi ei ilmeisesti ole eläin.
Kommentit (15)
Joku keksii sanoa jotain. Miksi siitä pitää tehdä avaus? Eiköhän nyt ihmiset tajua, että kutunjuusto ei ole kasviperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Joku keksii sanoa jotain. Miksi siitä pitää tehdä avaus? Eiköhän nyt ihmiset tajua, että kutunjuusto ei ole kasviperäistä.
Kutunjuustohan on kasvisperäistä eli kuttu syö heinää ja siitä tulee maitoa joka tehdään juustoksi.
Kyllä kutunjuusto käy ainakin minun tietääkseni monille vegaaneille, vaikka se tietenkin on eläinperäistä, kuten lehmänmaitojuustokin. Kotimaista vuohenmaitoa pidetään niin terveellisenä, että se on ns. sallittu poikkeus säännöstä. Asia on kuitenkin kiistanalainen.
Onko tämä kutunjuustojankuttaja sama tyyppi, joka ilmestyy kaikkiin vegaaniketjuihin selittämään: "Olen ollut jo vuosia tiukka vegaani, mutta silloin tällöin suon itselleni vasikankyljyksiä tai silakkapihvejä"? Oli tai ei, äärimmäisen rasittavaa ja lapsellista provoilua, jonka voisi nyt pliis jo pikkuhiljaa lopettaa.
Aloitteleva vegaani kirjoitti:
Kyllä kutunjuusto käy ainakin minun tietääkseni monille vegaaneille, vaikka se tietenkin on eläinperäistä, kuten lehmänmaitojuustokin. Kotimaista vuohenmaitoa pidetään niin terveellisenä, että se on ns. sallittu poikkeus säännöstä. Asia on kuitenkin kiistanalainen.
Saanko esitellä: tämä on palstan kutunjuustotrolli. Älkää ruokkiko.
Aloitteleva vegaani kirjoitti:
Vegaanius ei ole synonyymi terveellisyydelle. Vegaani välttelee eläinperäisiä tuotteita. Vuohi on eläin.
Tunge nyt jo se juusto sinne mihin aurinko ei paista