Satakunnan kansassa on joka päivä sarjakuva naisesta, joka on jäänyt rinnoistaan kiinni liikennemerkkiin - mikä tässä naurattaa? (sis. kuva)
En ymmärrä. Mikä tässä on se vitsi? Niin hyvä, että sitä voi toistaa päivästä toiseen?
Kommentit (291)
Ennen oli blondivitsit, sitten tuli kinudkivirsit.
Korjaus,
Enne oli blondividsit, sitten tuli kinuskivitsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yritetty selittää se graffitivitsi, mutta muut on vielä vailla selitystä. Ja senkin osalta on epäselvää, miksi se nainen on alunperin kiinni siinä liikennemerkissä ja mikä siinä naurattaa.
Ja ihan samalla tavalla minulle on epäselvää, miksi fingerporissa sitä kaupunginjohtajaa kiusataan ja mikä siinä on hauskaa. Tai mitä naurattavaa on jossain pervossa lapsiin tai eläimiinsekaantujassa. Mutta koska ymmärrän, että ne ovat vain hahmoja, joille tehdään niitä tilanteita, en odotakaan niistä hahmoista itsessään löytyvän sitä jujua ja huumoria. Etsin sen huumorin siitä muusta sisällöstä. Mikä tässä nyt on vaikeaa? Tai mitä hauskaa on uneliaassa kissassa joka syö lasagnea. Ei mitään eikä se ole tarkoituskaan. Se on vain hahmo. HAHMO!
Karvinen = laiskanpullea, ironisia vitsejä kertova kissa
Homelius = pormestari, jonka tekemisistä media vääntää aina jotain kohua
Vilenius = stereotyyppinen itsensäpaljastelija/pervo
Jne.Nämä kaikki ovat stereotypioita, jotka pohjaavat todellisuuteen ja ovat siksi hauskoja.
Mikä tämä nokkela naishahmo sitten on? Liikennetolppiin kiinni jäävä silikoniblondi? Eihän tuossa stereotypiassa ole mitään järkeä, koska naiset eivät noin yleensä jää kiinni liikennetolppiin.
En oikeasti tajua, miksi tätä tarvitsee erikseen selittää - huumori perustuu yllätykselle, mutta yllätyksen täytyy jotenkin perustua tosielämään ja lukijan odotuksiin, jotta se toimisi. Meillä on stereotyyppisiä odotuksia kissoista ja poliitikoista ja isorintaisista naisista, mutta liikennemerkkeihin jumittuminen ei millään tavalla liity tähän odotushorisonttiin.
Siis missä todellisuudessa laiskanpulleat kissat kertovat ironista vitsejä?
No minäpä kerron:
Ihan yhtä todellisessa kuin missä rinnoista jäädään kiinni liikennemerkkiin.Kissojen luonne on ivallinen, kylmä. Ainakin stereotypia niistä. Ei kyse ole siitä, mikä on mahdollista vaan siitä, mikä on uskottavaa stereotypioiden pohjalta. Rinnoista jumittuminen ei ole uskottavaa, koska se ei ole tosiasiassa mikään mahdollinen, tavallinen ja usein toistuva asia. Sen sijaan kissojen laiska ja joskus ilkeäkin luonne on kaikkien ymmärtämä, arkinen stereotypia.
Siis kyllähän on uskottavaa että valtavat melonit voivat jäädä jumiin eri paikkoihin varsinkin huomioiden asiaan liittyvät stereotypiat. Miksi näin ei voisi käydä?
Onhan ihminen todellisuudessa jäänyt mitä kummallisimmista osistaan kiinni mitä kummallisimpiin paikkoihin.
Ei voisi jäädä liikennetolppaan kiinni. Rinnat ei toimi niin, edes isot, jättimäisetkään.
Siis voivathan jättirinnat jäädä kiinni liikennemerkkiin. Mekanismi on se, että kangas vasemman ja oikean rinnan kohdalla on takertunut toisiinsa kiinni (esim. nappi tai rintaneula tarttunut). Tästä seuraa lukittuminen.
Hauskaa on se, millaisiin tilanteisiin jumiin jääminen johtaa tai mitä siinä ympärillä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuin mies jäisi mulkustaan kiinni oven väliin. Jäis siihen ja sit nainen kävis repimässä sen housut. Kiva vitsi tsihihii. Mahdollisimman nöyryyttävää ahdistelua. Mutta kato, "hohhoh ohhohhooooo" tissiiiit.
Nyt herätys siellä lehdessä!!! Mitä paskaa te sinne laitatte? Hyi mikä häpeä tänä metoon aikana.
Niinkun elokuvassa luokkakokous se yksi sankareista jäi kasseistaan kiinni lauteiden väliin ja sitten saunaan tulikin extremesaunoja paiskomaan löylyä.
Turhaan te miehistä koitatte keksiä jotain jota ei olisi tehty kun kaikki on tehty taatusti moneen kertaan viihdeteollisuudessa.
Poikkeuksena vain se, että niitä kikkelijuttujakin tekee aina vain miehet, joilla on fetissi genitaaleihin.
Koskaan ei ole päässyt vielä naiset kunnolla nolaamaan miehiä halventavasti, tai on varmaan jossain, mutta naisia halvennetaan päivittäin ja näkyvästi, jopa jokaisella mainoskatkolla. Miehillä ei ole mainosten mukaan edes takareikää, ummetusmainoksissakin on aina nainen hieromassa persettään puuhun tai pyöränsatulaan.
Naisia pidetään miesten toimesta pelkkinä genitaalivitseinä jossa lollot lilluu ja eritteet lentelee.
Mies on aina neutraali ihminen, ilman reikiä, ulokkeita ja visvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuin mies jäisi mulkustaan kiinni oven väliin. Jäis siihen ja sit nainen kävis repimässä sen housut. Kiva vitsi tsihihii. Mahdollisimman nöyryyttävää ahdistelua. Mutta kato, "hohhoh ohhohhooooo" tissiiiit.
Nyt herätys siellä lehdessä!!! Mitä paskaa te sinne laitatte? Hyi mikä häpeä tänä metoon aikana.
Niinkun elokuvassa luokkakokous se yksi sankareista jäi kasseistaan kiinni lauteiden väliin ja sitten saunaan tulikin extremesaunoja paiskomaan löylyä.
Turhaan te miehistä koitatte keksiä jotain jota ei olisi tehty kun kaikki on tehty taatusti moneen kertaan viihdeteollisuudessa.
Poikkeuksena vain se, että niitä kikkelijuttujakin tekee aina vain miehet, joilla on fetissi genitaaleihin.
Koskaan ei ole päässyt vielä naiset kunnolla nolaamaan miehiä halventavasti, tai on varmaan jossain, mutta naisia halvennetaan päivittäin ja näkyvästi, jopa jokaisella mainoskatkolla. Miehillä ei ole mainosten mukaan edes takareikää, ummetusmainoksissakin on aina nainen hieromassa persettään puuhun tai pyöränsatulaan.Naisia pidetään miesten toimesta pelkkinä genitaalivitseinä jossa lollot lilluu ja eritteet lentelee.
Asia on selvä. Ei mulla muuta.
Kyllä näissä stripeissä huumoria on, ja ihan ansiokastakin, mutta siinä mielessä ne ovat epäonnistuneita, että ne olisivat hauskoja ilman naisia esineellistävää hahmoakin. Poliisilla voisi olla oma koodi vaikka... pimeää maitoa kaupittelevalle koiralle, ja aina voisi mennä huonommin vaikka sillä sarjiksen lumiukolla, kun alkaa sataa jne.
Eikös se ole yksi tämän sarjiksen vakiovitseistä, että tuon naisen tissivakoon jää jotain kiinni. Se ei kyllä mun mielestä ole yhtään hauska vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa on se, millaisiin tilanteisiin jumiin jääminen johtaa tai mitä siinä ympärillä tapahtuu.
Eivät nämä pässit sitä tajua, kun tuijottavat vain niitä tissejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näissä stripeissä huumoria on, ja ihan ansiokastakin, mutta siinä mielessä ne ovat epäonnistuneita, että ne olisivat hauskoja ilman naisia esineellistävää hahmoakin. Poliisilla voisi olla oma koodi vaikka... pimeää maitoa kaupittelevalle koiralle, ja aina voisi mennä huonommin vaikka sillä sarjiksen lumiukolla, kun alkaa sataa jne.
Eikös se ole yksi tämän sarjiksen vakiovitseistä, että tuon naisen tissivakoon jää jotain kiinni. Se ei kyllä mun mielestä ole yhtään hauska vitsi.
Ihan tarpeeksi hyviä ovat. Täällä vain niin monelta puuttuu itseironian jalo taito. Tämän vuoksi tästäkin saadaan vedettyä herne nenään.
Muistatteko ajan, jolloin Suomen hauskin tv-hahmo oli hassu mies, joka jäi jumiin mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja huusi apua? Kauas on tultu noista ajoista näköjään. Ei silloin kukaan nillittänyt, että ei kai nyt ole niin idiootti, ettei osaa hissistä astua ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole päässyt vielä naiset kunnolla nolaamaan miehiä halventavasti, tai on varmaan jossain, mutta naisia halvennetaan päivittäin ja näkyvästi, jopa jokaisella mainoskatkolla. Miehillä ei ole mainosten mukaan edes takareikää, ummetusmainoksissakin on aina nainen hieromassa persettään puuhun tai pyöränsatulaan.Naisia pidetään miesten toimesta pelkkinä genitaalivitseinä jossa lollot lilluu ja eritteet lentelee.
Itsekö noita sekopäisiä viestejäsi ravaat täällä yläpeukuttamassa vielä keskellä yötä? Ilmeisesti jäi persuketju avaamatta kun pitää tällaisella asialla spämmiä kommentteja ja peukutuksia.
Ei suututtanut, ei ärsyttänyt eikä naurattanut. Koska tisseistään ei voi jää kiinni liikennemerkkiin. Eli aika turha sarjakuva.
Vierailija kirjoitti:
Ei suututtanut, ei ärsyttänyt eikä naurattanut. Koska tisseistään ei voi jää kiinni liikennemerkkiin. Eli aika turha sarjakuva.
Mutta kissa voi kävellä kahdella jalalla, koira lentää lentokoneella, sammakko käyttää foliohattua ja Jeesus tulla vastaan kadulla tai sovituskoppiin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko ajan, jolloin Suomen hauskin tv-hahmo oli hassu mies, joka jäi jumiin mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja huusi apua? Kauas on tultu noista ajoista näköjään. Ei silloin kukaan nillittänyt, että ei kai nyt ole niin idiootti, ettei osaa hissistä astua ulos.
Ei nuo ollut hauskoja, ainakaan tervejärkisen aikuisen mielestä. Okei, mä itse olin kuulemma pienenä jokellellut tuolle ja alkanut itsekin huutaa että apuva. Sellainen vauvojen sketsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kissa voi kävellä kahdella jalalla, koira lentää lentokoneella, sammakko käyttää foliohattua ja Jeesus tulla vastaan kadulla tai sovituskoppiin mennessä.
Ovatko Karvinen, Ressu, Fok_it ja Fingerpori alapeukuttajalle vieraita? Vai miksi niitä ei sama realistusuusvaatimus koske?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ollut hauskoja, ainakaan tervejärkisen aikuisen mielestä. Okei, mä itse olin kuulemma pienenä jokellellut tuolle ja alkanut itsekin huutaa että apuva. Sellainen vauvojen sketsi.
Se ei ollut pointti, vaan se, pahoittiko joku tuolloin mielensä, kun hahmo oli epärealistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut pointti, vaan se, pahoittiko joku tuolloin mielensä, kun hahmo oli epärealistinen.
Ei vaan koska hahmo oli loukkaava ja typerä. Kuten myös tämä tissinainen.
Mitä ihmettä? Voiko tuollaista tapahtua oikeasti Suomessa, jossa ollaan niin tarkkoja tuollaisen sukupuolen perusteella tapahtuvan herjaamisen suhteen. Vinkatkaa joku iltalehdelle asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan koska hahmo oli loukkaava ja typerä. Kuten myös tämä tissinainen.
Ensinnäkin minä puhuin tuossa nyt epärealistisuudesta ja toiseksi, minä puhuin yleisestä mielipiteestä enkä sinun mielipiteestäsi. Tietääkseni tuosta hahmosta ei aikanaan suuremmin mieltä pahoitettu. Ainakaan siksi, että hahmo on epärealistinen. Onhan noita epärealistisia hahmoja olleet kummelit, spedeshowt, vintiöt ja pulttipoissit täynnä. Harvoin niistä on mieltä pahoitettu epärealistisuuden takia.
Siinähän se tuli kiteytettynä. Loukkaavaa ja huonoa huumoria. Ja turha hermostua, tämä on vaan mielipiteeni.