Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se kyllä mielenkiintoista, miten joillekin on niin tärkeää saada huomiota...Tänään metrossa

Vierailija
06.10.2018 |

istui viereisessä loossissa blondattu, vahvasti meikattu (contourit, bakingit, mitä nyt onkaan?) ja tekoturkkiin pukeutunut noin parikymppinen tyttö. Hän koko ajan vilkuili kahta vieressäni istuvaa miestä jotka juttelivat keskenään. Tyttö heilautti hiuksiaan, teki kaikkensa jotta miehet katsoisivat, mutta nämä vilkaisivat tyttöä vain kerran kun ilmeisesti hekin ihmettelivät että mitä tuo hyöriskelee ja jatkoivat jutteluaan. Metroon tuli taas uusi miespuolinen, tällä kertaa tatuoitu "pahis" joka kailotti kovaan ääneen puhelimeen. Blondi yritti saada huomiota myös tältä, mutta eihän tuokaan mies häneen kiinnittänyt mitään huomiota. Mulle tuli jo melkein myötähäpeä siitä kiemurtelusta. Sitten tytön loossiin tulikin kaksi vanhaa rouvaa, jolloin tyttö kaivoi puhelimen esiin ja alkoi näpertää sitä. Kiemurtelu loppui.

XD

Ootteko koskaan olleet todistamassa tällaista? Elääkö jotkut oikeasti muiden huomiosta? Ja sitten kun huomiota ei tule, varmaankin tällaiset ihmiset ajattelevat että heissä on jotain vikaa...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet saavat katsella naisia ja hakea heidän huomiotaan koska se on luonnollista, mutta jos nainen tekee näin on se jotenkin noloa? 🧐

Ihan yhtäläinen myötähäpeä mulle on tullut myös silloin kun joku mies on yrittänyt hakea huomiota esimerkiksi hihattomalla paidalla ja hauisten jännittämisellä 😁

Ap

Vierailija
22/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on sellainen, että peilaa jatkuvasti itseään kaikista heijastuksista ja sitten pörhistelee tyytyväisenä. Pahinta on, jos jossain on ihka oikea peili tarjolla - turha edes yrittää jutella tyypin kanssa, kun tuijottaa vain itseään peilistä ja poseeraa sille. Siis koko ajan.

Vaikea tajuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku on sellainen, että peilaa jatkuvasti itseään kaikista heijastuksista ja sitten pörhistelee tyytyväisenä. Pahinta on, jos jossain on ihka oikea peili tarjolla - turha edes yrittää jutella tyypin kanssa, kun tuijottaa vain itseään peilistä ja poseeraa sille. Siis koko ajan.

Vaikea tajuta.

:D

Vierailija
24/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä selkeä ero havaittavissa kuka on tälläytynyt vaan omaksi ilokseen ja kuka kalastelee huomiota. Bussilla kun vielä säännönmukaisesti kuljin, tuli nähtyä kumpikin ääripää. Yhteisiä nimittäjiä näille kahdelle on useitakin. Kuivaksi korpuksi blondattu takkuinen hiuspehko, helkkarinmoiset torakynnet ja paksu kerros pakkelia on nämä yhteiset tunnusmerkit. Se joka on tällääntynyt omaksi ilokseen, nousee bussiin, maksaa matkansa ja istuutuu. Katselee maisemia tai näpertää kännykkää. Esiintyjä taas nousee bussiin, kuluttaa aikaa etsien kolikoita/matkakorttia mukakiireisen oloisena. Sitten tepsutetaan mahdollisimman kuuluvin askelin keskeiselle paikalle istumaan. Alkaa armoton takkupehkon rahisuttelu ja sukiminen muovikynsillä (onks niillä täitä?), ympärille vilkuilu ja muu kiehnääminen (ei voi kaikilla olla aina niin kiire ettei ehtis vessassa käydä ennen bussipysäkille lähtöä...), rannerenkaiden+muiden rinkuloiden helistely, purukumin poksuttelu ja sen helkkarin kuivan takkupehkon raastaminen niillä kynsillä.

Ei se tietysti multa oo pois, ja vähemmän nuo ääntä pitää kuin ne vanhoja hyviä aikoja muistelevat spurgut, mutta... Miksi ne käyttäytyy noin?

Vierailija
25/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän etsi asiakkaita?

Vierailija
26/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten blondatut hiukset ja vahva meikki liittyi asiaan? Aika läpinäkyvä yritys nyt :’D

Ohis, mutta kyllä minun mielestäni on tavallisempaa, että naiset hakevat miesten huomiota nimenomaan laittautuneena.

