Muita jotka inhoavat yrittäjiä?
Mä itse en haluaisi kannattaa yhtäkään suomalaista yritystä, varsinkaan pientä, mutta se on vaikeaa... Miten olette ratkaisseet kaikki kampaamokäynnit, ruokaostokset sun muut, joita on vaikea ostaa verkosta? Tämä palkansaajien kyykytys pitää loppua.
Kommentit (202)
Useat yrittäjät ovat ihan järkyttäviä kitisijöitä. Vingutaan, kun on vaikea löytää työvoimaa. Maksuhaluja yrittäjällä ei löydy, ilmaiseksi pitäisi käydä töissä. Ja mieluusti ilman työsopimusta, 0-tuntisopimuksella. Työharjoittelijoita ja työkokeilijoita käytetään sumeilematta hyväksi. Ja miksi ei, siihenhän hallitus oikein kannustaa. Jos on sattunut huono työntekijä, niin vika on vain ja ainoastaan työntekijässä. Ei ikinä esim työnantajan epärealistisissa vaatimuksissa, huonossa palkassa tai muuten surkeissa työoloissa...
Yrittäjät on kyllä melkoisia linssiinviilaamisen mestareita ja ammattivalittajia, ainakin he kenen leivissä olen ollut ja ketä tuttavapiiristä löytyy.
Hirveää uhriutumista, kun pitää maksaa verojaverojaveroja..
Sitten otetaan kuitenkin kassasta omaan taskuun, tehdään vähän pimeääkin keikkaa omia menoja varten, ja yritetään laistaa palkanmaksajan velvollisuuksista.
Ei enää, kiitos. Jatkossa kierrän nämä kieroilijat kaukaa.
Käytä mahdollisimman vähän kotimaisia palveluja, pidä hiukset pitkinä, ne voi tasata itsekin, osta ruuat Lidlistä, tilaa kaikki vaatteet ja tavarat netin kautta ulkomailta. Näin olen säästänyt pitkän pennin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin työnteon, joten ei tarvitse huolehtia mistään kampaajakäynneistä tai muutenkaan ulkonäöstään.
Vaatteita en enää tarvitse, mutta jos kylmä tulee, niin olen kerännyt raatoja tienpielestä. Tuoreemmista raadoista otan lihat talteen.
Asun kaverin pihavarastossa, kerään itse polttopuuni.
Lähellä on kaupungin viljelypalstoja, käyn sieltä hakemassa perunat ja nauriit.
Joskus katsoin dokumentin, jossa joku amerikkalainen mies oikeasti eli suunnilleen näin. Keräili kuolleita eläimiä metsistä ja maanteiltä ja sitten ihan tyytyväisenä grillaili ja söi.
Tässä varmaan pitää vihata jo yhteiskuntaakin. Tai rahankäyttö on ylivoimaisen vaikeaa.
Ollaan varmaan katsottu sama dokkari :)
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät on kyllä niin hirveitä valittajia. Mikään ei ole hyvin ja kaikki on raskasta - ainakin omassa tuttavapiirissä.
Lisäksi on huvittavaa, että yrittäjät masinoivat itseään marttyyliasenteelle joksikin suuriksi hyväntekijöiksi ja yhteiskunnan mahdollistajiksi. Kyllä se yhteiskunnan mahdollistaja on ne miljoonat työtä tekevät ihmiset, jotka suostuvat menemään töihin yrittäjän hyväksikäytettäväksi. Yrittäjiä ei olisi jos ihmiset eivät tähän suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Oon tappanut itseni. Se on auttanut.
Katositko korpeen vai hoiteliko joku hautausYRITTÄJÄ sinut kuoppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjissä vastenmielistä on yrittäjien tekopyhyys. Niiden mukaan kaikkien kuulemma kuulemma pitäisi tehdä "osuutensa" yhteiskunnalle, mutta kummasti silti yritykseen pitäisi mennä lihottamaan ahneen yrittäjän rahapussia eikä yhteiskunnan pottia, mikä tekee vaatimuksesta tekopyhän. Voin suostua tekemään osuutena yhteiskunnalle, jos työntuloksesta se osuus, joka jää palkasta yli, menee kokonaan yhteiskunnalle, mutta minkään ahneen yrittäjän hyväksikäytettäväksi en ole.
Yrittävät ovat myös tekopyhiä valituksessaan tukitasosta. Suomessa kuulemma maksetaan liika tukiaa ja siitä valitetaan siksi, että korkean tukitason ihmiset eivät suostu töihin orjapalkalla, ts. yrittäjä joutuu maksamaan palkkaa enemmän. Kummasti kuitenkin firman mennessä konkkaan aletaan kysymään joka suunnasta tukia ja valitetaan, että yrittäjä jätetään puille paljaille.
Yrittäjä maksaa veroa ensin yhtiön tuloksesta ja sitten omasta palkastaan. Lisäksi tulevat kaikki muut verot ja työnantajamaksut. Eikö siinä ole yhteiskunnan pottiin maksua tarpeeksi?
Kyse on siitä, että työntekijällä ei ole mahdollisuutta antaa palkasta ja yrityksen pakollisista kuluista ylijäävää osaa kokonaan veroina yhteiskunnalle, vaan siitä pitäisi luovuttaa siivu ahneelle yrittäjälle.
Työntekijä saa antaa vaikka koko palkkansa yhteiskunnalle, jos haluaa. Oletko sitä mieltä, että yrittäjyyden pitäisi olla sitä, että joku pyörittää yritystä yrittäjäriskillä ilman mahdollisuutta voittoihin?
Suomalaista yritystä. Jossain muuallahan kaikki on niin paljon paremmin. On meillä täällä Suomessa KAIKKI niin huonosti, ei meillä mitään osata. Kyllä muualla on kaikki paremmin. Suomalaiset on niin kateellisiakin ja semmosia juntteja. On se niin väärin. Muualla on asiat paremmin.
Tiesitkö että ihmisen on usein helpompi auttaakin sitä maailman toisella puolella asuvaa ihmistä, jota ei ole koskaan nähnytkään. Kuin sitä konkreettista lähimmäistä. Ja syy on se ettei se siellä kaukana oleva ole koskaan millään tasolla aiheuttanut minkäänlaista ärsytystä tai kolahdusta itselleen. Sen voi itse mielessään kuvitella minkälaiseksi reppanaksi tahansa, jota on kiva auttaa, ja omahyvyydessään kuvitella sen hymyn minkä antamasi lahjoitus aiheuttaa hänessä.
Mites me kevytyrittäjät? Oikeastaan itse jouduin kevytyrittäjäksi vahingossa. Lupasin tulla töihin ja huomasin sitten, että minun pitääkin olla (kevyt)yrittäjä. Työ on aika lailla palkkatyötä, mutta etätyötä. Työtunnit voin tehdä vaikka keskellä yötä lauantain ja sunnuntain välisenä aikana, ja nykyisessä projektissa ei ole edes puhelin/puheyhteyttä kehenkään. Rahakorvauksesta voisin valittaa, mutta olkoon tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät on kyllä niin hirveitä valittajia. Mikään ei ole hyvin ja kaikki on raskasta - ainakin omassa tuttavapiirissä.
Lisäksi on huvittavaa, että yrittäjät masinoivat itseään marttyyliasenteelle joksikin suuriksi hyväntekijöiksi ja yhteiskunnan mahdollistajiksi. Kyllä se yhteiskunnan mahdollistaja on ne miljoonat työtä tekevät ihmiset, jotka suostuvat menemään töihin yrittäjän hyväksikäytettäväksi. Yrittäjiä ei olisi jos ihmiset eivät tähän suostuisi.
Missä ne ihmiset silloin olisivat töissä?
Yrittäjät tuppaavat olemaan muillakin saroilla yhteiskunnallisesti aktiivisia. Kun katsotaan sitä vapaaehtoistyötä mikä lasten luokan ja koulun hyväksi tehdään, niin yrittäjät ne ovat, jotka ovat mukana touhuamassa. Kun harrastusjoukkueessa tarvitaan vapaaehtoisia, niin yrittäjät ovat ne aktiivisimmat.
Yrittäjät toimivat paljon yhteiskunnan hyväksi aktiivisuudellaan. Onneksi jokunen muukin. Ei ihan kaikkea voi tässä maassa vain yrittäjien harteille laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytä mahdollisimman vähän kotimaisia palveluja, pidä hiukset pitkinä, ne voi tasata itsekin, osta ruuat Lidlistä, tilaa kaikki vaatteet ja tavarat netin kautta ulkomailta. Näin olen säästänyt pitkän pennin.
Näin toimiva ihminen toivottavasti hakee myös sairaala ym palvelut ulkomailta, kun ei halus veroja suomeen maksaa
0/5 :D
Olisihan se mahtavaa jos ei olisi ollenkaan yrityksiä, yritystoiminta pitäisi suorastaan lailla kieltää. Saisimme kaikki olla tasavertaisia työttömiä ja toimettomia. NLL:n malli paras!
Vierailija kirjoitti:
Jep, sinä olet säästänyt mutta luonto ei.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että yrittäjyyden pitäisi olla sitä, että joku pyörittää yritystä yrittäjäriskillä ilman mahdollisuutta voittoihin?
Miksi mennä töihin kun yhteisesti tuotetut hedelmät ohjataan yhden ahneen henkilön koriin?
Olet ilmeisesti pohtinut asiaa pitkästikin. Verkkokaupasta ostaminen ei liity mihinkään yritykseen, vai? Entä se ihan tekninen toteutus - asut kuitenkin jossain ja käytät sähköä niihin verkko-ostoksiin. Sinua ei hierrä sähkölaskut tai sähkönsiirron kohtuuton hinnoittelu? Entä nettiliittymät yms? Moni asia lumen auraamisesta postinjakeluun, vedentuloon ja kaikkeen 'perusjuttuun' on jonkun yrityksen hoidossa, ei valtion. Maksat ilmeisesti kasvottomille isoille yrityksille mieluummin kuin pienille?
Ymmärrättekö te yrittäjiä kritisoivat sitä, että suuryritykset toimivat ihan samoin kuin pienten yritysten omistajat? Hurja tuotot valuvat pahimmassa tapauksessa kokonaan Suomen ulkopuolelle ja suomalaisten iloksi jää tehdä työtä.
Suurin osa pienyrittäjistä jättää sentään voittonsa Suomeen.
Tiedättekö yhtään sitäkään, että työntekijän ainoa kulu yrittäjälle ei suinkaan ole palkka. Työntekijä maksaa valtiolle huomattavan määrän erilaisia työnantajamaksuja. Työntekijän vakuutukset maksavat ja esimerkiksi työntekijän sairastuminen tietää sekin ainoastaan kulua työnantaja.
Tämä ketju on niin pöyristyttävä ja täynnä silkkaa tietämättömyyttä yrittäjyyttä kritisoivien puolelta, että melkein jätin osallistumatta.
Jos tietopohja on hatara, turha odottaa kehittynyttä argumentointiakaan.
Miksi mennä töihin kun yhteisesti tuotetut hedelmät ohjataan yhden ahneen henkilön koriin?
Nämä on näitä. Katkeria kitisijöitä. Yrittäminen on niin helppoa, muut tekee työt ja ahne yrittäjä korjaa potin. Mitään ei tee itse, ei ota minkäänlaista riskiä eikä tarjoa muille kansalaisille mahdollisuutta työntekoon. Mitäpä jos sinä, kansakunnan helmi, alkaisit itse yrittäjäksi, kierisit rahassa vailla vastuuta. Ai niin, mutta et ole ahne. Sehän se on se ainoa syy.
Suomessa on 280 000 yrittäjää. Vihan kohteita riittää.
Meinaatko sitten, että ne verkkokaupat eivät ole yrityksiä, joita vetää yrittäjä?