Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuorma-auto törmäsi lastenvaunuja työntäneeseen naiseen Jyväskylässä – nainen kuoli

Vierailija
09.10.2018 |

Huh!
Kamala päätös iltapäiväkävelylle! 😢

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/25bc9159-ad2e-41c7-9e55-92dfeb67a3f2_u…

Kommentit (500)

Vierailija
461/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvensi asiaa. Olen itse yrittänyt muodostaa tapahtumasta kuvaa, mutten ymmärtänyt kaikkea. Selkeästi kuvattu.

Katselin tuolla kaupungilla kuorma-autoja ja tajusin vasta ekaa kertaa, minkamoinen näkyvyys on ollut kuljettajalla. Ja voi olla niinkin, että kun hän on liikkeellelähtiessä katsonut sivupeileihin, nainen on jos tullut eteen, jolloin kuljettajalla ei ole ollut mitään mahdollisuutta havaita naista.

En ole kaikkia viestejä lukenut, mutta ollaanko täällä sitä, että vika kuskissa.

Toivottavasti tästä onnettomuudesta on se hyöty, että jatkossa ihmiset (taas) muistaa ja ymmärtää ettei sieltä kuorma-auton ohjaamosta (kaikista peileistä huolimatta) vaan näe ihan joka puolelle eikä edes ihan siihen keulan eteen. En tiedä eikö sitten enää nykyisin opeteta jo lapsille, että kaikenlaisten työkoneiden ja raskaan liikenteen kanssa pitää jalankulkijan olla ihan erityisen varovainen vai miksi se on niin monelle tullut nyt yllätyksenä.

Vierailija
462/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei tiedä, milloin elämä päättyy, tosi kamala ajatus.

Lähdenpä käymään pikaisesti kaupassa. Ja siihen se maaiilinen taival sitten päättyikin.

Pysäyttävää ja ahdistavaa.

Aika paljon voi itse vaikuttaa että käykö noin. Kannattaa lähteä ylittämään suojatietä vasta kun autot on kunnolla pysähtyneet sen eteen, ei koskaan kannata luottaa siihen että autoilija pysähtyisi. Jos ei käytä suojatietä, niin silloin pitää muistaa ettei autoilla edes ole väistämisvelollisuutta, ei vaikka olisi lastenrattaiden kanssa liikenteessä, tällöin autoilija saattaa tulla yllätetyksi jos jalankulkija astuu yhtäkkiä ajoradalle.

Mun päälle on ajanut suojatien taakse pysähtynyt autoilija. Eli ei sekään mitään takaa. Itse ylitän nykyään tien mieluummin pitkällä suoralla, missä on hyvä näkyvyys molempiin suuntiin kuin suojatietä pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ollut ihan mahdotonta nähdä nainen vaunuineen, voiko silloinkin syyttää kuljettajaa?

Vierailija
464/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-a käänsi eteen eli nainen kulki vielä sivussa kun auto koukkasikin yhtäkkisesti eteen.

Ihan just päinvastoin, nainen koukkasi ohi rekan keulaa hipoen. Miten kukaan voi oikeasti edes ajatella, että menenpä tuosta käynnissä olevan rekan keulan edestä ja vielä niin liki, että kura tarttuu takin hihaan? Tuossahan olisi ollut tilaa vaikka ja kuinka kiertämiselle.

Vierailija
465/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorma-autolla naisen yli. Miten tuo on mahdollista? Tahallista?

Lahdessa olen monesti joutunut varomaan päin punaisia ajavia isoja autoja, myös kuorma-autoja. Ja myös lasten kanssa liikkeellä ollessa.

Voimia naisen lapselle ja omaisille <3

Toivottavasti kuljettaja saadaan vastuuseen. 

Et sinä tiedä mutä oikeasti on tapahtunut. Tyypillistä että heti aletaan syyttämään autoilijaa, vaikka vika on voinut olla jalankulkijassakin. Kuorma-autoilija on taatusti niin järkyttynyt tilanteesta että ri voi tämän jälkeen ammattiaan enää harjoittaa..

Voimia kuljettajalle ja omaisille jotka taatusti tulevat kärsimään ilkeistä nettikirjoitteluista ja syytöksistä.

Autoilijalla on huomattavasti suurempi vastuu liikenteessä kuin jalankulkijalla, ja syystä. Kyseinen katu on taajamaa, ja taajamassa on noudatettava aivan erityistä varovaisuutta. Jos ei autoilijana kykene varautumaan myös yllättäviin tilanteisiin, niin ei parane autoilla ollenkaan. 

Ihan niinkuin meillä jalankulkijoilla ei olisi mitään vastuuta? Kumman on helpompi väistää yllättävässä tilanteessa, raskaan ajoneuvon, joka pysähtyy hitaasti, vai kevyemmän jalankulkijan, jonka on helpompi muuttaa suuntaa?

Nyt kaikki jalankulkijat, ottakaa vastuuta omasta turvallisuudestanne ja tarkkailkaa ympäristöänne.

Vierailija
466/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-a käänsi eteen eli nainen kulki vielä sivussa kun auto koukkasikin yhtäkkisesti eteen.

Ihan just päinvastoin, nainen koukkasi ohi rekan keulaa hipoen. Miten kukaan voi oikeasti edes ajatella, että menenpä tuosta käynnissä olevan rekan keulan edestä ja vielä niin liki, että kura tarttuu takin hihaan? Tuossahan olisi ollut tilaa vaikka ja kuinka kiertämiselle.

Kyllä lehdissä oli, että auto kääntyi eteen, koska toinen kaista oli poissa käytöstä.

Vierailija
467/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne isot autot ovat niin vaarallisia, niin miksei niihin asennuteta pakolla jonkinlaista tutkaohjelmistoa, vastaavaa kuin henkilöautoissakin jo on? Teknologia on olemassa, mutta tahto puuttuu. 

Ei ole kaikissa henkilöautoissakaan.

Koko keskusteluhan on mennyt inttämiseksi siitä, että kuorma-autoissa on niin paljon huonompi näkyvyys kuin henkilöautoissa. Siksi niitä tutkia tarvittaisiin juuri KUORMA-autoihin, ei henkilöautoihin. 

Eikä niihin tutkinkaan kannata ihan satasella luottaa. Ainakaan talvella lumessa ja loskassa. Oman henkilöautonkin tutka piippaa hulluna jos se on vähänkään likainen. Onnettomuuksia sattuu ja tulee sattumaan, vaikka olisi kaikki maailman apulaitteet.

Liikenne on ihan aina yhteispeliä ja niistä omista oikeuksista ei kannata jääräpäisesti pitää kiinni. Ja juu, kenenkään päälle ei saa ajaa, mutta vahinkoja tapahtuu ja varsinkin silloin jos ei ole ihan varma, että toinen osapuoli on sut havainnut niin on parempi antaa tietä vaikka kuinka olisi oma vuoro.

Autoilijat väärinkäyttävät tätä ja sikailet.

Henk. koht. mieluummin varon autoja, kuin kävelen alle. Vaikka kuinka väärinkäyttäisivät mun varomista. Koska mieluummin olen elossa, kuin kuollut.

Vierailija
468/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ton havainnekuvan perusteella äiti lapsineen on  ollut niin perusteellisen kuolleessa kulmassa, ilmeisesti sivupeilien etupuolella ja aivan kuorma-auton kulmassa liki kiinni autossa kun se on lähtenyt liikkeelle. Auto taas on ollut vastaantulevien kaistalla, joten kuski on istunut siellä toisella reunalla. Eilen satoi vettä ja oli todella masentavan pimeä päivä, näkyvyys oli oikeasti huono - jos tummat vaatteet ja mustat rattaat, niin sitä vaikeampi huomata. Kaikki todella huonon tuurin elementit mukana.

Eihän tossa ole auton tarttenut kuin hiukan liikahtaa eteenpäin niin nainen on jo ollut maassa kun tuollainen massa tulee keula edellä päälle.

