Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tienannut yli 8000 euroa kesän ja syksyn aikana sienestämällä ja marjastamalla. Mitä on sinun tekosyysi?

Vierailija
07.10.2018 |

Joka ikinen sentti on verotonta tuloa eikä se ole vaikuttanut mitenkään työttömyystukiin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut töillä verojen jälkeenkin kesän ja syksyn aikana noin 20 000€. Mikä on sun tekosyy, että oot joutunut tyytymään marjoihin, sieniin ja valtion tukiin?

Vierailija
22/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen työnteolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja ei oikein ole kuivan kesän jäljiltä ja sieniä en tunne niin hyvin että uskaltaisin niitä myydä eteenpäin. Toisaalta, täällä Vantaalla ne myrkkysienet saatais olla kovaa kamaa. Tässä syy.

Vierailija
24/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuorotyö ja lisäksi henkilökuntapulan vuoksi paljon lisätöitä. Kesälomankin siirsin syyskuuksi. Joten en ehtinyt poimia muuta kuin itselle marjat pakastimeen

Vierailija
25/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppilovahveroita on meillä metsässä ihan hirveästi. Siis niin paljon, etteiniitä tällainen tavallinen kotitalous naapureineen voi mitenkään käyttää.

Surettaa jättää sienet metsään.

Miten voin myydä niitä?

Vierailija
26/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

määriä ja lajeja sulta kysyisin.

Vierailija
27/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerään vain itselleni en myy

Vierailija
28/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Aika päällikkö olet. Meinaan on marjalitrasta poimijalle maksetut summat niin pieniä, että olet kyllä poiminut niitä aivan jäätävän hirvittäviä määriä. Varsinkin näin vähä sateisena hellekesänä, kun esim. mustikat oli yleisesti pieniä ja kuivuneita. Mutta juu, täytyy kyllä sanoa että aika uskomaton tienesti. Paino sanalla uskomaton.

Vierailija
29/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa Helsingin keskustassa ?

Vierailija
30/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hanki töitä, mikä on tekosyysi? Elvistellä nyt jollain marjanpoiminnalla, mene ja hanki töitä ja tee jotain myös tämän yhteiskunnan hyväksi. Ja elätä itsesi.

Vierailija
31/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sieniä ja toivon että hurahtaneet av-henkilöoletetut keräis joka ikisen sienen pois metsistä.

Vierailija
32/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ellet erittele vähän lajeja.

Miehen veli asuu Pohjois-Karjalassa ja kerää Dalla-Vallelle ja tekee ihan ok tiliä, mutta tänä syksynä on kuulemma ollut huonoa. Siellä nimenomaan Herkkutatti on se rahasampo.

matsutakea ei ole onnistunut löytämään lainkaan - siis myyntikelpoisia yksilöitä.

Tosi vaikea uskoa tuota, ainakaan jos tienesti on laskettu sen jälkeen kun kilometrit on vähennetty. Tuolla olisi nimittäin pitänyt tetsailla ympäri Suomen etsimässä ja keräämässä.

Vierailija
33/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on saanut kökkiä nykyisillä kilohinnoilla tovin jos toisenkin. Eurokin mustikkakilolta lienee melkoista optimismia tänä päivänä joten tuohan tekisi sellaiset 15 ämpärillistä muistikkaa joka päivä heinäkuun alusta lähtien. Eipä siinä, olet kyllä joka pennin ansainnut tuolla työmäärällä :-)

Vierailija
34/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin menettänyt sen yli 8000 jos olisin haahuillut pitkin metsiä töissäkäymisen sijasta.

Vierailija
35/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen sentti on verotonta tuloa eikä se ole vaikuttanut mitenkään työttömyystukiin.

Mä tienasin saman summan osingoilla kesän aikana. Eikä tarvinnut olla sekuntiakaan hyttyssyöttinä. Eikä kumarrella Kelaan päin, kun kerran kokoaikatöissä olen.

36/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse "tekosyitä".

Vierailija
37/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpsi.

Vierailija
38/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä pimeää työtä.

Vierailija
39/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran hyvät tulot ettei tarvi kyykkii puskissa.

Vierailija
40/61 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää marjastamisesta ja sienestämisestä. Sitäpaitsi olen vapaa-ajalla senverran laiska ettei huvittaisi muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän