Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopalkka villasukista?

Vierailija
08.10.2018 |

Työkaveri teki villasukat kun vein langat niin paljonko tekopalkkaa? Vai ruukataanko sitä edes antaa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-50e tienoilla olen minäkin. Mummot myy sukkiaan alihintaan, melkein pelkällä lankahinnalla kun niillä ei ole muuta tekemistä kuin neuloa. Työkaveri taas olisi voinut kuluttaa aikansa johonkin muuhun, joten siitä ajasta on hyvä maksaa.

Mutta siinä vaiheessa, kun hinnat tuollaisia olisi jo verottajalle ilmoitettava tulona.

Vierailija
42/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla näkyi 7 veljestä langoista tehtyjä sukkia 20€ naisten sukat, 25€ miesten sukat. Käsiala hyvää ja varretkin 20 cm. Tuosta 7-veljeksestä neuloo nopeasti. Nallelanka paljon työläämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla näkyi 7 veljestä langoista tehtyjä sukkia 20€ naisten sukat, 25€ miesten sukat. Käsiala hyvää ja varretkin 20 cm. Tuosta 7-veljeksestä neuloo nopeasti. Nallelanka paljon työläämpää.

Tämäkin hyvä pointti. Seiskaveikasta tulee sileällä neulella hujauksessa pari sukkia, Nalle tai vieläkin ohuempi 2.5 puikoilla neulottava onkin sitten jo eri juttu. Lopputulos on ostajan mielestä ihan sama, mutta toiseen on mennyt tupla-aika.

Vierailija
44/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityö taas arvossaan tässä ketjussa

Vierailija
45/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna 15€ ja ilmoita myös verottajalle että olet maksanut tällaisen palkkion työstä ;)

Vierailija
46/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Itse antaisin esim. 30e. Ei kummoinen summa, kun ottaa huomioon kuinka kauan sukkien tekemiseen menee, mutta tuskinpa hän niitä muutenkaan on ansaintamielessä tehnyt. Ehkä kannattaisi kysyä, mitä mieltä hän itse on? 

Itse neulon lahjaksi, mutta jos joku ei niin tuttu haluaisi että neulon jotain, niin haluaisin kyllä ihan aikaan ja vaativuuteen verrannollisen korvauksen. Toki sopisin siitä etukäteen... Himoneulojiakin on, jotka neulovat muita ilahduttaakseen ja rakkaudesta lajiin.

Vierailija
47/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruukataan maksaa ja kysy kuinka paljon haluaa. Palkan päälle voi ostaa vielä suklaalevyn, kahvi-/ teepaketin tai jotain muuta, josta tekijä tykkää.

Miksi nykyään ihmisten on niin vaikea kysyä? Ei se toinen ihminen (yleensä) pure.

Vierailija
48/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novitaknitsissä on kauppapaikka, jossa voi käydä kattelemassa villasukkien hintoja. Näyttää pyörivän siinä 25-30 eurossa.

Vierailija
49/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Novitaknitsissä on kauppapaikka, jossa voi käydä kattelemassa villasukkien hintoja. Näyttää pyörivän siinä 25-30 eurossa.

Mutta kuka niitä ostaa? Edes hyväntekeväisyysmyyjäisissä ei mennyt 20 eurolla hyvin ja siististi tehdyt kaupaksi.

Vierailija
50/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna 15€ ja ilmoita myös verottajalle että olet maksanut tällaisen palkkion työstä ;)

Luulet varmaan olevasi tosi näppärä.

Vierailija
51/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime jouluna maksoin naisten perussukista (yksi värinen) 45€ ja miesten sukista 50€. Langat sisältyivät hintaan ja oli Novitan Seitsemän veljestä-lankaa. Ja minusta se oli ok. hinta, ostin 10 pr lahjaksi.

osta multa tänä vuonna, saat 30 euroa pari!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
52/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kukaan ei pyytele sukkia, kun neulon aina jouluksi koko suvulle sukkia, lapasia, pipoja, kaulaliinoja jne. Neulon paljon ja suht nopeasti, illalla 3-4h saan yhden sukan valmiiksi ja toisen kantapään tehtyä. Kaulaliina saattaa tulla yhdessä illassa, pipot ainakin tulevat. Nautin neulomisesta, mutta aloin antamaan joululahjaksi näitä, kun omat kaapit pursuilevat jo kaikkia neulomuksia, mutta silti haluan neuloa aina jotakin.

Kysymykseen sanoisin, että ainakin langat pitää maksaa ja työn hinta riippuu siitä, millaiset sukat ovat. Sovelias hinta ihan perussukista olisi ainakin 20e ja sekin on vielä todella halpa, mutta itse tekisin tuollaisella palkalla, jos langat vielä ostettaisiin, mutta minä neulonkin aika paljon ja mielelläni.

Vierailija
53/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitat rahaa ja välität sen olevan työpaikka? Jos tekijä Ilmoittaa palkan, niin silloin se on palkka. Mutta pieniä summia saa lahjoittaa. Lahjoitus se on silloin kun tekijä ei ole pyytänyt palkkaa.

Vierailija
54/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10€ max jos olet langat vienyt.

Sillä tekopalkalla en viitsis edes sukkia aloittaa, tehkööt itse niin huomaatte mikä homma se on! Kokeile ihmeessä ja ihmettele sitten mikä on tuntipalkka! Siksi en tee käsitöitä tilauksesta koskaan enää, tumpelot eivät osaa arvostaa. Ostakaa kaupasta niitä kiinalaisia sukkia vaan.

Vierailija
55/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole sopineet hintaa etukäteen, et voi olettaa hänen tekevän puoli-ilmaisella "kaverihinnalla". Kysy paljonko meni aikaa, ja tarjoa esim. kymppi per tunti. Jos neuloja itse ehdottaa pienenpää summaa, sitten vasta ok maksaa vähemmän.

Esim. 5 tuntia = 50 euroa.

Ensi kerralla sovi asia etukäteen.

Vierailija
56/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka arvostaa käsitöitä tekee ne itse, se joka ei, ei ole valmis maksamaankaan. Harva siis kymppeja haluaa yksistä sukista maksaa.

Vierailija
57/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole sopineet hintaa etukäteen, et voi olettaa hänen tekevän puoli-ilmaisella "kaverihinnalla". Kysy paljonko meni aikaa, ja tarjoa esim. kymppi per tunti. Jos neuloja itse ehdottaa pienenpää summaa, sitten vasta ok maksaa vähemmän.

Esim. 5 tuntia = 50 euroa.

Ensi kerralla sovi asia etukäteen.

Kuka hullu maksaa yhdestä villasukka parista 50€?! Ihan liikaa.

Vierailija
58/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kukaan ei pyytele sukkia, kun neulon aina jouluksi koko suvulle sukkia, lapasia, pipoja, kaulaliinoja jne. Neulon paljon ja suht nopeasti, illalla 3-4h saan yhden sukan valmiiksi ja toisen kantapään tehtyä. Kaulaliina saattaa tulla yhdessä illassa, pipot ainakin tulevat. Nautin neulomisesta, mutta aloin antamaan joululahjaksi näitä, kun omat kaapit pursuilevat jo kaikkia neulomuksia, mutta silti haluan neuloa aina jotakin.

Kysymykseen sanoisin, että ainakin langat pitää maksaa ja työn hinta riippuu siitä, millaiset sukat ovat. Sovelias hinta ihan perussukista olisi ainakin 20e ja sekin on vielä todella halpa, mutta itse tekisin tuollaisella palkalla, jos langat vielä ostettaisiin, mutta minä neulonkin aika paljon ja mielelläni.

Eikös ap sanonut että on itse ostanut langat. Yleensä jos pyytää jonkun tekemään niin kyllä ne langat on oman mieltymyksen mukaan ostettu.

Vierailija
59/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mimmoiset sukat, mutta jos tavallisen pituiset eikä mitään kuvioita niin 15€ on sopiva.

Et selvästi itse neulo.

Ei mitään käsitystä kuluvasta ajasta.

Yhdessä illassa teki.Ei mennyt montaa tuntia.

4 x 15 € = 60 €. Ja pienellä tuntihinnalla laskettu, ilman veroja ja sivukuluja.

Riippuu neulojasta, kaikki ei tee hurjalla vauhdilla. Mikäs siinä jos löytyy joku himoneuloja joka parissa tunnissa tikuttaa sukkaparin niin onneksi olkoon! 

Vierailija
60/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin yksinkertaiset kuviottomat sukat vitosella tai jopa ilmaiseksi. Eihän siihen mene aikaa kuin jokunen tunti. Yhtenä iltana valmistuvat telkkaa katsellessa.

Senkun teet. Älä ihmettele kun joku muu ei tee muille ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi