Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Oletteko huomanneet? Pienituloiset opiskelijatkin säästävät vähistä rahoistaan merkkilaukkuihin ja yrittävät näyttää ulkoisesti varakkailta.

• ylös 59
  • alas 11

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Olen myös huomannut että nykyisin kaikilla kuulema pitää olla puhelin. Siltikin ilman puhelinta pärjää. Senkusta lähetät kirjeitä, käyt ovella koputtamassa ja asioita tavalliseen tapaan konttoreissa. Puhelin on pelkästään ylellisyys tavara josta pitäisi periä luksusveroa. En näe että kyseessä olisi mikään perusoikeus.

• ylös 9
  • alas 72
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niinpä. Kaikki haluaa nykyään näyttää joltain Espoon tai Kauniaisten eliittirouvilta, vaikkei moukkien rahkeet riitä sinne päinkään :D

• ylös 34
  • alas 18
Vierailija

70-luvulla piti kuulemma näyttää köyhältä Suomessa vaikka rahaa olisi ollut kuin roskaa. Ainakin poliittisesti tiedostavan opiskelijaväestön keskuudessa.

Tilanne on muuttunut nykyisin juuri päinvastaiseksi.

• ylös 43
  • alas 3
Vierailija

Ja itse asiassa ne rikkaat ja varakkaat eivät edes ole somessa, eivätkä laita selfieitä eikä kuvia ostoksistaan muiden nähtäväksi.

• ylös 68
  • alas 5
Vierailija

Toisaalta kyllä ihan hyvää kehitystä että suomalaiset alkaa pukeutua eurooppalaisittain eikä vedä jotkut helvetin maastohousut ja huppari päällä sekä arkena että juhlana.

Vielä kunhan tajuavat sen ettei hyvin pukeutuminen tee heistä sen parempia ihmisiä joilla on varaa nostella nokkaansa.

• ylös 52
  • alas 11
Vierailija

Ja mä taas huomaan, että nyt kun keski-ikä alkaa lähestymään ja rahaa tilillä enemmän kuin vähän, ei oikeastaan enää kiinnosta. Tänäänkin lähdin asioille kulahtaneissa lenkkareissa ja ehta tuulitakki päällä. Kymmenen vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan lähteväni noin ihmisten ilmoille, vaikken koskaan ole ollut tarkka pukeutumisestani.

Ehkä se on ikä tai sitten se, että kun ei ole enää tarvitse hankkia mitään viimeisillä rahoilla, ei koe enää tarvetta esittää.

• ylös 48
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja oikeasti varakkaat näyttää pummille 😁

Oikeasti varakkaalla ei usein ole tarvetta todistella tai esittää mitään. Hänellä ei ole syytä haaveilla, että olisi parempi kuin onkaan. Saa olla ihan sitä mitä oikeasti kokee olevansa. Kuinka moni oikeasti varakas kuvaa asuntoaan tai vaatekaappiaan instagramiin? Tai sitä, missä taas on käyty ja missä hotellissa ja svitissä nukuttu ja missä paikassa syöty?

• ylös 63
  • alas 5
Vierailija

Mistähän se johtuu?

Olen itse "köyhä" enkä tiedä mitä hyötyisin siitä, jos minua luultaisiin varakkaaksi.

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja itse asiassa ne rikkaat ja varakkaat eivät edes ole somessa, eivätkä laita selfieitä eikä kuvia ostoksistaan muiden nähtäväksi.

Tämä ei nyt ole ihan näinkään:) Mutta rikkaiden sometuksessa ne kalliit jutut ja ostosreissut hukkuvat muun sisällön mukaan. Eli voidaan postata kuvaa helkkarin kalliista jutusta mutta se on taustalla tai sen merkkiä ei suoraan mainita tekstissä tai näy kuvassa :) Mutta ne jutut on siellä. Rikkaat suomalaiset eivät pääosin nykyään jää Suomeen vaan asuvat muualla suurimman osan aikaa ellei sitten koko aikaa. Suomi on aika pikkuinen. Kun on rahaa niin on varaa laajentaa elinpiiriä. Rajat ovat rikkailla vaan kartalla. Todellisuudessa niitä ei ole:)

• ylös 27
  • alas 3
Vierailija

Mistä sä luulet että satavuotta vanha sanonta "köyhät ne vaatteilla koreilee" on saanut alkunsa? Ei sitä tai maailmaa eilen keksitty.

• ylös 38
  • alas 10
Vierailija

En edes tiedä, miltä rikas näyttää. Olen tavis ja käytän niitä vaatteita, mitä kaupoissa myydään.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä sä luulet että satavuotta vanha sanonta "köyhät ne vaatteilla koreilee" on saanut alkunsa? Ei sitä tai maailmaa eilen keksitty.

Mutta se sanonta oli että ”rumat vaatteilla koreilee”.

• ylös 63
  • alas 3
Semi-varakas

Vierailija kirjoitti:
Ja mä taas huomaan, että nyt kun keski-ikä alkaa lähestymään ja rahaa tilillä enemmän kuin vähän, ei oikeastaan enää kiinnosta. Tänäänkin lähdin asioille kulahtaneissa lenkkareissa ja ehta tuulitakki päällä. Kymmenen vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan lähteväni noin ihmisten ilmoille, vaikken koskaan ole ollut tarkka pukeutumisestani.

Ehkä se on ikä tai sitten se, että kun ei ole enää tarvitse hankkia mitään viimeisillä rahoilla, ei koe enää tarvetta esittää.

Se on se ajatus, että voi ostaa. Siksi ei tarvitse enää osaa sitä laisinkaan. Pelkkä mahdollisuus tyydyttää tarpeen.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Tai kyllähän ne rikkaammat voi joskus tunnistaa, muttei päälleliimatuista lyksysmerkeistä. Ovat yleensä myös itsevarmempia tyyliltään (puoleen ja toiseen) kuin mukarikkaat.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet? Pienituloiset opiskelijatkin säästävät vähistä rahoistaan merkkilaukkuihin ja yrittävät näyttää ulkoisesti varakkailta.

Rikkalta? Keskiluokkaiselta, rakas ap. Sä et edes tiedä miltä oikeasti rikas käyttää. Harvemmin  käyttävät merkkilaukkuja vaan  teettävät itselleen uniikit asusteet.

• ylös 23
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole ollut koskaan tarvetta esittää, mutta olen vain sen verran pahasti esteetikko, että ominta itseäni ja aitoutta kohdallani on se, ettå pukeudun jollain tasolla esteettisesti miellyttävään kokonaisuuteen. Joskus kulahtaneetkin vaatteet voivat olla ok; kyse on kokonaisuudesta. En vain _halua_ pukeutua rumasti, vaikkei kukaan olisikaan katsomassa. Mulle tosin jotkut Louis Vuittonin monogrammilaukut tai jotkut metallikillutinkoristeiset tavarat ovat pääosin rumia.

• ylös 26
  • alas 2
Vierailija

Mä rakastan köyhäilyä...kukaan ei aavistakaan, että mulla on rahaa pankissa niin paljon, että 50vuotiaana jään "eläkkeelle"
😁

• ylös 21
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toi on totta. Tosin mun kaveri on somessa ja vtun rikas jätkä. Sillä ei ole yhtään kuvaa missä näkys varallisuus. Ei edes talosta tai pihasta ei autoista. Jos ei tietäis että se on rikas, niin kuvista päätellen ei uskoisi.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esim. Räikköset ja hollywood tähdet ovat rikkaita ja somessa. Tietysti av:lla rikas on vasta miljardööri ja muutaman sadanmiljoonan omaisuus ei ole vielä mitään. Ja ns. vanharaha perittynä tekee ihmisestä automaattiisesti kultturellin professorin vaikka oma näyttö ihmisenä olis nolla. #rahallaeivoiostaatyylitajua

• ylös 18
  • alas 6

Sivut