Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on pressana herkkä pikkuprinsessa, joka kiukuttelee jos joku on kirjoittanut hänestä poikkipuolisen sanan... kasvais jo aikuiseksi.

Vierailija
07.10.2018 |

HS:n mukaan presidentti Niinistö suositteli ammatinvaihtoa hänestä kriittisen kirjan tehneelle Lauri Nurmelle – Keskustelutilaisuus muuttui rajuksi väittelyksi. Kun Yli-Huttula pyysi presidenttiä kertomaan, mitä virheitä kirjoissa on, Niinistö kuittasi: ”Niin, meillä on ymmärtääkseni vain 40 minuuttia aikaa.”

Sauli myös pyrki lyömään koko keskustelun leikiksi julkaisemalla kalavaleesta kertovan runon, jonka tarkoituksena oli sanoa, että asiaa paisuteltiin yli todellisten mittasuhteidensa.

Sauli kiisti kaikki suhmurointisyytökset, vaikka näyttöä niille oli. Kirjan tekijä valitteli, että:
”Minusta on oireellista, jos vastataan tähän runoilla sen sijaan, että keskusteltaisiin itse asiasta. Siitä, että mikä on vaikuttamista.”

Itse ihmettelen miten herkkänahkainen voi aikuinen mies olla, ja presidentti vieläpä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Kekkonenhan se on, koska edellisestä oli kulunut sen verran aikaa, että ei enää muisteta. Iso ero tietysti on, että nykyisellä ei ole mitään valtaa vanhaan verrattuna.

Koivisto oli oma ilmiönsä, eikä vielä käsitelty ollenkaan. Tulee varmasti löytymään sekä hyvää että pahaa.

Ahtisaari oli hetken välähdys, mutta toisaalta hänen jalanjälkiään kaikki nuoremmat kansainväliseen supervirkaan pyrkivät yrittävät tarpoa. Ahtisaari oli sen verran vanha, että kotimaan presidenttiys oli hänelle ykköshaaste, sisäpolitiikasta viis. Ja vastapuolella oli helppo maali Rehn, jota kutsuttiin sotahaukaksi ja joka taatusti aiheutti pelkoa sen ajan Suomessa. Lyhyen ajan pressa, josta tuskin paljon muistoja jää.

Halonen nousi hyvän nousukauden myötä, hienojen kauniiden ideoiden siivin. Vastapuolena oli pahimman lama-ajan pääministeri pyrkyri Aho josta kukaan ei taatusti halunnut kuulla yhtään mitään tuohon aikaan. Eihän Halonen niitä ideologioitaan käytäntöön laittanut ainbakaan tavalliseen kansaan nähden, mutta sitten kun toinen valinta tuli, niin oli helppo valinta uudelleen. Kaiken kaikkiaan oli mitätön presidentti.

Niinistöstä on haluttu Presidenttiä isolla P:llä. Mielellään hän sen aseman ottaakin, vaan onko mitään antaa vastineeksi? Jos Stubb nousee EU:n komission johtoon, niin aivan varmasti hän tulee rankaisemaan suomalaisia ankarasti. Onko täällä joku, joka uskaltaa tai osaa vastustaa? Väyrystä ei nyt lasketa syystä jos toisestakin.

Vierailija
22/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli on kingi! Edustava suomen keulakuva. Sivistynyt ja karismaattinen.

Juha Sipilä on King and kind of it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yllätyin positiivisesti että hänestä oli pitämään puolensa. Ja siis ihan suomenkielellä minkä jokainen ymmärtää eikä milään satavuotta vanhoilla sanonnoilla missä ei ole päätä ei häntää.

Vierailija
24/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas yllätyin positiivisesti että hänestä oli pitämään puolensa. Ja siis ihan suomenkielellä minkä jokainen ymmärtää eikä milään satavuotta vanhoilla sanonnoilla missä ei ole päätä ei häntää.

Hän on oppinut kaiken epäreiluista verkostoista. Sitä ne verkostot ovat... täyttä k a m e l i n p a s k a a ja varastelua.

Vierailija
25/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä hänellä on tässä paljon enemmän pointtia kun niissä mongerruksissa että kasakka ottaa minkä kasakka saa ym🙈

Vierailija
26/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää Saulin ja Jennin keskusteluja ihan kahdenkesken joskus kun toistensa seuraan eksyvät. Niin kuivaa että suuta napsaa jo pelkkä ajatuskin.

Vierailija
27/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö on taustaltaan lakimies ja tarttuu hyvinkin pieniin yksityiskohtiin. Hän kiistää kaiken jonkun pienen yksityiskohdan takia eikä edes ilmoita sitä syytä ja tyhmimmät jää uskoon että kiistää koko asian mutta tästä ei ole kyse.

Vesa Keskinen oli alkuun samanlainen oli aina napit vastakkain toimittajien kanssa kunnes luovutti.

Vierailija
28/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta aiheeseen kantaa, miksi mies-presidenttiä kutsutaan PRINSESSAKSI, jos hän käyttäytyy huonosti tai osoittaa tuohtuneensa / loukkaantuneensa? Kyllä siinä edelleen ihan mies on kyseessä, vaikka kovasti halutaankin uskotella, että on vain naisten akkamaisuutta valittaa jostain tai osoittaa sanallisesti ärtymystään. Miehet kiukuttelevat siinä missä naisetkin, ja toisaalta kiukuttelu ei tee heistä yhtään vähemmän miehiä.

Hyvä kommentti!

Vierailija
29/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sauli Jenna Ruohola. Minä nyt vain olen paras.

Vierailija
30/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Sauli pärjää kiukuttelussa ja herkkänahkaisuudessa Mauno Koivistolle. Eri mieltä olevat saivat Koivitolta pitkät vihat päälleen.  Koivistohan myös otti käyttöön nauhurin jolla hän nauhoitti käymänsä keskuttelut ja haastattelut, kun "ne kuitenkin vääristelevät sitä mitä minä sanoin"

Vierailija
31/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö on esimerkki ihmisestä jolla on taipumus autoritääriseksi johtajaksi, ei siedä arvostelua, näkee asiat vain itsensä kautta. Olisi ollut hänen mielikuvalleen parempi olla hiljaa. Noin pikkumainen ihminen ei voi koskaan nousta suurien linjojen vetäjäksi. Mies vailla mielikuvitusta.

Vierailija
32/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja takas vai mitä? Putin ainakin tykkäis. Saatais suhteet jenkkeihin sotkettua.

Vierailija
33/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtyneisyyden aikaa kirjoitti:

Eipä Sauli pärjää kiukuttelussa ja herkkänahkaisuudessa Mauno Koivistolle. Eri mieltä olevat saivat Koivitolta pitkät vihat päälleen.  Koivistohan myös otti käyttöön nauhurin jolla hän nauhoitti käymänsä keskuttelut ja haastattelut, kun "ne kuitenkin vääristelevät sitä mitä minä sanoin"

Niinhän media vääristelikin. He "tulkitsivat" mitä Koivisto muka tarkoitti sanoa. Manu muistaakseni lopetti antamasta mitään lausuntoja. Taisi uudenvuoden puhe olla ainoa.

Vierailija
34/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS:n mukaan presidentti Niinistö suositteli ammatinvaihtoa hänestä kriittisen kirjan tehneelle Lauri Nurmelle – Keskustelutilaisuus muuttui rajuksi väittelyksi. Kun Yli-Huttula pyysi presidenttiä kertomaan, mitä virheitä kirjoissa on, Niinistö kuittasi: ”Niin, meillä on ymmärtääkseni vain 40 minuuttia aikaa.”

Sauli myös pyrki lyömään koko keskustelun leikiksi julkaisemalla kalavaleesta kertovan runon, jonka tarkoituksena oli sanoa, että asiaa paisuteltiin yli todellisten mittasuhteidensa.

Sauli kiisti kaikki suhmurointisyytökset, vaikka näyttöä niille oli. Kirjan tekijä valitteli, että:

”Minusta on oireellista, jos vastataan tähän runoilla sen sijaan, että keskusteltaisiin itse asiasta. Siitä, että mikä on vaikuttamista.”

Itse ihmettelen miten herkkänahkainen voi aikuinen mies olla, ja presidentti vieläpä.

Mikäs sinä ap sitten itse olet? Tuoretta prorstituoidun ulostetta, joka ei ole edes armeijaa käynyt.

Vierailija
35/35 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tosiaankin, että presidenttinä on ihminen, joka ei kykene keskustelemaan argumentein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän