Kuorma-auto törmäsi lastenvaunuja työntäneeseen naiseen Jyväskylässä – nainen kuoli
Huh!
Kamala päätös iltapäiväkävelylle! 😢
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/25bc9159-ad2e-41c7-9e55-92dfeb67a3f2_u…
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllä tuolla enemmän vaaratilanteita aiheuttaa välinpitämättömät jalankulkijat ja pyöräilijät. Auton eteen pompitaan miten sattuu ja kuvitellaan että auto pysähtyy välittömästi kun he suvaitsevat astua ajotielle.
...sen auton onkin tarkoitus pysähtyä jos jalankulkija haluaa ylittää...
Jalankulkija voi myös katsoa, mistä kohtaa ryntää tien yli.
Itse autoilen paljon ja valitettavasti suurin osa vaaratilanteista on johtunut pyöräilijöistä tai jalankulkijoista, jotka eivät joko osaa liikennesääntöjä tai välitä omasta hengestään. Tottakai autoilijan pitää olla varovainen, mutta silloin kun olen itse jalankulkijana liikkeellä, omaan pelisilmää sen suhteen ettei auto välttämättä näe minua tai pysty pysähtymään jos ylitän tien itse ollenkaan ympärilleni katsomatta. Oikeassa oleminen ei lohduta ruumishuoneella.
Autoilijoissakin on kusipäitä ja kaahailijoita, joilta pitäisi ottaa kortti pois, mutta kyllä liikenteen pitäisi olla yhteispeliä myös kevyelle liikenteelle.
Tästä tapauksesta en tiedä, osanottoni omaisille.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat vs. kävelijät taistelu tuntuu naurettavalta... Jokainen autoilija on välillä myös jalankulkija. Tuo nainen on saattanut itse vaikka työkseen ajaa kuorma-autoa. Ihan turhaa vastakkainasettelua. Kauhea tilanne, joka on johtunut jonkun, tai molempien, varmasti inhimillisestä virheestä.
Tämä.
Ja tässä pari linkkiä miten tummiin vaatteisiin pukeutunut näkyy liikenteessä, jos vielä asfaltti on märkä, jos heijastimet puuttuvat.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005855625.html
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/katso-kuvat-ja-video-nain-heikosti-jal…
Vierailija kirjoitti:
On mullaki monta kertaa läheltä piti tilanteita ollu. Päivittäin ajanu kuorma-autolla viimeset 10 vuotta. Helsingin keskusta on se paskin mahollinen paikka ajaa, viikoittain ajanu siellä. Pakko myöntää et kääntyessä usein jännittää, vaikka erittäin hiljaa käännynki aina ja jokaikistä laajakulmapeilii katon aina vuoronperään, ja niitä on monta. Pää pyörii ku hyrrä ja silti tullu läheltä piti tilanteita paljon, pyöräilijät niitä pahimpia vaaran aiheuttajia kylläkin. Oli kyl surullinen uutinen...
M31
Aika hyvin kuvattu sitä, miten vaativaa autoa on ajaa ahtaassa taajamassa.
Voi hyvin kuvitella, että liikenteessä on paljon ammattikuskejakin, jotka eivät ole suoraan sanottuna tarpeeksi kyvykkäitä ajamaan ihan missä vaan.
Viimeksi eilen todistin kun rekka ajoi pimeällä suojatien yli liikenneympyrään aivan liian vauhdikkaasti. Ei voinut mitenkään varmasti nähdä etteikö joku musta vaatteinen ihminen tai pimeä pyöräilijä ole ryntäämässä eteen.
SaaTehdäPerässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorma-autolla naisen yli. Miten tuo on mahdollista? Tahallista?
Lahdessa olen monesti joutunut varomaan päin punaisia ajavia isoja autoja, myös kuorma-autoja. Ja myös lasten kanssa liikkeellä ollessa.
Voimia naisen lapselle ja omaisille <3
Toivottavasti kuljettaja saadaan vastuuseen.
Kukaan ei kai toistaiseksi tiedä tarkemmin, miten tuossa kävi? Eikö ole vähän kohtuutonta syytellä kuskia joka ei varmasti tehnyt tuota tahallaan ja kärsii aivan kamalista tunnontuskista tapahtuneen takia?
Ajanut kuitenkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi ja tappanut jonkun. Taajama-alueella kärryjen kanssa liikkuneen naisen. Toivottavasti kärsiikin, ja lopun elämäänsä. Ensi kerralla ehkä katsoo tarkemmin.
Älä jaksa. Taidat kyllä olla trolli, kaikki aikuiset ihmiset tajuavat, että kyseessä oli vahinko.
Valitettavasti olet väärässä. Onnettomuudet johtuu lähes aina siitä että ei olla tarkaavaisia tai ei noudateta sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa olen monesti joutunut varomaan päin punaisia ajavia isoja autoja, myös kuorma-autoja. Ja myös lasten kanssa liikkeellä ollessa.
Ei saada Suomessa.
Älä kuvittele edes.
Pienet sakot ja uudestaan ajamaan.
Ihan turhaan alapeukutatte.
Koninkankaan kuski tappoi huolimattomuudellaan useita nuoria ja hetkeäkään ei ole ollut linnassa.
Säälikää nyt vielä ihmistä jonka laiminlyönti maksoi toisten henget.
Miksi alapeukutatte faktaa?
Ei kukaan saa Suomessa linnaa vaikka kuinka pahasti möhlisi liikenteessä.
Katsotaanpa vaan se turistibussinkin tuleva tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat vs. kävelijät taistelu tuntuu naurettavalta... Jokainen autoilija on välillä myös jalankulkija. Tuo nainen on saattanut itse vaikka työkseen ajaa kuorma-autoa. Ihan turhaa vastakkainasettelua. Kauhea tilanne, joka on johtunut jonkun, tai molempien, varmasti inhimillisestä virheestä.
Tämä.
Ja tässä pari linkkiä miten tummiin vaatteisiin pukeutunut näkyy liikenteessä, jos vielä asfaltti on märkä, jos heijastimet puuttuvat.
Nyt menee ihan asiasta sivuu tämä lässyttely. Tähän aikaan vuodesta klo 15 ei ole pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saada Suomessa.
Älä kuvittele edes.
Pienet sakot ja uudestaan ajamaan.
Ihan turhaan alapeukutatte.
Koninkankaan kuski tappoi huolimattomuudellaan useita nuoria ja hetkeäkään ei ole ollut linnassa.
Säälikää nyt vielä ihmistä jonka laiminlyönti maksoi toisten henget.
Miksi alapeukutatte faktaa?
Ei kukaan saa Suomessa linnaa vaikka kuinka pahasti möhlisi liikenteessä.
Katsotaanpa vaan se turistibussinkin tuleva tapaus.
Turussa bussikuski ei saanut edes sakkoja kun ajoi suojatiellä pikkupojan yli. Autolla tappaminen on Suomessa abolitionisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Itse autoilen paljon ja valitettavasti suurin osa vaaratilanteista on johtunut pyöräilijöistä tai jalankulkijoista, jotka eivät joko osaa liikennesääntöjä tai välitä omasta hengestään. Tottakai autoilijan pitää olla varovainen, mutta silloin kun olen itse jalankulkijana liikkeellä, omaan pelisilmää sen suhteen ettei auto välttämättä näe minua tai pysty pysähtymään jos ylitän tien itse ollenkaan ympärilleni katsomatta. Oikeassa oleminen ei lohduta ruumishuoneella.
Autoilijoissakin on kusipäitä ja kaahailijoita, joilta pitäisi ottaa kortti pois, mutta kyllä liikenteen pitäisi olla yhteispeliä myös kevyelle liikenteelle.
Tästä tapauksesta en tiedä, osanottoni omaisille.
Sinun pitäisi liikkua julkisilla. Kyllä se auto vaan pitää pystyä pysäyttämään kun jalankulkija tulee suojatielle. Laki velvoittaa ajoneuvon kuljettajaa valmistautumaan pysähtymiseen, kun näkee suojatien, siis pelkkä suojatie jo velvoittaa, vaikka koko pitäjässä ei näkyisi yhtään jalankulkijaa. Kun ei noudateta sääntöjä, niin sitten yllätytään. Liikenteessä todella moni ajaa autolla sillä oletuksella että mitään ei voi tapahtua, eikä minun tarvitse varautua mihinkään.
Jalankulkija saa olla vaikka kuuro ja sokea, auton kuljettajan ajokelpoisuuden tarkastaa lääkäri. Siksi vastuu on auton kuljettajalla.
Vierailija kirjoitti:
SaaTehdäPerässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kai toistaiseksi tiedä tarkemmin, miten tuossa kävi? Eikö ole vähän kohtuutonta syytellä kuskia joka ei varmasti tehnyt tuota tahallaan ja kärsii aivan kamalista tunnontuskista tapahtuneen takia?
Ajanut kuitenkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi ja tappanut jonkun. Taajama-alueella kärryjen kanssa liikkuneen naisen. Toivottavasti kärsiikin, ja lopun elämäänsä. Ensi kerralla ehkä katsoo tarkemmin.
Älä jaksa. Taidat kyllä olla trolli, kaikki aikuiset ihmiset tajuavat, että kyseessä oli vahinko.
Valitettavasti olet väärässä. Onnettomuudet johtuu lähes aina siitä että ei olla tarkaavaisia tai ei noudateta sääntöjä.
Tarkkaavaisuuden herpaantuminen on inhimillistä ja se on vahinko. Sääntöjen tahallinen noudattamatta jättäminen taas on valinta, ei vahinko. Jos sääntöjen noudattamatta jättäminen taas on seurausta tarkkaavaisuuden herpaantumisesta, sekin on vahinko. Uskon että jokaiselle sattuu joskus herpaantumisia, sinullekin, esim. ei huomata liikennemerkkiä tai tutun rajoituksen muuttumista. Seuraukset vain yleensä eivät ole näin karmeita, onneksi.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005858742.html no nyt ainakin varmistu, että oli lapsen äiti. Niin surullinen tapaus! Onneksi nainen kuitenkin ehti edes lapsen työntää turvaan. Paljon voimia omaisille!♡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko se kuollut nainen vauvan äiti vai ei? Vastatkaa! Ahdistaa hirveästi jos pieni menetti äidin?!
eli vai ihminen joka on äiti , hänen kuolema koskettaa?
Ei tätä mielestäni voi niin ajatella, että äidillä merkitystä enemmän. Minustakin kokonaisuutena jotenkin pahempi juttu, jos oma lapsi mukana kuolonkolarissa kuin joku toinen nainen, lapseton tai lapsellinen. Ei se siihen liity. Lapsi on 1v jonkun mukaan, kuka tietää, mitä jää mieleen, vaikkei muistakaan.
No todellakin äidillä on merkitystä enemmän! Jos se ois ollu mummo nin yks hailee, vanhus joka on elämänsä elänyt. Äidin menetys on tuhat kertaa pahempi asia lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllä tuolla enemmän vaaratilanteita aiheuttaa välinpitämättömät jalankulkijat ja pyöräilijät. Auton eteen pompitaan miten sattuu ja kuvitellaan että auto pysähtyy välittömästi kun he suvaitsevat astua ajotielle.
...sen auton onkin tarkoitus pysähtyä jos jalankulkija haluaa ylittää...
Totta kai auto pysähtyy jos sille annetaan aikaa pysähtyä. Mutta kun autojen eteen hypitään kun mikäkin lehmälauma niin ei se kaupunkinopeuksilla ajava auto välittömästi pysähdy. Tiedät sen itsekin, jos olet ikinä autoa ajanut. Kyllä mulla ainakin jalan liikkuessa oma henkikulta on sen verran kallis, että voin odottaa omaa vuoroani, enkä suinpäin ryhtää autojen eteen "koska kyllä niiden kuuluu pysähtyä välittömästi, kun haluan jalan ennä kadun yli". Siellä autossa on ihminen kuljettaja, se joka toisena hetkenä on liikenteessä jalankulkijana, ei se mikään taikuri tai robotti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ihmiset oppivat ettei sieltä auton kopista näe hyvin jalankulkijoita? Kuolleita kulmia on enemmän kuin normi autossa, joten niiden lähettyvillä tulee olla varovaisempi.
