Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on makaroonilaatikkosi salaisuus?

Vierailija
30.09.2018 |

En vain ikinä onnistu tekemään maistuvaa makaroonilaatikkoa. Aina siitä tulee jotenkin valjun makuista. Olen kuitenkin ystävieni luona syönyt hyvää makaroonilaatikkoa ja muistan äitinikin laatikon olleen aikoinaan lempiruokani. Miten ihmeessä siitä saa maistuvaa? Lapseni sanoivat, että koulussa on parempaa.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita jauhelihan sijaan tummaa soijarouhetta, jota on ensin liotettu maustevedessä. Terveellisempää ja kukaan ei huomaa, että liha puuttuu :) Itse en ole edes paljastanut miehelleni ja lapsille, että teen makaronilaatikon nykyään soijaan.

Tuo on aivan täyttä paskaa. Olen pari kertaa tuolla tavalla makaroonilaatikon tehnyt ja vaikka miten sen soijarouheen maustat, niin ihmisellä, joka ei maista eroa jauhelihaan verrattuna, niin ei ole kyllä minkäänlaista makuaistia.

Vierailija
22/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikypsennän makaronit puolipehmeiksi ja sekoitan ruskistetun jauhelihan kanssa lisäten suolaa, currya, sipulijauhetta ja pippuria. Laitan mössön uunivuokaan ja päälle juustoraastetta ja maitoa niin, että päällimäiset makaronit peittyy suurimmaksi osaksi. En siis laita lihalientä, enkä munia. Tästä meillä tykätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteissa sen salaisuus. Suolaa, paprikaa ja valkopippuria ohjeen mukaan. Jauheliha pitää maustaa erikseen tietty. Mutta valkopippuri tekee enimmän osan mausta.

Vierailija
24/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteita on laitettava yläkanttiin, yuntuu, että makaronit imevät ne olemattomiin.

Työnnä vaikka paprikajauhetta ja vaikka jauhelihamaustetta ihan kunnolla. Äläkä unohda suolaa! Äläkä tee liian vähän pienessä astiassa, vaan tee iso satsi. Ja jauhelihaa riittävästi.

Vierailija
25/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teelusikallinen currya.

On liikaa, sen jälkeen makaroonilaatikko maistuu vain currylle. Puolikas teelusikallista on itselläni sopiva määrä. Silloin se jo maistuu, mutta ei dominoi täysin laatikon makua.

Vierailija
26/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja jauhelihan mukana tietty sipuli. Vielä pinnalle reilusti juustoraastetta niin se on siinä.

Vierailija
27/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa satsata ketsuppiin. Ei missään nimessä kannata ostaa jotain Pirkan tai Xtran halpiskamaa, vaan laadukasta luomuketsuppia.

Työnnä nyt se luomuketsuppi sanonko minne.

Apua, tikahdun nauruun 😂 Hyvän makaronilaatikon salaisuus on todellakin ketsuppi! 😂 Täytyy kokeilla luomua.., en ehkä sittenkään 😂

Vierailija
28/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muunlaisia kasvismakaronilaatikon reseptejä kuin tuo soijarouheeseen tehty? Yritän vältellä soijaa.

Vierailija
29/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesty jauhenliha on sen salaisuus.

Vierailija
30/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Aihinen on se salaisuus 😍

Minullakin on jauhettua aihista aina kaapissa varalla 😂

Vierailija
31/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne makaroonilaatikot joista olen vähän tykännyt, eivät ole olleet munamaitosekoitukseen tehtyjä. Koulussa kai tehdään lihaliemeen ja ystäväni tekee ranskalaiseen sipulikeittoon. Siitä lapseni oli tykännyt, vaikka ei yleensä välitä ollenkaan makaroonilaatikosta.

Itse teen nykyään pelkästään lihaliemeen, koska olen köyhä ja se tulee halvemmaksi kuin maidosta tehty. Minä tykkään niin maitoon, kuin lihaliemeen tehdystäkin, enkä itseasiassa osaa edes sanoa, kumpi on suosikkini.

Vierailija
32/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eo ole kymmeneen vuoteen laitettu munamaitoa siihen. Itse en hallitse tätä ruokalajia, se on miehen hommaa.

Mutta hän siis kuullotaa sipulin ja valkosipulin ja sekaan jauheliha. Maustetaan kunnolla. Sotketaan al denteksi -keitetyn makaronin kanssa ja sekaan emmental -juustoraastetta, jota myös ihan hiuka päälle.

Uuniin niin, että pinta hiukan ruskistuu.

Tätä myös serkut ja lasten kaverit rakastavat. On yökyläilyssä toiveruoka. 

Minäkin osaan tehdä, mutta en kuulemma niin hyvää kuin isä.

Vierailija
33/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muunlaisia kasvismakaronilaatikon reseptejä kuin tuo soijarouheeseen tehty? Yritän vältellä soijaa.

Esim. härkäpapurouhetta (siis ihan rouhittua härkäpapua, ei härkistä) voi käyttää. Tällaisen täysin soijattoman löysin, en ole itse tehnyt tarkalleen tällä ohjeella tehnyt: http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/arki/ruoka/reseptit/harkapapu-makaro…

Vierailija
34/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi et ihmisillä on ylimääräistä aikaa 😂

Vierailija
35/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroneja ei kannata esikeittää vaan laittaa ne munamaitoon raakana ja antaa kypsyä uunissa. Makuero on huikea!

Tää on varmaan hyvä vinkki, vaikka ei käyttäisi sitä munamaitoakaan, mikä monille ei ole mieleen. Kun makaroneja ei keitetä etukäteen, eivät ne ole niin löllöjä ja suutuntuma on parempi.

Munamaito voisi korvaantua myös kermalla ?

Vierailija
36/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsi et ihmisillä on ylimääräistä aikaa 😂

Jep, ja sitä on kiva käyttää näin palstailemalla.

Vierailija
37/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita jauhelihan sijaan tummaa soijarouhetta, jota on ensin liotettu maustevedessä. Terveellisempää ja kukaan ei huomaa, että liha puuttuu :) Itse en ole edes paljastanut miehelleni ja lapsille, että teen makaronilaatikon nykyään soijaan.

No on kyllä porukkaa jos ei eroa huomaa.

Teen jatkuvasti kasvissyöjälle soijarouheesta makaronilaatikkoa ja ero on kyllä iso verrattuna jauhelihasta tehtyyn.

Ei tuo soijaversio siis pahaa ole, mutta aika makuaistiton täytyy olla jos ei eroa huomaa.

Vierailija
38/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se perusnyhtis oli ihan hyvä, kun nopeasti käytti sipulin kanssa pannulla. Ja kunnolla mausteita.

Vierailija
39/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nauranut tätä ketjua 15 min ihan kipeenä 😂🤣 Lapset jo ihmettelee mikä äidillä on 😂

Vierailija
40/92 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nauranut tätä ketjua 15 min ihan kipeenä 😂🤣 Lapset jo ihmettelee mikä äidillä on 😂

Minkä ihmeen vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi