Pidätkö kihla-/vihkisormustasi aina, vai otatko tietyissä tilanteissa pois?
Työpaikalla ei saa sormuksia pitää joten siellä on kihlasormus pois. Muuten on aina sormessa.
Kommentit (39)
En käytä koskaan vihki -ja kihlasormustani. Ne vaan ei sovi arkikäyttöön.
Viihteellä olessa otan pois ettei joudu hukkaan.
Miksi ostitye sellaiset sormukset, jotka eivät sovi arkikäyttöön.
Mulla on sileä kihlasormus ja vihkisormuksessa on 5 timanttia, mutta ne on asetettu niin, etteivät ota minnekään kiinni. Niissä ei ole ulkonemqa juuri lainkaan.
Otin toista lastamme odottaessa pois kun sormet turposi eikä sopinut enää. Katosi :'( Pitäisi ostaa uusi, mutta on venynyt ja nyt odotan kolmattamme, joten ei ole nyt hyvä sovittaa uutta, en muista kokoa. Mies pitää kyllä aina. Itse otin ennen pois esim. maalatessa tai taikinaa vaivatessa tai jos muuten kädet paskottui.
Pidän sormusta vain töissä. Joskus unohdan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sileä kihlasormus ja vihkisormuksessa on 5 timanttia, mutta ne on asetettu niin, etteivät ota minnekään kiinni. Niissä ei ole ulkonemqa juuri lainkaan.
Koska ne ovat kauniit ja ihan hyvä sijoitus.
No siis, nyt olen pitänyt koko ajan, koska tykkään että se on "kaikessa mukana" ja sillä on jotenkin suuri symbolinen arvo. Ihan kuin olisin vähemmän naimisissa, jos se ei ole mukana. :D Mutta siis, tilanne on nyt se että kaksi kolmesta timantista on pudonnut pois. Sormus ei ollut kauhean kallis tai hieno, ja oli alun perinkin tarkoitus vaihtaa se kun rahatilanne paranee (mentiin aika kiireellä naimisiin). Mutta tämä on ihan kaamea jo vuoden jälkeen. Ei sinänsä harmita, sillä se on elämää nähnyt ja olen siihen kiintynyt. Seuraava tulee olemaan hienompi ja siihen en sovella enää tätä samaa käytäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset sormukset sulla on? Käytätkö edes juhlatilaisuuksissa?
ap
Aika harvoin pidän. Siitä tulee jotenkin vangittu olo.
Käytän muuten aina, mutta hiuksia värjätessä otan pois, ettei vihkisormus hajota ohuita hanskoja. Sileä kihlasormus on ollut sormessa pian 28 vuotta ja vihkisormus 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on miltei sileät sormukset, mutta en silti käytä niitä kotona, koska keräävät vain pöpöjä alleen ja niitä saisi kuitenkin olla yhtenään ottamassa pois (siivous, ruuanlaitto, pihahommat jossa hiertävät, käsienpesu).
En edes omista moista kapinetta vaikka olen naimisissa.Eikä sukunimikään ole sama kuin puolisolla.
Pidän aina paitsi kiipeillessä, ettei sormet irtoa pudotessa. Kihlasormus on sileä ja vihkissä on niin pienet timantit, ettei siinäkään ole kohoumia. En muunlaisia olisi halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hyvä sijoitus. Niistä saa vaan sen kullan arvon. (ehkä joku ostaa käytetyn sormuksen kin, mutta ei läheskään täyteen hintaan.)
Mikset ostanut jotain kaunista lisäsormusta käytettäväksi silloin, kun haluat koreilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset sormukset sulla on? Käytätkö edes juhlatilaisuuksissa?
ap
Vihkisormuksessa yksittäinen timantti, joka on kiinnitetty s.e tarttuu herkästi joka paikkaan. Kihlasormuksessa rivi pienempiä timatteja. En käytä sormuksia muutenkaan, joten en käytä näitäkään.
Vierailija kirjoitti:
En edes omista moista kapinetta vaikka olen naimisissa.Eikä sukunimikään ole sama kuin puolisolla.
No oletpas uniikki.
taikinaa vaivatessa ja uidessa otan pois, muuten aina sormessa. silee hopeasormus, ei tartu kiinni ja hopea on antiseptinen aine:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hyvä sijoitus. Niistä saa vaan sen kullan arvon. (ehkä joku ostaa käytetyn sormuksen kin, mutta ei läheskään täyteen hintaan.)
Mikset ostanut jotain kaunista lisäsormusta käytettäväksi silloin, kun haluat koreilla.
Tarpeeksi suurella ja hyvälaatuisella timantilla on aina tietty arvonsa. Toki nykyisin monissa sormuksissa timantit ovat keinotekoisesti valmistettuja.
Pidän vain kun poistun kotoa tai kun kotiin tulee vieraita, joiden vuoksi tahdon olla siistimpi. Lähisukulaisten vierailujen vuoksi en pidå sormusta. Sormus säilyy hyvänä, kun en koskaan pidä sitä kotona kotitöitä tehdessä.