En tajua miksi on siitä aivan edestä lähtenyt menemään auton keulan ohi. 

Tämä on kertakaikkisen surkea tapahtuma ja turha kai syytellä ketään saatikka jossitella, mutta ihan samaa itsekin ihmettelen: mitä kummaa on ajatellut lähtiessään menemään ihan keulan edestä ohi? :( Toki se suojatie oli siinä, mutta tuollaisessa tilanteessa kait olisi voinut unohtaa suojatien olemassa olon ja ylittää tien reilusti kauempaa rekasta? En tiedä... Itse olen ikäni ollut tekemisissä maatalouskoneiden kanssa ja mun mielestä nämä maansiirtokoneet on sitä samaa kaliiperia, ja ei, ei ikinä tulisi mieleenkään kävellä rekan nokan edestä. :( Mulle tulee surku ihan kaikkia osapuolia tässä onnettomuudessa, myös kuskia. Voimia kaikille. Lapsella oli onneksi suojelusenkeli matkassa pitämässä vaunuja pystyssä.

Vierailija
469/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuollut kulma. Kuorma-auton kuljettaja tietää kuolleet kulmat, mutta kortiton ei. Siksi kuorma-auton kuljettajalla on niistä kulmista suurempi vastuu.

En halua syyttää ketään tuosta onnettomuudesta, vaan kommentoida noille idiooottimaisille jotka syyttävät toisia ajovirheistä. Vedotaan siihen ettei auto pysähdy ennen suojatietä tai kuorma-autosta ei näe muuta liikennettä. Silloin sellaiset pitää kieltää tai laittaa pakollinen pysähtyminen suojatien eteen tai kuorma-autoihin kamerat kuolleisuus kulmiin. Ihme kun kaikki kuorma-autoihin ei aja kolareita.

Mun mielestä ei ollenkaan ihme. Ite ainakin osaan varoa isoja ajoneuvoja.

Vierailija
470/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen luuli, että kuski näki heidät. Ei muuta selitystä voi olla.

Vierailija
471/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ton havainnekuvan perusteella äiti lapsineen on  ollut niin perusteellisen kuolleessa kulmassa, ilmeisesti sivupeilien etupuolella ja aivan kuorma-auton kulmassa liki kiinni autossa kun se on lähtenyt liikkeelle. Auto taas on ollut vastaantulevien kaistalla, joten kuski on istunut siellä toisella reunalla. Eilen satoi vettä ja oli todella masentavan pimeä päivä, näkyvyys oli oikeasti huono - jos tummat vaatteet ja mustat rattaat, niin sitä vaikeampi huomata. Kaikki todella huonon tuurin elementit mukana.

Eihän tossa ole auton tarttenut kuin hiukan liikahtaa eteenpäin niin nainen on jo ollut maassa kun tuollainen massa tulee keula edellä päälle.

Tämä on kertakaikkisen surkea tapahtuma ja turha kai syytellä ketään saatikka jossitella, mutta ihan samaa itsekin ihmettelen: mitä kummaa on ajatellut lähtiessään menemään ihan keulan edestä ohi? :( Toki se suojatie oli siinä, mutta tuollaisessa tilanteessa kait olisi voinut unohtaa suojatien olemassa olon ja ylittää tien reilusti kauempaa rekasta? En tiedä... Itse olen ikäni ollut tekemisissä maatalouskoneiden kanssa ja mun mielestä nämä maansiirtokoneet on sitä samaa kaliiperia, ja ei, ei ikinä tulisi mieleenkään kävellä rekan nokan edestä. :( Mulle tulee surku ihan kaikkia osapuolia tässä onnettomuudessa, myös kuskia. Voimia kaikille. Lapsella oli onneksi suojelusenkeli matkassa pitämässä vaunuja pystyssä. <3

Hän on varmaan ajatellut, että kuski osaa huomioida kuolleetkulmat.

