Kaupunkilainen "helppo" lapseton elämä koituu kyllä Suomen kohtaloksi
Koulutetut kaupunkilaiset elävät lapsetonta elämää, matkustelevat ja välttelevät isoja sitoumuksia kuten sitovia töitä, asuntovelkoja jne.
Milloin tuosta lapsettomasta itseensä keskittyneestä elämästä on tullut yleinen ihailun kohde? 2010-luku on kyllä narsismin vuosikymmen, eikä loppua ole näkyvissä :(.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyttään lapsettomien omassa lapsuudessa on ollut jotain niin mustaa, että sitä tyhjyyttä pitää koko aikuinen elämä täyttää ostamalla matkaa ja materiaa.
Mikä ihme on itsekkyyttään lapseton? Itsekkyydellä on oltava jonkinlainen kohde, eikä ole kohdettakaan jos ei ole lapsia. Esimerkkejä: itsekäs vei koko karkkipussin eikä jakanut siitä yhtään muille, itsekäs vanhempi käy seitsemän kertaa viikossa harrastuksissa mutta ei vahdi lapsia yhtään iltaa toisen harrastaessa, eli ollaan itsekkäitä jotain toista kohtaan.
Mutsis oli musta kun sua teki. Älä tule psykologisoimaan tuntemattomien ihmisten lapsuutta. Et voi muutenkaan tietää onko joku vapaaehtoisesti lapseton siksi että voisi matkustaa.
Yksin syö lapseton karkkipussinsa. Osui ja uppos.
Minkälainen idi00ттi pitää olla että antaa alanuolen tälle avaukselle?
Avaus on 100% totta.
Tämä nuorempi sukupolvi ei tajua ollenkaan että tällä lisääntymättömyydellään he pitkällä tähtäimellä кusеvат omiin muroihinsa.
Meille vähän vanhemmalle väelle kyllä riittää hoitajia ym. mutta tämä nuorempi polvi joutuu olemaan työelämässä varmaan 90 vuotiaaksi ja hoitamaan muita vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on lapsettomassa itseensä keskittymisessä?
Sitä voit kysyä sitten kun teet 80 vuotiaana 12 tunnin työpäivää.
Älä valita. Tee omasta elämästäsi sellainen kuin haluat sen olevan. Tietenkin jos pidät pettymyksistä, niin voit olettaa, että kaikkien pitäisi haluta samoja asioita, joita sinä haluat.
Ja Suomi pärjää kyllä, suomalaisilla tai ilman. Kyllä tänne tulijoita on, jos täällä ei ihmiset viitsi lisääntyä. :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä nuorempi sukupolvi ei tajua ollenkaan että tällä lisääntymättömyydellään he pitkällä tähtäimellä кusеvат omiin muroihinsa.
Meille vähän vanhemmalle väelle kyllä riittää hoitajia ym. mutta tämä nuorempi polvi joutuu olemaan työelämässä varmaan 90 vuotiaaksi ja hoitamaan muita vanhuksia.
Nyt kaikki tekemään lapsia (haluaa niitä tai ei), jotta riittää itselle sitten joskus hoitajia! Äärimmäisen itsekeskeinen ajatus, mutta ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pelastaa sinut tuolta samalta kohtalolta, mikäli nuo lapselliset maailmanlopun kuvitelmasi toteutuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pelastaa sinut tuolta samalta kohtalolta, mikäli nuo lapselliset maailmanlopun kuvitelmasi toteutuvat?
Ikä
Ehkä Suomi on 50 vuoden päästä Afrikkalaisten siirtolaisten valloittama.
Siellä ostaan vielä lisääntyä.
Mua ihmetyttää joidenkin palstalaisten hinku päästä vanhainkotiin. Olen ollut töissä sellaisessa eikä todellakaan ole mun vanhuuteni unelma päästä sellaiseen. Sitten, kun en kotona enää pärjää, hautausmaa on mulle oikeampi paikka kuin vanhainkoti/palvelutalo. Käytän jo nyt aika paljon palveluita (siivouspalvelut, päivittäistavaroiden kotiinkuljetuspalvelut, valmiiden ruokien kotiinkuljetuspalvelut, taksi jne) ja suurin osa on juuriltaan ihan muita kuin alkuperäisiä suomalaisia. On mulla lapsiakin, mutta hekin valitsivat ihan muut alat kuin sote-alan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvis työskennellä enää silloin. Kas kun asioihin voi varautua.Ja niin tulee jatkossa toimimaan jokainen fiksu keräämällä itse oman eläkkeensä jolloin voi keski-iän tullessa itse valita mitä hommia tekee vai tekeekö lainkaan. Ne tyhmät eivät varaudu joten ne työskentelevät vielä vanhoinakin. Ihan itse voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Suomi on 50 vuoden päästä Afrikkalaisten siirtolaisten valloittama.
Siellä ostaan vielä lisääntyä.
Eivät ne pärjää täällä kun eivät saa d-vitskua auringosta tarpeeks. Ja maahantulijanaisetkin tajuavat pian että lisääntymisen sijaan kannattaa kouluttautua ja vähentää lapsilukua.Eli lapsiluku kääntyy niilläkin laskuun.
En ole pyytänyt syntyä tänne ja minulla ei ole velvollisuutta lisääntyä. Minulla on kuitenkin perusihmisoikeudet omaan elämääni ja haluan elää sen mahdollisimman paljon muita ihmisiä ja luontoa vahingoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyttään lapsettomien omassa lapsuudessa on ollut jotain niin mustaa, että sitä tyhjyyttä pitää koko aikuinen elämä täyttää ostamalla matkaa ja materiaa.
Mikä ihme on itsekkyyttään lapseton? Itsekkyydellä on oltava jonkinlainen kohde, eikä ole kohdettakaan jos ei ole lapsia. Esimerkkejä: itsekäs vei koko karkkipussin eikä jakanut siitä yhtään muille, itsekäs vanhempi käy seitsemän kertaa viikossa harrastuksissa mutta ei vahdi lapsia yhtään iltaa toisen harrastaessa, eli ollaan itsekkäitä jotain toista kohtaan.
Mutsis oli musta kun sua teki. Älä tule psykologisoimaan tuntemattomien ihmisten lapsuutta. Et voi muutenkaan tietää onko joku vapaaehtoisesti lapseton siksi että voisi matkustaa.
Yksin syö lapseton karkkipussinsa. Osui ja uppos.
Ainoat ihmiset joita todella HÄIRITSEE ettei joku lisäänny, on juurikin ne joilla niitä lapsia on. Tämä havainto on oikea 99,9% varmuudella. Toisinpäin asetelma on ääriharvinainen. Aika mielenkiintoista, kuinka sinun elämääsi täysin vaikuttamaton asia herättää sinussa noinkin voimakkaita tunnereaktioita. Sama koskee muitakin perheellisiä ihmisiä, ei tietenkään kaikkia. Kyllä se on ne lapsia hankkineet, joista oikein huokuu epävarmuus ja kitkeryys tällaisissa keskusteluissa.
Suomi kansainvälistyy ja tänne tulee entistä enemmän ihmisiä. Mm kiintiöpakolaisia.humanitäärisistä syistä. Pellavapäät on vähemmistöä tulevaisuudessa. Mikä ettei.