Miehen pitäisi nukkua ennen yövuoroa , mutta ravaa pitkin asuntoa rähisemässä sekä paiskomassa ovia, kun lapset "metelöi"
Eli leikkii. Ääntä väkisinkin lähtee kun 2v ja 5v pikkujannut kyseessä, eivät voi mennä uloskaan sillä minulla on flunssa enkä uskalla yksin laskea kerrostalon pihalle. Mies on vartin välein huutamassa kasvot punaisina että ettekö he""tti osaa hiljaa siellä ! Korvatulppia ei voi/saa käyttää korvakäytävien rakenteen tms vuoksi.
Kommentit (23)
Voitte te ulos mennä vaikka sinulla on flunssa. Saat raitista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Voitte te ulos mennä vaikka sinulla on flunssa. Saat raitista ilmaa.
Minulla on 39 astetta kuumetta ja kurkku kipeänä, en todellakaan mene tuonne pihapenkille palelemaan !
Ap
Kurjaa tässä on minullakin kun tahtoisin vain nukkua, vetää viltin naamalle ja halvaantua sohvannurkkaan mutta pitää sinnitellä kunnes pikkujätkät saa petiin ! Ymmärrän että miestä harmittaa mutta miten tuo raivoaminen ja teinimäinen ovien paiskelu auttaa?! Pojat vain pelästyvät, että mikä isin on.
Ap
Vuokratkaa pieni yksiö, jossa mies voi nukkua.
Anna niille kännykkäpelit käteen tai laita video pyörimään.
Tuskin tilanteeseen mitään ratkaisua on,jos korvatulppia ei voi käyttää. Itse tässä heräilen yövuoron jälkeen korvatulpat korvissa. Oven takana 2v. ja 7v. isänsä kanssa elävät normaalia elämää, minä en kuule mitään. Korvatulpat ovat taivaan lahja! Korvatulppiakin on erilaisia, eikö mikään malli sovi miehellesi?
No asuuko lähellä mummia, kummia tai muuta jolta pyytää apua. Vuorotyö on todella raskasta, eikä ”väärää” aikaan nukkuminen ole helppoa
Olemme olleet yhdessä 11vuotta ja ja vielä pikkujätkien ollessa vauvoja mies pystyi nukkumaan, vaikka vauva itki . Tuntuu, että sen jälkeen kun täytti 40v viime keväänä on muuttunut kärttyisäksi papaksi! On ruvennut valittamaan naapurin tupakanpoltostakin, vaikka ennen se ei häirinnyt yhtään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä 11vuotta ja ja vielä pikkujätkien ollessa vauvoja mies pystyi nukkumaan, vaikka vauva itki . Tuntuu, että sen jälkeen kun täytti 40v viime keväänä on muuttunut kärttyisäksi papaksi! On ruvennut valittamaan naapurin tupakanpoltostakin, vaikka ennen se ei häirinnyt yhtään.
Ap
Väsymys ja tuossa iässä alkava testosteronin tuotannon laskeminen voi aiheuttaa pahaa ärtyisyyttä. Pelkkien testotasojen nousu voi parantaa elämänlaatua ja loppuu ainakin ärhentely ja ehkä naapurikin ei enää ärsytä niin paljon.
Eikö miehellä ole paikkaa, esim.vanhempiensa luona, mihin voisi mennä nukkumaan?
Jos itse olet kipeä, ei kannata yrittääkään pihalle mennä kököttämään, saati nyt muuallekaan mennä tautia levittämään. Eikä edes tarvitsisi, kyllä kipeänä on oikeus levätä omassa kodissaan.
Ymmärrän miehen ärtymyksen, mutta typerää tuo lapsille tiuskiminen, koska päivä on kuitenkin lasten hereilläolo- ja lekkiaikaa.
Kyllä se silmitöntä vitutusta herättää, kun tiedät, että pääset nukkumaan seuraavan kerran seuraavana aamuna klo 8 ja edessä on kova ja raskas yövuoro ja heräät johonkin rääkymiseen ja tiedät, että enää ei uni tule, kun koko ajan odottaa sitä uutta rääkäisyä.
Vaikka pitäisi olla hillitty aikuinen, niin olen kyllä joskus itsekkin karjaissut teineille, että on se kumma, kun pitää huutaa ja karjua ja paiskoa ovia, kun yritän nukkua.
Tiedän erään yövuoroa tekevän joka nukkuu ammeessa,sinne ei kaikki äänet kuulu 😀
Miehelle peltorit. Kestää hetken tottua, mutta me päässä kyllä pystyy nukkumaan jos muuta vaihtoehtoa ei ole.
Meillä on ihan sama! Ollut jo 10 vuotta. Jos lapset leikkii, mies säntää huutamaan ja mesoamaan. Viimeksi huusi naama punaisena: ”Olkaa nyt helvetti HILJAA”. Niinhän se uni tuleekin, että kiihdyttää itsensä raivon partaalle. Meillä lapset 3, 8 ja 10 v. Kun koululaiset tulevat koulusta ja mies menossa yövuoroon, hän kuulemma oikein ponnahtaa sängystä suunnilleen samaan aikaan, kun koululaiset avaavat ulko-oven. Tai kun käyvät vessassa. Herkkäuninen siis on, eikä suostu käyttämään korvatulppia päivällä. Minä olen yleensä silloin töissä. Olen kyllä välillä pyytänyt, että jompi kumpi isommista lapsista menisi kaverille pariksi tunniksi, joskus menneet myös kirjastoon lukemaan, että isä saa nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Eli leikkii. Ääntä väkisinkin lähtee kun 2v ja 5v pikkujannut kyseessä, eivät voi mennä uloskaan sillä minulla on flunssa enkä uskalla yksin laskea kerrostalon pihalle. Mies on vartin välein huutamassa kasvot punaisina että ettekö he""tti osaa hiljaa siellä ! Korvatulppia ei voi/saa käyttää korvakäytävien rakenteen tms vuoksi.
https://www.yliopistonapteekki.fi/korvatulpat-macks-lapsille-silikoni-6-paria-14036.html
https://www.apteekkishop.fi/Macks-korvatulpat-2-pari
Tollasia korvatulppia mä käytän, koska mun korvat eivät kestä pidempään sellaisia korvan sisälle laitettavia. Nuo lasten oranssit (ekat) sopii tällasille pienehköille naisen korville ja pysyy todella hyvin koko yön paikoillaan. Nuo tokat kirkkaat olivat mulle liian isot, mutta ehkä miehelle sopisivat paremmin.
Nuo eivät kokonaan peitä ääniä, mutta mielestäni niin hyvin kuitenkin, että tämmösessä hieman äänekkäässä kerrostalossa saan nukuttua yöt hyvin. Noita voi myös käyttää useita kertoja uudestaan, kunhan pesee ne käytön jälkeen saippualla ja lämpimällä vedellä ja laittaa rasiaan ettei pölyt ja liat tartu. Sen sitten huomaa, kun ei enää ole käyttökuntoisia, eivät enää kunnolla pysy ihossa kiinni.
Jos on noin herkkäuninen vuorotyöläinen, niin ei ois kannattanu lapsia hankkia. Koti on kaikkien koti ja normaalit elämisen äänet kuuluvat sinne. Hulluja äijiä teillä ja minulla on noista syistä exä.
Mies eli ihan omaa elämää työnsä kanssa. Kun oli aamuun meno, edes minä en saanut katsoa televisiota pimessäkään, kun välke häiritsi. Vaikka olin toisessa huoneessa. Iltavuorosta kun tuli, alkoi itse koluamaan 23 maissa, niin että lapset heräsi ja sit äijä räyhäsi että häntä häiritään. Yövuoroon meno, koko päivä piti olla lasten huoneessa ja ulkona, hipi hiljaa. Ja kun exällä alkoi vapaa, tölkki sihahti, oli sit arki tai viikonloppu. Ei tuollaisen kanssa voinut perheenä elää ja asua. Keskustelut ei auttanut. Aina vaan minä en ymmärtänyt raskasta vuorotyötä..
Ymmärrän miestäsi erittäin hyvin.