Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopalkka villasukista?

Vierailija
08.10.2018 |

Työkaveri teki villasukat kun vein langat niin paljonko tekopalkkaa? Vai ruukataanko sitä edes antaa?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei käsityötä arvosteta lainkaan. En itse neulo, mutta sukulaiset ja tuttavat ovat olleet sen verran ahkeria, että lapselleni tuli lahjaksi monta paria saman kokoisia sukkia. Laitoin osan kirpparille myyntiin, kirjoitin lappuun että ovat uudet ja kyllähän sen nyt näkikin. Muutama eurokin oli liian kova hinta :( . Ehkä sitten jos ei tee perussukkia vaan jotain erilaisia, persoonallisia, niin niistä voi jossain messuilla tai myyjäisissä saada kymppejä.

Vierailija
22/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö myös ihan tavallisia lapasia, korvausta vastaan? toni.bergman (at) gmx.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin yksinkertaiset kuviottomat sukat vitosella tai jopa ilmaiseksi. Eihän siihen mene aikaa kuin jokunen tunti. Yhtenä iltana valmistuvat telkkaa katsellessa.

Aika heikko tuntipalkka. Kuka tekisi töitä useamman tunnin vitosella?

Vierailija
24/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän hankala sanoa. Itse olen neulonut ihan "omaksi harrastukseksi" työkavereilleni sukkia ilmaiseksi pyynnöstä, mutta aikaa on mennytkin pitkään, eli en ole stressannut juuri tuon takia. Olisi outoa veloittaa muuta kuin langat. MUTTA ymmärrän myös niitä, jos pyydetään "teepä mulle yhdessä illassa sukat". Joudut oikeasti järjestelemään omaa elämääsi niiden takia, etkä voi rauhassa niitä tehdä televisiota katsellen. Kuulostaa oudolta "vain" sukkien vuoksi monta päivää, mutta sitä ei ne ymmärrä, jotka ei neulo. :)

En siis osaa sanoa, mikä olisi oikea hinta. Kysy kutojalta ja maksa vielä esimerkiksi 10 lisää pyyntöön, sillä ei välttämättä kehtaa pyytää "oikeaa" hintaa...

Vierailija
25/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin yksinkertaiset kuviottomat sukat vitosella tai jopa ilmaiseksi. Eihän siihen mene aikaa kuin jokunen tunti. Yhtenä iltana valmistuvat telkkaa katsellessa.

Sama...mulla menee aikaa about sukka per ilta, jos yhtä lankaa eikä mitään erikoiskuvioita eli oon vähän hitaampi kuin sinä (riippuu tosin sukan koostakin, tämä koko 43). En varmaan tosin pyytäisi rahana, sanoisin että anna vaikka viinipullo tai suklaalevy. 

Vierailija
26/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ehkä 500 -550 euroa käsin neulotusta kirjoneulevillatakista.  Ostaisin itse langat tietysti.

Vierailija
27/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussukat vähintään 30€ sis. langat. ja perussukalla tarkoitetaan tässä tapauksessa sitä, että resori on max 15cm pitkä. Lisäksi jos koko on isompi  esim 45 tai isompi niin kymppi lisää hintaan. 

Ei sitä ilmaiseksi kannata tehdä. Joskus on halvalla kyselty polveen asti ylttäviä kirjoneulesukkia ja sitten suututtiin kun sanoin että kympillä ei saa kuin puikot ja ehkä yhden kerän lankaa.

Vierailija
28/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, tähän keskusteluun jos saataisiin vielä joku helposti loukkaantuva "käsityöyrittäjä", joka on valmis lynkkaamaan ajankulukseen muille sukkia kutovat mummot, kun vievät häneltä leivän suusta...

Itsellä onneksi ei ole tarvetta ostaa tai myydä villasukkia, oman perheen tarpeisiin saan aikaiseksi, mutta muille sukkapyynnöille sanon aina ei.

Vierailija
29/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisimpa nähdä työn jäljen, joka neuloo n. 50 silmukkaa ja n. 200 krs:sta muutamassa tunnissa ja tekee kantapään ja kavennukset. Ja miten kädet ja hartiat kestävät tuon työtahdin?

Olen nopea ja hyvä neulomaan.  Kantapään kavennukset sujuvat rutiinilla eikä niihin aikaa juurikaan mene. Muutama ei siis tarkoita kahta tuntia. Kädet ja hartiat ovat lujilla, sen myönnän.

Vierailija
30/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, mullakin on ollut asenne, että "en mä nyt sukista kymppiä enempää maksa, vaikka olisi uudet". Ei sitä vaan tule ajatelleeksi, että ne langatkin melkein maksaa jo sen verran.