Vierailija
472/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne isot autot ovat niin vaarallisia, niin miksei niihin asennuteta pakolla jonkinlaista tutkaohjelmistoa, vastaavaa kuin henkilöautoissakin jo on? Teknologia on olemassa, mutta tahto puuttuu. 

Ei ole kaikissa henkilöautoissakaan.

Koko keskusteluhan on mennyt inttämiseksi siitä, että kuorma-autoissa on niin paljon huonompi näkyvyys kuin henkilöautoissa. Siksi niitä tutkia tarvittaisiin juuri KUORMA-autoihin, ei henkilöautoihin. 

Eikä niihin tutkinkaan kannata ihan satasella luottaa. Ainakaan talvella lumessa ja loskassa. Oman henkilöautonkin tutka piippaa hulluna jos se on vähänkään likainen. Onnettomuuksia sattuu ja tulee sattumaan, vaikka olisi kaikki maailman apulaitteet.

Liikenne on ihan aina yhteispeliä ja niistä omista oikeuksista ei kannata jääräpäisesti pitää kiinni. Ja juu, kenenkään päälle ei saa ajaa, mutta vahinkoja tapahtuu ja varsinkin silloin jos ei ole ihan varma, että toinen osapuoli on sut havainnut niin on parempi antaa tietä vaikka kuinka olisi oma vuoro.

Autoilijat väärinkäyttävät tätä ja sikailet.

Henk. koht. mieluummin varon autoja, kuin kävelen alle. Vaikka kuinka väärinkäyttäisivät mun varomista. Koska mieluummin olen elossa, kuin kuollut.

Kyllä, ja tähän voisi vielä lisätä, että mieluummin terveenä kuin oikeassa.

Vierailija
473/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen käveli juuri kuormurin keulan edestä tien yli. Ei yhtään katsonut, että auto on käynnissä, just kipannut sepelikuorman ja lähdössä. Hytistä ei näe alle metrin päähän keulan eteen. Siinä on katve.

Ja tie piti ylittää tuosta kohtaa kaapelinkaivutyömaan vuoksi.

Vaunut tarttuivat kuormurin keulaan ja raahautuivat siinä kymmeniä metrejä. Nainen oli lapsen 1991 syntynyt äiti.

Katsokaa ennenkuin hyökkäätte ison ajoneuvon lähelle, kuski ei teitä siitä näe.

Kyllä mä nään sentistä metriin mun kuorma-auton keulasta ! Miten voin lähettää kuvan tänne ? Just katon metrin päähän mun kuormurin keulasta, sisältä ! Mulla on pelkääjänpuolen yläkulmassa toi laajakulmapeili tuulilasin ulkopuolella. Eriasia osaako kaikki kuskit siitä katsoa ja käyttää sitä hyväkseen ajaessa / liikkeelle lähtiessä. Monta monta ihmishenkeä ton peilin ansiosta säilyny tässä vuosien aikana.. Samoin laajakulmapeili tossa pelkääjänpuolen sivuikkunan yläkulmassa mistä nään tohon auton viereen, se myös noin metriin asti näyttää sivulle. Tottakai etupilarin ja sivupeilin kohalla katvealue, mut pitääki älytä kurkkia oikeella tavalla et sinne näkyy, jos esim oikeelle kääntymässä :)

Vierailija
474/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kertakaikkisen surkea tapahtuma ja turha kai syytellä ketään saatikka jossitella, mutta ihan samaa itsekin ihmettelen: mitä kummaa on ajatellut lähtiessään menemään ihan keulan edestä ohi? :( Toki se suojatie oli siinä, mutta tuollaisessa tilanteessa kait olisi voinut unohtaa suojatien olemassa olon ja ylittää tien reilusti kauempaa rekasta? En tiedä... Itse olen ikäni ollut tekemisissä maatalouskoneiden kanssa ja mun mielestä nämä maansiirtokoneet on sitä samaa kaliiperia, ja ei, ei ikinä tulisi mieleenkään kävellä rekan nokan edestä. :( Mulle tulee surku ihan kaikkia osapuolia tässä onnettomuudessa, myös kuskia. Voimia kaikille. Lapsella oli onneksi suojelusenkeli matkassa pitämässä vaunuja pystyssä. <3

Koska iankaiken näistä isoista ajoneuvoista on jalankulkijoita varoiteltu ja opastettu ettei näiden lähelle pidä koskaan mennä, niin kenties kuski ei voinut kuvitellakaan, että joku jalankulkija silti tulee ja tunkee ihan kylkeen ja keulan eteen työmaa-alueella. Kenelle edes tulee mieleen kulkea tuollaisen kuorma-auton tai ylipäätään minkään työkoneen vierestä, edestä tai takaa? 

Vierailija
475/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon täydellisiä ihmisiä, jotka eivät koskaan tee virheitä tai virhearvioita, ja joiden havaintokyky ei koskaan herpaannu. Onnittelut teille.

Olen aina varovainen liikenteessä, silti olen ajanut kolarin. Keskellä päivää, selvin päin. Huomioni herpaantui hetkeksi ja se riitti. Syy oli minun.

Vilpittömäst toivon, että nämä täydelliset ihmiset tai heidän läheisensä eivät koskaan joudu vastaavaan tilanteeseen ja somen hyeenalauman revittäviksi.

Kovasti voimia toivon kaikille osallisille.

Vierailija
476/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäilen, ettei tuo nainen ollut kuullutkaan kuolleista kulmista. Silloin nimittäin olisi ymmärtänyt varoa tuollaista kuorma-autoa ja kiertää sen turvallisen matkan päästä.

Vierailija
477/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että nainen on lähtenyt juuri kuorma-auton edestä jos lava on ollut pystyssä, luonnollisesti silloin on myös autokin käynnissä, joten auton käynnissäolo tuskin tässä tilanteessa ole hälytyskelloja enempää helistellyt.

On saattanut siis lavan pystyssä ollessa ajatella, että menenpä tuosta, koska tuossa on myös suojatie!

Ottakaa myös huomioon, että edessä on ehkä ollut vastaantulevia autoja odottamassa pääsyään, joten miksi nainen olisi kiertänyt täksikään kauempaa?

Oletan syyt siis ylityskohdalle olevan:

-työssä oleva auto lava pystyssä (ei ilmeisesti aio hetkeen liikkua)

- suojatiekohta

-vastassa muita autoja, ei kierrä kauempaa

Aika jännä, itsellä taas olisi just tuossa tilanteessa nimenomaan soinut kaikki mahdolliset varoituskellot päässä, että nyt muuten tuo kuormuri ei ole parkissa vaan voi liikkua miltei mihin suuntaan tahansa. Johtuu varmaan siitä, että useamminkin kuin kerran olen nähnyt kun joku kippaa hiekkaa tai multaa johonkin ja ihan aina se kuormuri on viimeistään loppuvaiheessa liikkunut hiljaa eteenpäin. Vissiin se läjä pitää tehdä tietyllä tavalla tms. Toisaalta muutenkin varon ja väistän erityisesti kaikkia työkoneita, niistä kun ei näe ihan joka suuntaan ja muutenkin ajattelen ettei sillä työntekijällä ole mahdollisuutta seurata ihan jokaisen ohikulkijan tekemisiä kun pitää hoitaa se duunikin siinä ja kenelläkään ei ole silmiä selässäkin. Minä kun kuitenkin näen sen vekottimen jo kaukaa ja voin siksi sen myös kiertää hieman etäämmältäkin. Lisäksi vihaan sitä hajua, kolinaa ja metakkaa joka noista lähtee.

Hyvin sanoit. Lapsen kanssa en minäkään missään suin surminkaan menisi likelle isoa kuljetusautoa ja tai traktoria ym vastavaa. En edes yksin, saati lapsen kanssa. Kyllä vaisto kertoo, että siinä piilee vaara jos likelle menet.

Vierailija
478/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ollut rekka, vaan kuorma-auto. Et kai sinä luule että rekka on kuorma-auton synonyymi?

