Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?
"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.
Kommentit (974)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on aloittanut tämän ketjun eilen puoli kahdelta. Ja nyt samaa jatketaan heti aamulla taas. Äitihullu on nyt perheterapiassa poikansa kanssa , kun poika on liikaa koneella ja äitihullu ja terapeutti yrittävät yhdessä sönköttää, että ei saa olla koneella niin paljoa. On vähän tekopyhää, kun sinä olet itse viettänyt aikaa koneella nytkin aika monta tuntia, eikö vain äitihullu?
Voi luoja sä oot tyhmä. Eli pilataan lapsenkin elämä, koska itse kärsin?
ApTiedätkö sanan mallioppiminen? Sun poika ei tule kunnioittamaan sun toiveita tai määräyksiä niin kauan kuin itse toimit päinvastaisesti.
Tuo ei ole toive eikä määräys, vaan lapselle kerrotaan, että koneella oleminen tekee pahaa hänelle, ja siksi hän ei saa siellä niin paljoa olla. Lisäksi mä palstaile eri osoitteessa, kuin missä lapsi asuu. Mies ei onneksi ole koneella käytännössä koskaan.
ApEikä meillä kysellä haluaako lapsi kunnioittaa joitain määräyksiä, vaan niitä totellaan, tai jos ei niin sitten itketään ja totellaan. Annatko sä stanan vink uintiaani lapsillesi periksi, jos heitä ei huvita kunnioittaa sinun määräyksiäsi? Vessapaperilla voi pyyhiä olettamukset lasten kunnioituksista, se on aikuiset, jotka päättää ja määrää.
ApEli kun äitisi lainasi heppalehtesi sinun olisi vain pitänyt kunnioittaa häntä? Tai otti pois muskarista. Ei antanut sinulle periksi. Äitisi siis oli mielestäsi sellainen vanhempi kuin pitääkin.
No nii-in!? Missä on äitini anteeksipyyntö siitä, että toimi siinä selkäni takana!? Hän vaati minua kunnioittamaan HÄNEN päätöstään, kun huomasin, mitä hän oli tehnyt, ja raivosi minulle siitä, että sanoin hänelle asiasta!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten on toteltava, vaikka eivät kunnioittaisikaan mitään määräyksiä. Tai ne nyyhkyttää ja tottelee.
ApÄitisi teki juuri noin.
Niin tekikin. Mutta se oli väärin. Minä en siksi kasvata lapsiani, etten halua heille sitä samaa. Ennen kuin hommassa on jotain järkä, ja sellainen KEINOTON KUNNIOITUKSEN ODOTTELUN salliminen ei sitä ole!
Ap
Sinä viet lapsiltasi jopa leivän suusta. Miltä se tuntuu
Jos vain odotellaan, että lapset kunnioittaa sääntöjä, ja elleivät, sallitaan kaikki paska ja p*rseily, niin se on karhunpalvelus lapsille aikuisina!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on aloittanut tämän ketjun eilen puoli kahdelta. Ja nyt samaa jatketaan heti aamulla taas. Äitihullu on nyt perheterapiassa poikansa kanssa , kun poika on liikaa koneella ja äitihullu ja terapeutti yrittävät yhdessä sönköttää, että ei saa olla koneella niin paljoa. On vähän tekopyhää, kun sinä olet itse viettänyt aikaa koneella nytkin aika monta tuntia, eikö vain äitihullu?
ApTiedätkö sanan mallioppiminen? Sun poika ei tule kunnioittamaan sun toiveita tai määräyksiä niin kauan kuin itse toimit päinvastaisesti.
Tuo ei ole toive eikä määräys, vaan lapselle kerrotaan, että koneella oleminen tekee pahaa hänelle, ja siksi hän ei saa siellä niin paljoa olla. Lisäksi mä palstaile eri osoitteessa, kuin missä lapsi asuu. Mies ei onneksi ole koneella käytännössä koskaan.
ApEikä meillä kysellä haluaako lapsi kunnioittaa joitain määräyksiä, vaan niitä totellaan, tai jos ei niin sitten itketään ja totellaan. Annatko sä stanan vink uintiaani lapsillesi periksi, jos heitä ei huvita kunnioittaa sinun määräyksiäsi? Vessapaperilla voi pyyhiä olettamukset lasten kunnioituksista, se on aikuiset, jotka päättää ja määrää.
ApEli kun äitisi lainasi heppalehtesi sinun olisi vain pitänyt kunnioittaa häntä? Tai otti pois muskarista. Ei antanut sinulle periksi. Äitisi siis oli mielestäsi sellainen vanhempi kuin pitääkin.
No nii-in!? Missä on äitini anteeksipyyntö siitä, että toimi siinä selkäni takana!? Hän vaati minua kunnioittamaan HÄNEN päätöstään, kun huomasin, mitä hän oli tehnyt, ja raivosi minulle siitä, että sanoin hänelle asiasta!!!
Ap
Missä on sinun anteeksipyyntö siitä ettet ole koskaan ollut läsnä. Olet haukkunut ja hylännyt jo kotona asuessa. Ja nut viet lapsiltasi elatuksen. Jopa lapsilisät menee äidin taskuun ja lapset näkee nälkää
Vierailija kirjoitti:
Jos vain odotellaan, että lapset kunnioittaa sääntöjä, ja elleivät, sallitaan kaikki paska ja p*rseily, niin se on karhunpalvelus lapsille aikuisina!
Ap
Mutta sellaistahan se nykykasvatus on!!!! Vöi vöi kun meidän nicö-petteriä ei hyyyviiitaaa toteeellaaa.... mä en odpttele, että mun sanaani kunnioitetaan. Sitä vain totellaan. Lapset siis. Mutta se on aika paskaa, ellei lapsillakin ole hyvä olla. Kuten mulla ei ainakaan ollut äitini kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten on toteltava, vaikka eivät kunnioittaisikaan mitään määräyksiä. Tai ne nyyhkyttää ja tottelee.
ApÄitisi teki juuri noin.
Niin tekikin. Mutta se oli väärin. Minä en siksi kasvata lapsiani, etten halua heille sitä samaa. Ennen kuin hommassa on jotain järkä, ja sellainen KEINOTON KUNNIOITUKSEN ODOTTELUN salliminen ei sitä ole!
Ap
Älä sitten puutu asioihin. Olet ulkopuolinen. Mutta ala maksaa osuutesi
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä olet ulkopuolinen. Sinulla ei ole oikutta sanoa mitään
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huomaatko miten epäjohdonmukaisesti kirjoitat? Eli haluat, että lapset kunnioittavat sääntöjä. Eli kuten äitisi teki. Samalla kuitenkin haluat, että hän pyytäisi anteeksi kasvatustaan, koska se on mielestäsi väärin. Ei ole mitään järkeä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta sellaistahan se nykykasvatus on!!!! Vöi vöi kun meidän nicö-petteriä ei hyyyviiitaaa toteeellaaa.... mä en odpttele, että mun sanaani kunnioitetaan. Sitä vain totellaan. Lapset siis. Mutta se on aika paskaa, ellei lapsillakin ole hyvä olla. Kuten mulla ei ainakaan ollut äitini kanssa.
Ap
Ja mies ei taas saa lapsille perille yhtään mitään, on siinä kans yks munaton luuseri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta sellaistahan se nykykasvatus on!!!! Vöi vöi kun meidän nicö-petteriä ei hyyyviiitaaa toteeellaaa.... mä en odpttele, että mun sanaani kunnioitetaan. Sitä vain totellaan. Lapset siis. Mutta se on aika paskaa, ellei lapsillakin ole hyvä olla. Kuten mulla ei ainakaan ollut äitini kanssa.
Ap
Mitä sanaa? Ethän sinä sano mitään. Elät yksin yksiössä ja tuhlaat jopa lasten lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHuomaatko miten epäjohdonmukaisesti kirjoitat? Eli haluat, että lapset kunnioittavat sääntöjä. Eli kuten äitisi teki. Samalla kuitenkin haluat, että hän pyytäisi anteeksi kasvatustaan, koska se on mielestäsi väärin. Ei ole mitään järkeä tässä.
Mikä sääntö? Mun sanaani. Ja faktoja, niihin mun sanani perustuu. Ei mitään sääntöjä an sich, nehän voivat olla mitä mielivaltapaskaa tahansa vanhemmalta. Vai mikähän sääntö se oli, että mun omaisuutta saa lainailla muille kysymättä minulta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä sanaa? Ethän sinä sano mitään. Elät yksin yksiössä ja tuhlaat jopa lasten lapsilisät.
Kymmenen vuotta asuin heidän kanssaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa mies ei taas saa lapsille perille yhtään mitään, on siinä kans yks munaton luuseri.
Ap
Miehen pitäisi vaatia sopimus lasten elatuksesta ja tehdä pesäero sinuun
Se auttaisi lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juurihan sanoit, että vanhemmat päättää ja lapset tottelee tai itkee ja tottelee. Sinä olit siis ihan oman logiikkasi perusteella väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä sanaa? Ethän sinä sano mitään. Elät yksin yksiössä ja tuhlaat jopa lasten lapsilisät.
Kymmenen vuotta asuin heidän kanssaan.
Ap
Ethän sinä silloinkaan osallistunut mihinkään. Olet aina ollut poissa. Muutamia raivareita lukuunottamatta. Ja ennen kai sentään osallistuit lasten elatukseen? Nykyään viet jopa lapsimisät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHuomaatko miten epäjohdonmukaisesti kirjoitat? Eli haluat, että lapset kunnioittavat sääntöjä. Eli kuten äitisi teki. Samalla kuitenkin haluat, että hän pyytäisi anteeksi kasvatustaan, koska se on mielestäsi väärin. Ei ole mitään järkeä tässä.
Mikä sääntö? Mun sanaani. Ja faktoja, niihin mun sanani perustuu. Ei mitään sääntöjä an sich, nehän voivat olla mitä mielivaltapaskaa tahansa vanhemmalta. Vai mikähän sääntö se oli, että mun omaisuutta saa lainailla muille kysymättä minulta?
Ap
Mikähän se sääntö on, että lapset eivät saa leikkiä kivikissoilla? Se on juuri sitä mielivaltapaskaa sinulta.
Vanhemmat, jotka kasvattaa joillain säännöillä, on ihan v*tun huvittavia tonttuja. Oma esimerkki ja maalaisjärki riittää, säännöt on vain tehty nöyristämiseen ja lasten alistamiseen. Oma esimerkki kun puuttuu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun oikeesti kannattais lakata vinkumasta niistä heppalehdistä. Teet itsestäsi vain naurettavan kun jauhat asiaa.
Ymmärrän että olet pienituloinen ja köyhä. Sopimuksen myötä sinut voidaan todeta varattomaksi ja mies saa kelalta elarit. Toki lapsilisät pitää siirtää miehelle. Tulet varmaan toimeen ilman niitä kuitenkin vaikka olet köyhä. Saat käteen 1500?
Ap