Kaveripyyntö psykologille?
Käyn mukavan psykologin luona ja tulemme todella hyvin juttuun. Olen ajatellut lähettää hänelle ystäväpyynnön, mutta voiko niin tehdä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Facebook-pyyntöä en laittaisi tietenkään, mutta en enää koskaan käyttäisi psykiatrin/psykologin/terapeutin palveluja joka ei siviilissä vastaisi tervehdykseeni. Kertoo ihan vain ihmisyydestä, lähinnä sen puutteesta.
Tämä. En tosin koskaan ole tavannut ”tervehtimätöntä” psykiatria/psykologia. Vieläkö heitä on?
En suosittele. Psykologi ei tule missään nimessä hyväksymään kaveripyyntöäsi. Pahimmassa tapauksessa hän saattaa tuollaisen tempun jälkeen haluta siirtää sinut jollekin toiselle psykologille, koska pelkää, että olet väärällä tavalla kiintynyt häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook-pyyntöä en laittaisi tietenkään, mutta en enää koskaan käyttäisi psykiatrin/psykologin/terapeutin palveluja joka ei siviilissä vastaisi tervehdykseeni. Kertoo ihan vain ihmisyydestä, lähinnä sen puutteesta.
Tämä. En tosin koskaan ole tavannut ”tervehtimätöntä” psykiatria/psykologia. Vieläkö heitä on?
Oma psykologini ainakin sanoi, ettei hän tervehdi minua ensin, mutta vastaa toki tervehdykseeni. Eli oli minun päätettävissäni haluanko ottaa vastaanoton ulkopuolella kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele. Psykologi ei tule missään nimessä hyväksymään kaveripyyntöäsi. Pahimmassa tapauksessa hän saattaa tuollaisen tempun jälkeen haluta siirtää sinut jollekin toiselle psykologille, koska pelkää, että olet väärällä tavalla kiintynyt häneen.
Aika hermoheikkoja oletuksia. Eikö psykologin pitäisi olla vähän paremmin perillä käyttäytymisestä. Tosin jos osa ei edes tervehdi asiakkaita niin liian paljon kai vaadittu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hermoheikkoja oletuksia. Eikö psykologin pitäisi olla vähän paremmin perillä käyttäytymisestä. Tosin jos osa ei edes tervehdi asiakkaita niin liian paljon kai vaadittu...
Kyllä tuollainen kaveripyyntöjen lähettely ylittää tietyn rajan. Psykologit ynnä muut mielenterveystyön ammattilaiset eivät yksinkertaisesti voi lähentyä kaverillisesti asiakkaidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollainen kaveripyyntöjen lähettely ylittää tietyn rajan. Psykologit ynnä muut mielenterveystyön ammattilaiset eivät yksinkertaisesti voi lähentyä kaverillisesti asiakkaidensa kanssa.
Psykologi (yksityinen) elää asiakkaidensa rahoilla - ja tämä tulisi aina muistaa. Eli on täysin riippuvainen käytöksestään. Samoin julkisen puolen palkat maksaa kansa, joten kannattaa vaan niellä kuvitelmat ylemmyydestään. Ystäväpyyntöä ei tarvitse hyväksyä, asiakasta (tietysti) tervehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologi (yksityinen) elää asiakkaidensa rahoilla - ja tämä tulisi aina muistaa. Eli on täysin riippuvainen käytöksestään. Samoin julkisen puolen palkat maksaa kansa, joten kannattaa vaan niellä kuvitelmat ylemmyydestään. Ystäväpyyntöä ei tarvitse hyväksyä, asiakasta (tietysti) tervehtiä.
Tuon takiahan sen psykologin nimenomaan kuuluu säilyttää tietynlainen etäisyys asiakkaaseen. Koska hän tekee vain työtään. Hän ei ole asiakkaan ystävä eikä hänellä ole mitään velvollisuutta olla millään tavalla yhteydessä asiakkaaseen työaikansa ulkopuolella.
Joku taitaa olla hieman ihastunut psykologiinsa...
Hän tuskin haluaa menettää toimilupaansa ollakseen sun fb-kamu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä psykologit sanoo jo etukäteen, että en tervehdi sinua jos tulet jossain vastaan. Se on osa vaitioloa. Psykologi ignooraa asiakkaat työn ulkopuolella.
Lähinnä siis tervehtivät, jos asiakas itse ottaa kontaktin.
Olen asianajaja ja sam homma minulla.
En laittaisi kaveripyyntöä. Tosin itse, jos kävisin psykologilla, niin en haluaisi olla hänen kaverinsa.
Haluaisitko itse työasiat kotiin. Jätä rauhaan ja lakkaa ajattelemasta häirintää. Typerys.
Jos hoitosuhde menossa, ei voi pyytää fb-kaveriksi. Et voi pyytää ketään muutakaan hoitavaa tahoa, esim lääkäriä. Se on niille työ.
Ammattietiikka estää olemasta potilaan kaveri.
No se on jo aika paljon jos ylipäänsä osaa tervehtiä. On tullut kohdattua sellainenkin psykologi joka ei edes vastaanotolle kutsuessaan tervehtinyt. Lipui vaan hiljaa paikalle. 😒