Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä - onko ok tehdä bisnestä Fb-kirppareilla?

Vierailija
09.10.2018 |

Tuli vastaan tällainen tapaus, jossa naisella on vintage -vaatteiden kauppa ja sen lisäksi on käytännössä joka päivä ostamassa ja myymässä useita vaatekappaleita eri kaupunginosien Fb-kirppareilla. Vaikuttaa bisnekseltä, koska (laajasta kokovalikoimasta ja määrästä päätellen, yhdistettynä siihen että hän muutenkin tekee vintage -vaatteilla bisnestä) eivät ilmeisesti ole hänen omia vaatteitaan.

Jotenkin tuntuu siltä, että en halua myydä hänelle tai ostaa häneltä tämän takia, koska tuo ei oikein ole ryhmien idea. Se on kuitenkin vaikeaa, jos hän on ensimmäinen varaaja, jolloin sääntöjen mukaan hänelle pitäisi myydä. Enhän voi etukäteen näyttää todeksi, että hän olisi kyseistä tuotetta myymässä eteenpäin voitolla (mikä on kiellettyä ryhmissä).

Joten kysyisin mielipiteitä:

- Onko tämä naisen toiminta mielestänne ok? (useimmissa ryhmissä tämä on tosin kiellettyä, mutta ilmeisesti kiertää sääntöjä ostamalla yhdestä ryhmästä ja myymällä toisessa)

- Miten välttää kaupantekoa hänen kanssaan?

- Pitäisikö ilmoittaa ryhmien ylläpitäjille?

Mielipiteitä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä:

Kyseisellä naisella on ennestään huono maine, juuri sen takia että häntä on aikaisemminkin epäilty tämänkaltaisesta toiminnasta.

Ap

Vierailija
2/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle koko asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuuluu jos hän yrittää ostaa minulta. Miten välttää myymistä?

Vierailija
4/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuuluu jos hän yrittää ostaa minulta. Miten välttää myymistä?

Koska jos kieltäydyn myymästä silloin jos hän on eka varaaja, niin itse rikon sääntöjä. Ja hengaa kaikilla alueen Fb -kirppareilla ja kierrätysryhmissä 24/7, niin on aina kärppänä varailemassa ekana kaikissa ryhmissä.

Vierailija
5/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät vain myymättä hänelle ja jos nostaa metelin niin ilmoitat syyn ryhmän ylläpidolle.

Vierailija
6/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parissa ryhmässä törmännyt sellaiseen, että itse myyn tuotteen halvalla ja sitten ostaja pistääkin tuotteen myyntiin tuplahinnalla. Paras juttu oli lasten talvikengät. Myin yhden talven käytetyt kengät kolmella eurolla. Ostaja pisti vuoden käytön jälkeen samat kengät huomattavasti kalliimmalla myyntiin. Musta on kuitenkin sama mitä ostajat tekevät tuotteilla, jotka ovat minulta ostaneet. Joskus ilmaiseksi antamat tuotteet ovat päätyneet myyntiin, mutta ihan sama, olen niistä vapaaehtoisesti ilmaiseksi luopunut.

Vierailija
7/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää trokarit on aina harmina

Vierailija
8/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on kuka ostaa jos kuitenkin saat rahasi?

Vierailija
9/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parissa ryhmässä törmännyt sellaiseen, että itse myyn tuotteen halvalla ja sitten ostaja pistääkin tuotteen myyntiin tuplahinnalla. Paras juttu oli lasten talvikengät. Myin yhden talven käytetyt kengät kolmella eurolla. Ostaja pisti vuoden käytön jälkeen samat kengät huomattavasti kalliimmalla myyntiin. Musta on kuitenkin sama mitä ostajat tekevät tuotteilla, jotka ovat minulta ostaneet. Joskus ilmaiseksi antamat tuotteet ovat päätyneet myyntiin, mutta ihan sama, olen niistä vapaaehtoisesti ilmaiseksi luopunut.

Mä kieltäydyn myymästä tuollaisille koska harmittaa että vievät tuotteet muiden edestä. Ei ole reilua.

Vierailija
10/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Myyjä saa rahansa, mikä on myynnin tavoite ja vaate löytää ostajan. Väliraha on ihan viitseliäisyydellä ansaittu, jos joku maksaa tuotteesta pyydetyn hinnan Vintage-liikkeessä.

Vierailija
11/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kieltäydyn myymästä tuollaisille koska harmittaa että vievät tuotteet muiden edestä. Ei ole reilua.

Mä en silloin vielä tiennyt, että noin tulee tavaroideni kanssa käymään. Mutta toisaalta, jos itse määritän hinnan ja joku sen maksaa, niin ok.

Vierailija
12/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni sama kuin tuolla joku jo mainitsi, eli harmittaa kun yleensä tuotteista on pitkä jono ja moni on tosi pettynyt kun kaikki viedään nenän edestä. Kyse ei kuitenkaan ole bisneksestä vaan kierrätysryhmistä, joissa idea on myydä halvalla, ei tehdä rahaa. On paljon kivempaa kun vaikka joku köyhä opiskelija ilahtuu tosi paljon kun saa jotain kuin että joku tekee bisnestä ryhmien sääntöjen vastaisesti. Tällaisista tapauksista on tehty noissa ryhmissä jopa rikosilmoituksia.

No, taidan jatkossa vain kieltäytyä myymästä kyseiselle henkilölle.

Vierailija
13/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Myyjä saa rahansa, mikä on myynnin tavoite ja vaate löytää ostajan. Väliraha on ihan viitseliäisyydellä ansaittu, jos joku maksaa tuotteesta pyydetyn hinnan Vintage-liikkeessä.

"Myyjä saa rahansa, mikä on myynnin tavoite"

-> ei ole näissä ryhmissä, vaan nuo ovat alueellisia kierrätysryhmiä, eivät rahastuspaikkoja bisneksentekoon. Edelleenmyyminen voitolla on nimenomaan kielletty säännöissä, siitä saa heti potkut ryhmästä ja porttikiellon. Joten taisin vastata tässä omaan kysymykseeni :-)

Ap

Vierailija
14/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä täysin kiellettyä useimmissa ryhmissä. Joten logiikkasi menee täysin pieleen.

Vierailija
15/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisista tapauksista on tehty noissa ryhmissä jopa rikosilmoituksia.

Missä ryhmässä tällaista? Itsekin monta kertaa olisin jonkun tavaran halunnut, mutta joku muu oli vaan nopeampi. Ei ole ikinä tullut mielenkään tästä minnekään ilmoitella!

Vierailija
16/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltäydyn aina myymästä trokareilta vaikuttaville enkä osta sellaisilta.

Vierailija
17/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisista tapauksista on tehty noissa ryhmissä jopa rikosilmoituksia.

Missä ryhmässä tällaista? Itsekin monta kertaa olisin jonkun tavaran halunnut, mutta joku muu oli vaan nopeampi. Ei ole ikinä tullut mielenkään tästä minnekään ilmoitella!

Jos joku jää kiinni siitä, että myy ryhmästä ostamaansa tuotetta eteenpäin korkeammalla hinnalla, eli yrittää tehdä voittoa, saa potkut joissain Helsingin alueellisissa ryhmissä. Yksi tuttu ylläpitäjä kertoi, että tällaista harrastavat ihmiset ovat ryhmien harmina ja heitä yritetään pitää pois ryhmistä. Tässä yhteydessä mainitsi rikosilmoitukset. Joissakin ryhmissä vaaditaan siksi jäsenen suosituksen että edes pääsee ryhmään sisään.

Vierailija
18/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Ainakin yhden ryhmän säännöissä myös lukee "myyntiä ammattinaan harjoittavien ilmoitukset eivät tänne kuulu". Seurauksena välitön erottaminen ryhmästä. Eli joo, vastaus tuli omaan kysymykseeni, bisneksen teko on täysin kiellettyä.

Vierailija
19/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä:

Tiedänpä nyt myös tsekata, onko kyseinen henkilö ryhmien jäsen ja vältän kaikkia ryhmiä joissa on. Eli en myy niissä mitään. Oman alueensa ryhmistä on näköjään jo potkittu pois, siksi on nyt siirtynyt uusien alueiden ryhmiin. Vastenmielinen tapaus, mutta otinpa opikseni.

Vierailija
20/41 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Ongelma ratkaistu, erosin niistä ryhmistä joissa kyseinen henkilö vielä on. On näköjään potkittu ulos useimmista ryhmistä :-) Ei mikään ihme, koska on tosi huono maine. Todella vastenmielinen tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi