Mikä olisi hyvä tapa säästää lapselle rahaa?
Tavallinen säästötili ai jotain rahastoja, mitäköhän? Suuria summia ei ole laittaa, ehkä n. 20 euroa kuussa.
Kommentit (3)
asiaan vaikutti toki sekin että mulla itsellä oli lapsena kultapossutili ja nostalgiapuuskassa halusin lapsellekin semmoisen. siirrän sinne kuussa just sen 20 euroa, ja lisäksi lapsen muori laittaa kai oman mielensä mukaan joskus jotakin. lisäksi pistän taskunpohjalta kolikoita sinne possuun ja käyn sitten tyhjentämässä pankkiin.
minulla on käyttöoikeus lapsen tiliin kunnes lapsi täyttää 18, oon laskenut että siellä pitäisi olla reilu 5000 euroa silloin.
olen aatellut että kunhan lapsi tajuaa rahan päälle, niin avaamme hänelle myös ihan käyttelytilin ja saa sitten itse arvioida miten esim. synttärilahjarahat jaetaan eri tileille. jos se olisi semmoista hauskaa leikkiä ikäänkuin.
joka on omissa nimissäsi ja jonka edussaaja on lapsesi kun täyttää vaikkapa 18 tai 20 tai mitä vaan haluat.... kysy pankista.
Osa rahasta on jopa verovapaata joten kannattaa todella kysyä.... Mitään muuta verovapaata rahaa ei juuri ole olemassa......jota voisit ison summan lahjoittaa.....
Ja sen lisäksi kasvaa korkoa sen verran riippuen mihin olet ne rahat antanut sijoittaa.... ja koska aika on noin pitkä kuin parikymmentä vuotta niin tutkitusti voin olla riskisijoituksiakin joten voitto on erittäin kohtuullinen.....
Ihan hullua makuuttaa rahoja jossain tilillä sukanvarressa tyhjänpanttina vuosia.....
mutta niistä saat kunnon korkoa, tavallisella tilillä korko aika pieni...