Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki - koiran eläinlääkärimaksu?

Vierailija
01.10.2018 |

Toimeentulotukea hakiessa voi liittää hakemukseen omia menoja ja laskuja, joihin tarvitsisi taloudellista tukea. Voinko lisätä tähän kohtaan koiran eläinlääkärilaskun, voidaanko toimeentulotuessa huomioida lemmikin kuluja?

Olen päätoiminen opiskelija, ja minulla ei ole muita tuloja paitsi asumistuki ja toimeentulotuki. Saan toimeentulotukea siksi, että opintotukikuukauteni ovat loppuneet, mutta koulua on vielä jäljellä jouluun saakka.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydentävää toimeentulotukea. Riippuu kyllä käsittelijästä.

Vierailija
22/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako eläimiä/hankkiko äpä riä jos niihin ei ole varaa, kiitos.

Koira on ollut minulla 8 vuotta. Olen aina pystynyt kustantamaan ja hoitamaan sen hyvin. Tämä toimeentulotuella olo on lyhyt väliaikainen vaihe. Elämässä tulee erilaisia vaiheita, ei niitä aina pysty näkemään (vuosia) etukäteen.

Oli miten oli, mutta toimeentulotukea ei myönnetä eläinten kuluihin, sen pitäisi jo järkikin sanoa. On täysin kohtuuton oletus, että eläinten lääkärikuluihin saisi harkinnanvaraista toimeentulotukea, koska sitä ei saa ihmisen yksityislääkärikäynteihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla ei ole lemmikille vakuutusta?

Miksi pitäisi maksaa 400 e vuodessa vakuutusyhtiölle ja lisäksi omavastuut jos jotain sattuu. Sehän on rahan lahjoittamista rikkaille.

Vierailija
24/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko vanhempasi auttaa?

Vierailija
25/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että harrastuksia tuetaan. Pitäneekö paikkansa. Esim. sanomalehti vaikka voi lukea kirjastossa ja muuta. Onhan koira sekä seuraa että ulkoiluharrastus. Terveystekijä.

Koira ei ole välttämätön ulkoiluharrastuksen kannalta niin kuin on esim. kengät, eikä muutenkaan, ei edes terveystekijä. Kukaan ei sairastu siksi, että ei ole koiraa tai saa koiranpuutosta. Ja lasten harrastuksia tuetaan, ei aikuisten. Ei harrastaminen sentään ole elämän kannalta välttämätöntä. En voi ymmärtää, miten kaikkea kuvitellaan toimeentulotuella maksettavan. Kyse on oikeasti välttämättömistä asioista, eikä se välttämättömyys ole hakijan subjektiivisesti päätettävissä.

Vierailija
26/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

osamaksulla. itse käytin kaikki keinot lemmikin elättämiseen. voit esim myydä pikkareita :)

Vierailija
27/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että harrastuksia tuetaan. Pitäneekö paikkansa. Esim. sanomalehti vaikka voi lukea kirjastossa ja muuta. Onhan koira sekä seuraa että ulkoiluharrastus. Terveystekijä.

Jos lapsi on lastensuojelun piirissä, niin voi saada kohtuullisen tuen harrastukseen. Mutta tuskin aikuinen saa.

Vierailija
28/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on ollut minulla 8 vuotta. Olen aina pystynyt kustantamaan ja hoitamaan sen hyvin. Tämä toimeentulotuella olo on lyhyt väliaikainen vaihe. Elämässä tulee erilaisia vaiheita, ei niitä aina pysty näkemään (vuosia) etukäteen.

Oli miten oli, mutta toimeentulotukea ei myönnetä eläinten kuluihin, sen pitäisi jo järkikin sanoa. On täysin kohtuuton oletus, että eläinten lääkärikuluihin saisi harkinnanvaraista toimeentulotukea, koska sitä ei saa ihmisen yksityislääkärikäynteihinkään.

Kyllä, ymmärrän. En kirjoittanut tuota lainaamasi viestiä vängätäkseni, miksi pitäisi tukea saada. Vastasin vain tuolle henkilölle, jonka mielestä en olisi saanut hankkia koiraa. En voinut hyvässä taloustilanteessa pentua ottaessani nähdä, että 8 vuoden päästä olen tyhjätasku ja nostan toimeentulotukea. Elämä voi yllättää moneen suuntaan.

Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka olisin tämän tulevaisuuden nähnytkin, niin olisin silti tuon turrin ottanut. Kyllä me tiukastakin paikasta selvitään. Ap

Vierailija
29/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kerran näkyi samassa kuitissa omat ja kissan lääkkeet. Olin ajatellut että siitä vain vähennetään ne kissan lääkkeet. Tilille kuitenkin napsahti koko summa. Ehkä siinä oli jokin huolimattomuusvirhe tai muuten vain käsittelijä ei hoksannu lääkkeiden olevan kissalle.

Vierailija
30/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi maksaa 400 e vuodessa vakuutusyhtiölle ja lisäksi omavastuut jos jotain sattuu. Sehän on rahan lahjoittamista rikkaille.

Miksi ne ”jos jotain sattuu”-maksut sitten kunnan pitäisi toimeentulotukena maksaa?

Vierailija
31/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia köyhiltä ne eläimet pois.

Vierailija
32/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ymmärrän. En kirjoittanut tuota lainaamasi viestiä vängätäkseni, miksi pitäisi tukea saada. Vastasin vain tuolle henkilölle, jonka mielestä en olisi saanut hankkia koiraa. En voinut hyvässä taloustilanteessa pentua ottaessani nähdä, että 8 vuoden päästä olen tyhjätasku ja nostan toimeentulotukea. Elämä voi yllättää moneen suuntaan.

Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka olisin tämän tulevaisuuden nähnytkin, niin olisin silti tuon turrin ottanut. Kyllä me tiukastakin paikasta selvitään. Ap

Ymmärrän. Tarkoitin vastaukseni niille, jouden mielestä eläinten kulut tulisi toimeentulotuella maksaa. Itselläni oli kaksi kissaa aikoinaan, ja olin myös välillä työttömänä mutta kyllä minäkin tiukassa paikassa pärjsin kissojen lääkärikuluista, eikä olisi tullut mieleenikään edes hakea niihin toimeentulotukea.

Tsemppiä sulle, ap.

Vierailija
33/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kerran näkyi samassa kuitissa omat ja kissan lääkkeet. Olin ajatellut että siitä vain vähennetään ne kissan lääkkeet. Tilille kuitenkin napsahti koko summa. Ehkä siinä oli jokin huolimattomuusvirhe tai muuten vain käsittelijä ei hoksannu lääkkeiden olevan kissalle.

Kissalle oli määrätty samaa astmalääkettä, kuin minulle kokeeksi. En itse tarvinnut mutta ostin reseptillä ja tttuen maksusitoumuksella apteekista. Kerran oli yksi virkailija joka korvasi osat 500 euron laskusta klinikalle, siis kissan kuluja, hänellä oli itse kissoja. virkailija sai kai potkut myöhemmin. mutta ei haitannut, kaunis nainen kuten minä saa kyllä ukkomiehiltä sponsorirahoja. ei tarvinnut edes myydä pikkareita.

Vierailija
34/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ”jos jotain sattuu”-maksut sitten kunnan pitäisi toimeentulotukena maksaa?

Lukutaito...

Vierailija
35/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirallesi tulee kokoajan lisää ikää ja eläinlääkärin palvelujen määrä tullee vain kasvamaan. Suosittelisin sinulle, kaikella ystävällisyydellä budjetin tekemistä. Tähän kirjaisit jokaiselle kuukaudelle osan myös koiraasi varten. Sitten, kun sen hetki koittaa, jolloin sitä rahaa tarvitset, sitä myös on.

Joku tässä mainitsi kirkon eli diakonin, itse myös tätä suosittelen tässä tilanteessasi tällä hetkellä.

Tsemppiä sulle ja koirallesi.

Vierailija
36/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä ja perustella hyvin. Harkinnanvaraista tukea myös myönnetään.

Vierailija
37/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niin väittänyt. Ennemmin kannattaa laittaa se 400 e vuodessa sukanvarteen.

Vierailija
38/38 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evidensia -luotto