Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis ihan fyysisesti vai onko se vaan välttämätön paha?

• ylös 6
  • alas 0

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Tulee hyvä olo. Mutta aina näin ei ollut, vasta sen jälkeen kun sain ruokavalioni ja muut elämäntapaseikat kuntoon, alkoi liikuntakin tuntua paremmalta. Se on monitahoinen juttu. Ymmärrän täysin niitä joille liikunta on pakkopullaa ja aiheuttaa lähinnä huonoa oloa.

• ylös 27
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tulee, kun tekee kuunnellen kroppaansa ja tunnetilojaan eikä suorita ohjelman/tavotteiden mukaan. Ohjattu/kontrolloitu liikunta herättää poikkeuksetta lähinnä turhautumista.

• ylös 25
  • alas 1
Vierailija

Joskus, riippuu siitä missä kunnossa olen. Joskus särkee ennen ja jälkeen ja aikana, joskus helpottaa treenien jälkeen. Yleensä kyllä positiivinen kokemus, kun ei ole niitä kipuja päällä.

Vierailija

Riippuu voinnista ja siitä miten on asennoitunut liikuntaan. Silloin kun itse ymmärsin että liikkuminen ulkona tekee hyvää sekä mielenterveydelle että kropalle, ryhdyin käymään lenkillä aina kun stressiä alkoi pukata. Nykyään pääni yhdistää lenkille lähdön aina helpotuksentunteeseen ja rentoutumiseen, jolloin itse liikkuminenkin tuntuu mukavalta ja sen aloittaminen on helppoa. Sama pätee muihin liikuntamuotoihin joista nautin. En rehellisesti sanottuna koskaan uskonut että voisin nauttia liikunnasta saatuani perinteisesti traumat koululiikunnasta.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joskus, riippuu siitä missä kunnossa olen. Joskus särkee ennen ja jälkeen ja aikana, joskus helpottaa treenien jälkeen. Yleensä kyllä positiivinen kokemus, kun ei ole niitä kipuja päällä.

Ei liikunta ole pelkkää treeniä salilla.

Vierailija

Ei välttämättä niin hyvää oloa, kuntouttava treeni tuntuu joskus aika ikävältä, hyveellinen olo kyllä tulee :)

Vierailija

Kyllä tulee. Mitä enemmän hiki valuu sen taivaallisempi on olo. Sitä kutsutaan aivojen erittämäksi endorfiiniksi. Googlaa niin löydät lisää infoa👍

• ylös 11
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei liikunta ole pelkkää treeniä salilla.

Missä tuossa salista puhuttiin? On sitä muutakin treeniä.

Vierailija

Ei todellakaan. Aina on tullut vaan paha olo. Nyt tosin olen vasta saanut tietää että varastorautani on ollut vuosia erittäin huono, ja epäilen että se on ollut lapsesta asti koska olen aina voinut huonosti jos olen liikkunut enemmän. En ollut lapsena lihava mutta silti erittäin huono liikunnassa.

Vierailija

Joo, oon aina tykänny liikunnasta ja sen tuomasta hyvän olon tunteesta. Oon vilpittömästi pahoillani heidän puolesta, jotka kokevat liikunnan epämiellyttäväksi. Ois karseeta lähteä lenkille vain sen takia, koska "nyt on vaan pakko". Ite varmaan tekisin niin, että hommaisin kuntopyörän tms kotiini ja voisin siinä liikkuessa samalla tehdä jotain muuta kivaa, kuten lukea kirjaa, kattoo telkkaa, neuloa.. :D

jiriririririri

Tulee hyvä olo :D Ei oo ollu KOSKAAN niin ettei tulis, ainoastaan lapsena koululiikunnassa. :D

Rakastan liikuntaa.

Vierailija

Tulee hyvä olo, sillä olen päivittäisestä liikunnasta riippuvainen. Kaksi päivää ilman kunnon spurttia aiheuttaa jo aika tukalan olon.

Vierailija

Nautin lenkkeilystä ja uimisesta sekä kotitreenien tekemisestä erittäin paljon, mutta koululiikunta ahdistaa. Olen kömpelö ja huononäköinen ja kehon hahmottaminen on minulle vaikeaa. Vapaa-ajalla liikun paljon.

Vierailija

Tulee pääsääntöisesti. Juokseminen taitaa olla ainoa mistä en oikein sitä ihanaa oloa saa, mikä siinä sitten lie kun tökkii ikävästi. Siksi en sitä oikein aikuisiällä ole tehnytkään. Mutta muut perusliikunnat uinnista hiihtoon jne on mielekästä ja olo hyvä sen jälkeen.

Vierailija

Ei todellakaan, ei ole koskaan tullut enkä ymmärrä miten jotkut vetävät jopa 3 h treenin salilla ja sanovat että on hyvä olo. Toisaalta olen kateellinen heille sillä heillä on upea kroppa. Itselläni niin hirveä että pukeudun säkkeihin etteivät läskit näy enkä aio koskaan näyttäytyä kenenkään edessä alasti.

Sivut