Minkä h*lvetin takia tätä esitetään koko ajan jonakin tekosyynä siihen että joku autoilija taas holtittomasti ajaa jonkun yli? Miten muka on ylipäätään laillista ajaa autolla paikkaan jonne ei näe? Mitäpä jos vaikka ei ajettaisi sokkona minne sattuu? Jos et näe minne käännyt, niin valitse s*atana toinen reitti. Välinpitämätöntä ja jatkuvaa liikenteen vaarantamista, selliin tuollaiset pitäisi laittaa. Samaa luokkaa kun pistäisi pussin päähänsä ja menisi kiväärillä paukuttelemaan kaupungin keskustaan. "En nhähnyt mitä tein, ei ole mun vika!"
Vaan kun aina ei voi valita sitä reittiä minkä haluaa, vaan on mentävä siihen suuntaan mihin opasteet ja liikennemerkit määrää.
Liikennesuunnittelussa on vikaa, jos työmaa-alueelle ja sieltä pois ei pääse turvallisesti. Ymmärrätkö, että tässä kohtaa oli kyseessä poikkeusjärjestelyt?
Kuorma-auto nyt vaan sattuu olemaan sellainen vekotin, että siellä on kuolleita kulmia. Varsinkin etuoikeakulma ja kylki, sekä suoraan tuulilasin alapuolella on katvealueet, joihin ei näe. Samoin suoraan auton takana.
T: entinen rahtari
Kuski ei edes huomannut yliajoa vaan vasta autojen äänimerkit sai pysähtymään. Äiti oli ylittämässä ajorataa ilmeisesti bussipysäkille jäätyään. En ihan ymmärrä mitä tarkoittaa, että törmäys tapahtui heti auton lähdettyä liikkeelle..Kai olisi mainittu jo kuitenkin, jos nainen olisi ollut suojatiellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh!
Kamala päätös iltapäiväkävelylle! 😢https://www.iltalehti.fi/kotimaa/25bc9159-ad2e-41c7-9e55-92dfeb67a3f2_u…
Kuski luultavasti räplännyt kännykkää tai sitten olettanut että pienmpi väistää ja säännöistä viis.
Hämmästyttävän usein näkee että kuljettajat sormeilee ajaessa puhelinta. Katse pois tiestä pari kolme sekuntia ja tilanne tulee yllätyksenä.
Ihmettelen usein, miksei ammattiautoilijoilla ole handsfreetä tai bluetoothia, kun näköjään sitä kännykkää pitää räplätä koko ajan, havaintojeni mukaan. Jopa minulla on, vaikka käytän kännykkääni harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko se kuollut nainen vauvan äiti vai ei? Vastatkaa! Ahdistaa hirveästi jos pieni menetti äidin?!
Ei tätä mielestäni voi niin ajatella, että äidillä merkitystä enemmän. Minustakin kokonaisuutena jotenkin pahempi juttu, jos oma lapsi mukana kuolonkolarissa kuin joku toinen nainen, lapseton tai lapsellinen. Ei se siihen liity. Lapsi on 1v jonkun mukaan, kuka tietää, mitä jää mieleen, vaikkei muistakaan.
No todellakin äidillä on merkitystä enemmän! Jos se ois ollu mummo nin yks hailee, vanhus joka on elämänsä elänyt. Äidin menetys on tuhat kertaa pahempi asia lapselle.
Tämä oli irroitettu yhteydessä. alkuperäinen kommentoija kysyi sitä, onko se vähempi asia, jos ihminen ei ole äiti.
Lukija ei vissiin ymmärtänyt oikein. En nyt viitsi kaivaa viestiä esille. Eli asian ydin oli mielestäni se ja kysymys koski sitä, onko ihminen vähempi kuin ei ole äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Nyt menee ihan asiasta sivuu tämä lässyttely. Tähän aikaan vuodesta klo 15 ei ole pimeää.
Ei pimeää, mutta hämärää ja koko päivän oli satanut vettä.
Ja riippuu paikkakunnasta, missä klo 15.00 on hämärää ja jossakin vielä paistaa aurinko.
Ja täällä monet Jyväskyläläiset ovat kyllä koneet sen hämäräksi/pimeäksi ja asfaltti oli mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo voi olla vaikka 35-vuotiaana. Vanhus joka on elämänsä elänyt? Hänellä itselläänkin voi olla pieniä lapsia, vaikka on jo mummokin.
Oliko liikaa nopeutta autolla? Se oli omakoti aluetta ja ei mikään valtatie ja todennäköisesti myös lapsia liikkuu myös.