Eläimet ei herätä tunteita - olenko outo?
Eli minulle kaikki eläimiin liittyvä on aivan yhdentekevää. Minulle on ihan sama, millaiset turkiseläinten olot ovat tai miten nautoja käsitellään teurastamolla. Syön lihaa hyvällä halulla ja käytän turkiksia, koska ne ovat lämpimiä, mukavia ja hyvän näköisiä.
En tietenkään kannata rikollista toimintaa, enkä itse aiheuta eläimille tieten tahtoen vahinkoa, mutta minua ei myöskään hetkauta, jos joku muu niin tekee.
En ymmärrä miksi ihmisillä on lemmikkejä, ja eläinten hautausmaita pidän lähinnä rienauksena.
Kommentit (31)
Itsehän itkin lohduttomasti puoli tuntia kun ajoin vahingossa oravan yli.
tiedän että se on jo överiä, mutta luulisi jotain kunnioitusta eläviä olentoja kohtaan löytyvän jokaiselta. Suhtautumisesi kuulostaa todella kylmältä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suhtaudun lapsiin juuri noin, eläimiin taas kuten toiset lapsiin.
Jokaisessa, jota puolustuskyvyttömän, tuntevan olennon kärsimys ei hetkauta, tai joissa ne eivät herätä mitään hellyyttä ja suojelunhalua, on todellakin jotain vikaa.
No, suurinta osaa ei hetkauta. Jos hetkauttaisi, ei tehotuotetun lihan kulutus olisi sillä tasolla millä se on.
Suuri osa uskoo siihen propagandaan, että tuotantoeläimillä on Suomessa hyvät olot (ja toki suhteessa onkin) eikä ymmärrä eläinten tarpeita. Kyllä suurta osaa kiinnostaa, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi.
Minussa eläimet herättävät hellyyttä, lapset ärsytystä ja inhoa.
Vierailija kirjoitti:
On sussa jonkinlaista tunnekylmyyttä havaittavissa. Olet outo, suurin osa ihmisistä kyllä välittää edes jonkun verran.
Suurin osa välittää sen verran että he eivät salli lemmikkien rääkkäämistä. Sen sijaan he tukevat säännöllisesti lompakollaan sitä, että aivan yhtä älykkäitä eläimiä kasvatetaan tapettaviksi tuskallisissa olosuhteissa, kastroidaan ilman kivunlievitystä, kuljetetaan niin ahtaasti että eläimet vammautuvat, tainnutetaan huolimattomasti ennen teurastusta ynnä muuta mukavaa.
Joten en sanoisi, että suurin osa ihmisistä on paljoa parempia. Ihmiset ovat paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos lasten kärsimys hetkauttaisi, ei ostettaisi lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita.
Kaikki ihmiset eivät vaan ole niin tiedostavia tai tule ajatelleeksi asiaa.
”Ihmiskunnan sivistys mitataan sen mukaan miten se kohtelee eläimiä”
No ei mussakaan eläimet herätä tunteita sillä tavalla kuin tiedän joillakin herättävän, mutta välitän kyllä eläinten kärsimyksestä, samoin kuin luonnon, ei siihen tarvita välttämättä erityisiä tunteita, mutta musta terve ihminen kyllä välittää nähdessään kärsimystä ja haluaa toimia niin ettei aiheuta kärsimystä, vaikka ei erityisesti tuntisi mitään kärsimystä kohdannutta kohtaan, ellei näin ole niin musta ihmisen empatiskyvyssä on jokin vialla. Esim kyllä mäkin pidän eläimiä ravinnonlähteenä, mutta ehdottomasti olen tehotuotantoa ja aiheetonta eläinten tappamista vastaan, ja musta lemmikkinä eläintä pitävien rakkaus eläimiään kohtaan on hyvä asia vaikka en itse eläinrakas sillä tavalla ole kuin he että haluaisin lemmikin, enkä tunne heitä tai eläimiä kohtaan mitään vihamielisyyttä kuten aloittajan mielipiteestä on luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos lasten kärsimys hetkauttaisi, ei ostettaisi lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita.
Kaikki ihmiset eivät vaan ole niin tiedostavia tai tule ajatelleeksi asiaa.
Ei kukaan niin tynnyrissä ole kasvanut vaan kun jotain halvalla saa niin lapsilla ei ole niin väliä.
Et ole outo, mutta et myöskään moraalisesti kovin kehittynyt. Länsimaisessa historiassa moraalin piiri on laajentunut oman ryhmän miehistä muihin ryhmiin, naisiin, lapsiin, eläimiin ja ympäristöön. Esimerkiksi turkistarhaus tullaan jossain vaiheessa kieltämään, kasvissyönti lisääntyy ja eläinten oikeudet ja ympäristökysymykset ohjaavat enenevässä määrin kulutusta. Osa ihmisistä ei toki näistä asioista välitä.
Jos ei sua kosketa viattoman eläimen tuska,olet kyllä sellainen ihminen,että toivottavasti en ikinä laistasi kohtaa.
Joku missi sanoi joskus ajat sitten,että hän juoksisi Indokiinaan,jos Paavo Lipponen tulisi vastaan.
Sinun kohdallasi mulle ei riittäisi Indokiina.Juoksisin varmaan maailman ympäri karkuun.
Minusta ihminen jota lapset ja eläimet, vieraatkin, eivät saa tuntemaan hellyyttä ja halua suojella, on epänormaalin kylmä.