Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUNTÄHTÖSTEN viikonloppu***

06.05.2006 |

Eli pinoon nyt vaan, vaikkei ois sen kummempaa sanottavaakaan! :o)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kuitenkin, että pitää meille nyt pino olla!

Tosiaan vähän hiljaiseloa ainakin tänne meille kuuluu. Allergiaoireet on tosi kovat, eli ulos ei oikeen ihanasta säästä huolimatta tee mieli. Siitä kun saa sitten koko illan maksaa... Voi että kun tämä nyt menisi pian ohitse tämä kausi!

Raskauden suhteen on oireet katoamaan päin. Paitsi että väsyttää kovasti, mutta se vois johtua allergia lääkkeistäkin. (Joo, kuulun niihin jotka käyttävät allergialääkkeitä raskaanakin...KÄÄK!) Etoo välistä kanssa, mut eipä ollenkaan niin pahasti kun tossa noin viikko sitten. Eka lääkäri on kuitenkin vasta 16. päivä, eli sinne saakka kun jaksais odotella, niin jospa sieltä vaikka kuuluis sydänääniäkin sitten.

Mies on aika masiksessa, kun nyt viittaa siihen, että hänen isällään ois sellanen vakavanlaatuinen tauti, elinaikaa yleensä vajaat 10 vuotta diagnoosin jälkeen. Loppu ajassa sitten kiinni kaikenmaailman hengityskoneissa ja ruokintaletkuissa jne.... Tosi surullista.

Hmmm...tulipas tästä nyt valitusta valituksen perään. Jospa joillain muilla ois vaikka vähän aurinkoisempaa kerrottavaa!

usamama ja masukki tasan 10

Vierailija
2/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Töissä ollaan ja aurinkoinen sää menee ohi täälläkin... Ikkunasta voi vaan ihailla auringon hehkua!

Mulla on usamamma kanssa lääkäri 16. pvä. Toissapäivänä kävin neuvolassa niin kätilö ei saanu dopplerilla niitä kuulumaan, mutta jospa sit reilun viikon päästä... Epätoivo vaan välillä valtaa että onko siellä kukaan kyydissä??? Tissit on tosin kasvanu ja isot liivit piti etsiä käyttöön ja pyörryttää ja etoo että merkkejä sen puolesta olisi kyllä....

No tämäpä tässä.. Hauskaa viikonvaihdetta niille jotka saavat nauttia kevään tulosta kotosalla! Nimim. Ketuttaa olla viikonlopputöissä!!

alisa 10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, melkein liiankin aurinkoista, olen nimittäin niitä, jotka polttavat ihonsa jo 15 minuutissa. Ei riitä edes suojakerroin 30. En ole sitten auringonpalvojatyyppiä ;P

Raskausrintamalta ei mitään uutta. Väsymystä, kuvotusta ja rintojen arkuutta. Ensimmäinen neuvola vasta toukokuun lopulla (ja ultra kesäkuun 1. päivä), joten tässä vain odotellaan :).

Tinuri ja Itu rv 8 tasan

Vierailija
4/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein ollut mitään kirjoteltavaa joten olen vaan lueskellut muiden kuulumisia.

Nyt on kyllä niin komeet ilmatkin että ois kiva olla vaan ulkona, mutta kun päänsärky tulee vaikka pää olisikin suojattu. Sama oli edellisessä raskaudessa jonka alku osui juuri kesään.

Mahakin pömpöttää niin isona kun koko ajan saa olla juomassakin, naapuritkin varmaan kohta jo arvaa että vauva tulossa.

Nyt jo harmittaa etten aiemmin sitä neuvolaa pyytänyt, jos rupeisi tuntumaan vähän todellisemmalta tämä raskaus.

Saadaankohan sydänäänet kuulumaan jo ensimmäisellä kerralla kun viikkoja on kuitenkin silloin jo 11+3? Toivottavasti.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

rv.10+1

Vierailija
5/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa munkin puolesta!

Lienen onnekas kun ei ole allergioita eikä aurinko haittaa, päinvastoin, joten ollaan tytön kanssa oltu koko päivä pihalla.

Oireista sen verran, että nyt ne on todellakin kadonneet. Ei mitään, ei oireen oiretta! Ruokahalu on kyllä pohjaton, mut siihen se jää. Rinnat kasvoi tuossa viikko sitten, mutta nyt kuihtuneet entisiin mittoihin. Aristuskin on kadonnut... Tiedä sitten mitä tarkoittaa vai tarkoittako yhtään mitään...

Uskoisin, että neuvolassa sais äänet kuuliviin jo 11+ viikoilla, en tiedä. Ite mietin, josko ens viikolla pitäis pinnata töistä ja käydä neuvolassa ihan vaan koittamassa kuuluisko äänet, niin normaali olo on...

Mukavaa viikonloppua!

Tiina 9+2

Vierailija
6/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eipä tännekään kummempia kuulu, kuvotusta edelleen, mutta jotenkin tuntuu, että helpottaisiko se näin viikonlopuksi, kun ei tarvitse yrittää keskittyä töihin? No, allerginen astma vaivaa ja päätin nyt lähteä lääkitsemään sitä tuossa aikaisemmin olleen astmalääkekysymysketjun vastausten rohkaisemana. Tämä palstailu on kyllä mukava tapa saada vertaistukea. En ole ennen viimeistä kuukautta ollut missään tällaisessa aktiivikäyttäjänä, nyt käyn lukemassa jouluntähtösviestit vähintään kerran päivässä.

Tosiaan - eipä tässä ole juuri asiaa tällä erää, mutta kasvatetaan nyt pinoa kuulumisilla. :-)

Vierailija
7/18 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäiset auringon polttamat hankittu... palo hartiat ja olkapäät... tosi olinkin fiksuna topissa pihalla yhteen putkeen auringossa n. 4 h....

Että ei kait se ole sitten ihmekään jos ihtensä menee polttamaan...

Ekat äitiyshousut, mallia lappuhaalari, ostin kun olivat kohtuu edulliset kirpparilla. Ihan hyväkuntoiset vielä!mutta niiden käyttöaika alkanee (toivottavasti) jonkun kuukauden päästä.

Etomista ei ole...eli hyvin menee siltä osin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
8/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko kanssa sisaret saaneet vaa´an viisarin värähtämään? Vähän säikähdin kun oli aamulla pompasahtanut jo paino! olisko jotain turvotusta vai nytkö se jo alkaa...??? Esikoiselta tuli 18kg koko raskausaikana, kaikki sain ennen tätä raskautta pois, mutta nouseekohan kilot nyt huimempiin lukemiin??? Lähtöpaino oli 66 ja tänä aamuna siis 68!!! Hienoa, no ei!!!

alisa 10+2

Vierailija
9/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan punnituksessa havaittiin että olen 2 kiloa jo nostanut lähtöpainosta. Nyt siis olen huimissa 54 kilossa. Toivoisin ettei loppuvaiheessakaan vaaka näyttäisi yli 70 kiloa.

Vierailija
10/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka näyttää 3 KG enemmän jo!Turvotusta osaksi,mutta syöpötellyt olen myös.

Eilen kävin ultrassa alamasu-kipujen ja oman mielenrauhan vuoksi.Siellä pienokainen liikkui ja telmi,kädet ja jalat viuhtoivat vaan :) eli kaikki oli hyvin,ihanaa!Raskausoireet ovat tiessään,ilmeisesti tämäkin raskaus sujuu lähes oireitta,ainoa merkki on pienet masun tuikkaisut vähän väliä.Ja tietysti maha on turvonnut,tänään vetäisin äitiyspaidan päälle ekan kerran.

T.Empula,rv 9+2

Vierailija
11/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin näyttää että la olisi 31.12 (ihanaa!) eli huomenna minulla alkaisi 7. raskausviikko. saanko siis liittyä joukkoon?

minun painokäyräni on puolestaan lähtenyt jostain ihmeellisestä syystä alaspäin eli olin eilen vaa´alla käydessäni menettänyt 1,5 kiloa. pahoinvointia minulla ei juurikaan ole, paitsi jos yritän syödä yhtä paljon kuin normaalisti..syön siis vähän kerrallaan monta kertaa päivässä. toivottavasti minulla ei ole syytä huoleen!

ai niin! odotan tosiaan esikoistani.

