Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa ihmisen osoitteen selville, jolla on tietojen luovutuskielto?

Vierailija
29.09.2018 |

Perheellämme on ollut tietojen luovutuskielto useamman vuoden, koska jouduimme muuttamaan meitä vainoavan vaarallisen ihmisen takia, eikä hän jättänyt meitä rauhaan. Lähestymiskieltoa en halunnut lähteä hakemaan, koska olin niin väsynyt kaikkeen, mitä tämä ihminen aiheutti.

Kuitenkin, hän on terrorisoinut minua sähköpostitse, joka oli ainoa tapa, jolla pystyi sen tekemään, kunnes sain sähköpostini eston toimimaan. Eilen hain postin ja mikäs muukaan siellä oli, kuin kirje tältä ihmiseltä. Se oli mennyt edelliseen osoitteeseen, mutta Posti oli kääntänyt sen nykyiseen osoitteeseen. Meillä kaikilla on ollut tietojen luovutuskielto jo ennen edelliseen asuntoon muuttoa, joten mistä ihmeestä tämä ihminen on saanut sen osoitteen? Jokaisen muuton aikana olen varmistanut, että kielto on varmasti vielä voimassa, eikä katkennut mistään syystä.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku yhteinen tuttu, joka olisi voinut kertoa osoitteen?

Vierailija
2/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko googlannut itsesi ja perheenjäsenesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sen itse: posti on kääntänyt kirjeen nykyiseen osoitteeseen?

Vierailija
4/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku perheestä antanut osoitteen jonnekin? Arvontaan tms...

Vierailija
5/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti saattaa kääntää vanhaan osoitteeseen menneen kirjeen tulemaan uuteen

osoitteeseesn vielä vuosienkin päästä. Itselleni on käynyt näin.

Vierailija
6/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi vähän ikävältä tähän niitä mahdollisia keinoja listata, kun joku toinen pipipää voi saada vinkkiä. Mitäpä sillä oikeastaan on väliä, mistä on saanut selville? Todella ikävää, että näin on käynyt.

Vierailija
7/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tapauksessa kävi niin, että tyyppi tuli paikkakunnallemme kyselemään missähän talossa me asuttiinkaan. Oli muka akku lopussa ja hän tulossa kylään. Pieni paikkakunta kun on kyseessä, osoite selvisi ja hän löysi tiensä ovellemme. Muutto oli äkkiä edessä!

Vierailija
8/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä tässä joku pipipää yrittää keksiä keinoa miten.

Vierailija
9/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän se sitä nykyistä osoitetta tiedä vaan vanhan. Joku on lörpötellyt tai on jostain bongannut. Tutustunut kenties johonkin joka tietää teidän osoitteen mutta ei kyseistä tapausta.

Vierailija
10/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot sen itse: posti on kääntänyt kirjeen nykyiseen osoitteeseen?

Tässä oli 2 muuttoa joiden aikana kielto on ollut voimassa, ja silti vainoaja oli löytänyt sen edellisen osoitteen.

Veikkaan googlea tai yhteistä tuttua. Tai jotain yhdistystä, gdpr:stä huolimatta monissa yhdistyksissä käsitellään edelleen leväperäisesti henkilörekisterin tietoja.

Vierailija
11/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se vainoaja on saanut selville vanhan osoitteesi ja nyt ihmettelet, että miten. No kuka tahansa ei-viranomainen on voinut sen antaa! Tuo kertomasi tietojen luovutuskielto ei ulotu vanhempiisi, naapureihisi tai työkavereihisi.

Vierailija
12/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joku yhteinen tuttu, joka olisi voinut kertoa osoitteen?

Tätä minä epäilen aika vahvasti, että anoppi sen on kertonut ja jotakin kautta sitten kantautunut tämän ihmisen korviin. Anoppi kuitenkin oli antanut tuon osoitteemme useammalle ihmiselle, vaikka kuinka monta kertaa sanottiin, ettei missään nimessä saa antaa. Mutta olisi kuulemma x-pappa suuttunut, jos ei olisi kertonut. Anoppi ei lainkaan käsittänyt, miksei olisi saanut sitä antaa ja nyt kiukuttelee, kun ei kerrota hänelle nykyistä osoitettamme, eikä käsitä miksei.

Tuon meitä vainoavan ihmisen kanssa ei ole yhtään yhteisiä tuttuja tmv. 

Ajattelin täältä kuitenkin kysellä, voiko saada tuosta tietojen luovutuskiellosta huolimatta tietoonsa sen jotakin virallisia teitä pitkin? Aika monesta paikasta itse olen aikanaan kokeillut, että eivät niitä tietoja anna kun kielto on. En ole löytänyt mitään aukkoja. Yksi vaihtoehto on tietysti myös sairaala, kun yksi hänen tuttunsa siellä on töissä, mutta lokitiedoissa ei näkynyt outoja merkintöjä. En silti tiedä, miten sairaalan järjestelmät toimivat.

Ap

Vierailija
13/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha - tässä olikin ideana mollata anoppia eikä suinkaan miettiä, miten turvakielto toimii. Mutta hienoa, että anoppi jakaa osoitettanne kaikille, jotta x-pappa ei suutu - mikä näin aikuisen ihmisen mielestä tuntuu todella kaukaa haetulta syyltä jopa vauvapalstan troilleissa.

Vierailija
14/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Olen kyllä, mutta mitään ei löydy. Kukaan meistä ei ole myöskään somessa.

3: Niin on, mutta mietin, miten on saanut tietää vanhan osoitteen, kun on osannut sen sinne lähettää? Meillä on kuitenkin ollut silloinkin tietojen luovutuskielto.

4: Meistä ei ainakaan ole, mutta tuossa aiemmassa viestissäni kirjoitin anopistani, joka saattaa olla syyllinen tuohon.

5: Tämän tiedänkin, ihmettelen vain mistä sai tuon edellisen osoitteemme.

6: Tätä mietinkin, kun aloituksen tein, mutta kyllä silti on ahdistava olo, kun miettii, olisiko sittenkin saanut sen selville jostakin viralliselta taholta. 

7: Ihan kamala tapaus, toivottavasti olette saaneet olla rauhassa. Me emme onneksi asu kovin pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntisivat toisensa.

8: Ymmärrän, että aloitus voi tuntua siltä, mutta siitä ei ole kyse.

11: Ei niin, mutta mietin nyt virallisia tahoja, olisiko joku jäännyt minulta huomaamatta, vaikka anoppia tässä epäilenkin.

Tämä on aika varmasti nyt vain suht unettoman yön ja ahdistuksen luomaa vainoharhaisuutta, mutta en voi olla ajattelematta, että useamman vuoden tämä ihminen laitteli minulle sähköpostia, kun en saanut sen estoa toimimaan. Ensimmäisen eston jälkeen sähköpostit menivät roskapostiin, sitten ne yhtäkkiä taas pompahtivat "normaaliin" sähköpostiin jne. Tänä vuonna vihdoinkin, ei tullut sähköpostia. Ja juuri tänä vuonna, tänä ainoana vuonna kun ei voinut saada minulle viestiä sähköpostin kautta, hän lähetti kirjeen. Se seikka häiritsee minua aika paljon, vaikka oli varmaankin vain sattumaa ja johtui siitä, etten ole vastannut hänelle yhtään mihinkään, ehkä ajatteli etteivät sähköpostit tulleet perille, en tiedä.

Ap

Vierailija
15/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha - tässä olikin ideana mollata anoppia eikä suinkaan miettiä, miten turvakielto toimii. Mutta hienoa, että anoppi jakaa osoitettanne kaikille, jotta x-pappa ei suutu - mikä näin aikuisen ihmisen mielestä tuntuu todella kaukaa haetulta syyltä jopa vauvapalstan troilleissa.

Huoh, ei ollut idea, minkä minä sille mahdan että hän oikeasti on juuri niin typerä, että tuollaisella syyllä sen osoitteen antaa. En nyt siitä ala kirjoitelle sen enempää, mutta näin rajattomat ja itsekkäät ihmiset toimivat. Ja kyseessä ei ollut turvakielto, vaan tietojen luovutuskielto, ne ovat kaksi eri asiaa.

Ap

Vierailija
16/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lähestymiskielto on hankittu? Asettaisin riistakameroita muutaman kappaleen pihalle jos mahdollista. Käyttekö anopin luona, vaikka hän ei käy teillä? Onko niin sairas että tarkkailee anoppinne talon luona ja seurannut teitä sieltä?

Vierailija
17/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole kouluikäisiä lapsia?

Vierailija
18/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et selvitä välejä ko. Tyypin kanssa?

Vierailija
19/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viheliäinen tilanne.

Onko vainoojalle mahdollista saada lähestymiskielto? Tekisin kirjeestä rikosilmoituksen poliisille. 

Ikävää, että maailmassa on mielenterveysongelmista kärsiviä, jotka vainoavat ihmisiä.

Vierailija
20/82 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lähipiiirisi varmasti tietoinen tästä uhkailusta ja vaikeasta käytöksestä eikä heistä kukaan ole mennyt antamaan uutta osoitetta? Toisekseen tuo suoja on ihan yksi vitsi. Kaikkialle tieto siitä ei kulkeudu ja hän on voinut töitten kautta saada osoitteen selville (töihin postiin, tilaajapalveluun, yms) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän