Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä koirille muuttuneessa elämäntilanteessa?

Neuvoton
08.10.2018 |

En kaipaa tänne mitään jeesustelijoita jotka hokevat että koiraan pitää sitoutua vuosiksi ja miksi otitte koiria kun ette jaksa niitä hoitaa. Nämä asiat oli silloin mietittynä, mutta kaikkea ei voi kuitenkaan ennustaa.
kaipaan ihan oikeasti mielipiteitä ja vinkkejä miten ratkaisisin ongelman.
tilanne siis tämä. Meillä on kaksi 10 vuotiasta isoa koiraa jotka ovat olleet meillä pennuista asti. Koirat ovat kilttejä ja terveitä. Meillä on myös kolme pientä lasta. Tähän asti koirista ei ole ollut sen suuremmin vaivaa, luonnollisesti hiukan lisätyötä mutta mukana ovat olleet. Nyt miehen työnkuva muuttui niin että hänellä on paljon reissutöitä muuta vaihtoehtoa ei ole jos meinaa töissä käydä. Minä pärjään sitten yksin lasten kanssa kotona, mutta näissä tilanteissa koirat ovat todellakin ylimääräisiä hoidettavia. On todella rankkaa painia viikot yksin 3 alle neljävuotiaan kanssa ja vielä pitäisi viedä koiria monta kertaa päivässä lenkille varsinkin kovalla pakkasella tai kaatosateessa. Koirat ovat päivisin tarhassa, mutta ei niitä silti ilman lenkkiä voi jättää. Meillä ei ole perhettä lähellä ja ystävätkin ovat sen verran kiireisiä/vuorotöissä että eivät paljoa ehdi auttaa. Mies on jo ihan kyllästynyt koirien kanssa puljaamiseen ja niiden ylläpito ongelmiin. Koirille on etsitty kotia jo pidemmän aikaa, mutta kiinnostuneita ei tunnu löytyvän.
mitä tekisitte minun tilanteessani. Lopettaminen kuulostaisi kamalalta varsinkin kun koirat ovat terveitä ja kilttejä. Kuitenkaan en pysty enkä jaksa kauaa enää niitä hoitaa kun mies on lähes joka viikko reissussa. Mistä kautta voisin vielä yrittää saada koirille uuden kodin vai onko lopetus ainoa suht nopea ratkaisu tilanteeseen?

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vie koirasi lopetettavaksi. Täällä kovasti vaahdotaan että olipa elämäntilanne mikä vaan niin lemmikistä

ei saa luopua. Totta kai saa jos voimavarat eivät riitä! Vanha koira ei sopeudu helposti uuteen kotiin joten

parempi on päästää ne helpommalla. Turhaan kannat asiasta huonoa omaatuntoa- lapsesi ovat tärkeimmät.

Vierailija
102/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös luonto hoida nuo koirat kohta. Isot koirat ei käsittääkseni elä pitkään.

Ihmettelen silti tämän ongelman laajuutta. Muutetaan avoliittoon ja aletaan leikkimään perhettä, hommataan bemari, kalustetaan vuokrakämppä ja hommataan koira "lapseksi". Sitten rahapulassa tehtaillaan pentue ja pidetään niistä yksi. Mitä ihmeellisimpiä tekosyitä sitten keksitäänkin... "tulee ulkoiltua enemmän". Paskat! Ne tatuoidut verkkarityypit käyvät lähinnä röökillä ja paskattavat ne koiransa siihen aroniapensaan juureen. Into loppuu heti kun tulee huonot kelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi ihmiset jaksaa aina morkata toisiaan oli asia mikä hyvänsä. Kertokaa ihmeessä miten olette ennustaneet elämänne 10 vuoden päähän ja muistakaa tehdä kaikki päätökset sitä silmällä pitäen. Huoh..

Mutta aloittajalle tarjosin apulan nettisivuja. Siellä voi etsiä koirille uutta kotia.

Kuule, mulla on ikäni ollut koiria mutta kun viimeisin kuoli vanhuuteen en ottanut uutta koiraa koska tiesin että nyt tulee oma lisääntyminen olemaan ajankohtainen. Sen jälkeen sikäli jälkikasvua saamme ja lapsi on jo lähellä kouluikää voin ottaa koiran.

Ei muutenkaan koskaan tässä elämässä tule tapahtumaan että minulla olisi 3kpl alle 4v. Lapsia.

Aplla on ollut koirat jo 6 vuotta ennen ekaa lasta. Eikai kukaan täysjärkinen ottais tossa tilanteessa koiraa.

Eikä kukaan täysjärkinen puske 3 lasta 4vuodessa.

Vierailija
104/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jukolauta se on koira. KOIRA. Siis elukka. Eläin on eläin eikä inhimillinen ihminen.

Piikille vaan. Mulla oma koira puri vauvaa päähän. Samantien piikille.

Koira ei ole likimainkaan ihmiseen verrattavissa.

Millainen ihminen alapeukuttaa tätä? Haloo!

Haloo haloo, sellainen jolle eläimet ja varsinkaan lemmikit eivät ole elukoita.

Vierailija
105/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira vaihtaa laumas luonnostaan. Ei se niille ole niin hirveää kuin omistajille. Muistavat entiset kaverit, mutta ovat tyytyväisiä uudessa laumassakin. Ei koira jää muistelemaan, paitsi jos se on liikaa yksin. Tuossa huolehtisin koirat samaan paikkaan.

Vierailija
106/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi lapsi on syntynyt ensin niin miksi toista yritetty perään vaikka hoidettavana koirat ja yksi lapsi?

Vierailija
107/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jukolauta se on koira. KOIRA. Siis elukka. Eläin on eläin eikä inhimillinen ihminen.

Ja tuo on minusta juuri pielessä. Eläimet ovat eläimiä, eikä niitä saa pitää ihmisinä. Eläimen inhimillistäminen on eläinrääkkäystä.

Vierailija
108/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo on minusta juuri pielessä. Eläimet ovat eläimiä, eikä niitä saa pitää ihmisinä. Eläimen inhimillistäminen on eläinrääkkäystä.

Ei kukaan ole noita koiria inhimillistänyt. Vaan ihan peräänkuuluttanut eläimille asiallista kohtelua. Sinä esineellistät ne.

Vierailija
109/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ihmiset on sitä mieltä, että pitää olla 18 v. jotta voi ulkoiluttaa kahta hyväkäytöksistä ja ilmeisesti koulutettua koiraa? Ite oon hevosharrastaja, ja talleilla alle 18 vuotiaat käsittelee keskenään satoja kiloja painavia eläimiä.

Noin muuten kuulostaa kyllä just tyypilliseltä "haluan muka neuvoja mutta oikeesti mikään ehdotus ei kelpaa" -aloitukselta. Tai no, sillä poikkeuksella, että tässä tuki lopetuspäätökselle tuntuu kelpaavan...

Vierailija
110/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut aina noita vanhoja kodinvaihtajia. Hyvinkasvatettuja. Juuri siksi, koska sille on tarvetta. Moni on niiiinn eläinrakas ja silti ottaa eläimen ihan itsekkäistä syistä. Yhtäkään ulkomaalaista rescuekoiraa en myöskään tänne rahjaa.

Vierailija
111/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki laittaa näissä tilanteissa aina kaiken lasten syyksi? Tässäkin tilanteessa ap on hoitanut koiria kolme vuotta lasten ohella. Kuka oikeasti miettii mitään 15 vuoden päähän? Älkää ostako asuntoa kun kun voit jäädä joskus työttömäksi etkä voi maksaa. Älkää tehkö lapsia kun saatat itse kupsahtaa turhan aikaisin kuka niistä sitten huolehtii. Älkää menkö naimisiin kun joskus saattaa tulla avioero.

Aikuiset ihmiset.

Tää voi tulla sulle yllätyksenä mutta kyllä olen jokaikisen koirani kohdalla miettinyt, että pystyn siitä kunnolla huolehtimaan 15 vuotta. Myös vanhana ja sairaana ja muuttuvissa olosuhteissa.

Samalla idealla on ostettu asunnot (että on pitkällä tähtäimellä järkevää) ja valittu työpaikat.

Itse taas naureskelen ihmiselle, joka ihan oikeasti sitoo itsensä täysin johonkin eläimeen viideksitoista vuodeksi. Kyllä lähtisi akka aika nopeasti vaihtoon, jos sopertaisi jotain "mu mu mutta ehkä katsotaa niitä lapsia sitten 10v päästä kun on tää koirakin" tai joku muu iso elämänmuutos pitäisi peruuttaa LEMMIKIN takia. 

Ei silti yllätä palstan reaktiot tähänkään kysymykseen. Muistuttaisin että suurin osa av-koiramameista pelastaisi edelleenkin sen koiransa/kissansa tulipalosta ennen jotain ihmistä. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/2677432/kumman-pelastaisit-palavasta-ta…

Vierailija
112/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole noita koiria inhimillistänyt. Vaan ihan peräänkuuluttanut eläimille asiallista kohtelua. Sinä esineellistät ne.

Juuri näin. Ap:n tapauksessa koirat ovat ap:n mukaan edelleen kilttejä ja hyväkäytöksisiä. Jonkun muun lapsen kimppuun käyneen koiran lopetuspäätös ei kuulu asiaan millään tavalla.

Vierailija
113/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kummallista, kun 3 lasta 4 vuodessa saaneen ihmisen järjenjuoksu kyseenalaistetaan mutta ilmeisesti useampien rakkien haaliminen on aivan normaalia.

Huh huh.

Vierailija
114/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki laittaa näissä tilanteissa aina kaiken lasten syyksi? Tässäkin tilanteessa ap on hoitanut koiria kolme vuotta lasten ohella. Kuka oikeasti miettii mitään 15 vuoden päähän? Älkää ostako asuntoa kun kun voit jäädä joskus työttömäksi etkä voi maksaa. Älkää tehkö lapsia kun saatat itse kupsahtaa turhan aikaisin kuka niistä sitten huolehtii. Älkää menkö naimisiin kun joskus saattaa tulla avioero.

Aikuiset ihmiset.

Tää voi tulla sulle yllätyksenä mutta kyllä olen jokaikisen koirani kohdalla miettinyt, että pystyn siitä kunnolla huolehtimaan 15 vuotta. Myös vanhana ja sairaana ja muuttuvissa olosuhteissa.

Samalla idealla on ostettu asunnot (että on pitkällä tähtäimellä järkevää) ja valittu työpaikat.

Itse taas naureskelen ihmiselle, joka ihan oikeasti sitoo itsensä täysin johonkin eläimeen viideksitoista vuodeksi. Kyllä lähtisi akka aika nopeasti vaihtoon, jos sopertaisi jotain "mu mu mutta ehkä katsotaa niitä lapsia sitten 10v päästä kun on tää koirakin" tai joku muu iso elämänmuutos pitäisi peruuttaa LEMMIKIN takia. 

Ei silti yllätä palstan reaktiot tähänkään kysymykseen. Muistuttaisin että suurin osa av-koiramameista pelastaisi edelleenkin sen koiransa/kissansa tulipalosta ennen jotain ihmistä. 

Meillä on mies ollut myös matkatöissä. Silti on koirat hoidettu. Ei meillä ole mitään elämää jätetty elämättä lemmikkien takia. Lemmikit on osa perhettä ja elävät sitä meidän elämäämme meidän kanssamme.

Vierailija
115/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En esineellistä. Päinvastoin oeräänkuulutan eläimille lajiominaisuuksiensa mukaista elämää. Siitä voi moni lemmikkieläin vain haaveilla. Suurin osa metsästysvaistoilla olevista koirista koulutetaan olemaan kiva kotikoira ja egnooraamaan viestinsä. Harva pääsee metsälle. Miksi ei oteta lemmikiksi seurakoiraksi jalostettua? Silläkin on yleensä suurempi liikunnan ja ulkoilun tarve, kuin omistajalla. Kissat on aivan alistettuja. Sisäkissa = kidutettu kissa.

Vierailija
116/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset.

Eiköhän tuollaiset keskustelut käydä jo siinä vaiheessa, kun aletaan pohtia sitoutumista parisuhteeseen. Itselleni oli päivänselvää, että jos mies ei huoli koko pakettia eli minua ja koiria, niin tutustumista ei lähdetä edes syventämään.

Vierailija
117/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ”egnooraamaan”? Onko se jokin munatotiversio?

Vierailija
118/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt rupea enempää avaamaan meidän elämäämme, mutta uskokaa kun sanon. Jos meillä olisi enemmän ylimääräistä rahaa olisin varmasti mitään kyselemättä jonkun palkannut koiria ulkoiluttamaan. 5 henkisessä perheessä on paljon menoja.

jos tosissaan ihmisille ei ole käynyt selväksi koirat ovat rakkaita ja siksi yritän keksiä miten saisimme pidettyä niistä yhtä hyvää huolta kuin ennenkin. Itse olen erittäin eläinrakas, siksi en niitä sinne tarhaan halua tuomita.

Mutta näihin sanoihin päätän tämän ketjun ja ensikerralla luotan taas siihen että täällä on kaikentietäviä ja voipia henkilöitä joilta saa varmasti rakentavan vastauksen kysymykseen.

Neuvoton

Tilanteenne olisi helposti ratkaistavissa, mutta saituus taitaa teillä olla sitä luokkaa, että taitaa valitettavasti mennä sen paljon puhutun eläinrakkauden ohi. Älkää ikinä ottako enää eläimiä.

Juttu on niin, että rakentavaa vastausta et kysymykseesi saa, koska sinä itse päätät asian. Mutta olet saanut hyviä ehdotuksi, jopa kysymyksiä, jotka auttaisivat lukijaa ehkä vielä.

Yksityiselämän asiat pitää päättää itse muita kuunnellen.

Vierailija
119/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit on elukoita ja antakaa niiden sitä olla. En piikille noita veisi, mutta silti eläimellä on oikeus olla eläin.

Vierailija
120/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksi lapsi on syntynyt ensin niin miksi toista yritetty perään vaikka hoidettavana koirat ja yksi lapsi?

Ongelmaksihan tuli miehen muuttunut työ. Eli ei liity lapsien ikäeroon millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan