Mies heitti deittien päätteeksi Starbucksin kahvimukin auton ikkunasta tienvarteen
Sanoin hänelle, että en tykkää roskaamisesta. Vastaus oli "no älä nyt viitti nipottaa, sehän oli vain yksi kahvikuppi ja se maatuu kyllä..." Nyt sitten ihmettelee Whatsappissa, kun en halua enää tavata. En ole mikään ituhippi, mutta en voi sietää roskaajia!
Kommentit (58)
Itse kierrätän tarkasti ja en kyllä roskaa, mutta kiinnostavan ihmisen kanssa ei kannattaisi tuollaisesta vielä tulistua. Varmaan siinä suhteessa ollessa sitten voisi opettaa toiselle niitä parempia tapoja myös, mutta suurempi protestointi yhdestä eleestä, joka saattoi olla poikkeuksellinen tälle henkilölle, tuntuu aika mustavalkoiselta.
En oikein voisi kuvitella miehen käyttäytyvän samalla tavalla, mutta naisilla ei ole haluhormoneja, valtavasti vientiä taas on ja kynän tiputtaminen vahingossa lattialle tai vyön käyttäminen taksissa tai se, ettei halua henkensä uhalla ruveta tappelemaan kolmen moottoripyöräkerholaisen kanssa naisen kunnian takia kadulla voi olla jo aika paha turn-off. Kaikki näistä paitsi tuo kynän tiputtaminen on kansanviisauden ja naisten kirjoitusten perusteella potentiaalinen turn-off; ei tietenkään kaikille naisille, mutta varmaan kaikilla naisilla on omasta tasostaan riippumatta absurdeja turn-offeja.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Itse kierrätän tarkasti ja en kyllä roskaa, mutta kiinnostavan ihmisen kanssa ei kannattaisi tuollaisesta vielä tulistua. Varmaan siinä suhteessa ollessa sitten voisi opettaa toiselle niitä parempia tapoja myös, mutta suurempi protestointi yhdestä eleestä, joka saattoi olla poikkeuksellinen tälle henkilölle, tuntuu aika mustavalkoiselta.
En oikein voisi kuvitella miehen käyttäytyvän samalla tavalla, mutta naisilla ei ole haluhormoneja, valtavasti vientiä taas on ja kynän tiputtaminen vahingossa lattialle tai vyön käyttäminen taksissa tai se, ettei halua henkensä uhalla ruveta tappelemaan kolmen moottoripyöräkerholaisen kanssa naisen kunnian takia kadulla voi olla jo aika paha turn-off. Kaikki näistä paitsi tuo kynän tiputtaminen on kansanviisauden ja naisten kirjoitusten perusteella potentiaalinen turn-off; ei tietenkään kaikille naisille, mutta varmaan kaikilla naisilla on omasta tasostaan riippumatta absurdeja turn-offeja.
Vaikka se kahvimukilla roskaaminen ei ollut turn-off vielä niin se miehen vastaus tähän naisen huomautukseen ehdottomasti oli... "älä viitti nipottaa". Siihen olisi se tapailu jäänyt mullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parinmuodostuksen ongelmia nykyään.
Eihän nuo mitään ongelmia ole, vaan ihmisten arvomaailmojen kohtaamisia.
Hahaa! Maisteri saivartelee. Eikä muuta osaakaan.
Kyllä sen joku vanhus tai hippi käy sieltä ojasta poimimassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tulee viestejä että eikö voitais nähdä. Ja ei kuulemma jatkossa heittele mun nähden roskia!
Eli sun selän takana roskaaminen on ok?
Ei jatkoon tuollainen tyyppi.
Mun mies joskus tuo mulle roskansa, jos lähettyvillä ei ole roskista. Kyllähän se vähän ärsyttää, mutta parempi se, kuin heittää luontoon jätskipaperit.
Huutelen täältä sivulinjoilta, että minunkin mies antaa aina roskat minulle, jos ei ole roskista lähettyvillä. Olen joskus vähän suutahtanutkin, että mikä roskakuski minä olen... Ei hän roskiaan ulos nakkaisi kuitenkaan vaan kuljettaisi ne omassa taskussaan tai kädessä roskikseen, mutta aina kun minä olen mukana, roskat päätyvät minulle.. Ja kyseessä siis ihan täyspäinen aikuinen ihminen, joka lajittelee ja kierrättää roskansa.
Roskaaminen ja hiilijalanjälki. Muistakaa, kun ostatte tuotteita ja käytte lentäen etelässä. Siinä joku pahvimuki on pieni ongelma. Mutta tärkeintähän lienee päästä haukkumaan joukolla. Tekopyhät paskiaiset!
Mää kerään roskia. 4-vuotiaan lapsenlapseni kanssa siitä on kehittynyt kiva leikki. Pidän asiaa tärkeänä ja olen monta kertaa korostanut hänelle, että mitään ei saa heittää maahan. Sitten lapsi sanoi: "Isi heittää roskat ulos auton ikkunasta." Kasvata siinä sitten siisteyteen...
Vierailija kirjoitti:
Roskaaminen ja hiilijalanjälki. Muistakaa, kun ostatte tuotteita ja käytte lentäen etelässä. Siinä joku pahvimuki on pieni ongelma. Mutta tärkeintähän lienee päästä haukkumaan joukolla. Tekopyhät paskiaiset!
Lentokoneella lentäminen ja jatkuva kuluttaminen ei ole yhtä ruman näköistä kuin yks muki jossain ojassa. Ympäristöihmisille vain estetiikka on tärkeää
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
I kynän tiputtaminen vahingossa lattialle tai vyön käyttäminen taksissa tai se, ettei halua henkensä uhalla ruveta tappelemaan kolmen moottoripyöräkerholaisen kanssa naisen kunnian takia kadulla voi olla jo aika paha turn-off. Kaikki näistä paitsi tuo kynän tiputtaminen on kansanviisauden ja naisten kirjoitusten perusteella potentiaalinen turn-off; ei tietenkään kaikille naisille, mutta varmaan kaikilla naisilla on omasta tasostaan riippumatta absurdeja turn-offeja.
Vyön käyttäminen taksissa? Pitikö olla käyttämättömyys? Minä en ainakaan siedä ihmisiä, jotka ei piittaa omasta ja muiden turvallisuudesta liikenteessä. Ilman turvavyötä oleva henkilö voi tappaa kehonsa painolla myös kanssamatkustajan kolarin sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen joku vanhus tai hippi käy sieltä ojasta poimimassa
Minä olen keski-ikäinen ja käyn nostamassa sen roskan, koska pidän siististä ympäristöstä.
Toivoisin, että moni muukin pitäisi.
Luontoon heitettävät kahvimukit ovat valtakunnallinen ongelma. Varsinais-Suomen ELY-keskuksen aluevastaava Markus Salmisen mukaan ennen tienvarsiroskien ykkönen oli tupakka-aski, nyt se on pahvikahvi.
But like disposable K-cups and plastic straws before them, the disposable cups are also increasingly a target for environmental groups. According to the International Coffee Organization, roughly 600 billion paper and plastic cups are distributed worldwide each year. Starbucks estimates it’s responsible for around 1 percent of the total, or 6 billion cups annually. And after consumers polish off their lattes and iced teas, those cups frequently end up at the landfill — or even worse, in the ocean as plastic pollution.
The current Starbucks paper cups are coated with a thin lining to prevent leaks, making them more challenging to recycle because the plastic isn’t easily separated from the paper. As a result, not every city has the proper infrastructure in place to process the cups (New York, Seattle, and Washington, DC are among the cities that do), and many end up a landfill.
https://www.eater.com/2018/3/28/17172556/starbucks-cup-waste-sustainabl…
Pahvimukeissa on muovia, eivät ne maadu.
Pahvimukit maatuvat. Samoin mammojen aivot ennen aikojaan.
https://www.kaleva.fi/teemat/luonto/miten-nopeasti-roskat-maatuvat-luon…
Seuraavaksi pyytää sinulta kantoapua, että saa vietyä vanhan sohvansa metsään?
Lähetä sille linkki tähän keskusteluun!
Ok. Varmaan ärsytti ja ymmärrän sen kyllä. Kuitenkin omapa häpeänsä
(et vois sukulaistakaan vaihtaa samasta syystä ja oletan että etsit henkilöä, josta on tulossa sulle tärkeämpi kuin sukulaiset)
->en lopettaisi deittailua tollaisiin syihin.
Tosin olen jo naimisissa ja tiedän, että ihmisessä voi olla useitakin ärsyttäviä piirteitä, jotka vielä ”näkyy” muille, mutta voi silti olla kaikista rakkain ja onnistua jopa kääntämään ne ensin ärsyttäneet jutut neutraaleiksi tai positiivisiksi.
Miten muuten meni?
Heitti sen takia että ei tarvitsisi tavata sua enää, well played brother, well played.