Muita jotka inhoavat yrittäjiä?
Mä itse en haluaisi kannattaa yhtäkään suomalaista yritystä, varsinkaan pientä, mutta se on vaikeaa... Miten olette ratkaisseet kaikki kampaamokäynnit, ruokaostokset sun muut, joita on vaikea ostaa verkosta? Tämä palkansaajien kyykytys pitää loppua.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava ketju ja jotkut vielä uskoo.
Mitä pitemmälle tämäkin ketju meni, sitä enemmän ihmiset tuntuivat menevän tähän mukaan. No, myös omassa lähipiirissäni iso osa vihaa yrittäjiä. Mm. appivanhempani kehottivat miestäni eroamaan minusta koska olen yksinyrittäjä = kokoomuslainen puudeli
Ja huvittainta on se että anoppini käy vakikampaajalla ja -kynsistudiolla = yksinyrittäjien vastaanotolla
Inhoan suomalaisissa tätä kaksinaismoralismia
Ei tossa mitään kaksinaismoralismia ole. Ei täällä ole muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. appivanhempani kehottivat miestäni eroamaan minusta koska olen yksinyrittäjä = kokoomuslainen puudeli
No äänestätkö kokkeleita tai kepua (sama asia)?
Hyvä pointti, tässä oikeesti alkaa tuntumaan et tää on joku masinoitu vaikutusketju... hyvinkin paljon mahdollista.
Sanokaapa missä ihmiset olisivat töissä ja miten eläisivät, jos ei olisi yrityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti, tässä oikeesti alkaa tuntumaan et tää on joku masinoitu vaikutusketju... hyvinkin paljon mahdollista.
Hallitukset viimeiset kansankyykyttämisyritykset, joita Suomen Yrittäjät kyrpässä hehkuttavat, ova kyllä ihan omia luomaan tällaista vastarintaa myös netissä. Ei siihen mitään kuvitteellisia Venäjä-yhteyksiä tarvita.
Huvittavintahan tässä on, että palstalla on useita hessuhopoja, jotka näköjään ihan tosissaan uskovat siihen, että kaikki niiden kanssa eri mieltä olevat henkilöt ovat Pietarin palkkalistoissa.
Inhoan ainoastaan Suomen Yrittäjiin kuuluvia firmoja. Töitä hakiessa kannattaa tarkastaa Yrittäjien Synergia-tietokannasta että työpaikka mitä hakee, ei kuulu siihen.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/613927-aktiivimallia-olisi-pitanyt-jat…
https://www.yrittajat.fi/uutiset/598363-suomen-yrittajien-kannanotto-lo…
Inhoan joo. Ahneita riistäjiä kaikki, paitsi yksin toimivat toiminimiyrittäjät.
Yrittäjiä ne ovat nekin, jotka myyvät tavaraa verkossa.
Ja aivan samalla tavalla, sillä verkossa toimivalla yrittäjällä on töissä pienipalkkaisia naisia ja miehiä.
Ja mistä ne ihmiset saisivat töitä ja palkkaa jos yrittäjiä ei olisi,
Yrittäjät ovat kaikkein suurin työllistäjä Suomessa.
Ap, taidat olla aivan ulalla siitä, miten elinkeinoelämä ja yhteiskunta pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi sinullakaan palkansaajana työpaikkaa, ellei joku muu eli yrittäjä olisi ottanut yrittämisen riskiä kontolleen. Voi älynväläys tätäkin avausta.
Ap:n haavemaailmassa valtio hoitaa kaiken taksiliikenteestä kukkakauppoihin. Ihana suunnitelmatalous!
Kaikki yrittäjäloiset gulagille uudelleenkoulutukseen!
Palvelut työtätekevän kansanosan itse tuottamaksi!
Kukin tehköön kykyjensä ja saakoon tarpeidensa mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä ne ovat nekin, jotka myyvät tavaraa verkossa.
Ja aivan samalla tavalla, sillä verkossa toimivalla yrittäjällä on töissä pienipalkkaisia naisia ja miehiä.
Ja mistä ne ihmiset saisivat töitä ja palkkaa jos yrittäjiä ei olisi,
Yrittäjät ovat kaikkein suurin työllistäjä Suomessa.
Ap, taidat olla aivan ulalla siitä, miten elinkeinoelämä ja yhteiskunta pyörii.
Mutta kun ne eivät haluaisi maksaa palkkaa vaikka rahaa olisi. Tiedän myös monta firmaa jotka pyörivät pelkillä harjoittelijoilla. Eräänkin sellaisen omistaja näyttää olevan maakuntamme suurituloisten listalla ties kuinka monennetta vuotta peräkkäin. Ja mä itsekin olen tmi ja myös oma maineeni on kärsinyt muiden yrittäjien perseilyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö te yrittäjiä kritisoivat sitä, että suuryritykset toimivat ihan samoin kuin pienten yritysten omistajat? Hurja tuotot valuvat pahimmassa tapauksessa kokonaan Suomen ulkopuolelle ja suomalaisten iloksi jää tehdä työtä.
Suurin osa pienyrittäjistä jättää sentään voittonsa Suomeen.
Tiedättekö yhtään sitäkään, että työntekijän ainoa kulu yrittäjälle ei suinkaan ole palkka. Työntekijä maksaa valtiolle huomattavan määrän erilaisia työnantajamaksuja. Työntekijän vakuutukset maksavat ja esimerkiksi työntekijän sairastuminen tietää sekin ainoastaan kulua työnantaja.
Tämä ketju on niin pöyristyttävä ja täynnä silkkaa tietämättömyyttä yrittäjyyttä kritisoivien puolelta, että melkein jätin osallistumatta.
Jos tietopohja on hatara, turha odottaa kehittynyttä argumentointiakaan.
Unohtuiko yrittäjältä valtiolta saatavat yritystuet?
Yritystukia maksetaan suuryrityksille.
Jokainen voi ihan itse kokeilla mitä tukia pienyrittäjä saa. Hyvällä säkällä saattaa saada starttirahaa puoli vuotta.
Suomessa se toimeentulotukea maksetaan myös pienyrittäjälle, jos tienestit jäävät niin pieneksi, että on siihen oikeutettu.
Juuri näin. Täällä jotkut debiilit näköjään luulevat, että yrittäjillä ja ei-yrittäjillä on jotenkin kokonaan erilliset tukisysteemit.
Yrittäjä voi saada toimeentulotukea ja harkinnaistavaraista, yrittäjä voi saada asumistukea, yrittäjä saa lapsilisät. Yrittäjä voi saada ne kaikki tuet, mitä työssäkäyvä tai työtön voi saada. Sen lisäksi yrittäjä voi saada yritustukea ja palkkatukea.
Yrittäjä on lähinnä siinä mielessä eriarvoisessa asemassa ei-yrittäjään nähden, että yrittäjä voi saada enemmän tukia kuin ei-yrittäjä.
Päätoiminen yrittäjä ei voi saada toimeentulotukea! Asumistukea toki, mikäli yrityksen tulos on niin pieni, että siihen on oikeus.
T. Yksinyrittäjä
Edellinen tarkentaa vielä, että nyt puhun siis toiminimiyrityksestä, jossa ei itselle makseta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö te yrittäjiä kritisoivat sitä, että suuryritykset toimivat ihan samoin kuin pienten yritysten omistajat? Hurja tuotot valuvat pahimmassa tapauksessa kokonaan Suomen ulkopuolelle ja suomalaisten iloksi jää tehdä työtä.
Suurin osa pienyrittäjistä jättää sentään voittonsa Suomeen.
Tiedättekö yhtään sitäkään, että työntekijän ainoa kulu yrittäjälle ei suinkaan ole palkka. Työntekijä maksaa valtiolle huomattavan määrän erilaisia työnantajamaksuja. Työntekijän vakuutukset maksavat ja esimerkiksi työntekijän sairastuminen tietää sekin ainoastaan kulua työnantaja.
Tämä ketju on niin pöyristyttävä ja täynnä silkkaa tietämättömyyttä yrittäjyyttä kritisoivien puolelta, että melkein jätin osallistumatta.
Jos tietopohja on hatara, turha odottaa kehittynyttä argumentointiakaan.
Unohtuiko yrittäjältä valtiolta saatavat yritystuet?
Yritystukia maksetaan suuryrityksille.
Jokainen voi ihan itse kokeilla mitä tukia pienyrittäjä saa. Hyvällä säkällä saattaa saada starttirahaa puoli vuotta.
Suomessa se toimeentulotukea maksetaan myös pienyrittäjälle, jos tienestit jäävät niin pieneksi, että on siihen oikeutettu.
Juuri näin. Täällä jotkut debiilit näköjään luulevat, että yrittäjillä ja ei-yrittäjillä on jotenkin kokonaan erilliset tukisysteemit.
Yrittäjä voi saada toimeentulotukea ja harkinnaistavaraista, yrittäjä voi saada asumistukea, yrittäjä saa lapsilisät. Yrittäjä voi saada ne kaikki tuet, mitä työssäkäyvä tai työtön voi saada. Sen lisäksi yrittäjä voi saada yritustukea ja palkkatukea.
Yrittäjä on lähinnä siinä mielessä eriarvoisessa asemassa ei-yrittäjään nähden, että yrittäjä voi saada enemmän tukia kuin ei-yrittäjä.
Päätoiminen yrittäjä ei voi saada toimeentulotukea! Asumistukea toki, mikäli yrityksen tulos on niin pieni, että siihen on oikeus.
T. Yksinyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Oon tappanut itseni. Se on auttanut.
Tässä tais olla AP:lle paras vinkki.
Jos yrittäminen on kerran niin helppoa ja kadehdittavaa. Niin sittenhän kannatta irtisanoutua työstä ja laittaa oma firma pystyyn. Ei se kiellettyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos yrittäminen on kerran niin helppoa ja kadehdittavaa. Niin sittenhän kannatta irtisanoutua työstä ja laittaa oma firma pystyyn. Ei se kiellettyä ole.
Mä tein noin. Ei se duunareiden yrittäjäkateus ole tyhjästä temmattua. Yrittäjän elämä on helpompaa vaikka maksut nousee.
Ehkä muuten kun ympäristöä ajattelen ,tässä ok alueella monenlaisia yrittäjiä.Melu yritys on hirvein vpajalla koneet käy ,käy ne viikollakin.Asuisitko sinä tämmöisessä paikassa,ehkä hän itse kuvittelee ettei haittaa..järjestyssäännötkin on meluajan puolella .7-22 kaikki päälle vaan
Yrittäjiä jaksaisi kun herkiäisivät välillä valittamasta.
Viimeaikoina ovat eniten itkeneet työvoiman löytymisen vaikeutta. Markkinat sen määrää. Töihin mennään jos se kannattaa. Ei yrityskään ota keikkaa josta jää viivan alle miinus, plussaakin pitää olla tarpeeksi.
Tuet pitäisi kuulemma ottaa pois. Nälkä sitten ajaisi ylpeän työmiehen anelemaan työtä. Korona tukirahoilla yrityksensä pelastanut toimari voisi sitten, ehkä, olla armollinen.
Yrittäminen on usein rankkaa. Harvoin helppoa. Useimmiten sillä ei paljon hanki. Harvoin hankkii kuitenkin tosi hyvin. Samanlaista on työnteko muutenkin.
Paineita ja stressiä on nykyään kaikilla. Kaikilla on kaikki pelissä. Jokainen pelkää tippuvansa kyydistä. Jokainen pelkää lastensa jäävän kyydistä.
Kaikki tiedämme kuka muutti pelin säännöt nykyiseen muotoonsa, se ei ollut työntekijät
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä itse puheenjohtaja Andersson? Vai ex-puheenjohtaja Viinanmäki?
Pussikaljakostajaako tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä ja hänen työntekijänsä eivät ole vihollisia vaan samalla puolella. Kumpikin saa toimeentulonsa samasta yrityksestä, ja kumpikin tekee työtä sen eteen./quote]
Niinpä... Mutta miksi sitten yrittäjän kuuluu saada isompi palkka/voitto "työstään" kuin työntekijän, useimmiten vieläpä tekemättä itse oikeastaan yhtään työtä siinä vaiheessa, kun yritys alkaa menestymään. Ei mene jakeluuni.
Kyllä, inhoan yrittäjiä. Varsinkin niitä, jotka vain vetävät osinkoja.
Jokainen ihminen, jossa on edes hitunen hyvyyttä, vihaa pk-yrittäjiä sydämensä pohjasta. Pk-yrittäjät ovat sellaista saastaa, että siihen eivät minkäänlaiset muut rikolliset pysty. Jokaisen pk-yrittäjän ainoa päämäärä on kurjistaa hengiltä muut ihmiset, että itse voi ahnehtia rahaa ja omaisuutta itselleen.