Lapsi aloitti lääkityksen joka voi vähentää ruokahalua rajustikin, lääkäri sanoi " Sehän olisi vain hyvä, jos Adalle ei enää maistuisi ruoka"
Onneksi tytär tutki seinällä ollutta kuvaa, eikä kuullut. Tuli kyllä tosi loukkaantunut olo! Joo tytär on pyöreä, mutta tiedostan asian ja olen koettanut puuttua siihen.
Kommentit (15)
Ouuuuu aika boss lääkäri :DDDDD Ja hyvähän se ois jos pyöreät söis vähemmän, miksei???
Vierailija kirjoitti:
Mikäa se tollnen lääke on? Miksei sitä käytetä yleisesti laihdutuslääkkeenä? Eli tuskimpa siinä oikeesti sellaista vaikutusta on.
En ole ap, mutta veikkaan ADHD-lääkettä !
No itseasiassa voi olla että tyttäresi haluaisi itsekin olla hoikempi tosiaan. Niin minäkin halusin ja laihdutin. Mitä pahaa on sanoa ääneen asia jota kaikki kuitenkin ajattelee paitsi ilmeisesti ne lihavien lasten vanhemmat itse?
Ai kamalaa :/ tiedän mikä lääke on kyseessä, ja se ruokahalun katoaminen on ihan kamalaa. Ajatuskin syömisestä oksetti. Oli pakko lopettaa lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa voi olla että tyttäresi haluaisi itsekin olla hoikempi tosiaan. Niin minäkin halusin ja laihdutin. Mitä pahaa on sanoa ääneen asia jota kaikki kuitenkin ajattelee paitsi ilmeisesti ne lihavien lasten vanhemmat itse?
Tuollaisista lääkäreiden möläyttelyistä on moni syömishäiriö alkanut. Jos lapsen paino huolestuttaa, lääkäri lähettää lapsen pois ja keskustelee vanhemman kanssa kaksin ! Eikä tokaise päin iloisen kolmasluokkalaisen tai viidesluokkalaisen naamaa, että kyllä tämä Janita on melkoinen läski.
Olet koettanut puuttua mutta ilmeisesti ei ole oikein onnistunut, vai mitä? Lääkäri sanoi totuuden ja se kirpaisee joskus.
En tiedä saako täällä sanoa nimiä ,mutta siis lapsille suunnattu lääke tarkkaavaisuushäiriön hoitoon, tytöllä todettu add (kuin adhd mutta pystyy istumaan paikoillaan) ja nyt kokeillaan olisiko esimerkiksi läksyjen teko helpompaa lääkityksen kanssa!
Ketjun Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisista lääkäreiden möläyttelyistä on moni syömishäiriö alkanut. Jos lapsen paino huolestuttaa, lääkäri lähettää lapsen pois ja keskustelee vanhemman kanssa kaksin ! Eikä tokaise päin iloisen kolmasluokkalaisen tai viidesluokkalaisen naamaa, että kyllä tämä Janita on melkoinen läski.
Jaa, minut lääkäri otti kyllä ihan puhutteluun viidennellä luokalla ilman vanhempaa ja ihan suoraan kertoi että nyt pitäisi ihan laihduttaa ja ainakin varmistaa ettei tuo ”läskeytesi” mene ihan mahdottomaksi.
Miksi lapsesi ei saisi tietää, että lääkkeen sivuvaikutus ei välttämättä ole paha asia?
Minä syön lääkettä, jonka sivuvaikutuksena voi olla lihominen. Lääkäri sanoi ihan suoraa, että se saattaa olla minulle jopa pelastus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä saako täällä sanoa nimiä ,mutta siis lapsille suunnattu lääke tarkkaavaisuushäiriön hoitoon, tytöllä todettu add (kuin adhd mutta pystyy istumaan paikoillaan) ja nyt kokeillaan olisiko esimerkiksi läksyjen teko helpompaa lääkityksen kanssa!
Ketjun Ap
Oma lapseni syö consertaa ja kyllä se älytön ahmiminen rauhoittui lääkkeen myötä, kun ei ollut enää niin paha olo, kun pystyi keskittymään.
Hyvää hänelle teki laihtuminen ja itsetuntokin kohosi.
Mutta toki jokainen vanhempi tekee itse päätöksen. Mutta kun lapsi täyttää 18, hän voi itse hakea lääkkeen itselleen ja sitä kautta saada apua, jos vanhemmat eivät halua sitä antaa.
No mitä pahaa tuossa oli? Totesit itsekkin että lapsi pyöreä sekä ei huomannut tuota tokaisua. Olisit itse aiemmin ottanut lapsesi painon huomioon jos noin otti tunteille.
Vierailija kirjoitti:
No mitä pahaa tuossa oli? Totesit itsekkin että lapsi pyöreä sekä ei huomannut tuota tokaisua. Olisit itse aiemmin ottanut lapsesi painon huomioon jos noin otti tunteille.
Minäkin ihmettelen miksei lihavien lasten vanhemmat aikaisemmin tee mitään vaan ihan kuin antaisivat kohtalon määrätä minkä kokoinen lapsesta tulee. Sehän ei ole mikään kohtalo vaan se on täysin kyse siitä opetetaanko lapselle että kaiken minkä näkee saa syödä.
Olisiko pyöreälle lapselle hyväksi, että painonnousu pysähtyisi tai paino jopa laskisi? Toki.
Onko lääkärin sopivaa todeta LAPSEN kuullen, että hän on lihava? Ei todellakaan.
Lapsi ei pysty käsittelemään asioita samalla kokemuksella kuin aikuinen, eikä tajua, että huolissaan ollaan hänen tulevasta terveydestään, eikä suinkaan siitä, että hän on ruma, läski, huono lapsi. Lapsi ei tiedä, miten laihdutetaan terveellisesti. Lapsen ei edes pitäisi laihduttaa, vaan syödä terveellisesti ja liikkua sopivasti, jolloin painokin aikaa myötä tasaantuu.
Aikuisten ajattelemattomat möläytykset ovat olleet alkuna monelle syömishäiriölle. Anoreksian ja bulimian lisäksi ne voivat vain lisätä "läskeyttä", kun syömisestä tulee häpeällistä ja sitä omaa huonommuutta turrutetaan ahmimalla salassa.
Mikäa se tollnen lääke on? Miksei sitä käytetä yleisesti laihdutuslääkkeenä? Eli tuskimpa siinä oikeesti sellaista vaikutusta on.