Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä koirille muuttuneessa elämäntilanteessa?

Neuvoton
08.10.2018 |

En kaipaa tänne mitään jeesustelijoita jotka hokevat että koiraan pitää sitoutua vuosiksi ja miksi otitte koiria kun ette jaksa niitä hoitaa. Nämä asiat oli silloin mietittynä, mutta kaikkea ei voi kuitenkaan ennustaa.
kaipaan ihan oikeasti mielipiteitä ja vinkkejä miten ratkaisisin ongelman.
tilanne siis tämä. Meillä on kaksi 10 vuotiasta isoa koiraa jotka ovat olleet meillä pennuista asti. Koirat ovat kilttejä ja terveitä. Meillä on myös kolme pientä lasta. Tähän asti koirista ei ole ollut sen suuremmin vaivaa, luonnollisesti hiukan lisätyötä mutta mukana ovat olleet. Nyt miehen työnkuva muuttui niin että hänellä on paljon reissutöitä muuta vaihtoehtoa ei ole jos meinaa töissä käydä. Minä pärjään sitten yksin lasten kanssa kotona, mutta näissä tilanteissa koirat ovat todellakin ylimääräisiä hoidettavia. On todella rankkaa painia viikot yksin 3 alle neljävuotiaan kanssa ja vielä pitäisi viedä koiria monta kertaa päivässä lenkille varsinkin kovalla pakkasella tai kaatosateessa. Koirat ovat päivisin tarhassa, mutta ei niitä silti ilman lenkkiä voi jättää. Meillä ei ole perhettä lähellä ja ystävätkin ovat sen verran kiireisiä/vuorotöissä että eivät paljoa ehdi auttaa. Mies on jo ihan kyllästynyt koirien kanssa puljaamiseen ja niiden ylläpito ongelmiin. Koirille on etsitty kotia jo pidemmän aikaa, mutta kiinnostuneita ei tunnu löytyvän.
mitä tekisitte minun tilanteessani. Lopettaminen kuulostaisi kamalalta varsinkin kun koirat ovat terveitä ja kilttejä. Kuitenkaan en pysty enkä jaksa kauaa enää niitä hoitaa kun mies on lähes joka viikko reissussa. Mistä kautta voisin vielä yrittää saada koirille uuden kodin vai onko lopetus ainoa suht nopea ratkaisu tilanteeseen?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos niille joilla oli fiksuja ideoita ja kiitos niille muille idiooteille jotka jaksavat tuhlata aikaani turhilla kommenteillaan tilannetta sen paremmin tuntematta. Te varmaan olisitte sitten abortoineet toisen kaksosista ja käskenyt miehen irtisanoutua töistä kun meistä riippumattomista syistä joutuu reissuun, eikä voida koiria enää hyvällä omallatunnolla pitää.

Vaikka mies on reissuhommissa emme kuitenkaan ui rahassa joten emme paljoa pystyisi koirien lenkityksestä maksamaan. Noin isoja koiria en uskalla kovin nuorille antaa ettei vaan mitään satu. Siksi täällä yritin kysellä jotain järkevää ratkaisua, kun emme halua kaltoin kohdella lemmikkejämme. Varmaan joku täälläkin pyörineistä valopäistä pitäisi koiria vain tarhassa eivätkä edes miettisi niiden hyvinvointia. Täytyy vielä laittaa ilmoituksia ja toivoa että joku niille kodin voisi tarjota.

Neuvoton

Niin no... Joku olisi saattanut miettiä, että saatetaan tässä yrittää saada lapsia 15-vuoden sisään; jaksetaanko koiran kanssa? Ja miksi piti ottaa heti kaksin kappalein?

Ja kaksosia ei tarvitse abortoida, mutta piti sitten hankkia vielä yksi lapsi niiden lisäksi?

Muutoin samoilla linjoilla kanssasi mutta saatoihan ne kaksoset olla nuoremmat ja yksönen esikoinen, sitä emme tiedä.

Vierailija
62/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap ei ilmeisesti lue enää ketjua, laitan silti pari erilaista ehdotusta.

Ensinnäkin, onko miehen aivan kerta kaikkiaan pakko ottaa se reissutyö? En sano tätä niinkään koirien takia, vaan lasten. Lapset ovat noin pieniä vain hetken ja töitä ehtii kyllä elämässä tekemään. Todella monet katuvat vanhana sitä että antoivat työn ja rahan mennä perheen kanssa vietetyn ajan edelle.

