Kumman pelastaisit palavasta talosta?
Vain toisen ehtisit pelastaa, toinen kuolisi varmasti.
Kommentit (821)
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Jos kysyttäisiin niin miten perustelisit sen kuolleen lapsen vanhemmalle että koirasi henki oli tärkeämpi kuin tämän lapsen henki?
Vierailija kirjoitti:
Koiria saa uusia, lapsia ei.
miten niin? ainahan voi uuden pennun pyöräyttää, ompahan jotain tekemistä
Aika järkyttävät prosentit kun noinkin monella oman koiran henki menee vieraan ihmisen hengen edelle.
Ihmisarvo on mittaamaton ja ihmiselämä pyhä. Koirasta ei voi sanoa samaa.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Jos kysyttäisiin niin miten perustelisit sen kuolleen lapsen vanhemmalle että koirasi henki oli tärkeämpi kuin tämän lapsen henki?
Sillä että minulle koirani on yhtä rakas kun oma lapseni olisi missä taas toisen lapsi on vaan toisen lapsi.
Lapsen tietenkin. Koira on vain lemmikki ja työväline. Lapsen menetyksestä ei kukaan vanhempi pääse yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Sillä että minulle koirani on yhtä rakas kun oma lapseni olisi missä taas toisen lapsi on vaan toisen lapsi.
Aina tiennyt että lemmikkejä omistavien suomalaisnaisten arvot ovat sekaisin, mutta että ihan noin sekaisin.
No ehkäpä karma joskus puree ja palat kuoliaaksi kun joku pelastaa mieluummin lemmikkimarsunsa kuin sinut.
On se merkillistä, miten jotkut samaistuvat ennemmin koiraan kuin toiseen ihmiseen. Lapsi on ihminen, koira on koira. Itse yrittäisin viimeiseen asti pelastaa molemmat vaikka oman henkeni uhalla, mutta jos se ei mitenkään onnistu, niin kyllähän lapsi (=ihminen, lajikumppani) menee koiran edelle.
En kumpaakaan, vaan huolehtisin ensisijaisesti itseni talosta ulos.
Kuten joku sanoikin, koira menisi lapsen edelle. Rakkaus koiraan on suurempi motivaattori kuin lajitoveruus tai muiden ihmisten selviytyminen lapsensa menettämisestä. En näe tässä mitään erikoista, sillä kai jokainen pelastaisi ensimmäiseksi omat perheenjäsenensä?
Selvästikin lauma jotain alaikäisiä päsähti yhtäkkiä äänestämään ja alapeukuttamaan koiran puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoikin, koira menisi lapsen edelle. Rakkaus koiraan on suurempi motivaattori kuin lajitoveruus tai muiden ihmisten selviytyminen lapsensa menettämisestä. En näe tässä mitään erikoista, sillä kai jokainen pelastaisi ensimmäiseksi omat perheenjäsenensä?
Olet henkisesti sairas. Toivottavasti et joudut koskaan pelastuspäätöksiä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
On se merkillistä, miten jotkut samaistuvat ennemmin koiraan kuin toiseen ihmiseen. Lapsi on ihminen, koira on koira. Itse yrittäisin viimeiseen asti pelastaa molemmat vaikka oman henkeni uhalla, mutta jos se ei mitenkään onnistu, niin kyllähän lapsi (=ihminen, lajikumppani) menee koiran edelle.
En ihmettele yhtään. Ainakin tässä naapurustossa lapset ovat ärsyttäviä vapaan kasvatuksen hedelmiä missä koirat taas on hyvin koulutettuja. Lisäksi nykysin ihmiset eivät enää ole yhteisöllisiä ja toisia puukotetaan selkään minkä ehtii. Koira taas on uskollinen.
Gallup-tulos sekä keskustelu vahvistavat vakaumustani pysyä helvetin kaukana lemmikkejä omistavista naisista.
M
En ymmärrä, miten tätä voi edes harkita niin päin, että pelastaisi oman koiran. Mulla on lapsia ja koiria (rakkaita, mutta ne ovat vain eläimiä), ja ilman muuta sen vieraan lapsen.
En voisi elämäni päivänä nukkua puhtaalla omallatunnolla, jos olisin jättänyt hätään ja kuolemaan jonkun lapsen tilanteessa, jossa minulla oli mahdollisuus valita.
Miten hitossa te pystyisitte? Joku piski on arvokkaampi kuin pienen lapsen henki?
Vaikka mulle mun koira on ihan hirveän rakas ja olen äärimmäisen empaattinen, sekä vapaaehtoisesti lapseton, pelastaisin aivan ehdottomasti vieraan lapsen. Soimaisin itseäni mieluummin siitä, että olen tappanut koirani kuin siitä, että tapoin lapsen. Herranjestas sentään.
Lapsen tietenkin