Kuorma-auto törmäsi lastenvaunuja työntäneeseen naiseen Jyväskylässä – nainen kuoli
Huh!
Kamala päätös iltapäiväkävelylle! 😢
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/25bc9159-ad2e-41c7-9e55-92dfeb67a3f2_u…
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ton havainnekuvan perusteella äiti lapsineen on ollut niin perusteellisen kuolleessa kulmassa, ilmeisesti sivupeilien etupuolella ja aivan kuorma-auton kulmassa liki kiinni autossa kun se on lähtenyt liikkeelle. Auto taas on ollut vastaantulevien kaistalla, joten kuski on istunut siellä toisella reunalla. Eilen satoi vettä ja oli todella masentavan pimeä päivä, näkyvyys oli oikeasti huono - jos tummat vaatteet ja mustat rattaat, niin sitä vaikeampi huomata. Kaikki todella huonon tuurin elementit mukana.
Eihän tossa ole auton tarttenut kuin hiukan liikahtaa eteenpäin niin nainen on jo ollut maassa kun tuollainen massa tulee keula edellä päälle.
En tajua miksi on siitä aivan edestä lähtenyt menemään auton keulan ohi.
Tämä on kertakaikkisen surkea tapahtuma ja turha kai syytellä ketään saatikka jossitella, mutta ihan samaa itsekin ihmettelen: mitä kummaa on ajatellut lähtiessään menemään ihan keulan edestä ohi? :( Toki se suojatie oli siinä, mutta tuollaisessa tilanteessa kait olisi voinut unohtaa suojatien olemassa olon ja ylittää tien reilusti kauempaa rekasta? En tiedä... Itse olen ikäni ollut tekemisissä maatalouskoneiden kanssa ja mun mielestä nämä maansiirtokoneet on sitä samaa kaliiperia, ja ei, ei ikinä tulisi mieleenkään kävellä rekan nokan edestä. :( Mulle tulee surku ihan kaikkia osapuolia tässä onnettomuudessa, myös kuskia. Voimia kaikille. Lapsella oli onneksi suojelusenkeli matkassa pitämässä vaunuja pystyssä. <3
Hän on varmaan ajatellut, että kuski osaa huomioida kuolleetkulmat.
Koska iankaiken näistä isoista ajoneuvoista on jalankulkijoita varoiteltu ja opastettu ettei näiden lähelle pidä koskaan mennä, niin kenties kuski ei voinut kuvitellakaan, että joku jalankulkija silti tulee ja tunkee ihan kylkeen ja keulan eteen työmaa-alueella. Kenelle edes tulee mieleen kulkea tuollaisen kuorma-auton tai ylipäätään minkään työkoneen vierestä, edestä tai takaa?
Tämä pitäis myös mahdollistaa. Vähän vaikea olla menemättä lähelle, jos se iso ajoneuvo tukkii esimerkiksi sen mainitsemani kuntoradan, miten sinä sen kierrät, vieressä tiheää risukkoa ja jyrkät penkereet ja kaivinkone pyörii ja laittaa maata molemmille puolille kuntorataa. Siinä ei paljon vaihtoehtoja ole ja tuollaisessa tilanteessa on niillä raskaan kaluston kuljettajilla iso vastuu, heidän tehtävä on varmistaa, että muu liikenne on turvassa. Jos ei muuten, niin sulkevat koko sen kuntoradan tai tien pätkän, niin että ihmiset osaa olla menemättä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ton havainnekuvan perusteella äiti lapsineen on ollut niin perusteellisen kuolleessa kulmassa, ilmeisesti sivupeilien etupuolella ja aivan kuorma-auton kulmassa liki kiinni autossa kun se on lähtenyt liikkeelle. Auto taas on ollut vastaantulevien kaistalla, joten kuski on istunut siellä toisella reunalla. Eilen satoi vettä ja oli todella masentavan pimeä päivä, näkyvyys oli oikeasti huono - jos tummat vaatteet ja mustat rattaat, niin sitä vaikeampi huomata. Kaikki todella huonon tuurin elementit mukana.
Eihän tossa ole auton tarttenut kuin hiukan liikahtaa eteenpäin niin nainen on jo ollut maassa kun tuollainen massa tulee keula edellä päälle.
En tajua miksi on siitä aivan edestä lähtenyt menemään auton keulan ohi.
Tämä on kertakaikkisen surkea tapahtuma ja turha kai syytellä ketään saatikka jossitella, mutta ihan samaa itsekin ihmettelen: mitä kummaa on ajatellut lähtiessään menemään ihan keulan edestä ohi? :( Toki se suojatie oli siinä, mutta tuollaisessa tilanteessa kait olisi voinut unohtaa suojatien olemassa olon ja ylittää tien reilusti kauempaa rekasta? En tiedä... Itse olen ikäni ollut tekemisissä maatalouskoneiden kanssa ja mun mielestä nämä maansiirtokoneet on sitä samaa kaliiperia, ja ei, ei ikinä tulisi mieleenkään kävellä rekan nokan edestä. :( Mulle tulee surku ihan kaikkia osapuolia tässä onnettomuudessa, myös kuskia. Voimia kaikille. Lapsella oli onneksi suojelusenkeli matkassa pitämässä vaunuja pystyssä. <3
Hän on varmaan ajatellut, että kuski osaa huomioida kuolleetkulmat.
Koska iankaiken näistä isoista ajoneuvoista on jalankulkijoita varoiteltu ja opastettu ettei näiden lähelle pidä koskaan mennä, niin kenties kuski ei voinut kuvitellakaan, että joku jalankulkija silti tulee ja tunkee ihan kylkeen ja keulan eteen työmaa-alueella. Kenelle edes tulee mieleen kulkea tuollaisen kuorma-auton tai ylipäätään minkään työkoneen vierestä, edestä tai takaa?
Tämä pitäis myös mahdollistaa. Vähän vaikea olla menemättä lähelle, jos se iso ajoneuvo tukkii esimerkiksi sen mainitsemani kuntoradan, miten sinä sen kierrät, vieressä tiheää risukkoa ja jyrkät penkereet ja kaivinkone pyörii ja laittaa maata molemmille puolille kuntorataa. Siinä ei paljon vaihtoehtoja ole ja tuollaisessa tilanteessa on niillä raskaan kaluston kuljettajilla iso vastuu, heidän tehtävä on varmistaa, että muu liikenne on turvassa. Jos ei muuten, niin sulkevat koko sen kuntoradan tai tien pätkän, niin että ihmiset osaa olla menemättä sinne.
Käänny ympäri ja juokse kovaa. Kunto kasvaa ja raitis ilma voi tuoda päähäsi ajatuksen. Liikunnan pitäisi olla iloinen asia, ettei tarvitse tunkea kaivurin kauhan (1100 kg) ja kuorma-auton (25000 kg) väliin. Ohjelmoitko itsesi kotona ja juokset lenkin silmät sumeina ja aivot narikassa?
Vierailija kirjoitti:
sanon täältä sivusta vain:
Sitä odotellessa ihmiset voivat opetella ottamaan katsekontaktia isojen urakkatöissä olevien autojen kuskeihin. Säästyy oma henki ja pääsee sinne minne haluaa siitä paikasta mistä haluaa. Suomalaisille sosiaalisuus ja itsensä huomatuksi tekeminen voi olla toki vaikeaa, mutta ei se pahalta tunnu kun opettelee ja harjoittelee.
Raskaan kaluston kuljettajilla ei voi olla vastuuta varmistaa, että muu liikenne on turvassa: laki velvoittaa kaikki tiellä liikkujat varmistumaan siitä ettei itse aiheuta vaaraa muulle liikenteelle, siis todellakin se velvoite on kaikilla, ei pelkästään raskaan kaluston kuljettajilla. Jalankulkijoillakin on omia velvoitteitaan.
En tällä kirjoituksella yritä syyllistää kuollutta äitiä tai kuskia, kaikilta osin hirveä tragedia. Tapahtuneessa on paljon tekijöitä eivätkä ne lopu kuolleeseen äitiin tai kuorma-auton kuskiin, joten on turha syyttää ketään, kun emme tiedä kaikkia yksityiskohtia.
Ei millään pahalla tätä kuollutta naista ja hänen läheisiään kohtaan, mutta kuka hullu menee käynnissä tai käyntiin käynnistyvän kuorma-auton ihan eteen? Eikö kaikki ymmärrä, että kuorma-autosta ei pahemmin näe suoraan oikean kulman eteen.. kävelijä olisi ihan hyvin voinut kävellä pidemmän matkan tien reunassa ja vasta myöhemmin mennä jalkakäytävälle.
Surullisia tapauksia kaikki tällaiset tietenkin ja kuorma-auton kuljettajalle varmasti loppuelämäksi ihan riittävästi surua, syyllisyydentunnetta ja tuskaa ilman syyllistämistä vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh!
Kamala päätös iltapäiväkävelylle! 😢https://www.iltalehti.fi/kotimaa/25bc9159-ad2e-41c7-9e55-92dfeb67a3f2_u…
Kuski luultavasti räplännyt kännykkää tai sitten olettanut että pienmpi väistää ja säännöistä viis.
Hämmästyttävän usein näkee että kuljettajat sormeilee ajaessa puhelinta. Katse pois tiestä pari kolme sekuntia ja tilanne tulee yllätyksenä.
Ihmettelen usein, miksei ammattiautoilijoilla ole handsfreetä tai bluetoothia, kun näköjään sitä kännykkää pitää räplätä koko ajan, havaintojeni mukaan. Jopa minulla on, vaikka käytän kännykkääni harvoin.
Tätä väitettä olen aina ihmetellyt vai onko se pelkkää mutua? Millä ihmeen konstilla ja havainnoilla pystyt autoa ajaessa seuraamaan muiden kännyköiden käyttöä, erityisesti jonkun rekkakuskin tai kuorma-autokuskin.
Eikö siinä itsekin syyllisty samaan, kun huomio on muiden autoilijoiden kännyköiden räpläämisessä, eikä liikenteessä. Ja miten edes näet autonratista mitä rekkakuski puuhailee, kun henkilöautosta joutuu katsomaan taivasta kohti, jos haluaa katsoa rekan koppiin.
En ole sama vastaaja, mutta olen usein nähnyt muiden kuskien selaavan kännykkää ajaessaan, niin henkilöautoja, rekkoja ja mopoautoja kuljettavia. Helposti nämä näen kun olen kyydissä. Autossa kun on muitakin kun vain se kuski, itse en kuskina ole ikinä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorma-autolla naisen yli. Miten tuo on mahdollista? Tahallista?
Lahdessa olen monesti joutunut varomaan päin punaisia ajavia isoja autoja, myös kuorma-autoja. Ja myös lasten kanssa liikkeellä ollessa.
Voimia naisen lapselle ja omaisille <3
Toivottavasti kuljettaja saadaan vastuuseen.
Ei saada Suomessa.
Älä kuvittele edes.
Pienet sakot ja uudestaan ajamaan.
Ihan turhaan alapeukutatte.
Koninkankaan kuski tappoi huolimattomuudellaan useita nuoria ja hetkeäkään ei ole ollut linnassa.
Säälikää nyt vielä ihmistä jonka laiminlyönti maksoi toisten henget.
Vain täydellinen ihminen on aina skarppina eikä tee koskaan huolimattomuusvirheitä. Oletan, että kuljettajaakaan ei ole julistettu missään täydelliseksi, joten aivan syystä hänen kohtaloaan voi pahoitella, suomeksi: sääliä. Sinua taitaa myötätunto satuttaa, kun noin hermostuit.
Kaikki tekee virheitä ja joskus siitä virheestä seuraa jotain josta joutuu vastaamaan oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa olen monesti joutunut varomaan päin punaisia ajavia isoja autoja, myös kuorma-autoja. Ja myös lasten kanssa liikkeellä ollessa.
Et sinä tiedä mutä oikeasti on tapahtunut. Tyypillistä että heti aletaan syyttämään autoilijaa, vaikka vika on voinut olla jalankulkijassakin. Kuorma-autoilija on taatusti niin järkyttynyt tilanteesta että ri voi tämän jälkeen ammattiaan enää harjoittaa..
Voimia kuljettajalle ja omaisille jotka taatusti tulevat kärsimään ilkeistä nettikirjoitteluista ja syytöksistä.
Autoilijalla on huomattavasti suurempi vastuu liikenteessä kuin jalankulkijalla, ja syystä. Kyseinen katu on taajamaa, ja taajamassa on noudatettava aivan erityistä varovaisuutta. Jos ei autoilijana kykene varautumaan myös yllättäviin tilanteisiin, niin ei parane autoilla ollenkaan.
Ihan niinkuin meillä jalankulkijoilla ei olisi mitään vastuuta? Kumman on helpompi väistää yllättävässä tilanteessa, raskaan ajoneuvon, joka pysähtyy hitaasti, vai kevyemmän jalankulkijan, jonka on helpompi muuttaa suuntaa?
Nyt kaikki jalankulkijat, ottakaa vastuuta omasta turvallisuudestanne ja tarkkailkaa ympäristöänne.
Järkytän sinua yhdellä fysikaalisella faktalla. Paino ei vaikuta pysäytysmatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon täydellisiä ihmisiä, jotka eivät koskaan tee virheitä tai virhearvioita, ja joiden havaintokyky ei koskaan herpaannu. Onnittelut teille.
Olen aina varovainen liikenteessä, silti olen ajanut kolarin. Keskellä päivää, selvin päin. Huomioni herpaantui hetkeksi ja se riitti. Syy oli minun.
Vilpittömäst toivon, että nämä täydelliset ihmiset tai heidän läheisensä eivät koskaan joudu vastaavaan tilanteeseen ja somen hyeenalauman revittäviksi.
Kovasti voimia toivon kaikille osallisille.
Kaikki tekee vierheitä ja nyt sen virheen teki kuorma-auton kuski JA äiti lastenvaunujen kanssa. Jos toinen olisi toiminut toisin, mitään onnettomuutta ei olisi tapahtunut.
En ymmärrä tuota asennetta että virhe mitätöityisi sillä että se olisi voinut käydä kenelle vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorma-auto on ollut paikallaan, äiti lähtenyt menemään tien yli aivan kuorma-auton edestä ja sitten kuski lähtenyt liikkeelle. Ei ole huomannut äitiä ja vaunuja kun ovat aivan siinä kuorma-auton edessä.
höpö höpö
"Ilta-Sanomien tietojen mukaan vuonna 1991 syntynyt nainen oli lastenvaunuineen ahtaassa paikassa kuorma-auton vieressä, kun kuorma-autonkuljettaja lähti liikkeelle ja ajoi tämän yli."
Kuorma-auton peileistä näkee kyllä auton viereen, jos vaan viitsii vilkaista peileihin ENNEN kuin lähtee liikkeille.
Itse tuollaisen täysin vastaavan työmaan vieressä asuneena veikkaisin, että nainen vaunuineen on lähtenyt kulkemaan tuon työmaan ohi, joko aidan vierestä tai toiselta puolelta. Uutisessa sanotaan, että nainen oli kuorma-auton vieressä. Eli luultavasti joutunut menemään tien tukkineen kuorma-auton kohdalla aivan tyyliin kiinni kuorma-auton kyljessä. Siinä ei ole jalkakäytävää.
Kun kadullamme oli tuo työmaa, en juuri kyseisestä syystä lähtenyt sen kuorma-auton ohi, kun se olisi pitänyt ohittaa aivan kylki kiinni autossa, ellei kuski varta vasten näyttänyt että mene vaan.
Jos on aivan kiinni autossa esim. pelkääjän puolella, niin ei se kuski näe välttämättä peilistä eikä ikkunasta.
Eilen oli aamusta iltaan Jyväskylässä lisäksi todella synkkä ja pimeä päivä ja satoi ajoittain ihan kaatamalla vettä.
Toki tuo on lähtökohtaisesti kuskin syy, tai siltä pohjalta sitä ainakin lähdetään tutkimaan. Mutta osaan kuvitella tilanteen, koska tuo todella raivostuttava työmaa oli melkein talomme vieressä reilusti yli kuukauden ja kuorma-auton ollessa kaivannon vieressä se tukki koko tien. Piti joko odottaa tai hivuttautua siitä aivan vierestä ohi,
Mikä kiire sillä äidilläkin oli tunkea vaunuineen siihen ahtaaseen koloon. Olisi odottanut hetken niin kuorma-auto olisi poistunut.
Kristallipallo olisi taas ollut hyävä apu tuossa tilanteessa. Mistä se äiti tietää että onko se pysähdyksissä oleva kuorma-auto tulossa vai lähdössä vai vielä pari tuntia paikoillaan. Kyllä se on aika ihimillistä lähteä ohittamaan kun sellainen tarve on ja koneet on liikkumatta.
Mutta kuskin joka on töissä ja pitää autossaa vilkkuvaa keltaista valoa pitäisi joka hetki tietää onko joku äiti ängennyt akseleiden väliin?
NE VILKKUVAT TYÖKONEET PITÄÄ KIERTÄÄ 10 METRIN PÄÄSTÄ
On muuten aika vaikea kiertää, kun se kaivinkone tai nostolava on aitaamattomana työskentelemässä keskellä jalkakäytävää mutkan takana. Ainoa kiertoreitti vaatii esim. palaamista 100-200 metriä taaksepäin, kadun ylittämistä, kävelyä työmaan ohi ja sitten paluuta takaisin sille puolelle, jossa oltiin alunperin.
Säädösten mukaan tuollaisiin paikkoihin pitäisi hankkia lupa ja järjestää opastettu kiertotie työmaan ohi. Mutta onko niin viitsitty tehdä? No eipä tietysti, kun olisi "turhaa" byrokratiaa ja "eihän se ketään haittaa".
WTF? Mikä tuollaisessa on vaikeaa tai mahdotonta? Millainen ihminen oikeasti kuvittelee olevansa oikeutettu kulkemaan täysin turvallisesti sen tietyömaan läpi, koska sen kiertäminen aiheuttaa muutaman sadan metrin extrakävelyn?
Miten kukaan voi olla noin itsekäs, piittaamaton ja röyhkeä?
Ei tuossa alueella kulkeakseen keskustan suuntaan voinut kiertää aluetta satojen metrien päästä, jos ei oio toisten pihoilta. Olisi pitänyt kiertää kilometrejä. T:paikallinen
Missä tuossa aiemmassa viestissä edes puhuttiin tästä kyseisestä paikasta? Tuntuu kyllä jännältä, että (paikalliset) ihmiset ei vaan voi hyväksyä, että tuollaiset tietyöt nyt tuppaa aiheuttamaan tilapäistä harmia ja riesaa asukkaille jolloin joutuu jopa käyttämään kiertoteitä. Pienempi paha se vaikka muutaman kilometrin extrakävelykin on kuin se, että sattuu jotain peruuttamatonta. Aina voi myös odottaa sen aikaa, että se työkone saa hommansa tehtyä ja siirtyy tai erikseen antaa sulle tietä. Tuommoinen työmaa kun ei ole siinä ikuisesti eikä v*ttuilun vuoksi, niin ihan jokainen tien käyttäjä joutuu joustamaan ja hyväksymään sen että tuollaisen ohittaminen turvallisesti vaatii varovaisuutta ja malttia.
Se on ollut siinä toissa kesänä alusta asti, ja aidat vaihtaa paikkaa jatkuvasti.
Jos bussipysäkistä tulee niin vaarallinen ettei sitä pidä käyttää, se pitää sulkea väliaikaisesti, samoin kuin ne kadun osat joille ei pidä kävelijöiden mennä.Miksi asukkaat ei ole vaatineet koko tänä aikana kevyen liikenteen turvaamista? Nyt vasta herätään, kun pahin tapahtui.
Pelkästään kaupungin palautepalvelussa on kymmeniä huolestuneita palautteita ennen onnettomuutta. Jo edelliseltä kesältä, kun sama tietyö oli hieman eri kohdassa...
https://s-asiointi.jkl.fi/eFeedback/fi/View/52498
Vai mistä olet itse palautteita selannut? Tuolla haulla "erämiehenkatu" löytyy ylipäätään hurja määrä palautteita alueen nopeuksista ja turvallisuudesta.
Eli työmaan liikennejärjestelyt ovat olleet puutteellisia. Saataa urakoitsijalle ja myös työn tilaajalle, tulla pieni hermoloma kun käy istumassa kakkunsa.
Kaikille muistiin sellainen asia että kun teette poikkeavia liikkeitänne liikenteessä, niin tehkää ne hitaasti, jolloin ne ehtivät väistää, joita te ette ole itse huomanneet (kaistan vaihdot, peruuttaminen, liikkeilelähdöt parkista yms.).
Voin jotenkin kuvitella äitin ajatuksenjuoksun tuossa tilanteessa. Työalue on aidattu niin on lähestyessään saattanut ajatella että kaikki työ tapahtuu niiden aitojen sisäpuolella eli kaivinkone mahtuu siellä pyörimään jne. Siinä sitten pitää mennä vastaantulijoiden kaistalle että pääsee työmaan ohi. Mahtaa olla vilkaskin tie niin on voinut ajatella ohittavansa sen nopeasti kun autoja ei tule tai jos autoja on ollut lähestymässä. Siinä sitten ohittaessa aidattua työmaata ei ole rekisteröinyt kuorma-autoa aitojen ulkopuolella sen kummemmin ja jatkanut matkaansa ja yhtäkkiä se lähteekin liikkeelle. Onko edes nähnyt kunnolla kuorma-autoa kaivinkoneen takaa. Ehkä ne työmaa-aidat luoneet valheellista turvallisuudentunnetta.
Nämä, jotka täällä haukkuu allejäänyttä... hyi, rumaa. Todella sääliksi käy, kun pitää todistella olevansa "oikeassa" tämmöisessä asiassa, asialla ei väliä, kunhan muistaa sanoa: "Minä en koskaan...minä aina katson... opetelkaa nyt tekin kun minä...minäminä..."
Nyt kysekette nimeä, että pääsisi etsimään kuvaa ja kuvastakos voisi sutten etsiä lisää haukuttavaa vai minkä helkkarin takia asia jaksaa teitä kanoja kiinnostaa? Olen myös nainen, muttta että kyllä akat on joukossa idioottikotkottajia.
Vierailija kirjoitti:
Tunsiko kukaan tätä äitiä?
Ei, ei hänellä varmaan ollut tuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka täällä haukkuu allejäänyttä... hyi, rumaa. Todella sääliksi käy, kun pitää todistella olevansa "oikeassa" tämmöisessä asiassa, asialla ei väliä, kunhan muistaa sanoa: "Minä en koskaan...minä aina katson... opetelkaa nyt tekin kun minä...minäminä..."
Nyt kysekette nimeä, että pääsisi etsimään kuvaa ja kuvastakos voisi sutten etsiä lisää haukuttavaa vai minkä helkkarin takia asia jaksaa teitä kanoja kiinnostaa? Olen myös nainen, muttta että kyllä akat on joukossa idioottikotkottajia.
Kyllä onnettomuuksista on hyvä oppia ja silloin käydään keskustelua siitä, mikä meni pieleen. Itse ainakin tarkkailen enemmän taas liikenteessä tämän ikävän tapahtuman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onnettomuuksista on hyvä oppia ja silloin käydään keskustelua siitä, mikä meni pieleen. Itse ainakin tarkkailen enemmän taas liikenteessä tämän ikävän tapahtuman jälkeen.
Kyllä, mutta se "miten voi olla noin typerä..." jne haukut voi jättää omaan pieneen mieleen. Rakentava keskustelu tässä onkin paikallaan. Nyt on keskitytty haukkumiseen ja naisen tekemään virhearvioon, juurikaan puhumatta alueen liikennejärjestelyistä, jota ei jalankulkijoille ollut, asun lähellä, joten olen nähnyt tämän myös koko jyväskylässä miten huonosti tai olemattomasti on paikoittain jalankulku järjestetty.
Tässä tarvitse syyllistä kaivella, vaan nimenomaan miettiä, miten ehkäistä tämmöistä jatkossa niin jalankulkijoiden, kuin autoilijoiden puolesta.
Ja sen nimen kaivelun vuoksi myös tässä kotkotan, en ymmärrä miksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon täydellisiä ihmisiä, jotka eivät koskaan tee virheitä tai virhearvioita, ja joiden havaintokyky ei koskaan herpaannu. Onnittelut teille.
Olen aina varovainen liikenteessä, silti olen ajanut kolarin. Keskellä päivää, selvin päin. Huomioni herpaantui hetkeksi ja se riitti. Syy oli minun.
Vilpittömäst toivon, että nämä täydelliset ihmiset tai heidän läheisensä eivät koskaan joudu vastaavaan tilanteeseen ja somen hyeenalauman revittäviksi.
Kovasti voimia toivon kaikille osallisille.Kaikki tekee vierheitä ja nyt sen virheen teki kuorma-auton kuski JA äiti lastenvaunujen kanssa. Jos toinen olisi toiminut toisin, mitään onnettomuutta ei olisi tapahtunut.
En ymmärrä tuota asennetta että virhe mitätöityisi sillä että se olisi voinut käydä kenelle vain.
Missä kohtaa tuossa luki jotain virheen mitätöitymisestä? Kommentin pointti on hyeenalauman toiminta. Tosiasia on se, että tutkintavastuu on poliisilla ja sinulla tai kellään muulla ei ole vielä faktatietoa yksityiskohdista onnettomuuden taustalla. Kun ne ovat selvillä, täytyy niistä oppia, eikä riekkua syyllistäen somessa.
Ulkopuolisten jälkiviisaus on äärimmäisen harvoin sitä suurinta viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä mutä oikeasti on tapahtunut. Tyypillistä että heti aletaan syyttämään autoilijaa, vaikka vika on voinut olla jalankulkijassakin. Kuorma-autoilija on taatusti niin järkyttynyt tilanteesta että ri voi tämän jälkeen ammattiaan enää harjoittaa..
Voimia kuljettajalle ja omaisille jotka taatusti tulevat kärsimään ilkeistä nettikirjoitteluista ja syytöksistä.
Autoilijalla on huomattavasti suurempi vastuu liikenteessä kuin jalankulkijalla, ja syystä. Kyseinen katu on taajamaa, ja taajamassa on noudatettava aivan erityistä varovaisuutta. Jos ei autoilijana kykene varautumaan myös yllättäviin tilanteisiin, niin ei parane autoilla ollenkaan.
Ihan niinkuin meillä jalankulkijoilla ei olisi mitään vastuuta? Kumman on helpompi väistää yllättävässä tilanteessa, raskaan ajoneuvon, joka pysähtyy hitaasti, vai kevyemmän jalankulkijan, jonka on helpompi muuttaa suuntaa?
Nyt kaikki jalankulkijat, ottakaa vastuuta omasta turvallisuudestanne ja tarkkailkaa ympäristöänne.
Järkytän sinua yhdellä fysikaalisella faktalla. Paino ei vaikuta pysäytysmatkaan.
Kyllä mä silti väitän, että kävelevä ihminen pysähtyy nopeammin, kuin kuorma-auto. Ja pystyy äkillisempiin suunnanmuutoksiin.
No eipä 300 kilonen hirvikään paljoa hetkauta kuormaautoa vaikka jäis suoraan alle saatikka ihminen.