Toinen ehdotus. Tekstistä tulee sellainen vaikutelma, että asutaan melko syrjässä tai ainakin väljästi. Voisiko koko pihan aidata koirille? Kun kyse on vanhoista koirista, koko päivän pihalla käyskentelyllä voisi hyvin korvata osan lenkittämisestä niin että koirat pääsisivät lenkille vain kerran päivässä. Eihän se tietenkään mitään erinomaita koiranpitoa ole, mutta ei ole mikään mukaan mahdollinen vaihtoehto tuossa tilanteessa. Koirien jätöksiä täytyisi lisäksi sietää, mutta kyseessähän olisi väliaikainen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan koira kun minä ja veljeni oltiin pieniä, isä reissutöissä. Vanhemmat antoivat koiran pois koska äidilläni oli kädet täynnä muutenkin ja ihan oikein tekivät siinä. Noin vanhat koirat lopettaisin, johan niillä on ollut 10 hyvää vuotta, kaikki koirat eivät saa yhtään.

Vierailija
64/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja kaksosia ei tarvitse abortoida, mutta piti sitten hankkia vielä yksi lapsi niiden lisäksi?[/quote]

Mitä jos heillä oli yksi ensin?

Vierailija
65/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Järki käteen ja koirat piikille ennen talvea. Täällä kirjoittaa paljon fanaatikkoja. Priorisoi lapsesi ykköseksi.

Nää fanaatikot riehuu täällä iltaan asti. Niillä ei ole omaa elämää.

Vierailija
66/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos niille joilla oli fiksuja ideoita ja kiitos niille muille idiooteille jotka jaksavat tuhlata aikaani turhilla kommenteillaan tilannetta sen paremmin tuntematta. Te varmaan olisitte sitten abortoineet toisen kaksosista ja käskenyt miehen irtisanoutua töistä kun meistä riippumattomista syistä joutuu reissuun, eikä voida koiria enää hyvällä omallatunnolla pitää.

Vaikka mies on reissuhommissa emme kuitenkaan ui rahassa joten emme paljoa pystyisi koirien lenkityksestä maksamaan. Noin isoja koiria en uskalla kovin nuorille antaa ettei vaan mitään satu. Siksi täällä yritin kysellä jotain järkevää ratkaisua, kun emme halua kaltoin kohdella lemmikkejämme. Varmaan joku täälläkin pyörineistä valopäistä pitäisi koiria vain tarhassa eivätkä edes miettisi niiden hyvinvointia. Täytyy vielä laittaa ilmoituksia ja toivoa että joku niille kodin voisi tarjota.

Neuvoton

Eikö mies muka saa mitään korvausta matkatöistä?

Ei niistä Porvoossa makseta.

Juu, kirjoitustavasta päätellen ihan sama porvoolainen tehtailee aloituksia.

Vierailija
67/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukolauta se on koira. KOIRA. Siis elukka. Eläin on eläin eikä inhimillinen ihminen.

Piikille vaan. Mulla oma koira puri vauvaa päähän. Samantien piikille.

Koira ei ole likimainkaan ihmiseen verrattavissa.

Vierailija
68/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapsiluku ole jokaisen omaasia. Mutta hyvä että joku uskoo niiden koirien sitten maksavan teidän eläkkeet.

Vierailija
69/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt rupea enempää avaamaan meidän elämäämme, mutta uskokaa kun sanon. Jos meillä olisi enemmän ylimääräistä rahaa olisin varmasti mitään kyselemättä jonkun palkannut koiria ulkoiluttamaan. 5 henkisessä perheessä on paljon menoja.

jos tosissaan ihmisille ei ole käynyt selväksi koirat ovat rakkaita ja siksi yritän keksiä miten saisimme pidettyä niistä yhtä hyvää huolta kuin ennenkin. Itse olen erittäin eläinrakas, siksi en niitä sinne tarhaan halua tuomita.

Mutta näihin sanoihin päätän tämän ketjun ja ensikerralla luotan taas siihen että täällä on kaikentietäviä ja voipia henkilöitä joilta saa varmasti rakentavan vastauksen kysymykseen.

Neuvoton

Tilanteenne olisi helposti ratkaistavissa, mutta saituus taitaa teillä olla sitä luokkaa, että taitaa valitettavasti mennä sen paljon puhutun eläinrakkauden ohi. Älkää ikinä ottako enää eläimiä.

Olen itse ollut naimisissa reissutyöläisen kanssa kohta 10 vuotta emmekä ole mitään rikkaita. Minulla ei ole kuin yksi lapsi, mutta kyllä meilläkin tulot menee ihan elämiseen. Lapset tulee yllättävän kalliiksi. En kyllä itse lähtisi huonolla kelillä ulkoiluttamaan jonkun koiria parilla eurolla.

Opiskelijana ulkoilutin n. 5 vuotta n. 3e päivässä,.

Vierailija
70/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jukolauta se on koira. KOIRA. Siis elukka. Eläin on eläin eikä inhimillinen ihminen.

Koiralle olisi pitänyt hankkia kallista koiraterapiaa sekä erityisruokavalio. Vauva ei saa kiusata koiraa.

Ei vaiskaan. Fiksusti teit.

Vierailija
71/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeintä on kyllä erota ja vaihtaa mies sellaiseeen, joka ottaa vastuuta sinun jaksamisestasi ja kaikista muistakin perheenjäsenistä työskentelemällä sinun, koirien ja lasten parhaaksi asuinpaikkakunnallanne.

Vierailija
72/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen alapeukuttaa tätä? Haloo!

Vierailija
73/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit. Sellaista se elämä on, että tilanteet muuttuu. Koirat on jo eläneet ihan pitkän elämän teillä, en myisi muualle, vaan lopettaisin. Koira ei siitä kärsi.

Vierailija
74/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..."mies on jo ihan kyllästynyt..." Eli suoraan sanottuna: Miehesi ei välitä koirista enää tai on vaan kyllästynyt ja väsynyt koko tilanteeseenne. Onkohan tämä ihan oikein,että ottaa reissutyön ja jättää sinut lasten+koirien kanssa hoitamaan kotia? jospa halusikin työn,jossa voisi saada etäisyyttä kotiarkeen? Kannattaa miettiä tältäkin kannalta,vaikka miehesi ei sitä ääneen sanoisikaan.Koirat ovat rakkaita perheenjäseniä,toki otit koirasi rakkaudesta niihin? Onko eläimille oikein lopetus? Mielestäni ei,terveitä ovat.Hankkikaa koiranulkoilutusapua,esim 4H yhdistykseltä,tilanne muuttuu heti helpommaksi. Jos olette hankkineet koiran lailliselta koirankasvattajalta,ottakaa häneen yhteyttä,he kyllä auttavat.Sitten on eläinsuojeluyhdistys,joka auttaa.Kysykää apua,koirilla on oikeus elää ja saada niille kuuluva hoito/ravinto ja ulkoilutus.Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
75/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa nää rakit kuolemalta! Joku jeesustelija ilmoittautukoon.

Vierailija
76/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki laittaa näissä tilanteissa aina kaiken lasten syyksi? Tässäkin tilanteessa ap on hoitanut koiria kolme vuotta lasten ohella. Kuka oikeasti miettii mitään 15 vuoden päähän? Älkää ostako asuntoa kun kun voit jäädä joskus työttömäksi etkä voi maksaa. Älkää tehkö lapsia kun saatat itse kupsahtaa turhan aikaisin kuka niistä sitten huolehtii. Älkää menkö naimisiin kun joskus saattaa tulla avioero.

Vierailija
77/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatöistähän saa matkapäivärahaa. Mm juuri siksi että siellä kotona voi järjestää apua, kun se tilanne siellä käy kuormittavammaksi.

Vierailija
78/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastakaa nää rakit kuolemalta! Joku jeesustelija ilmoittautukoon.

Mä voin ottaa mun vuokrayksiöön. Seurana on jo valmiiks kissa ja kaksi sekarotusta koiraa. Eläke juoksee, silti olen nuori ja aikaa on.

Vierailija
79/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkatöistähän saa matkapäivärahaa. Mm juuri siksi että siellä kotona voi järjestää apua, kun se tilanne siellä käy kuormittavammaksi.

ei saa jos on yrittäjä ja maksaa itse palkkansa.

terv. Pienyrittäjän puoliso

Vierailija
80/140 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta on täynnä syrjäytyneitä jotka nuhjaavat pienissä asunnoissa eläinlauman kanssa. Köyhää ja muuta elämisen sisältöä ei ole. Surullista.

Mistä noin päättelet? Ei esim. mulla ole eläimiä. Lapsuuskodissa oli. Siellä opin, että eläimestä otetaan vastuu sen otosta aina kuolemaan asti, ei hylätä kun eläin vanha. Se oli hyvä oppi. 

Kun hommaa lapsia, pitää miettiä myös jo olemassa olevia perheenjäseniä, kuten näitä koiria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan