Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?

Vierailija
06.10.2018 |

"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.

Kommentit (974)

Vierailija
101/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini SEN SIJAAN maksoi äidilleni asumiset ja kodinhoitajan ja iltapäivähoitajan, kun olin koululainen! Vaikka äitini erosi!

Ap

Vierailija
102/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mummo ei halunnut enää viedä sinua muskariin, ja äiti kirjoitti sen muistiin syyttelemättä mummoa, kuten hyvä vanhempi tekee. Mummo vaikuttaa sinun jutuissasi usein ongelmiesi alkulähteeltä. Mummo ja mummon rahat pönkittävät narsismiasi. Mummo kuitenkin kasvatti alkoholisoituneen lapsen, joka hylkäsi sinut. Tätä et pysty käsittelemään, vaan haukut päivästä toiseen sitä ainoaa ihmistä, joka ei sinua hylännyt, vaan huolehti ja välitti koko lapsuutesi ajan.

Raha on yhdentekevää. Se ei tee mummostasi tai isästäsi parempaa ihmistä. Äitisi oli hyvä vanhempi, koska hoiti sinua, ja yritti kasvattaa. Ja äitisi ei ollut se, joka lopetti muskarissa käynnin.

Niin totta. Äitihullu haukkuu äitiään, vaikka todellisuudessa äiti oli ainoa joka huolehti. Isä hylkäsi, mummo kuoli. Ja kiittämättön äitihullu sen kuin haukkuu netissä äitiparkaansa. 

Mummin tehtävä ei ole huolehtia ja ÄITI ITSE OTTI ERON ISÄSTÄNI ja piti minut. Niiih. Ja aika huonosti pitikin.

Ap

Joutui pitämään sinut, kun isäsi ei jaksanut. Olit sen verran kamala jo lapsena.

Ois isäkin minut ottanut. Ja jos ei, niin miksi ei antanut laitokseen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaapa mummo todellakin ongelmieni alkulähteeltä, joo ja hehe. Kuskasi minua teininä ratsastamaan jotta sai nähdä minua viikoittain :) Ja isä haki.

Ap

Entä se vääristynyt suhde rahaan. Miksi sinulle on kerrottu, että äitisi eli mummon omistamassa asunnossa? Etkö ymmärrä, miten väärin tämä on ollut sinua kohtaan?

Opettiko mummosi kunnioittamaan äitiäsi, ja puhuiko hän aina äidistäsi arvostan.

Vierailija
104/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaapa mummo todellakin ongelmieni alkulähteeltä, joo ja hehe. Kuskasi minua teininä ratsastamaan jotta sai nähdä minua viikoittain :) Ja isä haki.

Ap

Entä se vääristynyt suhde rahaan. Miksi sinulle on kerrottu, että äitisi eli mummon omistamassa asunnossa? Etkö ymmärrä, miten väärin tämä on ollut sinua kohtaan?

Opettiko mummosi kunnioittamaan äitiäsi, ja puhuiko hän aina äidistäsi arvostan.

Nimenomaan kerrottiin. Miten se minun osaani muuttaa? Ainakaan sen kiitollisempaan suuntaan äitiäni kohtaan?

Ap

Vierailija
105/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummini SEN SIJAAN maksoi äidilleni asumiset ja kodinhoitajan ja iltapäivähoitajan, kun olin koululainen! Vaikka äitini erosi!

Ap

Miksi tämä on tiedossasi? Tämä on juuri sitä vääristymää, mitä mummosi on tehnyt. Ei rahalla saa hallita ja tuhota toisten välejä.

Ja äitisi erosi, koska isäsi oli alkoholisti.

Vierailija
106/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä kiusataan sairasta ihmistä.  Antakaa olla, vakka huomiota kerjääkin.

Vierailija
107/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä minun mummini arvosti äitiäni, koska ei tiennyt, millainen paska se on.

Ap

Vierailija
108/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä minun mummini arvosti äitiäni, koska ei tiennyt, millainen paska se on.

Ap

Eikä halunnut katsoa. Nähdä.

Ap

Vierailija
109/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi tämä on tiedossasi? Tämä on juuri sitä vääristymää, mitä mummosi on tehnyt. Ei rahalla saa hallita ja tuhota toisten välejä.

Ei ollut alkoholisti, ja jopa MINÄ olin VUOSIA yötä isäni luona kärsimättä siitä ikinä, että hän otti iltaisin olutta. Hän oli täysin rauhallinen tapaus.

