Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiintyykö nainen vieraaseen lapseen/nuoreen?

Vierailija
30.09.2018 |

Hei. Olen täysi-ikäisyyden kynnyksellä oleva tyttö. Suhteeni vanhempiini on hyvin etäinen ja asun omillani. Minulla on kuitenkin elämässäni "äitihahmona" tärkeä nelikymppinen äiti-ihminen, jolla on kaksi omaa lasta. Emme näe kovin usein mutta viestittelemme ja pidämme yhteyttä. Hän on sanonut että yrittää antaa minulle kaipaamaani huolenpitoa ja olla turvallinen aikuinen. Olen kiitollinen mutta väkisinkin pohdin hänen suhdettaan minuun ja sitä voiko hän "kiintyä" minuun kuten omiin lapsiinsa? Hän on minulle todella tärkeä ja enemmän äiti kuin biologinen äitini.

Mitä te äiti-ihmiset sanotte omalta kohdaltanne? Oma lapsi on varmasti aina oma lapsi, mutta miten lämmin suhde "vieraaseen" lapseen tai nuoreen voi kehittyä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kuin omastani (17). En tosin pidä useimmista aikuisistakaan. Sorry, tästä ei ollut apua...niin usein vaan törmää käsitykseen, että äiti-ihminen pitää lapsista yleensä.

Vierailija
2/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Tietenkin voi ihmisten välille muodostua vahvoja, lämpimiä suhteita ilman mitään sukulaisuussuhdetta.

Niinhän käy myös silloin, kun puoliso löytyy tai saa adoptiolapsen. Ei kukaan kiistä, etteikö tällainen suhde olisi mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintyy jos haluaa kiintyä. Onko äitihahmollasi siis omia lapsia?

Vierailija
4/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnyn aina oppilaisiinikin, varsinkin,  jos olen kuusi vuotta saanut opettaa samoja lapsia.

Vierailija
5/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies ja ainakin minä tahdon auttaa ihmisiä ja en ymmärrä miksi ei voisi kiintyä.

Vierailija
6/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaksi omaa kouluikäistä lasta

Vierailija
7/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiintyä. Minulla on ihan ok biologiset vanhemmat, mutta nuorena en saanut heiltä tarvitsemaani tukea. Yhdessä oppilaitoksessa oli yksi vanhempi perheellinen nainen ja hänestä tuli minulle tukeva aikuinen. Soittelemme vieläkin.

Vierailija
8/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kiintyä!

Vierailija
9/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänen pitäisi kiintyä sinuun kuin omiin lapsiinsa tai kuten lapseen?

Vierailija
10/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kiintymyksen määrää ylipäätään mitata ja vaikka voisi mitä hyötyä siitä olisi?

Vierailija
11/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kuin omastani (17). En tosin pidä useimmista aikuisistakaan. Sorry, tästä ei ollut apua...niin usein vaan törmää käsitykseen, että äiti-ihminen pitää lapsista yleensä.

Heh, sama juttu ja lapsen ikäkin täsmää. Mua ei saisi millään mukaan uusperhesekoiluihin, en suostuisi asumaan vieraiden lasten kanssa samassa huushollissa.

Vierailija
12/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voi kiintyä. Voi ap, missään tapauksessa biologia ei ole kaikki, ja voit aivan varmasti olla tärkeä tälle äitihahmollesi. Ihanaa, että sinulla on hänet, ja hänellä sinut.

Terveisin sijaisäiti, joka rakastaa sijoitettua lastaan ja on kiintynyt moniin nuoriin, joita on opettanut

Vierailija
13/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi kiintyä sinuun kuin omiin lapsiinsa tai kuten lapseen?

Toivoisin että välillemme tulisi "äiti-tytär-suhde" epäbiologisuudesta huolimatta. Hän on minulle tärkeä.

Vierailija
14/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi! Itse olen suunnattoman kiintynyt ystävättären lapseen, joka opintojensa takia asuu meidän paikkakunnalla. On paljon meillä iltaisin ja viikonloppuisin, ja samalla lailla hänestä huolehdin kuin omista lapsistanikin (onhan sulla iltapalaa asunnolla/ muista heijastin kun lähdet pyöräilemään/ nyt kännykkä pois ja nukkumaan/ mä korjasin nää sun revenneet farkut/ laita viesti kun pääset perille/ mitä teit koulussa tänään jne...) Kun oli kipeä, menin hänen kanssaan lääkäriin vaikka noin iso (17v) voisi hyvin mennä itsekin.

Pidän yleisesti paljon lapsista ja nuorista ja kyllä kiinnyn kovasti heihin joita elinpiirissäni on. Lapset ja nuoret myös yleisesti tykkäävät minusta ja mielellään hakeutuvat seuraani. Lasten kaverit haluavat usein kertoa asioistaan koska kuuntelen heitä.

Kummilapsiani rakastan kovasti ja varsinkin kahden vanhemman kanssa tuli vietettyä todella paljon aikaa kun ei ollut vielä omia lapsia.

Ihanaa että ap:lla on oma, tärkeä äitihahmo!

Vierailija
15/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ainakin kiintyi, kun oli 17-23 vuotias. Esim. lukion opo halusi tavata monta kertaa viikossa ja huolehtia asioistani, yhdesti tuli mukaani terveyskeskukseen. Sitten yksi psykologi halusi välttämättä tehdä puolestani asioita, jotka eivät kuulu hänelle.

Kaikki nuo asiat olivat heidän omasta aloitteestaan, olisin muutenkin ollut liian ujo pyytämään apua. Nyt olen varmaan liian vanha ja huomaan että nuoremmat tytöt saavat enemmän huomiota/myötätuntoa.

N25

Vierailija
16/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ei ole kiintynyt kukaan koskaan.

T: Kiltti mies

Vierailija
17/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, koska olet nainen ja kirjoittelet tänne nokkeluuksiasi.

Vierailija
18/24 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, koska olet nainen ja kirjoittelet tänne nokkeluuksiasi.

Ihan penis/peelo löytyy housuista.

Vierailija
19/24 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen kiintynyt. Omat lapset  nyt jo isoja ja omillaan, mutta esim. tyttärellä oli parikin ystävää joihin kiinnyin. Molemmat tuen tarpeessa olevia haasteellisista kotioloista, ja jotka ottivat minut oma-aloitteisesti tukihenkilökseen. Meillä oli ovi aina voin heille, ja vieläkin, vaikka yli kaksikymppisiä ovat, muistavat lämmöllä.

Poikani tyttöystävään ja sittenmmin avovaimoon kiinnyin kovasti, ja läheisissä väleissä olemme vaikka ovat aika päiviä eronneet. Samoin tyttären avomies on  melkein kuin oma poika. 

En ole millään tavalla lapsirakas, päin vastoin. Mutta jotkut lapset ja nuoret herättää minussa syvää sympatiaa ja läheisyyttä. Tiedä sitten miksi.  

Vierailija
20/24 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnyn ihmisiin, yksilöinä, joten iällä ei ole merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan