Onpa tyhmää puolustella lapsettomuushoitoja
sillä että kyllä syöpäkin hoidetaan!!!!!!! Siis eihän lapsettomuus kuitenkaan tapa tätä kyseistähenkilöä, ei taida olla kyse mistään elämää ylläpitävästä hoidosta!
Blääh ku jotkut on typeriä....
Kommentit (35)
molempiin noin 4 vuotta meni. En olisi hoitoihin lähtenyt. lapsettomuus ei ole sairaus mielestäni. Ilman lapsiakin " pärjää" . Me ainakin asennoiduttiin niin. Lapset on iso +!
Viestisi oli ilmeisesti tarkoitettu minulle? Tiedoksesi, että keinoalkuiset lapset saavat alkunsa... yllätys yllätys... lapsettomuushoidoilla.
t. 22
Mulla aika kovat oireet endosta ja lääkärit nimenomaan parannukseksi suosittelivat raskutta ts. lapsia eli meidän kohdalla lapsettomuushoitoja. Tämä siis oli suoraan lääkärien mielipide. Itse siis olen sitä mieltä, että hoidot ovat ok, jos lapsettomuus on seurausta selvästä sairausdesta eikä esim. iästä.
muuttaisi mielensä jos asia koskisi heitä. Vaikka tietysti väittävät muuta.
viestini ei ollut sinulle vaan 21:lle.
t: 23
Kodin kuvalehdestä (19.1.2006) " Ihmisten kesken" -palstalta yhden Saaran kannanotto vähän samanlaiseen samaan asiaan. Siinä hän kirjoittaa mm. " Puutteensa kaikilla: ei sokeana syntynytkään hyödy siitä, että yrittää väkisin tulla näkeväksi" . Hänen mielestään terveydenhuoltoa pitäisi käyttää johonkin järkevämpään ja puhuu luonnonvalinnan puolesta. Heikkojen ihmisten ei ole tarkoituskaan lisääntyä" .
Nää on aika rankkoja provoiluita, mutta tietenkin kaikkia asioita on hyvä miettiä monelta kantilta. Ja sananvapaushan on hyvä asia. Mutta asiaan: Itse mietin joskus istuessani lapsettomuuspolin odotusaulassa että sotiiko sitä luontoa vastaan ja että onko sitä todella itsekäs. Joku otti esille sen, että lapsettomuuspuolella hoidetaan myös potilaan sairauksia, jotka vaikuttavat myös muuhunkin kuin hedelmällisyyteen. Mutta kuka sanelee sen, missä tärkeysjärjestyksessä ihmisten sairauksia pitäisi hoitaa. Voidaan mennä nopeasti myös hitlerimäiseen otteeseen, jossa elinkelpoisille (nuorille, kauniille jne.) annetaan parempaa hoitoa. Vanhukset tässä tapauksessa pitäisi jättää hännän huipulle ja ne lapsettomat.
Mulla oma äiti on sairastunut syöpään ja on rankkaa seurata sivusta kamppailua kuoleman kanssa. Ehkä myös tästä syystä olen joskus potenut huonoa omaatuntoa siitä, että olen lapsettomuushoidoissa. Tiedän kuitenkin, että äitini haluaa minulle parasta mahdollista ja varmasti myös lapsenlapsia. Mutta kuten sanottu, elämässä on eritasoisisa asioita, joita ei voi vain panna tarkkoihin arvojärjestyksiin tai verrata suoraan toisiinsa. Emmekä voi tietää missä menee lääketieteellinen raja, joka tukee luonnon haluamaa kulkua tai sitten muuttaa sitä ihmisen voimin. Vaikeita asioita.
Olen 100% varma, että jos ap kärsisi edes jossain määrin lapsettomuudesta hän ei olisi kirjoittanut tätä aloitusta.
etkö hankkisi oman elämän? Elä ja anna toistenkin elää.
Ja varmasti omassa elämässäsikin olet tehnyt moraalisia/eettisiä valintoja joita taas joku toinen ei hyväksy, so miksi tämä lapsettomuushoitoasia pitää aina säännöllisesti provoillakseen nostaa esille?
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ en ymmärrä. Haistakaa vittu te kapeakatseiset ääliöt!
ja se usein johtuu jostain toisesta sairaudesta, ja kolmanneksi lapsettomuuskriisistä monesti seuraa masennus, joka voi myös tappaa.
neljänneksi - hoidetaan sitä paljon muitakin kuin tappavia sairauksia...
" Siis eihän lapsettomuus kuitenkaan tapa tätä kyseistä henkilöä, ei taida olla kyse mistään elämää ylläpitävästä hoidosta! "
Vain tappavia sairauksiako enää saisi hoitaa?
jossa päättäjät on osanneet ajatella päätöksiä tehdessään vähän vähemmän musta-valkoisesti kun tällä " tappaa- ei tapa" akselilla. Lapsettomuus aiheuttaa suunnattoman määrän kärsimystä kantajalleen ja jopa hänen lähipiirilleen. Onhan meillä yhteiskunnan kustantama sosiaalihuolto, lastensuojelu, mielenterveyden hoito yms. äärimmäisen tärkeitä asioita, jotka auttavat ihmistä muista kun kuolemaan johtavista syistä. (Ja nähkää nyt pliis metsä puilta älkääkö nostako näitä yksittäisiä esimerkkejä vastakkain lapsettomuuden kanssa.)
Sitä paitsi kuka meistä voi nostaa itsensä sellaiseen asemaan, josta voi lähimmäisiään sormella osoitella ja ladella mitä he ansaitsevat saada ja mitä eivät ?
Siitä huolimatta esimerkiksi näitä ja monia muita elämän laatua haittaavia seikkoja hoidetaan. Jos synnyt naamassasi nyrkin kokoinen mansikkaluomi, et kai voi olla pakotettu elämään sen kanssa kokoelämän sen vuoksi, että se kuuluu sinuun. Tai et lyhyen kielijänteen vuoksi pysty sanomaan ärrää -- sorry ei pidä hoitaa koska luonnon laki on tuo.
Minä en saanut lapsia normaalisti, en tiedä edes miksi. Mutta halusin poistaa tämän haitan ja elämän laatua alentavan asian elämästäni lapsettomuushoidoilla. Yhtälailla kuin pieni tyttäreni käy esimerkiksi R-kirjaimen puuttumisen vuoksi puheterapiassa eihän siihenkään kuole. AP todennäköisesti itsekin käyttää itselleen tai mahdollisesti lapsilleen erilaisia elämää helpottavia palveluja/hoitoja, jotka eivät ole sairauden hoitoa.
Tiedätkö, kuinka paljon tuollaiset kiroitukset saattavat loukata joitakin ihmisiä. Kerro arka paikkasi niin retostelen sillä julkisesti!
että endometrioosi parantuu vai siksi että haluat lapsen hinnalla millä hyvänsä. Voin olla vastenmielinen mutta ikävä kyllä oikeassa.