Äideille huomauttelu
Eilen oli Hesarissa juttu siitä, miten äideille huomautellaan kadulla yms ventovieraat ihmiset.
Minulle on jäänyt mieleen tilanne jossa oltiin miehen kanssa kauppakeskuksen asiakasillassa (siellä oli myös hyvä lastenvaateliike jossa tarjoukset). Mentiin hissiin, esikoinen 2 vee rattaissa. Kaksi naista alkoi sättiä minua siitä, miten tuollaiseen tapahtumaan ei saa tuoda lapsia ja että lapsen pitäisi olla nukkumassa kello 20.
Ei päästy pois sieltä hissistä ja naiset kiihdyttivät toisensa suorastaan infernaaliseen raivoon. Toinen vielä paasasi, miten ei hänkään koskaan lasten kanssa minnekään päässyt.
Esikoinen oli silloin vielä kotihoidossa, aamulla sai nukkua niin kauan Kuin nukutti, joten se illan hienoinen venyminen ei häntä haitannut mitenkään. Oli iloinen ja tyytyväinen.
Mikä ajaa ihmiset käyttäytymään noin?
Kommentit (85)
Minä muistan edelleen lapsuudesta yhden tällaisen kohtaamisen.
Vanhempi naisihminen sanoi äidilleni kovaan ääneen postin jonossa, että ”miten noin suloisella vauvalla voi olla noin ruma isosisko?”
Siis aikuistenoikeesti viisivuotiaan kuullen laukoi tällaista. Pikkusiskoni on edelleen hätkähdyttävän kaunis, oli kaunis vauva. Mutta silti.
T. Se ruma isosisko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kertoi että oli joskus kaupassa alkanut paasaamaan äidille, joka oli siellä kipeän lapsensa kanssa. Hän oli mielestään oikeutettu sanomaan siitä koska hänen mielestään lapsi olisi pitänyt jättää kotiinsa. Ihmetteli kun sai tuolta äidiltä aika tulista palautetta. Ei sille vissiin tullut mieleenkään ettei kaikki voi jättää kipeää lasta kotiin ja tilanteita on monenlaisia, koska ihan vilpittömästi ihmetteli miten se äiti nyt tekikään niin. PAKKO siitä on sanoa koska eihän nyt noin voi tehdä :O Ja ihan nuori ihminen kyseessä...
Se äiti lapsineen saattoi olla siellä kaupassa ihan sillä lääkärireissulla. Olen minäkin joskus joutunut astmalapseni kanssa niin tekemään kun olen nippa nappa saanut hoitajan kotiin sille terveelle siskolle ja ruokaa on pitänyt silti hakea.
Tätä mä just tarkoitin että tilanteita on monenlaisia eikä se sivullisille kuulu tuleeko kipeänä kauppaan kera lapsensa vai ei. Mä kuuntelin suu auki sitä sen selostusta tästä äidistä ja lapsesta ja ihmettelin että miten se näkee tän asian niin mustavalkoisena vaikka on äiti itsekin :O
Just viikonloppuna oltiin kaverin kanssa kirppiksellä kun yks vanhempi täti tuli sanomaan kaverille että "ethän vaan pidä vauvan jalkoja levällään! menee lonkat rikki! Älä hyvä lapsi pilaa lapses jalkoja tolleen!"
Vauva siis oikeaoppisesti kantorepussa ja tosiaan ollaan molemmat 30+ et meni mulla jopa vähän tunteisiin toi lapseks kutsuminen mummelin toimesta.
En vaan pysty ymmärtämään että mitä se miten mä lapseni kasvatan/hoidan kenenkään muun takamusta kutittaa.
AP:n kohtaamissa tapauksissa oikea toimintatapa on selittää lapselle selkeällä äänellä "Oho, onpas tädillä tänään känkkäränkkäpäivä. Ei välitetä siitä, eihän? Täti saa nyt kiukutella rauhassa."
Toi alkoepisodi olis just muhun uppoavaa huumoria, olisin varmaan alkanu nauraa ja todennu, että joo isännälle pitäis vielä jotain keksiä :) (joo mulla monen mielestä omituinen/huono huumori 🙈)
Noi muut on kyllä omituisia keskustelun avauksia, kommentoijat varmaan tosi yksinäisiä.