Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi Luoja miten joku voikin tunkea lapselleen näin paljon päälle näillä ilmoilla.

Vierailija
06.05.2006 |

Olin lasten kanssa tänään puistossa ja sinne tuli sitten yksi mamma lastensa kanssa.

Täällä on 22 astetta lämmintä ja meidän lapset olivat t-paidassa, kalastajanhatussa ja capreissa sekä sandaalit jalassa.

Mutta arvatkaapa mitä tuon äitsykän muksuilla oli päällä?

Välikausihaalarit, kumisaappaat, lapaset sekä pipo.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuma yhtä helposti, minä ja lapseni olemme " kylmäverisiä"

Joten vaatetta päälle vaan. Kyllä lapset osaavat kertoa, mikäli heillä on liian kuuma. Itse vein roskat ja oli kengät jalassa, mutta ei sukkia. Nilkkoja paleli lämmöstä huolimatta.

Vierailija
42/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy Kuusamon äiti, joka istui pihatuolissa t-paidassa, lippiksessä, ja mustissa sortseissa. Oli nimittäin pakko mennä vaihtamaan sortsit vaaleaan hameeseen, kun jalat paistuivat kuin grillimakkarat. Siksi ihmettelin noita naapurin lapsen lapasia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset kirmaavat hikeä lakin läpi puskien välikausihaalareissaan.

Vierailija
44/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tänään ILLALLA ulkona farkuilla ja t-paidalla, jalassa lenkkarit, ja olin hiestä märkä. Paita kastui selästä ja kainaloista ja sukat olivat aivan hikiset. En takuulla olisi lapsillekaan mitään haalareita pukenut, olivat ohuissa pitkähihaisissa ja -lahkeisissa trikoovaatteissa, lierihatut päässä.

Vierailija
45/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi uimapuvussa koska oli hiton kuuma kun ei tuullut. Tosin varjoinen kohta nurmikosta oli kylmä eikä lainkaan " kesänoloinen" . Ei huvittanut siitä kohtaa kävellä paljain jaloin.

Illalla kun aurinko oli laskemassa oltiin pyöräilemässä ja lapsella oli (istui mun takana kyydissä) paksumpi takki päällä eikä ollut yhtään liikaa! Jotkut t-paitalaiset saattoivat katsoa että ompas paksu takki tumpattu lapselle mutta hän ei liikkunut, aurinko ei paistanut ja kävi kylmä tuulen väre.

Eli maalaisjärkeä saa käyttää. Maa on paikka paikoin vielä kylmä vaikka ei ole routaa. En ehkä pitäisi ihan pientä lasta istumassa ilkosillaan hiekkalaatikolla vaikka olikin lämmin päivä.

Vierailija
46/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin outoa..

Vierailija
47/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotenkin outoa..

Mutta pihassa oli 35 astetta lämmintä ja aurinko porotti suoraan. Poltin naamanikin, btw.

Vierailija
48/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä auringossa joo, mutta täällä esim. 19 aikaan ei ollut mikään tosi kuuma enää. (hki) t. 61

Vierailija
49/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan olla varovainen ja siksi en missään tapauksessa pukenut 1,5-vuotiasta tänään shortseihin. Sukkahousut ja housut siinä päällä oli ihan paikallaan kylmällä hiekkalaatikolla istuessa. Päällä oli lisäksi pitkähihainen t-paita. Eikä ollut yhtään kuuma, vaikka välillä kokeilin selkääkin.

Aikuinen on aikuinen. Pieni ruumis paleltuu paljon helpommin kuin suuri.

Ja toukokuun alku on toukokuun alku. Maa on kylmä ja routaa on monissa paikoin myös Etelä-Suomessa.

JA KUKA VÄITTI, ETTEI KYLMETTYMISELLÄ OLE YHTEYTTÄ FLUNSSAAN??? Sanoo jotkut lääkärit, mitä sanoo, mutta kyllähän kylmettyminen altistaa bakteerille/virukselle, joka ihmisellä on miltei aina ruumissaan. Jos minä talvella painelen kaulahuivitta ja takki auki viimassa, niin varmaan on kurkku kipeä aamulla. Jos taas kuljen " hyntättynä" , ei ole kurkku kipeä. Kerro minulle, mistä tämä johtuu!

Vierailija
50/62 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ollut puistossa en siltikään olisi pukenut sukkahousuja housujen alle. Mutta jos hän olisi hiekkalaatikolla viihtyvä lapsi olisin voinut harkita asiaa koska maa on tosiaan vielä kylmä ainakin siitä kohtaa mihin aurinko ei paista.

t. 60

Vierailija
51/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

golizi-housut ja paita, ei muuta. Mittari näytti +50. Ja meikäläinen itte oli alasti. Kyllä naapurin mies vahtas mun pillua ku kyykin puskien juures.

Vierailija
52/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen lapsista on hikipisara, jolla aina kuuma. Toisella taas kylmä melkein aina. Juuri nyt pari päivää sitten toinen kirmaili ulkona t-paidassa ja ohuissa housuissa ja hikinen oli silti. Toisella taas piti olla päällä hattu, välikausihaalari ja hanskat. Jos hanskat otettiin pois vähäksi aikaa tuli lapsi hetken päästä sanomaan, että käsillä on kylmä. Et kyllä se vaatetus riippuu ihan lapsesta myös. No, tänään ei kyllä tälle viluisellakaan tarvinnut sitä haalaria enää laittaa..

Vierailija
53/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa pukeutuminen riippuu ihan paikastakin, jossa ulkoillaan. Meidän rivarin takapiha on pohjoispuolella vasten metsää ja siinä kiviterassilla lattia on tosi kylmä, varmaan on alla routaakin vielä. Kävin siinä itse paljain jaloin ja toli kyllä kylmä. Sitten taas metsässä on tietenkin viileää eli meillä takapihaulkoilua ei voi tehdä vielä sandaaleissa ja shortseissa. Ehkä itse, muttei tuollainen 10kg rääpäle.

Vierailija
54/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 2v. lapsella oli päällään sukkikset, lenkkari, lierihattu ja t-paita. Puutarha kylpi auringossa, varjossakin oli lämmintä +19. Ei istunut hiekkiksellä vaan juoksenteli pitkin pihaa ja leikkimökissä kävi touhuamassa.

Mutta sitten ulkona, hiekkatouhuissa ja keinumassa on kyllä ollu sukkikset, trikoot, pitkähihainen paita+college (tms) takki, lapaset ja kypärämyssy+lierihattu. Tuuli on aina täällä kaupungissa melkoinen. Tuolla juhlapaikassa ei tuullut ja tosiaan aurinko rällötti koko ajan suoraan pihalle. Välissä käytiin viilenteleen sisällä ja varjosissa paikoissa+juomassa ja syömässä.

Vierailija
55/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

reilu 2v. lapsella oli päällään sukkikset, lenkkari, lierihattu ja t-paita. Puutarha kylpi auringossa, varjossakin oli lämmintä +19. Ei istunut hiekkiksellä vaan juoksenteli pitkin pihaa ja leikkimökissä kävi touhuamassa.

Mutta sitten ulkona, hiekkatouhuissa ja keinumassa on kyllä ollu sukkikset, trikoot, pitkähihainen paita+college (tms) takki, lapaset ja kypärämyssy+lierihattu. Tuuli on aina täällä kaupungissa melkoinen. Tuolla juhlapaikassa ei tuullut ja tosiaan aurinko rällötti koko ajan suoraan pihalle. Välissä käytiin viilenteleen sisällä ja varjosissa paikoissa+juomassa ja syömässä.

Ja korjataanpa heti että sukkisten kaverina oli tietty hame=) ja toinenkin lenkkari oli käytössä.

Lapaset meillä on siksi käsissä ulkoleikeissä kun lapsella on varsinkin tuulisena päivänä kädet kylmänä.

Vierailija
56/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos tuulee järveltä päin ja veden lämpötila on kuusi astetta, niin se on aika raakaa... Vanha sanonta oli, et niin kauan kuin on järvessä jäät, ei paljain jaloin ole ulos asiaa. No, kyllähän sen nopeesti näkee, jos on tullut laitettua liikaa päälle ja aina voi sit vähentää :)

Vierailija
57/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsestäni sanon sen verran, että meilläkin oli eilen varjossa 24 ja auringossa oli _kuuma_, päällä mulla oli pitkät puuvillahousut ja lyhythihainen paita sekä umpinaiset kengät, missään vaiheessa ei tullut kylmä. Mutta tänä aamuna kun heräsin, oli ihan kipeä. Nenä tukossa ja palelee. Lapsilla oli päällä lenkkarit, vuorelliset housut sekä t-paidat.

Vierailija
58/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli paksu fleecehattu, välikausihaalari, paksut kengät, kaulahuivi!

Meillä lapset olivat capreissa. Älkää ymmärtäkö väärin (tämä ei varmasti päde joka paikassa eikä yleensäkkään) mutta huomioin, että meidä pihalla oli esim. viime vuonna välikausihaalari (hattu ja hanskat)päällä vielä kun meidän lapsilla oli caprit ja teepparit niiden äitien lapsilla, joilla oli vain yksi lapsi. (ja justiinsa taaperoiässä).

Tuleekohan sitä näin monilapsisessa perheessä jotenkin varomattomammaksi ja rempseemmäksi näissä asioissa vai mistäköhän johtui??

Vierailija
59/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäivällä oli täällä lämpötila reilusti päälle kahdenkymmenen ja t-paidassa tuli kävellessä itselleni hiki...

Vierailija
60/62 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ilman lämpötila auringossa on ties kuinka paljon, voi varjossa olla todella koleaa, jos tuulee järveltä tai mereltä päin. Mitään järkeä ei tietysti ole siinä, että ollaan auringossa hanskat kädessä hampaat irvessä, jos kerran tuntuu lämpimältä.

Näillä keleillä pitäisi mielestäni pukeutua niin, että on helppo vaihdella vaatetusta tilanteen mukaan.