Vierailija
12/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lihotaan.. pari kiloa tullut lisää painoon, neuvola

oli torstaina ja oli pakko uskaltautua vaa' alle vaikka ei

olis tippaakaan kiinnostanut. Vatsa on todella turvonnu.. argh..

housut ei mahdu jalkaan. :P

Eka lääkäri on 23.5, siellä ne ottaa sen kauheen verikokeen,

pyörryttää jo ajatuskin! Mulla on sukuvikana niin huonot

suonet että niitä ei nää vaikka miten kiristävät ja läpsyttävät

mua. heh :D

Mutta oikeesti se on ihan kamalaa, siskolla sama juttu

ja viimeks pistivät häntä 16 kertaa ennenku saivat näytteen.

Veri purkautui vaan käteen, tuloksena hirvee mustelma

ja käsi TODELLA kipeä parin viikon ajan. Eli en todellakaan

odota lääkäriä innolla.

Mutta ekaa ultraa odotan, se on sitten 29.5, eli melkein heti

lääkärin jälkeen! jihaa! <3

Toivottavasti siellä pikkunen jo kovasti viuhtois.

Venla ja pikkuinen 9+0

Vierailija
13/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka raskaudessa tuli vain 10, tosin vauvakin oli pieni, alle 3 kg.

Raskausoireita kyllä on, mutta mutakin murhetta. VApun alla olin kuumeessa ja nyt taas uusi kuumetauti...huomenna täytyy yrittää varata jo lääkäriaika tämän vuoksi.--

vaio 9+

Vierailija
14/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta ja la 16.12. Nyt siis viikkoja 8+1,vaikka ekan ultran mukaan voisi olla muutaman päivän enemmän. Kävin ekassa ultrassa rv 6+4 ja silloin näkyi yksi sykkivä sikiö:) kooltaan vastasi lääkärin mukaan rv 7+2. Mutta en oo muuttanut sen mukaan rv-laskentaa, katsotaan sitten myöhemmissä ultrissa miltä näyttää. En oo edes vielä soittanut neuvolaan...no ehkä ensi viikolla soitan. Vointi on ollut jo pitkään etova ja paino on tippunut yli 3 kiloa! En ole oksentanut ja ruokaa olen syönyt hyvin, jopa terveellisesti. Mutta kaikki (ennen niin ihanat herkut) kuten jäätelö ja karkit yms. on nyt niin etovia. Kahvi etoo myös ja sen kanssa on ollut sinnittelyä töissä, ettei vielä tää raskaus paljastuisi. Rintojen arkuus on myös yksi kurjista oireista, enkä olleenkaan muista edellisistä raskauksista, koska se helpotti. Huh, tulipa valiteltua... Ihanaa kuitenkin kaikesta huolimatta, kunhan masuasukilla on kaikki hyvin. :) Taidanpa lähteä nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta.

Vierailija
15/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin paino noussut parisen kiloa jo :-0 Johtunee varmaan siitä että tosiaankin täytyy pitää huoli ettei nälkä yllätä. Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa jo hellittämään tai nyt ainakin sitlä tuntuu. Ihan heti heräämisen jälkeen ei tarvii mennä syömään. Rinnat on isommat ja arat - varsinkin kun aamulla pompsahtaa sängystä ylös niin oikein sattuu :-(

Viime viikolla oli jo eka neuvolakin. Kaikki oli oikeestaan ihan hyvin. Verenpaine vaan tuppaa olemaan alhainen - niin mulla normaalistikin on. Verikoetta otettaessa meinasin pyörtyä. Sen jälkeen piti odotella melki puolisen tuntia et kykenin lähteen neuvolasta pois. Sydän ääniä ei edes kuunnelta. Aikaa meni yllättäen melkein tunti - oletin et ei menis ihan niin kauan kun on kuitenkin jo toinen lapsi tulossa.

Seuraava neuvola onkin sit kuun lopussa - se onkin lääkäri neuvola. Tympeetä täällä meillä ei kauunki tarjoa enää kun yhden ultran - sekin vain sitä varten että voidaan tarkasti määrät laskettu aika. Ei siis niskapoimu-ultraa eikä rakenne ultraa :-(. Niskapoimua ei tarjottu viimeksikään. Ajattelin mennä yksityiselle ja jos NP- ultrassa ei mitään ihmeempää ole niin sitten jätän seerumiseulan väliin.

T:Hyrre

Vierailija
16/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille odottajille ja mukavan leppoisaa sunnuntai-iltaa!

Tuossa oli vähän galluppia painon noususta. Kun tuo lähtöpainokin on ihan liikaa, niin vähän huolettaa se, kun nyt jo on tosiaan tullut pari kiloa lisää. Syynä itselläni on ollut tuo jatkuva kuvotus, joka helpottuu napostelemalla. ja niitä helppoja naposteltavia tulee sitten otettua liikaa. Pitäsi kyllä vaikka kuoria porkkanoita valmiiksi jääkaappiin, niin olisi sitten melkein käden ulottuvilla ;=) , kun se tarve tulee aina niin kovin yllättäen...

Esikoisen kanssa painoa tuli n 16 kg ja ihmeellistä on se, että laitokselle jäi noista kiloista 10. Sen jälkeen on sitten tuota ylipainoa tullut kerättyä...

Onneksi minulla on teidossa erittäin kiireinen toukokuu, ei ehdi niin murehtia onko masussa kaikki hyvin. Se ensimmäinen ultra mulla on siis toukokuun viimeinen päivä. Olen ihan hyvilläni kun se on siellä Sikiöntutkimusyksikössä. Siellä on mahdottoman hyvät koneet ultraukseen. Meillä siis ollut aiemmin erittäin pahoja rakennevammoja aiemmassa raskaudessa, ja sen takia nyt olen niin hermona... Voitte varmasti kuvitella!!

Olen koko kesän lomalla, välillä teen vähän keikkatyötä (pari viikonloppua ja muutamia arki-iltoja). Tuota kesälomaa kieltämättä jo odottelen ihan innolla.

Raskausoireista. Jotkut teistä ovat kirjoittaneet, että oireita ei ole ja joillakin ihan kamala pahoinvointi. Itselläni väsymys on ollut vaikein oire. Ja rinnat ovat kyllä arat ja tosiaan kuvottaa/etoo ison osan vuorokaudesta. Pahoinvointiin ovat jonkin verran auttaneet monivitamiinit, joita otan. Ostin sellaisia Multitabsin 2+ -vitamiineja, joita syön yhden päivässä.

Toivotain teille kaikille mukavaa viikon alkua. On todella kivaa, kun on tämä palsta. Itse ei tule niin useasti kirjoiteltua, mutta joka päivä käyn lukemassa muiden kirjoituksia. T. Maituliini vko 9+6

Vierailija
17/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ilma! En kuulu allergisiin, mutta mua on vaivannut raskausnuha eli nenä menee välillä (varsinkin yöllä) täysin tukkoon. Olen sen takia niiskutellut aamuisin.

Sydänäänet kuuluivat jo ultrassa, mutta dopplerilla niitä ei saatu kuulumaan. Jännittää huominen np-ultra. Olen jo nähnyt painajaisia, että jotain kamalaa paljastuu. Raskausoireita on edelleen, rinnat ovat painavat ja jopa kainaloita jomottaa, läähätyttää nopea kävely ja alkaa oksettaa. Kohtu painaa ihan selvästi ja joskus yöllä ei saa oikein hyvää asentoa. Mammahousut on mullakin käytössä ja paino lisääntynyt 3kg!

Terv, Dumbo rv9+ (virallisesti rv12+)

km 05/2005, nyt LA 2.12.

Vierailija
18/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: Mulla tuli ekasta raskaudesta liki 20kg, joista valitettavasti on vielä ainakin6kg jäljellä. Olen vähän yrittänyt katsoa mitä suuhun laitan mutta turvotusta mulla viimeksikin tuli ihan älyttömästi.

Pahoinvointia ja ällötystä edelleen, rinnat aristaa...Muuten ihan mukava olo. Keksittiin jopa nimi masukkaalle :D sen verran voi uskoa jo tähän raskauteen. Ensi viikolla varaan ajan ultraan ihanoman mielenrauhan takia tahdon tietää että kaikki on ok, myös 4D ultraa on mietitty jahka siihne asti päästään.

Mukavaa viikkoa kaikille !!!

T: vupii + tiuhti rv6+2