Aika harmillista oikeasti, että minunkaltaisia on monia.

Vierailija
31/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjia hintoja, kun täältä saa uusia sukkia kirpputorilta alle 10€

Vierailija
32/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin ehkä 500 -550 euroa käsin neulotusta kirjoneulevillatakista.  Ostaisin itse langat tietysti.

No et todellakaan maksaisi. Edes käsinvirkattu pitsikuvioinen parissängynpeitto 200x220 cm ei mene kaupaksi esim. 200 eurolla. Villatakista ei kukaan pulita edes satasta.

Vierailija
33/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan ilmaiseksi sukat kavereille ja sukulaisille. En edes lankarahoja pyydä.

Nyt on pisnisidea mennyt ihan hukkaan.

Vierailija
34/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, mullakin on ollut asenne, että "en mä nyt sukista kymppiä enempää maksa, vaikka olisi uudet". Ei sitä vaan tule ajatelleeksi, että ne langatkin melkein maksaa jo sen verran.

Aika harmillista oikeasti, että minunkaltaisia on monia.

Juu kerä moniväristä sukkalankaa on nykyään 6-10 euroa per kerä. Yksivärinen toki halvempaa, n. 4-5 euroa, mutta sitten jos haluaa vaikkapa kahta väriä raidaksi, pitää tietenkin myös ostaa kaksi kerää.

Ei tällä kukaan mitään tienaamaan pääse, pitäisi saada joku somejulkkisstatus tai suunnitella neulemalleja, että voisi saada jonkinmoista elantoa neulomisesta. Mutta vaikka vain vähän harrastelisi telkkarinkatsomisen ohessa, niin onhan se ikävää jos sitä omaa vaivalla tehtyä tuotosta ei arvosteta edes lankojen hinnan verran. Ja tosiaan eivät ihmiset ilkeyttään, kuten et sinäkään, vaan ei vain tule ajatelleeksi miten hidasta ja kallista hommaa se on.

Vierailija
35/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mimmoiset sukat, mutta jos tavallisen pituiset eikä mitään kuvioita niin 15€ on sopiva.

Et selvästi itse neulo.

Ei mitään käsitystä kuluvasta ajasta.

Yhdessä illassa teki.Ei mennyt montaa tuntia.

4 x 15 € = 60 €. Ja pienellä tuntihinnalla laskettu, ilman veroja ja sivukuluja.

Vierailija
36/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko käsinneulotut villasukat yleensä maksavat esimerkiksi käsityömyyjillä?

Vierailija
37/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50e tienoilla olen minäkin. Mummot myy sukkiaan alihintaan, melkein pelkällä lankahinnalla kun niillä ei ole muuta tekemistä kuin neuloa. Työkaveri taas olisi voinut kuluttaa aikansa johonkin muuhun, joten siitä ajasta on hyvä maksaa.

Vierailija
38/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjia hintoja, kun täältä saa uusia sukkia kirpputorilta alle 10€

Kyllä, koska aina löytyy ihmisiä, jotka antavat pois ilmaiseksi. Langat kun sukkapariin maksavat 4-10 euroa vähintään, niin ei alle 10 euron hinta tuo silloin tekijälle lanttiakaan, voi jopa jäädä häviölle.

Ja tämähän on ihan ok, jos joku haluaa ilmaiseksi sukkia tehdä. Mutta ei pidä syyttää heitä jotka pyytävät käsityöstään vähän enemmän. Tuntipalkalle tällä ei kukaan pääse, koska kukaan ei maksa esim. 10e tunti edes nopeimmalle neulojalle.

Vierailija
39/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-50e tienoilla olen minäkin. Mummot myy sukkiaan alihintaan, melkein pelkällä lankahinnalla kun niillä ei ole muuta tekemistä kuin neuloa. Työkaveri taas olisi voinut kuluttaa aikansa johonkin muuhun, joten siitä ajasta on hyvä maksaa.

Mutta kun ei kukaan maksa noin paljoa. Mä voisin melkein jättää päivätyöni ja ryhtyä yrittäjäksi, jos noin paljon saisi, sen verran nopea neuloja olen :D. Mutta tuo on täyttä utopiaa.

Vierailija
40/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö tekemään vai tarjoutuiko itse? 15-20 eur on sopiva tekopalkka jos sinä pyysit. Yksi sukulaisenI on himoneuloja, joka kyselee, että voisiko neuloa sukkia tai lapasia ihan ajankuluksi. Silloin en maksa mitään, ostan vain langat ja annan jäljelle jääneet langat tekopalkkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi