Vinkkejä nostalgiatrippiin - 80-, 90- ja 2000-luvun leffat
Suunnitteilla noin kuukauden projekti, jossa katsottaisiin vuosikymmenen määrittävä leffa + ruoat per viikonloppu. Eli mikä olisi 80-, 90- ja 2000-luvun määrittävä elokuva, ja mitä syödä sen kanssa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuno epsanjassa ja hanhenmaksapalleroita!
Saako hanhenmaksapalleroita jostain oikeasti?
Toiset meistä ei syö pelkästään valmisruokaa, vaan esimerkiksi kokkaavat. Myös hanhenmaksaa voi kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset meistä ei syö pelkästään valmisruokaa, vaan esimerkiksi kokkaavat. Myös hanhenmaksaa voi kokata.
Muotoilen uudestaan: hanhenmaksaa *ylipäänsä*, mistä saa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko av-matamimaisempaa keskustelua olla:D Toinen provoaa tylsänä sohvaltaan ketjuun missä toinen kyselee mitä olis kiva mässyttää ja katsella sohvalla löhötessä:DD ja kolmas kutsuu tota harrastukseski.
Ruoanlaitto ja elokuvat ovat ihan legittejä harrastuksia, vaikka saa niistä toki halutessaan ammatinkin.
Sinun kaltaiset ihmiset puolestaan eivät saa edes onnea, koska keskittyvät parjaamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Voiko av-matamimaisempaa keskustelua olla:D Toinen provoaa tylsänä sohvaltaan ketjuun missä toinen kyselee mitä olis kiva mässyttää ja katsella sohvalla löhötessä:DD ja kolmas kutsuu tota harrastukseski.
En ota vastuuta kommenteista, mutta mistään harrastuksesta en ole itse missään vaiheessa puhunut. Tarvii ottaa kaikkea taas niin tappiin. Tylsää. "Kävin yhdellä." "Tapajuoppo, hyi!"
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä vastauksia, av-mammalla vähän sohvalla käynyt aika pitkäksi kun pitää toisen harrastuksia ivata? Mun mielestä idis on tosi hauska.
Kiitsa. :)
t. ap
Perä Harbori ja Tsipsibussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muotoilen uudestaan: hanhenmaksaa *ylipäänsä*, mistä saa?
Aikoinaan sai Herkusta, nyt en tiedä mitä sieltä enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä vastauksia, av-mammalla vähän sohvalla käynyt aika pitkäksi kun pitää toisen harrastuksia ivata? Mun mielestä idis on tosi hauska.
Kiitsa. :)
t. ap
Perä Harbori ja Tsipsibussi.
En ole nähnyt, joten kurvaa nyt tällä erää 2000-paikanpitäjäksi.
Ysärillä Spice Girls movie on ainoa oikea valinta.
Me katsottiin koko perheen voimin Paluu tulevaisuuteen. Aikuiset olivat ihan täpinöissään päästessään muistelemaan omaa nuoruuttaan ja leffa upposi myös perheen teineihin. Mitähän tuolloin muinaisella 80-luvulla syötiin? Lihapullia ruskeassa kastikkeessa ja perunoita? Itselläni on muistoja lähinnä tavallisista kotiruuista. Helsingissä asuin mutta ei silti ollut maailman keittiöistä juurikaan havaintoja.
80
https://www.imdb.com/title/tt0087182/
Syö mitä tahansa kunhan se on mausteista.
90
https://www.imdb.com/title/tt0110413/
Jotain suolaista kuten kyyneleet.
2000 luvulle saat keksiä itse ;)
Vierailija kirjoitti:
80
https://www.imdb.com/title/tt0087182/
Syö mitä tahansa kunhan se on mausteista.
90
https://www.imdb.com/title/tt0110413/
Jotain suolaista kuten kyyneleet.
2000 luvulle saat keksiä itse ;)
Humm humm... No, mitäs jos pannaan Léon listalle. Mutta Dune (jota en ole nähnyt)... huonot arviot, mutta toisaalta niillä on José Ferrer.
Muutama ehdotus:
80-luku
The Shining - hohto (1980)
The Thing - 'se' jostakin (1982)
90-luku
Päiväni murmelina (1993)
Jurassic Park (1993)
Schindlerin lista (1993)
Leijonakuningas (1994)
Pulp Fiction: Tarinoita väkivallasta (1994)
Forrest Gump (1994)
Rita Hayworth - avain pakoon (1994)
Will Hunting (1997)
Truman Show (1998)
Pelastakaa sotamies Ryan (1998)
2000-luku
Gladiator (2000)
Unelmien sielunmessu (2000)
Amélie (2001)
Pianisti (2002)
Ota kiinni jos saat (2002)
Million Dollar Baby (2004)
V niin kuin verikosto (2005)
En ole itse katsonut ihan kaikkia enkä pitänyt kaikista katsomistani, mutta nuo on Top Rated Movies -listasta (voi laittaa järjestelyperusteeksi Release Date):
https://www.imdb.com/chart/top
Jotkut noista leffoista on aika surullisia/ankeita, vaikka oliskin muuten hyvä. Esim. Gladiator, Million Dollar Baby tai Schindlerin lista saattaa olla raskasta katsottavaa, jos haluaa vain ottaa rennosti. Rennompia on Päiväni murmelina tai Truman Show.
80-luku
Flashdance
Amerikan viimeinen neitsyt
90-luku
Veturimiehet heiluttaa
Roger Rabbit
Faceoff-Kahdet kasvot
2000-luku
Sinä päivänä
Ei varmaan häävejä nykykatsojille, mutta nuo tuli ekana mieleen, joten itse olen noista tykännyt.