Pidätkö kihla-/vihkisormustasi aina, vai otatko tietyissä tilanteissa pois?
Työpaikalla ei saa sormuksia pitää joten siellä on kihlasormus pois. Muuten on aina sormessa.
Kommentit (39)
En ole viimeiseen 15 vuoteen pitänyt edes satunnaisesti. Ensimmäiset 10 vuotta käytin miltei aina, mutta aloin saada ihottumaa, jonka jälkeen sormusten pito jäi vähitellen kokonaan pois.
Itselläni on vain vihkisormus, kihlasormusta emme ikinä tulleet hankkineeksi. Pois otan vain suihkun, leivonnan ja ruuanlaiton ajaksi. Kalevala korun Vanamo-sormusta pidän silloin tällöin, mutta saan sen "irtohärpäkkeet" aina tarttumaan vaatteisiin, hiuksiin -milloin minnekin. Siksi vihkisormus käytännöllinen ilman yhden yhtä kiveä.
Pidän aina pois. Mutta en voisi olla sitoutuneempi.
Mulla on sukuvikana nakkisormet, en pidä koskaan minkäänlaisia sormuksia koska en halua että käsiini kiinnitetään huomiota. En ole edes varma missäköhän mun vihkisormukset on.
On tilanteita joissa otan pois, kuten taikinan vaivaaminen. Tuota teen kyllä ehkä 4 kertaa vuodessa.
Sormuksen otan pois joka kerta silloin kun rasvaan itseäni pesun jälkeen, sillä timangihahloihin menee muutoin rasvaa. Muutoin olen tehnyt kaikki remppahommat maalaamisineen, ja puutarhan mylläämiset sormus sormessa. Pidän siis vain yhtä sormusta, koska en halua sormeen kuin yhden sormuksen, ja se on valittu sillä perusteella ettei sisällä mitään ulokkeita, ja on muutoinkin todella siro, ei siis vastaa pidettäessä esim. keski, eikä pikkusormeen
Saunoessa ja mökillä ollessa otan pois, muulloin ovat sormessa.
Kotona otan usein pois, ellei ole vieraita tulossa. Miehellä on aina, yötä päivää, sormus sormessa, tuskin saisi sitä enää pois vuosikymmenten jälkeen vaika haluaisi.
Yöksi otan aina pois ja siivotessa yms. Pidän aina silloin kun pidän rannekelloakin eli töissä ja vapaa-aikana pois lukien yllämainitut tilanteet ja uidessa.
Pidän vain juhlatilaisuuksissa. Minulla on atopiaan taipuvainen iho. Enkä usko käteni kestävän jos sormus olisi kädessä yötä päivää. Ja tämä ihan riippumatta siitä mitä materiaali sormus on.
Töissä ei voi pitää, eli työpäivän ajaksi otan pois. Muuten aina sormessa, yötä päivää. Aiemmin kun treenasin kahvakuulaa, otin pois treenin ajaksi. Nyt on laji vaihtunut eikä sormukset haittaa.
Pidän melkein aina sormuksia. Otan pois ainoastaan sotkuisissa remppahommissa ja esimerkiksi leipoessa ja siksi aikaa kun rasvaan kädet ja töissä niissä työvaiheissa kun pitää olla steriili.
Sormuksina on sileä kihla ja vihkisormuksessa yksi suurehko (tietty av-mittapuulla hiirenpaskan kokoinen ;) ) timantti, valittiin sillä ajatuksella että voi olla käytössä aina.
Olen naimisissa, minulla on vain yksi sormus ja se on kädessä taikinan vaivaamista lukuunottamatta aina. Valitsin sormusta aikoinaan pitkään, jotta löysin mieleisen ja hyvin onnistuin, kriteerit täyttyi ja sormus kulkee kaikkialla mukanani.
En pidä sormuksia ollenkaan, koskaan. Kyllä minä itse tiedän olevani naimisissa ilman sormustakin.
Ratsastaessa ja uidessa en käytä, muulloin kyllä.
Töissä otan pois. On vaara, että sormus jää kiinni johonkin koneeseen ja siinä voi koko sormi repeytyä irti. Lähinnä juhlissa ja muissa iltamissa käytän koruja noin yleensä.
Onko täällä ketään joka käyttäisi jatkuvasti sormusta jossa timantti/timantit olisi vähän koholla? Olen haaveillut vihkisormukseksi sellaista jossa on hieman koholla oleva timantti, mutta käytännöllisyys mietityttää. Sileää kihlasormusta kun on tottunut pitämään jatkuvasti... Kokemuksia kuulisin :)
Kesällä tulee pelattua golffia ja sormus painaa ikävästi, joten kesäisin en käytännössä käytä lainkaan.
Harvoin. Töissä en hygieniasyistä pitää kotona en viitsi vaivautua, ja usein muutoin kotoa poistuessa niitä ei vain tule laitettua sormeen. Eli silloin harvoin kun päälläni on muutakin kuin työvaatteet tai verkkarit ja ulkonäköön muutoinkin tulee panostettua normia enemmän.