Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia koulunkäyntiavustajan työstä?

Vierailija
30.09.2018 |

Kiinnostaisi itseäni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattinimike on nykyään koulunkäynninohjaaja. Olen töissä yläkoulussa, olen vakituinen ja tuntimääräni on 35h/vko. Pääsääntöisesti työskentelen pienryhmissä, mutta yleispuolen tuntejakin on. Ainetietämys on tärkeää, ei ole järkeä mennä ohjaamaan/opettamaan oppilasta jollei itse osaa. Suurimmaksi osaksi teen matikkaa ja kieliä. Mutta ihan kaikkea muitakin teen sekalaisesti. Välillä otan muutaman oppilaan tekemään tehtäviä toiseen luokkaan, välillä olen luokassa. Teen paljon opettajan sijaisuuksia myös. Opettajan kanssa reflektio oppitunnista ja oppilaista on tärkeää. Tämä pähkinänkuoressa minun ammatistani:)

Vierailija
2/2 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen vakituisena koulunkäynninohjaajana alakoulussa erityisryhmässä. Työhön kuuluu lasten ohjaaminen koulupäivän aikana. Välillä työskentelen yhden lapsen kanssa, välillä ohjaan muutamaa lasta tai koko ryhmää. Työpäivät ovat hyvin vaihtelevia, välillä on haastavia tilanteita. Lasten koulupäivän jälkeen siirryn iltapäivätoimintaan. Välillä työ tuntuu raskaalta, mutta pidän työstäni paljon.

Lapset antavat suoraa palautetta 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla