Kuinka paljon saatte kelasta ja sossusta kun kaikki tuet /etuudet lasketaan yhteen ?
Kommentit (232)
2100€ saan noin kuukaudessa nettona. Koostuu äitiyspäivärahasta ja yhden lapsen lapsilisästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av:n perusteella olen muodostanut näkemyksen suomalaisista hyvin tyhmänä kansana. Täällä jatkuvasti urputetaan siitä, jos joku alkkis saa valtiolta mahdollisesti tukea elämiseen. (1000/kuussa?)
Toinen vaihtoehto on, että se alkkis on kodittomana kadulla. En käsitä että miksi Suomessa on vaikea asia joillekin, että ne alkkikset saavat sitä tukea? Vuokran ja pakollisten menojen jälkeen siitä toimeentulotuesta ei jää elämiseen paria sataa enempää. Onko siitä parista sadasta joku kateellinen?
Olet siis sitä mieltä, että kaikkien niitten alkkisten pitää asua muiden rahoilla asunnoissa, joiden vuokra on 800 eur kuukaudessa? Perustelepa.
Alkkisten asuntoloiden ylläpitäminen maksaa aika paljon, mutta vaihtoehto on se, että nukkuvat rappukäytävässäsi.
Eli sun logiikkasi on se, että alkkisten asuntolat maksavat paljon, joten kaikkien muidenkin pitää elää yhtä kalliisti? Paitsi työssäkäyvien jotka maksavat itse ja joilla ei ole varaa noihin lähes tonnin kuukausivuokriin. Eli kyse on täysin orjan asemasta työssäkäyville, jotka joutuvat elättämään muita kalliimmin kuin mitä itsellä on varaa.
Miksi vammaisista pitää huolehtia???? Vastaapa tähän.
Mun 13 neliön yksiöni maksaa yli 700, en mä tässä huvikseni asu vaan siksi, ettei täällä nyt vaan saa asuntoja. Näin Helsingissä. Saan joo isot tuet, ne ei mene bilettämiseen vaan vuokraan.
700€ työmarkkinatuki omaehtoiseen opiskeluun ja kahdesta lapsesta lapsilisät, eli yhteensä 900€.
Vierailija kirjoitti:
Mun 13 neliön yksiöni maksaa yli 700, en mä tässä huvikseni asu vaan siksi, ettei täällä nyt vaan saa asuntoja. Näin Helsingissä. Saan joo isot tuet, ne ei mene bilettämiseen vaan vuokraan.
Miksi pitää asua Helsingissä?
Varmaan riippuu perhemuodostasi ja siitä miten asut. YH korotus lapsilisään on lähes 50 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av:n perusteella olen muodostanut näkemyksen suomalaisista hyvin tyhmänä kansana. Täällä jatkuvasti urputetaan siitä, jos joku alkkis saa valtiolta mahdollisesti tukea elämiseen. (1000/kuussa?)
Toinen vaihtoehto on, että se alkkis on kodittomana kadulla. En käsitä että miksi Suomessa on vaikea asia joillekin, että ne alkkikset saavat sitä tukea? Vuokran ja pakollisten menojen jälkeen siitä toimeentulotuesta ei jää elämiseen paria sataa enempää. Onko siitä parista sadasta joku kateellinen?
Olet siis sitä mieltä, että kaikkien niitten alkkisten pitää asua muiden rahoilla asunnoissa, joiden vuokra on 800 eur kuukaudessa? Perustelepa.
Alkkisten asuntoloiden ylläpitäminen maksaa aika paljon, mutta vaihtoehto on se, että nukkuvat rappukäytävässäsi.
Eli sun logiikkasi on se, että alkkisten asuntolat maksavat paljon, joten kaikkien muidenkin pitää elää yhtä kalliisti? Paitsi työssäkäyvien jotka maksavat itse ja joilla ei ole varaa noihin lähes tonnin kuukausivuokriin. Eli kyse on täysin orjan asemasta työssäkäyville, jotka joutuvat elättämään muita kalliimmin kuin mitä itsellä on varaa.
Olen eri mutta kun niitä halpoja asuntoja ei ole niillä paikkakunnilla missä on asuntoloita. Ja rappioalkoholistit kertyvät Helsinkiin, ei heitä voi sieltä poiskaan ajaa ja siellä ne asuntolatkin on. Ja palvelut. Ja korvaushoidot. Ei yksinasuvalle makseta mitään 800 euron kämppiä kuin poikkeustapauksessa.
Mun korkeakoulussa opiskeleva serkku asuu Jyväskylän keskustassa kaksiossa, en tiedä Vuokran suuruutta, mutta arvioisin sen olevan noin 600€ + tietysti vesi ja sähkö. Hän siis saa siihen asumistukea. Ei siinä mitään, mutta kun hän ei edes käy missään töissä opintojen ohella, ei edes kesätöissä. Miksi opiskelijan täytyy asua ison kaupungin keskustassa, jos ei kerta edes käy töissä? Kun koulua on kuitenkin virka-aikaan arkisin klo 8-18 välillä, eli koululle pääsee busseillakin näppärästi esim. 3-5km päästä keskustassa/ koulusta. Sen ymmärtäisin, että jos käy vaikka Hesburgerissa töissä, ja työajat ovat miten sattuu, niin silloin voi olla vaikea päästä töihin jos asuu kaukana työpaikasta. Esim. Itse työskentelen sairaanhoitajana isossa kaupungissa, teen kolmivuorotyötä ja sunnuntaisinkin täytyy päästä aamuvuoroon klo 7, niin en Mä voi ihan missä vaan asua, kun ei ole omaa autoa vaan bussilla täytyy päästä töihin.
Sama se on työttömienkin kanssa, miksi pitkäaikaistyöttömän pitää saada asua keskustassa ja saada kalliiseen asuntoon asumistukea, kun sen työttömän on ihan sama asua vaikka 6km päässä keskustasta.
Työmarkkinatuki + tukea lääkekuluihin.
Miksi terveiden, työikäisten ja työkykyisten ihmisten pitää saada niin paljon tukia etteivät viitsi mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
0€, ei lapsia joten ei mitään lapsilisiä ja tienaan n. 4000€/kk ahkeralla työnteolla joten elätän itse itseni. Suomi kaatuu vielä jonain päivänä, kun ihmiset nostavat enemmän rahaa kuin me työssäkäyvät ehdimme veroja maksaa.
Pointtini ei ole, että useampien pitäisi alkaa hakea tukia, haluan vain huomauttaa että ei niitä tukia millään palkkatyöläisen veroeuroilla kustanneta. Ne on pikkuhiluja. Suurin osa rahoista valtion kassaan tulee yritysten maksamista veroista ja vientituloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan opiskelujen, työpaikan, perheen takia. Ei kaikki asu Helsingissä huvikseen. -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, hyvä kysymys. Kun on jostain päin kotoisin ja kaikki ystävät ja iäkkäät vanhemmat joita yrittää hoitaa, jotteivät olisi yhteiskunnan taakka asuu täällä ei ihan tuosta noin vaan muuteta sinne pohjoiseen. Ja naapurin maahanm.taustaisille kustannetaan myös kaikki, miksi he asuvat täällä?
Vierailija kirjoitti:
Mun korkeakoulussa opiskeleva serkku asuu Jyväskylän keskustassa kaksiossa, en tiedä Vuokran suuruutta, mutta arvioisin sen olevan noin 600€ + tietysti vesi ja sähkö. Hän siis saa siihen asumistukea. Ei siinä mitään, mutta kun hän ei edes käy missään töissä opintojen ohella, ei edes kesätöissä. Miksi opiskelijan täytyy asua ison kaupungin keskustassa, jos ei kerta edes käy töissä? Kun koulua on kuitenkin virka-aikaan arkisin klo 8-18 välillä, eli koululle pääsee busseillakin näppärästi esim. 3-5km päästä keskustassa/ koulusta. Sen ymmärtäisin, että jos käy vaikka Hesburgerissa töissä, ja työajat ovat miten sattuu, niin silloin voi olla vaikea päästä töihin jos asuu kaukana työpaikasta. Esim. Itse työskentelen sairaanhoitajana isossa kaupungissa, teen kolmivuorotyötä ja sunnuntaisinkin täytyy päästä aamuvuoroon klo 7, niin en Mä voi ihan missä vaan asua, kun ei ole omaa autoa vaan bussilla täytyy päästä töihin.
Sama se on työttömienkin kanssa, miksi pitkäaikaistyöttömän pitää saada asua keskustassa ja saada kalliiseen asuntoon asumistukea, kun sen työttömän on ihan sama asua vaikka 6km päässä keskustasta.
Juuri näin. Miksi koko elämänsä huumeita käyttävät ihmiset, joilla ei ole edes aikomusta yrittää niistä eroon, eli eivät koskaan edes yritä työmarkkinoille, pitää asuttaa Kallioon, koko maan kalleimpiin neliöihin, muiden kustannuksella?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pk-seudulla asuvien pitkäaikaistyöttömien pitäisi muuttaa PK-seudun ulkopuolelle, esim, Porvooseen , Järvenpäähän, Lohjalle tai Kirkkonummelle, koska ei mitään järkeä asua maan kalleimmalla alueella tukien varassa, jos ei edes käy töissä. Ja jos näillä pitkäaikaistyöttömillä on tukiverkostoa nimenomaan Helsingissä, niin ei se Lohja tai Porvoo niin kaukana ole kuitenkaan, että ihan hyvin pystyy pitämään yhteyttä ja näkemään sukulaisia ja ystäviä usein, kyllä juna/bussi tuo ja vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta kun niitä halpoja asuntoja ei ole niillä paikkakunnilla missä on asuntoloita. Ja rappioalkoholistit kertyvät Helsinkiin, ei heitä voi sieltä poiskaan ajaa ja siellä ne asuntolatkin on. Ja palvelut. Ja korvaushoidot. Ei yksinasuvalle makseta mitään 800 euron kämppiä kuin poikkeustapauksessa.
Se aktiivimallia vastustanut kanadalainen oli saanut täydet tuet 800 euron kuukausivuokraan Helsingin kantakaupungissa 9 vuoden ajan. Ja kehui, että tukien siirryttyä Kelaan tilanne vain parani, niin että saa tuon 800 euroa vuokraan nyt automaattisesti.
"Ja rappioalkoholistit kertyvät Helsinkiin, ei heitä voi sieltä poiskaan ajaa"
Miksi ihmeessä ei?
94 e, yhden lapsen lapsilisä. Vielä vuosi.