Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopalkka villasukista?

Vierailija
08.10.2018 |

Työkaveri teki villasukat kun vein langat niin paljonko tekopalkkaa? Vai ruukataanko sitä edes antaa?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna 15€ ja ilmoita myös verottajalle että olet maksanut tällaisen palkkion työstä ;)

Unohdit varmaan mainita, että tuosta 15€ tulosta voi vähentää työhuonevähennyksen, virkkuukoukun 3,5€, parsinneulan (langan päättely) ja sukkapuikot. Ja juuri lauantaina maksoin sukkapuikoista 14.50€ ja loppu on verotettavaa tuloa, jos jotakin jää viivan alle.

Ja arvonlisäveroa maksetaan jos myynti on yli 10.000€/vuodessa.

Vierailija
62/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita hinnoista valittajia on ne, jotka lisäksi vähättelevät työtä ja lopputulosta.

"20 euroa villasukista. Kyllähän nyt kuka tahansa osaa sukkia neuloa. Tässäkin näkyy joku nyppy. Huhhuh, kyllä voisin ihan itse tehdä nämä. Ei nämä varmaan edes kestä käyttöä, heti tulee reikiä. No anna 15 eurolla niin ostan."

Olepa ihan hyvä vaan ja TEE NE SUKAT ITSE kun kerran osaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Novitaknitsissä on kauppapaikka, jossa voi käydä kattelemassa villasukkien hintoja. Näyttää pyörivän siinä 25-30 eurossa.

Mutta kuka niitä ostaa? Edes hyväntekeväisyysmyyjäisissä ei mennyt 20 eurolla hyvin ja siististi tehdyt kaupaksi.

Nuo hyväntekeväisyysmyyjäiset on kyllä suurinta petosta ja siinä lahjoittajana on neuloja, eikä suinkaan ostajat ja sukkia myydään alihintaa.

Ostan töihin asiakaslahjaksi sukkia ja sukulaisille joululahjaksi ja mieluusti maksan hyvästä langasta tehdyt villasukat 30-40€.

Periaatteesta en osta alle 25€ sukkia, jos neuloja ei arvosta omaa työtään sen vertaa, miksi ostajan pitäisi arvostaa hänen työtään, enkä halua tukea riisto- ja orjatyötä, oli miten himoneuloja tahansa. Minusta työmies kuuluu ansaita palkkansa ja sama koskee myös naista, joka neuloo villasukkia.

On todella ikävää, kuinka naiset aliarvostavat kädentaitoja.

Vierailija
64/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommoset sovitaan yleensä etukäteen.

Vähintään 40€.

Jos ostat toisen aikaa, siitä kuuluu kunnon korvaus.

Multa on pyydetty kirjoneulevillapaitoja.

Pyytäjät kaikkoaa, kun sanon että sopii, tekopalkka on 10000€. Sisältää suunnittelun ja työn.

Kandee opetella itse neulomaan, niin käsityön arvostus kasvaa.

Epäilemättä kaikkoaa. 

Kultalangastako ompelet?

Vierailija
65/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen itse neuleita ja muitakin käsitöitä. Allekirjoitan täysin alan harrastajien sananlaskun, että neule on vähän kuin seksi. Jos tykkään sinusta ja sinä osaat arvostaa sitä, saat sen ilmaiseksi. Jos en tykkää sinusta etkä sinä arvosta sitä, ei mikään summa riitä korvaamaan vaivannäköäni.

Nämä tyypit, jotka tarjoutuvat tekemään kirjoneuleen 10 000 eurolla, ovat mielestäni tasan yhtä noloja kuin ne, jotka tarjoavat seksiä 10 000 eurolla. Toki käsityöllä on oma arvonsa, mutta harrastajan kannattaa pitää mielessään pari faktaa.

1) Jokainen rättikässän käynyt yli 30-vuotias suomalainen on neulonut vähintään kaksi sukkaa, jos ei ole neulottanut niitä äidillään.

2) Neulomiseen on keksitty jo vuosisata sitten kone, joka tekee parempaa jälkeä kuin yksikään ihminen. Käyttäjän näkökulmasta käsin tehty neule ei ole millään tavalla toimivampi kuin teollinen neule.

Eli jos puhutaan tavallisesta sukkien neulomisesta, pitää kyseistä toimintaa tarkastella ensisijaisesti harrastuksena, minullekin rakkaana sellaisena. Tuntipalkkaa siitä on turha maksaa tai odottaa, ja siksi viinipullon tai itse vuollun puurokauhan tyyppinen "hinta" on paras. Erikseen ovat sitten neulesuunnittelijat ja käsityön ammattilaiset. Aika harva ammattilainen taitaa sukkia työkseen tehdä, ja jos tekee, hän luonnollisesti joutuu miettimään hinnoittelussaan oman tuntipalkkansa ja yrittäjän sivukulut.

Vierailija
66/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna 15€ ja ilmoita myös verottajalle että olet maksanut tällaisen palkkion työstä ;)

Unohdit varmaan mainita, että tuosta 15€ tulosta voi vähentää työhuonevähennyksen, virkkuukoukun 3,5€, parsinneulan (langan päättely) ja sukkapuikot. Ja juuri lauantaina maksoin sukkapuikoista 14.50€ ja loppu on verotettavaa tuloa, jos jotakin jää viivan alle.

Ja arvonlisäveroa maksetaan jos myynti on yli 10.000€/vuodessa.

Mielenkiinnolla odotan, kuinka yrityksesi tästä kehittyy. Itse jättäisin sukkien ostamisen vähän tuonnemmaksi - jos ostit nyt puikot, virkkuukoukun ja parsinneulan, työsi jälki kestää lähempää tarkastelua ehkä vuoden päästä.

Vierailija
67/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin yksinkertaiset kuviottomat sukat vitosella tai jopa ilmaiseksi. Eihän siihen mene aikaa kuin jokunen tunti. Yhtenä iltana valmistuvat telkkaa katsellessa.

Senkun teet. Älä ihmettele kun joku muu ei tee muille ilmaiseksi.

Ihmisiä on erilaisia. Toisilla riittää aikaa ja energiaa; he tekevät vapaaehtoistöitä, jaksavat kipaista marjassa tuttavienkin puolesta, ja sukkia syntyy kuin sieniä sateella. Minun mielestäni se on hienoa. Enkä usko sen vievän leipää keneltäkään päätoimiselta yrittäjältä, kyllä ammattilaisilla työn lisäarvo syntyy ideasta ja designista, ei Novitan ohjeista ja istumalihaksista.

Vierailija
68/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauratti ja paljon kun naapurini oli sitä mieltä että voisin neulomisyrityksen perustaa. Kun vielä sanoin että n. 0,20 € tuntipalkalla kukaan ei elä tuli täti hiljaseksi. Tuntipalkan laskin siitä mitä minulle jää käteen kun maksan itse tarvikkeet ja siitä mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan valmiista tuotteesta, suurin osa kun ei tahtoisi maksaa sentin senttiä. Teen silloin tällöin lahjaksi jollekin sukulaiselle tai hyvälle kaverille, tosin pyydän heitä itse hankkimaan langat tai otan langoista maksun etukäteen. Joskus teen ihan huvikseni joitain käsitöitä ja ehkä myyn ne, silloin lähtevät halvalla (materiaalin hintaan). Tilaustöitä en juuri tee, sattuneista syistä.

Vierailija
69/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Novitaknitsissä on kauppapaikka, jossa voi käydä kattelemassa villasukkien hintoja. Näyttää pyörivän siinä 25-30 eurossa.

Mutta kuka niitä ostaa? Edes hyväntekeväisyysmyyjäisissä ei mennyt 20 eurolla hyvin ja siististi tehdyt kaupaksi.

Nuo hyväntekeväisyysmyyjäiset on kyllä suurinta petosta ja siinä lahjoittajana on neuloja, eikä suinkaan ostajat ja sukkia myydään alihintaa.

Ostan töihin asiakaslahjaksi sukkia ja sukulaisille joululahjaksi ja mieluusti maksan hyvästä langasta tehdyt villasukat 30-40€.

Periaatteesta en osta alle 25€ sukkia, jos neuloja ei arvosta omaa työtään sen vertaa, miksi ostajan pitäisi arvostaa hänen työtään, enkä halua tukea riisto- ja orjatyötä, oli miten himoneuloja tahansa. Minusta työmies kuuluu ansaita palkkansa ja sama koskee myös naista, joka neuloo villasukkia.

On todella ikävää, kuinka naiset aliarvostavat kädentaitoja.

Totta kai myyjäisissä neuloja on lahjoittaja - hänhän lahjoittaa oman työnsä ja aikansa, ja ostaja lahjoittaa pienen summan rahaa. Näinhän sen kuuluukin olla?

Ja johan nyt menee vaikeaksi kun laittaa perussukilla 20 euroa hintaa, niin ensimmäinen ei osta kun on liian kallis, ja seuraava ei osta kun on liian halpa :D.

Vierailija
70/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ajan kuluksi sukkia ja lahjoitan keräyksiin ilmaiseksi, sanottu näin, ne ovat hyvin tehtyjä.   Taidokkaita neuleita en kuitenkaan osaa, arvostan muissa jutuissa itseäni en siinä.

Myynytkin joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi