Mikä on makaroonilaatikkosi salaisuus?
En vain ikinä onnistu tekemään maistuvaa makaroonilaatikkoa. Aina siitä tulee jotenkin valjun makuista. Olen kuitenkin ystävieni luona syönyt hyvää makaroonilaatikkoa ja muistan äitinikin laatikon olleen aikoinaan lempiruokani. Miten ihmeessä siitä saa maistuvaa? Lapseni sanoivat, että koulussa on parempaa.
Kommentit (92)
Juustoa ja juustoa! Laitan juustoa makaronilaatikkoon varmaan sen kilon ja sitten juustoa päälle vielä toisen kilon! Juustoa jokaiseen ruokaan!
Vierailija kirjoitti:
Juustoa ja juustoa! Laitan juustoa makaronilaatikkoon varmaan sen kilon ja sitten juustoa päälle vielä toisen kilon! Juustoa jokaiseen ruokaan!
En tiedä miksi, mutta kuulin tämän päässäni sellaisena hilpeää mainostunnaria muistuttavana laulunpätkänä :D Olen kyllä samaa mieltä, makaronilaatikossa pitää olla reilusti juustoa.
:D ja minä en voi ihan oikeasti sietää juustoa mitenkään. Muutaman kerran talkoissa on kutsuttu syömään ja nälän kurniessa mahassa menee ottamaan ruokaa niin siellä on makaronilaatikkoa missä on no juustoa. Tai sitten kalakeittoa missä on no juustoa.... Ei hyvä.
Kai minun kokemukseni juustosta johtuu lapsuudesta missä esikoulussani ollessani jouduin istumaan pöydän alla samalla syödessäni kylmät juustonpalat muiden leikkiessä pihalla... Koitin olla nokkela kun en tykännyt juustosta niin heitin juuston pois siitä lämpimänvoileivän päältä lattialle.
T: 83
Salaisuus on se, että siihen tulee vähän curryä mustapippurin ja chilin kanssa.
Ei juustoja eikä lihaliemiä.
Vierailija kirjoitti:
:D ja minä en voi ihan oikeasti sietää juustoa mitenkään. Muutaman kerran talkoissa on kutsuttu syömään ja nälän kurniessa mahassa menee ottamaan ruokaa niin siellä on makaronilaatikkoa missä on no juustoa. Tai sitten kalakeittoa missä on no juustoa.... Ei hyvä.
Kai minun kokemukseni juustosta johtuu lapsuudesta missä esikoulussani ollessani jouduin istumaan pöydän alla samalla syödessäni kylmät juustonpalat muiden leikkiessä pihalla... Koitin olla nokkela kun en tykännyt juustosta niin heitin juuston pois siitä lämpimänvoileivän päältä lattialle.
Alkaako nimesi A:lla? Ja laitettiinko myös vispipuuroosi juustokuutioita? Kuulostaa niin tutulta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako nimesi A:lla? Ja laitettiinko myös vispipuuroosi juustokuutioita? Kuulostaa niin tutulta :D
Ei en ole Aku Ankka ja vispipuuron syön ilman juustokuutioita. Alkaa sinun nimi P:lla? Sukunimi R kirjaimella? Juotko sinä maituu ja olet Oulusta?
Perusjuttuja. 1 pussi makaronia keitetään. Naudanjauheliha ja sipuli paistetaan. Nämä yhdistetään. Purkki punaista maitoa, 3 munaa, mustapippuria myllystä ja grillausmaustetta. Ei mitään juustoja eikä outoja mausteita pilaamaan makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Perusjuttuja. 1 pussi makaronia keitetään. Naudanjauheliha ja sipuli paistetaan. Nämä yhdistetään. Purkki punaista maitoa, 3 munaa, mustapippuria myllystä ja grillausmaustetta. Ei mitään juustoja eikä outoja mausteita pilaamaan makaronilaatikkoa.
Eli juuri sellaista ankeaa perinnemakaronilaatikkoa, jota ei nykypäivänä syö kukaan muu kuin ruokarajoitteiset.
Vierailija kirjoitti:
En vain ikinä onnistu tekemään maistuvaa makaroonilaatikkoa. Aina siitä tulee jotenkin valjun makuista. Olen kuitenkin ystävieni luona syönyt hyvää makaroonilaatikkoa ja muistan äitinikin laatikon olleen aikoinaan lempiruokani. Miten ihmeessä siitä saa maistuvaa? Lapseni sanoivat, että koulussa on parempaa.
Ihan vinkkinä vaan et yks tapa on se että tekee reseptin mukaan, ilman mitään sooloilua🤓
Itse en viitsi makaronilaatikkoon pahemmin panostaa. Katson vaan pussinkyljestä reseptin kun niissä yleensä sellainen on, tekasen sitten sen mukaan. Tulee ihan hyvää, perusruokaa.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Salaisuus on se, että teen sen aidoista aineista. Ei mitään teollista ruokakermaa, sipulikeittoa tai sulatejuustoa.
Sen sijaan:
- munamaito täysmaidosta tai kermamaidosta (kermakin käy)
- paljon raastettua juustoa, käytän yleensä gruyèreä tai sekaisin sitä ja emmentalia
- jauheliha ruskistetaan sipulisilpun kanssa ja lisätään kunnolla mausteita, usein myös valkosipulia ja tomaattia, muttei aina
- viimeksi lisäsin vielä persiljasilppua jauhelihan sekaan
Maukasta tulee aina.
Aidot aineet ja currya mausteeksi. Kermaa tilkkanen maidon lisäksi munamaitoon.
Ei juustoja
Kyllä laitetaan! Itse ainakin laitan. Eihän siitä muuten tule kunnon "laatikkoa".
-Lihaliemi!
-Makaroneja ei tarvitse esikeittää.
-Tarpeeksi rasvainen jauheliha (esim. naudan 17% on hyvä) ja sitä lihaa pitää olla tarpeeksi suhteessa makarooniin, perusohjeissa on mielestäni hieman liian vähän lihaa.
-Mausteita ja suolaa reilusti!
Näillä tulee mielestäni hyvä makaronilaatikko.