Vierailija
479/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen käveli juuri kuormurin keulan edestä tien yli. Ei yhtään katsonut, että auto on käynnissä, just kipannut sepelikuorman ja lähdössä. Hytistä ei näe alle metrin päähän keulan eteen. Siinä on katve.

Ja tie piti ylittää tuosta kohtaa kaapelinkaivutyömaan vuoksi.

Vaunut tarttuivat kuormurin keulaan ja raahautuivat siinä kymmeniä metrejä. Nainen oli lapsen 1991 syntynyt äiti.

Katsokaa ennenkuin hyökkäätte ison ajoneuvon lähelle, kuski ei teitä siitä näe.

Kyllä mä nään sentistä metriin mun kuorma-auton keulasta ! Miten voin lähettää kuvan tänne ? Just katon metrin päähän mun kuormurin keulasta, sisältä ! Mulla on pelkääjänpuolen yläkulmassa toi laajakulmapeili tuulilasin ulkopuolella. Eriasia osaako kaikki kuskit siitä katsoa ja käyttää sitä hyväkseen ajaessa / liikkeelle lähtiessä. Monta monta ihmishenkeä ton peilin ansiosta säilyny tässä vuosien aikana.. Samoin laajakulmapeili tossa pelkääjänpuolen sivuikkunan yläkulmassa mistä nään tohon auton viereen, se myös noin metriin asti näyttää sivulle. Tottakai etupilarin ja sivupeilin kohalla katvealue, mut pitääki älytä kurkkia oikeella tavalla et sinne näkyy, jos esim oikeelle kääntymässä :)

Vielä tarkennukseksi ihmisille, että mun ei TODELLAKAAN tällä viestillä ollut tarkotus mollata tai syytellä kyseistä kuljettajaa. Vaan kertoa että hytistä NÄKEE kuormurin keulan etee, kun kaikki väittää ETTEI nää. Tosin tänää näin liikenteessä montakin maansiirtoautoa missä EI ollut kyseistä laajakulmapeiliä ja voin sanoo et olin kauhuissani siitä. Ja noilla maansiirtokuskeilla monesti on ihan turhan pitkiä työpäiviä, jolloin väkisinki tarkkaavaisuus herpaantuu liikenteessä. On mullaki työpäivät monesti siinä 9-12h, joista tosin itse ajamista max 3h, kun mulla kuuluu työhön paljon muutakin. Mut tosiaan toi on hirvein juttu mikä voi ammattikuljettajille (ja muillekin) liikenteessä käydä. En osaa ees kuvitellakaan miltä tästä kuljettajasta tuntuu nyt, ja todennäkösesti koko loppuelämän ajan. Tai tämän naisen lapsesta/lapsista ja miehestä ja muista perheenjäsenistä yms.. Toivon vaa kaikkea hyvää teille!

Vierailija
480/500 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorma-autolla naisen yli. Miten tuo on mahdollista? Tahallista?

Lahdessa olen monesti joutunut varomaan päin punaisia ajavia isoja autoja, myös kuorma-autoja. Ja myös lasten kanssa liikkeellä ollessa.

Voimia naisen lapselle ja omaisille <3

Toivottavasti kuljettaja saadaan vastuuseen. 

Ei saada Suomessa.

Älä kuvittele edes.

Pienet sakot ja uudestaan ajamaan.

Ihan turhaan alapeukutatte.

Koninkankaan kuski tappoi huolimattomuudellaan useita nuoria ja hetkeäkään ei ole ollut linnassa.

Säälikää nyt vielä ihmistä jonka laiminlyönti maksoi toisten henget.

Vain täydellinen ihminen on aina skarppina eikä tee koskaan huolimattomuusvirheitä. Oletan, että kuljettajaakaan ei ole julistettu missään täydelliseksi, joten aivan syystä hänen kohtaloaan voi pahoitella, suomeksi: sääliä. Sinua taitaa myötätunto satuttaa, kun noin hermostuit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi