Pia Ristikareen katoamisesta 30-vuotta. Poliisi: "Naapuria emme ole ehtineet vielä kuulemaan".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/49262b0b-7271-42ee-ab0e-adb13cfb3b68_u…
Ei ihme, että tapaus ei ole ratkennut, jos tämä on tutkinnan nopeus.
Kommentit (390)
Piian muistolle
Bocart Co:
Princess.
Eikö isä itsekin epäillyt tätä naapurin havaintoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meni 30 vuotta uuden vihjeen julki tuomiseen? Miksi se on sattumalta isän tuttu ja isän eduksi oleva vihje poissulkeakseen isä epäillyistä?
Poliisi itse kertoi heinäkuussa kuinka tarvitsevat todisteen että Piia lähti kotoa jotta isää ei tarvitse epäillä.. ja nyt se tuli...
Juu juu, isä ja naapuri on samassa juonessa. Naapurit on saaneet valtavia summia rikoksen peittelystä.
Tai jotain. Lopeta jo tuon pakkomielteen tuputusKerrotko miten isän oma naapuri muistaa vasta 30 vuoden jälkeen kuinka Piia lähti kotoa. Sattumalta samoihin aikoihin kun uusi tutkinta aloitettu ja poliisi kertoi tarvitsevan todisteen jotta isä saadaan pois epäillyistä? Ja ketkä sitä rikosten peittelyä tekeekään?
ps. Ihmettelen miten sinua näin pahasti ärsyttää se että epäillään isää ja tuodaan esiin epäilyttäviä epäkohtia. Kaikki minunkin viestit olivat kummasti poistuneet.
Sinun viestisi on poistettu ihan moderoinnin toimesta, minulla ei ole siihen osuutta.
Mikään mutu-henkinen vaino ei voi olla ärsyttämättä. Joka tietää syyllisen, kertokoon myös uhrin sijainnin. Ketään, toistan ketään, ei julkisella palstalla syytetä ja mustamaalata. Se on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö isä itsekin epäillyt tätä naapurin havaintoa
Pakko vähän epäillä 30 vuoden jälkeen tulevaa havaintoa, mutta jos isällä on näpit pelissä niin eikai se voi sitä enää faktanakaan syöttää toisen suusta. Minkähän ikäinen tuo naapurikin jo on? Voi olla helposti manipuloitavissa ja jos on Jehova, niin aika selvä juttu.
Ja koska isä itse toi sen vihjeen julki, se tarkoittaa että ovat puhuneet Piiasta naapurin kanssa.
Kummallinen ajankohta ''vihjeelle'' kun poliisi itse 2 kk sitten kertoi kuinka tarvitsevat todisteen jotta isää ei tutkita.
No ei tuo ole todiste. Sen sijaan ruumiskoirien käyttö talolla todisti ainakin sen, ettei Piia siinä talossa kuollut.
Näistä jutuista joissa kunnon tutkintaa ei tehdä ja jotka tapahtuvat jossain kyläpahasessa jumalan selän takana tulee aina mieleen tutkijoiden/ poliisien omat motiivit sekä mahdolliset painostukset ym silmäätekeviltä tahoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meni 30 vuotta uuden vihjeen julki tuomiseen? Miksi se on sattumalta isän tuttu ja isän eduksi oleva vihje poissulkeakseen isä epäillyistä?
Poliisi itse kertoi heinäkuussa kuinka tarvitsevat todisteen että Piia lähti kotoa jotta isää ei tarvitse epäillä.. ja nyt se tuli...
Juu juu, isä ja naapuri on samassa juonessa. Naapurit on saaneet valtavia summia rikoksen peittelystä.
Tai jotain. Lopeta jo tuon pakkomielteen tuputusKerrotko miten isän oma naapuri muistaa vasta 30 vuoden jälkeen kuinka Piia lähti kotoa. Sattumalta samoihin aikoihin kun uusi tutkinta aloitettu ja poliisi kertoi tarvitsevan todisteen jotta isä saadaan pois epäillyistä? Ja ketkä sitä rikosten peittelyä tekeekään?
ps. Ihmettelen miten sinua näin pahasti ärsyttää se että epäillään isää ja tuodaan esiin epäilyttäviä epäkohtia. Kaikki minunkin viestit olivat kummasti poistuneet.
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, monesti ihmismieli toimii noin, kun sattuu jotakin järkyttävää. Moni rikoksen uhri/omainen torjuu tapahtuneen, eikä näin muista koko tapahtumaa. Näin minulle ainakin kertoi psykologi, kun jouduin sellaiselle menemään. Jouduin rikoksen uhriksi 15-vuotiaana (vuonna 1998), mutta aloin muistamaan tästä rikoksesta pätkiä vasta pari vuotta sitten. Tapahtuma oli niin traumaattinen, että mieli sulki kaiken pois. Naapurille on saattanut käydä samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole missään vaiheessa kertonut noin, vääristelet nyt asioita. Ruumiskoirat kävivät nyt vasta, koska poliisien tiedostoista ei löytynyt merkintää siitä, että talo olisi tutkittu aiemmin. Tämä on ihan normaali käytäntö, jos rikos on vanha ja tiettyjä dokumentteja ei ole. Kylmä fakta on se, että tutkinta epäonnistui jo alussa, koska Pian luultiin karanneen ja nyt näitä virheitä yritetään korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun viestisi on poistettu ihan moderoinnin toimesta, minulla ei ole siihen osuutta.
Mikään mutu-henkinen vaino ei voi olla ärsyttämättä. Joka tietää syyllisen, kertokoon myös uhrin sijainnin. Ketään, toistan ketään, ei julkisella palstalla syytetä ja mustamaalata. Se on sairasta.Minä en kertaakaan sanonut että isä on faktana tehnyt tyttärelleen mitään, mutta tuon ilmi epäilykseni ja kummallisuudet isän käytöksessä.
Kritisoin myös poliisin toimia, ja poliisi itse taisi kertoa että vei ne ruumiskoirat vain ja ainoastaan yleisönpainostuksesta. Onko siinä jotain asiatonta että minun mielestä murhatutkinnassa tulee tutkia perhe myös ja poissulkea sekin vaihtoehto ajoissa eikä vasta 30 vuoden jälkeen?
Olisi kummallista jos ei saisi rikoksia spekuloida ja tuoda ilmi epäilyksiä viitaten eri lähteisiin (mm . tuon vihjeen kummallisuus ja ajankohta). Näin minä olen tehnyt ja tulen tekemään jatkossa. Joku täällä selvästi ilmiantaa viestejäni vaikka mitään asiatonta niissä ei ole ollut.
Miksi koko ajan vääristelet poliisin sanomisia ja tekemisiä vai onko sulla oikeasti ymmärryksessä jotakin vikaa. Spekuloida saa, mutta jatkuva virheellisen tiedon levittely ei ole korrektia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään mutu-henkinen vaino ei voi olla ärsyttämättä. Joka tietää syyllisen, kertokoon myös uhrin sijainnin. Ketään, toistan ketään, ei julkisella palstalla syytetä ja mustamaalata. Se on sairasta.Minä en kertaakaan sanonut että isä on faktana tehnyt tyttärelleen mitään, mutta tuon ilmi epäilykseni ja kummallisuudet isän käytöksessä.
Kritisoin myös poliisin toimia, ja poliisi itse taisi kertoa että vei ne ruumiskoirat vain ja ainoastaan yleisönpainostuksesta. Onko siinä jotain asiatonta että minun mielestä murhatutkinnassa tulee tutkia perhe myös ja poissulkea sekin vaihtoehto ajoissa eikä vasta 30 vuoden jälkeen?
Olisi kummallista jos ei saisi rikoksia spekuloida ja tuoda ilmi epäilyksiä viitaten eri lähteisiin (mm . tuon vihjeen kummallisuus ja ajankohta). Näin minä olen tehnyt ja tulen tekemään jatkossa. Joku täällä selvästi ilmiantaa viestejäni vaikka mitään asiatonta niissä ei ole ollut.
Jos tämä aihe oikesti kiinnostaa sinua, niin mieti ja tutki sitä laajemmin äläkä yritä ajaa isää syylliseksi kuin käärmettä pyssyyn.
Sitä paitsi, perhe on tutkittu ja suljettu pois epäiltyjen listalta. Siihen meidän on tyytyminen, mitä poliisi tiedottaa.
Jos et todellakaan tiedä mitään, on parempi että seuraat juttua mutta kommentoit vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, monesti ihmismieli toimii noin, kun sattuu jotakin järkyttävää. Moni rikoksen uhri/omainen torjuu tapahtuneen, eikä näin muista koko tapahtumaa. Näin minulle ainakin kertoi psykologi, kun jouduin sellaiselle menemään. Jouduin rikoksen uhriksi 15-vuotiaana (vuonna 1998), mutta aloin muistamaan tästä rikoksesta pätkiä vasta pari vuotta sitten. Tapahtuma oli niin traumaattinen, että mieli sulki kaiken pois. Naapurille on saattanut käydä samalla tavalla.
Oliko isän naapuri traumaattisen rikoksen uhri?
Oliko Piian kotoa poistuminen niin traumatisoitavaa että ei suuta saanut auki 30 vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin toivoa, että tuo jankkaaja joutuu itse epäillyksi rikoksesta ilman mahdollisuutta todistaa syyttömyyttään! Täysin empatiakyvytön moukka.
Kai ymmärrät viestisi ristiriitaisuuden?
Minähän toivon nimenomaa hyvää tutkintaa ja epäilen isää koska 1. Poliisi teki huonon tutkinnan 2.Isä on antanut aihetta epäilyyn. Isällä olisi ollut mahdollisuus todistaa syyttömyytensä, jos tutkinta olisi tehty aiemmin perusteellisesti.
Jos minua epäillään rikoksesta niin tottakai toivon että minut tutkitaan perusteellisesti jotta huhuille ja epäillyille ei ole varaa. En halua olla seuraava Anneli Auer ;)
Isä ei ole antanut aihetta kuin sinun mielikuvissasi. Et tiedä mitään, eikä sinun pitäisi kommentoida tätä juttua.
Ajoitus on kyllä mielenkiintoinen, poliisi ilmoittaa tutkinnan etenevän ja palstalle pesiintyy isää syyttävä jankkaaja. Säikähtikö joku?
Äläkä aloita aiheesta enää uusia ketjuja. Ne ovat turhia.
Vihjeitä asiasta on tullut tasaisesti, edelleen 1-2 viikossa. Heinonen paljastaa nyt, että hiljattain poliisi sai merkittävän tiedon.
– Meillä on yksi erittäin mielenkiintoinen vihje. Siitä en voi valitettavasti sen enempää lausua, Heinonen sanoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://seura.fi/asiat/mysteeri/mita-pia-ristikankareelle-tapahtui-tait…
Tästä saa tosiaan aika hyvän kuvan, millainen tyttö Piia oli. Kesällä oli vielä leikkinyt barbeilla naapurintytön kanssa. Ei kuulosta miltään hurjapäältä, joka lähtee ensimmäisen vieraan miehen kyytiin vapaaehtoisesti tai karkaa kotoa. Toivottavasti tämä kamala tapaus ratkeaisi, ja vielä Piian isän elinaikana. Nyt olisi jonkun aika puhua, jolla vähänkään on oikeudentajua.
Kukaan nuori tyttö ei ansaitse tällaista loppua. Yksikään perhe ei tarvitse tällaista tragediaa, joka repii kaikki hajalle. Etenkin kun perhe oli vasta saavuttanut tasapainon, ja kaikkien elämä meni hyvin.
Heillä ei ole edes hautaa, jonka luona käydä.
Jokainen home made Sherlock, joka suuntaa vihansa perheeseen, saisi miettiä tätä.
Oli niin tai näin, niin onhan tuo perhe kokenut kovia. Äidin alkoholismi, ero, tytön katoaminen, veljen kuolema nuorena.... Heikin toinen vaimo ja mitähän kaikkea muuta. 😧
Vierailija kirjoitti:
Ajoitus on kyllä mielenkiintoinen, poliisi ilmoittaa tutkinnan etenevän ja palstalle pesiintyy isää syyttävä jankkaaja. Säikähtikö joku?
Jankkaaja on enemmänkin pahansuopa ja pakkomielteinen juorujen levittäjä.
Silti tuntuu, että viikonloppuna näitä ketjuja seurasi ihmisiä jotka oikeasti tiesivät jotain, tai joiden tekemisiä häiritsee jos juttu selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaja on enemmänkin pahansuopa ja pakkomielteinen juorujen levittäjä.
Silti tuntuu, että viikonloppuna näitä ketjuja seurasi ihmisiä jotka oikeasti tiesivät jotain, tai joiden tekemisiä häiritsee jos juttu selviäisi.
Niinpä. Melko pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://seura.fi/asiat/mysteeri/mita-pia-ristikankareelle-tapahtui-tait…
Tästä saa tosiaan aika hyvän kuvan, millainen tyttö Piia oli. Kesällä oli vielä leikkinyt barbeilla naapurintytön kanssa. Ei kuulosta miltään hurjapäältä, joka lähtee ensimmäisen vieraan miehen kyytiin vapaaehtoisesti tai karkaa kotoa. Toivottavasti tämä kamala tapaus ratkeaisi, ja vielä Piian isän elinaikana. Nyt olisi jonkun aika puhua, jolla vähänkään on oikeudentajua.
Kukaan nuori tyttö ei ansaitse tällaista loppua. Yksikään perhe ei tarvitse tällaista tragediaa, joka repii kaikki hajalle. Etenkin kun perhe oli vasta saavuttanut tasapainon, ja kaikkien elämä meni hyvin.
Jokainen home made Sherlock, joka suuntaa vihansa perheeseen, saisi miettiä tätä.Oli niin tai näin, niin onhan tuo perhe kokenut kovia. Äidin alkoholismi, ero, tytön katoaminen, veljen kuolema nuorena.... Heikin toinen vaimo ja mitähän kaikkea muuta. 😧
Juuri näin. He ovat yrittäneet pitää itsensä kasassa, samalla kun ympärillä puhutaan baaripöytätasoista skeidaa.
Miksi vainota heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se Pontelan disko? Se oli keskeytetty klo 22 aikoihin ja nlevotonta nuorisoa oli liikkunut keskustassa ja Pontelan läheisyydessä.
Mihin aikaan Piia lähti kotoaan? Tuskin noin myöhään. Onko nuoriso melunnut Piian kotikadulla tai urheilukentällä?Piia lähti kahdeksan kieppeillä tai ennen. Ei siellä ollut vielä tappelua tai poliiseja, vaan juhlat alkamassa.
No jos hän on ollut myöhemmin palaamassa kotiin? Koko ajan oletetaan, että hän on ollut menossa ja kadonnut. Kumminkin on ollut pimeää ja kun sisällä on valot ja ulkona sataa ei välttämättä edes nää sinne ulos ikkunoista.
Jokainen home made Sherlock, joka suuntaa vihansa perheeseen, saisi miettiä tätä.