Vierailija
27/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua nyt surettaa ja huvittaa tämä miten tärkeetä ap:lle oli se että tuo nainen ei saanut kenenkään huomiota. Ihan niin tärkeää että se piti päästä tänne tuntemattomille ihmisille kertomaan. Vau. 

Vierailija
28/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua nyt surettaa ja huvittaa tämä miten tärkeetä ap:lle oli se että tuo nainen ei saanut kenenkään huomiota. Ihan niin tärkeää että se piti päästä tänne tuntemattomille ihmisille kertomaan. Vau. 

Itse asiassa hyvä kun huomautit, en muistanut kertoa syytä miksi tästä keskustelun tein. Syyhän on se, että minusta oli mielenkiintoista huomata, että vaikka keskustelupalstoilla miehistä saa kuvan, että olisivat pinnallisia ja tykkäisivät ns. Barbie-lookista naisella, ei se tosielämässä aina olekaan niin.

Ap

Vierailija
29/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Olin haavaillut ostaa itselleni aivan ihanan pitkään haluamani ja ihan liian kalliin kaksiosaisen puvun (housut+jakku). Olin käynyt sovittamassa sitä muutamaan otteeseen. Sitten eräänä päivänä luin lehdestä liikkeenmainoksen. Kaikki kauden vaatteet olivat 25 % alennuksessa!

Suorstaan ryntäsin kauppaan saadakseni sen ja siitä saman tien kotiin.

Seuraavana päivänä lähdin kaupungille metrolla uusi puku ylläni. Seisoin koko matkan vaikka vaunussa oli vain vähän väkeä. Ajattelin, etten halua heti ryppyjä kankaaseen.

Oli tosi hyvilläni, kun tuntui että KAIKKI katsoivat , suorastaan tuijottivat minua (pukeutumistani). Vilkuilin tyylikästä olemustani ikkunan heijastavan kuvajaisen kautta. Pitäessäni metron käytävätangosta kiinni huomasin, että peilikuvassani vilkkui jotain.

Takin kainalosaumassa heilahteli n. 10 cm × 4 cm mittainen pahviläpyskä, jossa luki puvun valmistajan logo, hinta ja neonvärin keltaisella ALE 25%!

Vierailija
30/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen sitä, millainen ihminen kokee tarpeelliseksi kytätä muita metrossa, tuohtua siitä, tuomita ja pöyristyä, tulla Av:lle ja avata haukkumaketju. Ampuisin varmaan itseäni naamaan, jos ikinä huomaisin itsestäni tällaisia luonteenpiirteitä. Kyllä se oikea ihmisroska löytyy sinusta AP.

Antakaa nyt muiden elää ja tehdä, mitä ikinä haluavat. Ei ole sulta AP pois, vaikka olisit millainen surullinen luuseri.

Vierailija
31/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saavat katsella naisia ja hakea heidän huomiotaan koska se on luonnollista, mutta jos nainen tekee näin on se jotenkin noloa? 🧐

Ihan yhtäläinen myötähäpeä mulle on tullut myös silloin kun joku mies on yrittänyt hakea huomiota esimerkiksi hihattomalla paidalla ja hauisten jännittämisellä 😁

Ap

Eikö ole raskasta vähän väliä kokea myötähäpeää ventovieraiden ihmisten takia? Oletko muuttanut jostain maalta kaupunkiin, kun ihmisten tarkkaileminen metrossa on edelleen sinulle noin iso juttu? Oletko koskaan matkustanut metrolla missään Suomen ulkopuolella?

Vierailija
32/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tällainen.

Takana oli rikkinäinen lapsuus ja turvallisten aikuisten puute. Luulin, että kelpaan vain jos olen ”rakkauden arvoinen” ja hain sitä hyväksyntää ihan mistä vain. Ja ihan vääristä paikoista.

Aina kun näen vastaavaa, se tuntuu pahalta. Yleensä menen sanomaan tytölle ”hei, olet tosi kaunis. Hyvää päivää sulle” ja näen hämmennyksen... koska siinä ajatusmaailmassa nainen on naiselle susi.

Minut pelasti aikuisena saadut turvalliset ihmissuhteet, joissa kelpasin sellaisena kuin olen. Ei tarvinnut muuttua, esittää tai lunastaa rakkautta jollain tempuilla.

❤️

Vierailija
33/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on sun ongelma, jos joudut häpeämään tuolla tavalla jopa muiden toimia. Tuollaiseen häpeäongelmaan saa oikeasti apua esimerkiksi Psykoterapiasta. Suomessa monella on ongelma, että hävetään itseään ja koetaan jatkuvaa häpeäntunnetta vailla mitään syytä. Monella huono itsetunto saa aikaan voimakkaita häpeäkohtauksia ihan ns. tavallista jutuista.

Suomen Mielenterveysseuran artikkelissa on hyviä pointteja!

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/itsetuntemus/tunteet…;

Vierailija
34/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole aika luonnollista, että ihminen, etenkin nuori joka haluaa saada seurustelukumppanin haluaa tulla nähdyksi kauniina, viehättävänä, haluttavana? Ja aina sitä on paheksuttu. Jos ei muuten, niin vetoamalla "korkeampiin voimiin", uskontoihin, syntiin.

Vierailija
35/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen sitä, millainen ihminen kokee tarpeelliseksi kytätä muita metrossa, tuohtua siitä, tuomita ja pöyristyä, tulla Av:lle ja avata haukkumaketju. Ampuisin varmaan itseäni naamaan, jos ikinä huomaisin itsestäni tällaisia luonteenpiirteitä. Kyllä se oikea ihmisroska löytyy sinusta AP.

Antakaa nyt muiden elää ja tehdä, mitä ikinä haluavat. Ei ole sulta AP pois, vaikka olisit millainen surullinen luuseri.

Tottakai ihmiset saavat tehdä mitä haluavat kunhan eivät vahingoita muita. Tiedän, olen aina ollut kontrolloiva itseäni kohtaan (tästä ala-asteen opettajani oli kuulemma puhunut äidilleni), mutta nyt myöhemmällä iällä olen alkanut kiinnittää myös muiden ihmisten käytökseen erityisen paljon huomiota ja jotenkin koen muiden hölmön käytöksen vahvasti myötähäpeän tunteena, koska asetan mielessäni itseni sen toisen ihmisen asemaan. En mä oikeasti ole paha ihminen, kriittinen ja kontrolloiva kyllä.

Ap

Vierailija
36/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet voi jopa käydä käsiksi, jos eivät saa huomiota tai vaistoavat ettei heistä pidetä.

Vierailija
37/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmiset saavat tehdä mitä haluavat kunhan eivät vahingoita muita. Tiedän, olen aina ollut kontrolloiva itseäni kohtaan (tästä ala-asteen opettajani oli kuulemma puhunut äidilleni), mutta nyt myöhemmällä iällä olen alkanut kiinnittää myös muiden ihmisten käytökseen erityisen paljon huomiota ja jotenkin koen muiden hölmön käytöksen vahvasti myötähäpeän tunteena, koska asetan mielessäni itseni sen toisen ihmisen asemaan. En mä oikeasti ole paha ihminen, kriittinen ja kontrolloiva kyllä.

Ap

Ei kukaan ole "paha ihminen", ikävä, inhottava, negatiivinen ja ympäristöön pahaa levittäviä ihmisiä taas on paljon, kuten myös sinä. Sinun kannattaa vakavasti harkita terapiaan menoa, sun mielessäsi on niin moni asia pahasti pahasti vinossa. Oikeasti tuohon voit saada vielä apua, tuo on kamala tapa elää elämä, sinulle ja ennenkaikkea ympäristöllesi.

Vierailija
38/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että haluaa olla nätti ja saada huomiota ei välttämättä tarkoita että olisi ilkeä ihminen. Monesti minäkuva on nuorilla hakusessa. Sama neito voi vanhempana olla se harmaa muori, joka ei halua mitään huomiota.

Vierailija
39/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa elämäänsä kyllästyneltä harmaahiireltä jota miehet eivät ole ikinä katsoneet. Elä ja anna muiden elää.

Vierailija
40/52 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sai ainakin ap:lta huomiota.

Totta :D Mutta ilmeisesti naisen huomio ei kiinnostanut, ei ottanut mitään katsekontaktia minuun. Miesten huomion saaminen olisi selvästi ollut hänen mielestään paras palkinto!

Ap

Minusta kuvailemasi henkilö kuulostaa lähinnä säälittävältä. Eli myötähäpeä ei tosiaan olisi ensimmäinen tunne tätä naista kohtaan vaan sääli. Vaikuttaa siltä että itsetunto ei ole kunnossa tai se ainakin perustuu vähän kyseenalaisiin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi