Kaupunkilainen "helppo" lapseton elämä koituu kyllä Suomen kohtaloksi
Koulutetut kaupunkilaiset elävät lapsetonta elämää, matkustelevat ja välttelevät isoja sitoumuksia kuten sitovia töitä, asuntovelkoja jne.
Milloin tuosta lapsettomasta itseensä keskittyneestä elämästä on tullut yleinen ihailun kohde? 2010-luku on kyllä narsismin vuosikymmen, eikä loppua ole näkyvissä :(.
Kommentit (75)
Täällä missä elän yksiö maksaa helposti 200 000, ja paikka ei edes ole Helsingin keskusta. Huvittaa ihan hirveästi sitoutua asuntolainaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat lahja! Ei mikään voi olla maailmassa arvokkaampaa. Ette edes tajua, mitä menetätte. Kuka teidät hoitaa vanhoina?
Vanhainkodin työntekijät, kuten sinutkin.
Vanhainkoteja ei enää ole. Ne on hoivakoteja.
Nykyisin työntekijät ovat hoonosoomityyppejå. Suomalaisille ei raskas, epäkiitollinen työ kelpaa.
Kannattaa käydä dementiakodissa katsomassa, miten puolustuskyvyttömimpiä kohdellaan. Muistisairaita kun ovat, eivät pysty edes valittamaan. Ihmiset makaavat siellä omissa ulosteissaan tokkuraan lääkittynä odottamassa noutajaa. Kun omainen tulee käymään, dementikko kammetaan ylös, pestään, kammataan ja istutetaan tuoliin.
Mutta ei hätää. Pian hoitamisen tekevät robotit. Eikä mene kauan, kuin nykyisestä passiivisesta euta.nasiasta siirrytään aktiiviseen. Pilleri huuleen yli 65-vuotiaille.
Mitä niilllä enää tekee?
Mun elämä ei kyllä muistuta yhtään aapeen kuvailemaa. Ei ole helppoa, enkä matkustele. Mulla on vahvasti periytyviä mielen sairauksia, saan kai jättää lapset tekemättä ettei heille periydy? Kituuttelen köyhyysrajalla joten en pysty myöskään tarjoamaan aineellista hyvinvointia jälkeläisille.
En tunne ketään, joka olisi tehnyt lapsia, jotta yhteiskunnassa olisi veronmaksajia.
Lapsia tehdään tai ollaan tekemättä yhtä itsekkäistä syistä. Toiset haluavat lapsia, toiset eivät. Lapsi on täysi.ikäistyttyään maksanut yhteiskunnalle pitkän pennin kaikkine tukineen ja ilmaisine palveluineen.
Silti kaikki rutisevat miten kallista lastenpito on. 20 ensimmäistä elinvuottaan heistä on vain kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat lahja! Ei mikään voi olla maailmassa arvokkaampaa. Ette edes tajua, mitä menetätte. Kuka teidät hoitaa vanhoina?
Ei ainakaan ne narsistiset lapset, jotka edellinen sukupolvi synnytti. Emmehän me hoida nykyvanhuksiakaan oikeasti vaan kärsivät laitoksisa lääkkeitä täyteen pumpattuina. Yleisin kuolinsyy on tukehtuminen ruokaan tai lääkkeisiin, että siinä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkodin työntekijät, kuten sinutkin.
Vanhainkoteja ei enää ole. Ne on hoivakoteja.
Nykyisin työntekijät ovat hoonosoomityyppejå. Suomalaisille ei raskas, epäkiitollinen työ kelpaa.Kannattaa käydä dementiakodissa katsomassa, miten puolustuskyvyttömimpiä kohdellaan. Muistisairaita kun ovat, eivät pysty edes valittamaan. Ihmiset makaavat siellä omissa ulosteissaan tokkuraan lääkittynä odottamassa noutajaa. Kun omainen tulee käymään, dementikko kammetaan ylös, pestään, kammataan ja istutetaan tuoliin.
Mutta ei hätää. Pian hoitamisen tekevät robotit. Eikä mene kauan, kuin nykyisestä passiivisesta euta.nasiasta siirrytään aktiiviseen. Pilleri huuleen yli 65-vuotiaille.
Mitä niilllä enää tekee?
Minulla on ollut kaksi läheistä julkisessa dementiakodissa, eri taloissa siis, elämänsä viimeiset vuodet. Kumpikaan ei maannut ulosteissaan tokkuraan lääkittynä. Olivat kyllä tokkuraisia, mutta se johtui ihan siitä sairaudesta. En ilmoitellut etukäteen vierailulle tuloistani, ja aina olivat läheiset istumassa päivähuoneessa hiukset kammattuna ja siisteissä vaatteissa eivätkä haisseet pissalta tai kakalta. He olivat kyllä loppuaikoina välillä sidottuna tuoliinsa, koska eivät olisi enää pysyneet istuma-asennossa muuten. Kuuntelivat radiota, jaksoivat pitää silmiään auki pari minuuttia. Puristivat kädestä eivätkä olisi halunneet päästää irti, heille ei tarvinnut paljon mitään jutella, kunhan istui siinä ja silitti kättä tai hiuksia. Todella surullista menettää omaisensa sellaiselle sairaudelle. Ennen kuin sairaus meni niin pitkälle, oli sisintä repivää katsoa, kuinka omainen lakkasi muistamasta minut tai sitä, missä oli - iloisesti ottivat vastaan ja juttelivat niistä näistä eivätkä tajunneet lainkaan, kuka olin. Toinen kuvitteli aina, että olen joku hänen entiseltä työpaikaltaan vuosikymmeniä aiemmin. Jälkeenpäin aina itkin autossa, ennen kuin pystyin starttaamaan ja lähtemään kotiin. Vieläkin tulee itku, kun katsoo albumista omaisen kuvaa niiltä ajoilta, jolloin järki vielä leikkasi - miten voikaan ikävä iskeä.
Minä vihaan sitä sairautta, en hoitokotia, joka huolehtii siihen sairastuneista. Toivon itsekin pääseväni sellaiseen paikkaan, jos sairastun. Ja toivon, että omaiseni löytävät sisältään voimaa kohdata minut silloin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä elän yksiö maksaa helposti 200 000, ja paikka ei edes ole Helsingin keskusta. Huvittaa ihan hirveästi sitoutua asuntolainaan...
Näimpä! Oma asunto on monella se tavoite jonka jälkeen niitä lapsia voisi alkaa harkita niin ihmetteleekö joku vielä miksi syntyvyys laskee?! Aika vaikea on päästä kiinni perheasuntoihin, poislukien ne kenen pyllystä törröttää kultalusikka jo synnyin lahjana :D
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et kuvittele, että lapsesi hoitavat sinut vanhana, eli pilaat heidän elämänsä? Onko itsekkäämpää?
Vierailija kirjoitti:
Eläkejärjestelmä ja julkinen terveydenhuolto tullaan ajamaan alas, kuten näemme. Omista jälkeläisistä voi olla hyötyä itselle, jos on vanhana sairas ennen kuin kuolee.
Omat jälkeläiset potkaisisivat jäälautalle, ellei ilmastonmuutos. Nyt mennään perinteisillä suohoitopaikoilla.
On sanoinkuvaamattoman söpöä että ap pitää ASUNTOLAINAA jonain kunniallisuuden merkkinä ja saavutuksena :D Oikein sitoumuksena. Kuolen nauruun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsethan automaattisesti huolehtii vanhemmistaan myöhemmin? Not.
Näitä vanhuksia on hoivakodeissa pilvin pimein, joiden lapset eivät käy koskaan katsomassa äitiään/isäänsä. Jotkut käyvät kerran vuodessa jouluna kukkapuskan kera pikaisesti. Ihmettelevät vielä, kun pyydetään ostamaan papalle uusi kerrasto tms. "Mihin se sitä tarvitsee, kun on aina sisällä"? T. vanhushoitaja.
Voi nyt taas... maailmassa 8 miljardia ihmistä!Kantokyky on 1 miljardia.Me emme todellakaan siis tuhoudu siihen,että joku ei tee lapsia...ylikansoitus on vakava asia.
Eli kannattaa tehdä lapsia vaikka ei halua?Eikö se ole kauhean huono idea?
Itse olen ainakin niin vastuullinen,että en a.tuo lasta muiden iloksi b.tuo maailmaan ihmistä jos en sitä halua.Onko se narsismia?
Vierailija kirjoitti:
Eläkejärjestelmä ja julkinen terveydenhuolto tullaan ajamaan alas, kuten näemme. Omista jälkeläisistä voi olla hyötyä itselle, jos on vanhana sairas ennen kuin kuolee.
Tämä se vasta itsekästä onkin. =D
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyttään lapsettomien omassa lapsuudessa on ollut jotain niin mustaa, että sitä tyhjyyttä pitää koko aikuinen elämä täyttää ostamalla matkaa ja materiaa.
En minä ainakaan mitään tyhjyyttä täytä matkaa ja materiaa ostamalla, vaikka lapsuudessani on kieltämättä jotain synkkää ollutkin. Sitä rahaa vaan jää käytettäväksi eri tavalla kuin lapsiperheissä. Miksi niistä rahoistaan ja elämästään ei nauttisi? Ei se ole keneltäkään muulta pois, sitä paitsi kuluttaminenkin on yksi tapa tukea tätä yhteiskuntaa.
Ooh mystinen turmeltunut KAUPUNKILAISUUS. Ja HYI OLKOON, HEDONISTINEN *matkustelu* !!! Mähän kohta oksennan!!!
Paitsi että nuo kuvaukset osuu. Ja onpa vielä lapsiakin. Lapseton kaveri tosin käy lähinnä töissä ja hoitaa vanhempiaan, siinä missä omien muksujen kanssa juostaan puuhamaissa ja hoplopeissa ja vaikka missä.
Onko sulla ap jotenkin paha olla omassa elämässä? Kysy rohkeasti vinkkejä onnelliseen elämään niiltä sun sinkkukavereilta, niele kiukku ja lapsellisuus, jooko :)
Miksi on niin paljon yh-äitejä? Eikö se perhe-elämä lasten kanssa sitten olekaan niin ruusuilla tanssimista.
Sitovassa työssä olen, asuntovelkaa ei ole. Itsekästä ei elämäni ole ollut. Lapset eivät poista itsekkyyttä, eivätkä hoida vanhoja vanhempiaan juuri ikinä, olen sen nähnyt. Itse autoin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyttään lapsettomien omassa lapsuudessa on ollut jotain niin mustaa, että sitä tyhjyyttä pitää koko aikuinen elämä täyttää ostamalla matkaa ja materiaa.
Ei ole varaa ostella matkoja ja materiaa, kun pienellä palkalla elän. Lapsuus oli hyvä ja rakastavat vanhemmat.