Mitä mieltä - onko ok tehdä bisnestä Fb-kirppareilla?
Tuli vastaan tällainen tapaus, jossa naisella on vintage -vaatteiden kauppa ja sen lisäksi on käytännössä joka päivä ostamassa ja myymässä useita vaatekappaleita eri kaupunginosien Fb-kirppareilla. Vaikuttaa bisnekseltä, koska (laajasta kokovalikoimasta ja määrästä päätellen, yhdistettynä siihen että hän muutenkin tekee vintage -vaatteilla bisnestä) eivät ilmeisesti ole hänen omia vaatteitaan.
Jotenkin tuntuu siltä, että en halua myydä hänelle tai ostaa häneltä tämän takia, koska tuo ei oikein ole ryhmien idea. Se on kuitenkin vaikeaa, jos hän on ensimmäinen varaaja, jolloin sääntöjen mukaan hänelle pitäisi myydä. Enhän voi etukäteen näyttää todeksi, että hän olisi kyseistä tuotetta myymässä eteenpäin voitolla (mikä on kiellettyä ryhmissä).
Joten kysyisin mielipiteitä:
- Onko tämä naisen toiminta mielestänne ok? (useimmissa ryhmissä tämä on tosin kiellettyä, mutta ilmeisesti kiertää sääntöjä ostamalla yhdestä ryhmästä ja myymällä toisessa)
- Miten välttää kaupantekoa hänen kanssaan?
- Pitäisikö ilmoittaa ryhmien ylläpitäjille?
Mielipiteitä?
Kommentit (41)
Kerro toki tarkemmin MIKÄ siinä häiritsee niin kovin, jos joku myy edelleen ostamansa leningin? Se ettei se ole "ryhmän idea" on huonoin selitys ikinä. Se ryhmän idea on käydä kauppaa. Se on sen ainoa idea.
Jos kateus on noin kova, niin myy itse sillä kalliimmalla hinnalla millä uskot tämän tyypin sen jälleenmyyvän.
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki tarkemmin MIKÄ siinä häiritsee niin kovin, jos joku myy edelleen ostamansa leningin? Se ettei se ole "ryhmän idea" on huonoin selitys ikinä. Se ryhmän idea on käydä kauppaa. Se on sen ainoa idea.
Jos kateus on noin kova, niin myy itse sillä kalliimmalla hinnalla millä uskot tämän tyypin sen jälleenmyyvän.
No olisiko se, että kyseinen toiminta on täysin kielletty kyseisissä ryhmissä. Siksi tämä henkilö onkin potkittu pois useimmista.
Asun myös alueella, jonka paikallinen kierrätysryhmä on kärsinyt trokareista. Suurin osa ihmisistä vie nykyään mieluummin tavarat kaatopaikalle tämän takia, pääsee helpommalla.
Niin niin. Nykyään kirpparitkin on tuolla.
Mä ymmärrän ap:ta tosi hyvin, inhoan trokareita
Vierailija kirjoitti:
Mun ideani käytetyn, hyvän tavaran myynnissä on tehdä ostajalle ja itselleni hyvä mieli. Trokarit vievät tämän ilon pois. Vituttavat nämä ahneet p@skiaiset, jotka rahastavat toisten ihmisten kiltteydellä.
Mulla on paljon kivaa ja laadukasta vaatetta. Haluan tehdä vaatteideni ostajan iloiseksi epäitsekkäällä asenteellani myymällä tavarat nimelliseen hintaan. En varmasti ole yksin ajatuksineni ja ymmärrän täysin aloittajaa.
Meillä tarpeeton tavara on tarpeetonta. Jos ostaja saa muutaman euron tai kympin, ei ole minulta pois. Ei se kaupantekokaan aina helppoa ole.
Minulla ei moiseen aikaa, esim entisen mekkoni metsästämiseen.
Anna toisen tienata vähäsen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ideani käytetyn, hyvän tavaran myynnissä on tehdä ostajalle ja itselleni hyvä mieli. Trokarit vievät tämän ilon pois. Vituttavat nämä ahneet p@skiaiset, jotka rahastavat toisten ihmisten kiltteydellä.
Mulla on paljon kivaa ja laadukasta vaatetta. Haluan tehdä vaatteideni ostajan iloiseksi epäitsekkäällä asenteellani myymällä tavarat nimelliseen hintaan. En varmasti ole yksin ajatuksineni ja ymmärrän täysin aloittajaa.
Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä tarpeeton tavara on tarpeetonta. Jos ostaja saa muutaman euron tai kympin, ei ole minulta pois. Ei se kaupantekokaan aina helppoa ole.
No en anna. Kuten tuolla toinen kommentoija sanoi, se vie sen hyvän mielen pois. Lahjoitan sitten hyväntekeväisyysjärjestölle kuten Fida tai UFF ennemmin ilmaiseksi kuin rahoitan jonkun sääntöjenvastaista trokaamista. Ja jos bisnes olisi säännöissä sallittu, niin silloin koko hinnoittelu- ja muu toiminta olisi täysin erilaista kuin paikallisessa kierrätysryhmässä missä se on täysin kiellettyä, niin että muut toimivat muilla säännöillä kuin se trokari. Ja kyseinen trokari ei ole edes alueelta, joten sekin vie mielekkyyden koko ryhmästä joka on tarkoitettu paikalliseen kierrätykseen, ei ammattimaiseen bisnekseen toiselta puolelta kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en anna. Kuten tuolla toinen kommentoija sanoi, se vie sen hyvän mielen pois. Lahjoitan sitten hyväntekeväisyysjärjestölle kuten Fida tai UFF ennemmin ilmaiseksi kuin rahoitan jonkun sääntöjenvastaista trokaamista. Ja jos bisnes olisi säännöissä sallittu, niin silloin koko hinnoittelu- ja muu toiminta olisi täysin erilaista kuin paikallisessa kierrätysryhmässä missä se on täysin kiellettyä, niin että muut toimivat muilla säännöillä kuin se trokari. Ja kyseinen trokari ei ole edes alueelta, joten sekin vie mielekkyyden koko ryhmästä joka on tarkoitettu paikalliseen kierrätykseen, ei ammattimaiseen bisnekseen toiselta puolelta kaupunkia.
Tämä! On vaikka kuinka paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä joille mieluummin lahjoittaa kuin jollekin trokarille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"jos bisnes olisi säännöissä sallittu, niin silloin koko hinnoittelu- ja muu toiminta olisi täysin erilaista"
Juuri näin. Silloin kaikki laittaisivat hinnat mahdollisimman korkealle. Nyt kun trokaaminen on kielletty, niin ihmiset myyvät halvemmalla kun oletus on että tavaroita ostetaan omaan käyttöön. Tuohon rakoonhan ne trokari iskevät kun toimivat epärehellisesti ja sääntöjen vastaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! On vaikka kuinka paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä joille mieluummin lahjoittaa kuin jollekin trokarille!
Kyllä ne noiden hyväntekeväisyysjärjestöjenkin kautta voi trokareille päätyä.. Täällä SPR pitää välillä pussituspäiviä eli olikaa jollaki 5€ saa pussittaa vaatteita kauppakassillisen. Trokarithan siä on ensimmäisenä hamstraamassa.
Ilmoittakaa ylläpidolle näistä trokareista.
Kyllä muakin on harmittanut muutaman kerran kun olen myynyt vaikka kivat kengät sille ensimmäiselle ostajalle ja seuraavana päivänä ne on myynnissä tuplahinnalla toisessa ryhmässä. Tämän trokarin ostoilmoituksen jälkeen on kuitenkin ollut pitkä jono, jotka varmaan olis oikeasti ilahtuneet halvoista kengistä.
Kerran saatiin kissan kiipeilypuu ilmaiseksi kun olin nopea. Mutta meidän kissa ei suostunut katsomaankaan siihen päin, eli turha hankinta. Sillekin oli pitkä jono. Laitoin sitten kiertoon samaan ryhmään ja se meni heti ja kaikki oli tyytyväisiä. Annoin siis tietenkin ilmaiseksi, vaikka oli niin iso ja hieno, että hyvin olisi voinut pyytää vaikka 25e. Enkä kasaa tässä nyt sädekehää pääni päälle, mutta alunperin kai näiden ryhmien oli kierrättäminen, ei bisnes.
Ymmärrän ap hyvin ärsyyntymisesi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa ylläpidolle näistä trokareista.
Kyllä muakin on harmittanut muutaman kerran kun olen myynyt vaikka kivat kengät sille ensimmäiselle ostajalle ja seuraavana päivänä ne on myynnissä tuplahinnalla toisessa ryhmässä. Tämän trokarin ostoilmoituksen jälkeen on kuitenkin ollut pitkä jono, jotka varmaan olis oikeasti ilahtuneet halvoista kengistä.
Kerran saatiin kissan kiipeilypuu ilmaiseksi kun olin nopea. Mutta meidän kissa ei suostunut katsomaankaan siihen päin, eli turha hankinta. Sillekin oli pitkä jono. Laitoin sitten kiertoon samaan ryhmään ja se meni heti ja kaikki oli tyytyväisiä. Annoin siis tietenkin ilmaiseksi, vaikka oli niin iso ja hieno, että hyvin olisi voinut pyytää vaikka 25e. Enkä kasaa tässä nyt sädekehää pääni päälle, mutta alunperin kai näiden ryhmien oli kierrättäminen, ei bisnes.
Ymmärrän ap hyvin ärsyyntymisesi.
Kiitos!
Ap
" olen myynyt vaikka kivat kengät sille ensimmäiselle ostajalle ja seuraavana päivänä ne on myynnissä tuplahinnalla toisessa ryhmässä. Tämän trokarin ostoilmoituksen jälkeen on kuitenkin ollut pitkä jono, jotka varmaan olis oikeasti ilahtuneet halvoista kengistä."
Tämä on juuri yksi ongelma, että suurin osa ihmisistä ei ehdi roikkua joka minuutti niissä ryhmissä kun taas trokarille se on työtä. Jolloin nämä sitten pääsevät varailemaan ison osan parhaista tavaroista ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne noiden hyväntekeväisyysjärjestöjenkin kautta voi trokareille päätyä.. Täällä SPR pitää välillä pussituspäiviä eli olikaa jollaki 5€ saa pussittaa vaatteita kauppakassillisen. Trokarithan siä on ensimmäisenä hamstraamassa.
Ikävää
Itselle on tullut tutuksi yksi nainen meidän kaupungin ryhmissä, joka on kärkkymässä kaikkea mitä joku lahjoittaa ilmaiseksi ja alkaa tosi riitaisaksi jos ei saa kaikkea mitä haluaa. Ihan kauheaa, vie tosiaan kaikilta hyvän mielen. Itse lahjoitin kerran jotain tavaroita (en tee sitä koskaan enää) ja tuo nainen oli oikeasti pelottava aggressiivisuudessaan.
Ap