Ap

Vierailija
110/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija
111/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää tuollainen, ymmärrän kyllä. Minustakin jauhettiin keksittyä p-tä, eikä uskottu että paikalla olleena tietäisin itse paremmin. Nämä sitkeät luulot johtivat ihan vakaviin seurauksiin.

Tuon ajan tavat olivat mitä olivat, onneksi nyt on nyt.

Vierailija
112/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää tuollainen, ymmärrän kyllä. Minustakin jauhettiin keksittyä p-tä, eikä uskottu että paikalla olleena tietäisin itse paremmin. Nämä sitkeät luulot johtivat ihan vakaviin seurauksiin.

Tuon ajan tavat olivat mitä olivat, onneksi nyt on nyt.

Ärsyttävää? Superloukkaavaa! Varsinkin, kun aikuisena kun sen luin minulla oli isoja vaikeuksia suhteessa seurusteluasioihin.

Ap

Vierailija
113/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rehellisesti sanottuna, miettisin kyllä käyvätköhän vanhempani ihan täysillä. Mutta jos tilanne olisi tosiaan tuo, että minut olisi lapsena otettu pois harrastuksesta ihastumisen(?) vuoksi, niin varmasti olisin jo todennut elämäni aikana moneen otteeseen, etteivät ihan normi vanhempia ole, joten tuskin hetkauttaisi.

Sen sijaan jos tällä elämänhistorialla löytäisin tuollaisen, niin kysyisin kyllä että onko tämä olevinaan vitsi vai mikä? Ja toteaisin, että aika huonoa huumoria pilailla lapsen ihastumisen kustannuksella.

Vierailija
114/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella viedään ikään kuin lapselta luulot pois ja heitetään vain yksinäiseen tyrmään järsimään kynsiään. "ET SAA PITÄÄ SEPOISTA ETKÄ MUISTA!!!!!! MUISTA SE!!!!!"

Ap

Vierailija
115/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rehellisesti sanottuna, miettisin kyllä käyvätköhän vanhempani ihan täysillä. Mutta jos tilanne olisi tosiaan tuo, että minut olisi lapsena otettu pois harrastuksesta ihastumisen(?) vuoksi, niin varmasti olisin jo todennut elämäni aikana moneen otteeseen, etteivät ihan normi vanhempia ole, joten tuskin hetkauttaisi.

Sen sijaan jos tällä elämänhistorialla löytäisin tuollaisen, niin kysyisin kyllä että onko tämä olevinaan vitsi vai mikä? Ja toteaisin, että aika huonoa huumoria pilailla lapsen ihastumisen kustannuksella.

Siis kuvitellun ihastumisen kustannuksella, vieläpä. Mietipä sitä.

Ap

Vierailija
116/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä äitini harhoistaan mitään minulle tietenkään ikinä maininnut. Että olisin voinut ymmärtää, mikä harhainen sairas se on. Ja minä minua pitää.

Ap

Vierailija
117/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "huumori" on voinut makaa minulle terveet ihmissuhteet.

Ap

Vierailija
118/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole kyse ihastumisesta, muskarissa käyvät ihan pikkulapset. Kyse oli siitä, että lapsi ei keskittynyt muskariin, vaan leikki vain kaverin kanssa. Kaverin, ei ihastuksen.

Sama se oli meilläkin. Kävin vuoden muskarissa, ja lapsi ei keskittynyt musiikkileikkeihin yhtään, vaan touhusi omiaan parin muun samanlaisen kanssa. Emme jatkaneet, ja olen usein lapselle asian hassuna juttuna kertonut. Oli ihan kiva, kun tykkäsi niistä parista muusta pikkutenavasta, jotka touhottivat myös omiaan, mutta muskari ei nyt vaan ollut oikea paikka sille, koska osa lapsista siellä oikeasti halusi leikkiä ja laulaa ja kuulla opettajan äänen.

Vierailija
119/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "huumori" on voinut makaa minulle terveet ihmissuhteet.

Ap

Ei ole. Tuossa ei viitata mihinkään ihastumiseen, vaan siihen, että et ole jaksanut keskittyä muskariin vaan ennemmin kaveriin. Eli muskari oli väärä paikka sinulle.

Vierailija
120/974 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuvitellun ihastumisen kustannuksella, vieläpä. Mietipä sitä.

Ap

Ei kukaan kuvitellut mitään ihastumista. Muskari-ikäiset ovat kavereita sukupuolesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi